Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_kimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 17:23

De pups zijn verdeeld dus ik wil jullie voorstellen aan Teun. Nu 5 weken oud.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door _kimm op 27-12-18 17:27, in het totaal 1 keer bewerkt

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-18 17:24

Ahww, nu nog de vraag welke ''teun'' word straks! :D

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 17:27

Wat fijn Kim! :D

En als je een pup zo snel al terugbrengt, heb je gewoon een doorzettingsvermogen van niks. Maar goed ook eigenlijk dat ze dan zo snel al teruggaan. Met de puppytijd en puberteit wordt het niet altijd makkelijker natuurlijk :=

_kimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 17:28

kiwiwitje schreef:

Oeps..
Verkeerde foto

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-18 17:44

_kimm schreef:
kiwiwitje schreef:

Oeps..
Verkeerde foto

Hahaha
Knapperd heb je gekregen hoor!

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 17:59

Gefeliciteerd Kim!

ZoZenn schreef:
Wat een rare verhalen hier. Ik snap dat ook niet echt. Hoe kun je nu zo goed nadenken over een pup en toch niet? Misschien overschat men zichzelf dan toch? Of geeft men het te snel op. Bijzonder.
.

Nou dit heeft die fokker ook nog nooit meegemaakt, iemand die juist zoveel interesse heeft in alles, al heel lang op de wachtlijst staat en dan dit..
Het gezin waarvoor net een teefje te weinig was heeft deze dus uiteindelijk gekregen, dus gelukkig had ze snel een goed plekje. Ook maar goed dat ze die pup dan zo snel weg deed, als die pup daar langer zat dan gaat dat ook mis met zo´n overspannen baasje.

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 18:12

Hier helaas ook een keer gehad.
Leuk stel met kindje kwamen uit België 2,5 uur rijden, zijn geweest om kennis te maken voor dat de pups er waren.
Heel veel contact gehad en waren heel enthousiast.
Met 2,4,6 weken wezen kijken en met 8 weken de pup opgehaald, nog steeds heel enthousiast hadden bergen met spullen aangeschaft en van alles in huis aangepast.
Met 5 maanden werd ik gebeld, met een hele rare reden ze gingen verhuizen en hond kon niet mee.
Dus met 5 maanden kwam hij terug werd zo afgezet met alleen halsband om en dat was het, luisterde voor geen meter beet nog steeds in je handen.
Na aantal weken opvoeden is hij bij mijn vriend ze neef gaan wonen en daar heeft hij het super.

jonneke1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 21:32

Het blijft altijd lastig. Mijn vorige nest is gelukkig heel goed terecht gekomen en heb met alle zeven baasjes nog contact. Voor dit nest heb ik vijf mensen op de wachtlijst staan die ook allemaal al kennis zijn komen maken met mij en moeders. Ik denk hele leuke baasjes maar helaas kun je je ook wl eens vergissen.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 22:17

Echt vreemd om te horen. Ik heb zelf 1x afgehaakt op een pup, maar dat was omdat ik voor een specifieke soort hond op de wachtlijst stond en die er niet uit kwam. Ik wilde toen best 1 van de anderen kiezen, maar dan pas op 6 weken als ik het karakter kon zien en ik moest direct op leeftijd 1 week kiezen. Daar ook kennis gemaakt, 3x wezen kijken en die fokker was ook best verontwaardigd. Vond ik overigens niet eerlijk, ik had van tevoren duidelijk gezegd waar ik naar opzoek was en dat karakter erg belangrijk was. Werd ik uitgescholden voor oppervlakkig omdat ik afwees op uiterlijk :x .

En toen kwam AJ vanwege de nesttest en het feit dat hij niet geschikt was als huishond voor degene die eerste keus had *\o/* .

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 22:24

Ik kan echt niet begrijpen dat fokkers of zelf of mensen zo vroeg laten kiezen.
Het nest dat we nu hebben 7 pups hebben wij de pups verdeeld onder de mensen, 2 blijven in onze eigendom en de andere hebben we verdeeld gebaseerd op karkter en en eentje op uiterlijk en karakter omdat die naar een fokker gaat.
En dit pas gedaan op 6,5 week.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 22:33

Ontmoet Aelynn :D “Countess of mystic realms at real pearl”
op de foto’s 3 weken oud. Ondertussen 5 weken oud. Maar heb nu enkel filmpjes gekregen en ik kan die niet opslaan.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Galaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 22:36

Wij hebben Troy uit moeten kiezen op 3 weken oud. Had ik liever niet gedaan, we hebben geluk gehad.

Wat een schatje heb je uitgekozen Zoë!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-18 23:20

Yeah gefeliciteerd Zoe!

Ach ik kijk nergens van op, vriendin van mij stond bij een sbt fokker op de lijst. En moest een uur na de geboorte al van 1foto(waar dus mama en alle pups op stonden) een keuze maken.. en toen ze besloot dat niet te doen en vriendelijk te bedanken voor de pup kreeg ze heel wat over zich heen..

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 23:47

Ik snap dat echt niet.
Ik weet nog dat ik aan het zoeken was, zei iedereen: ga je voor een reu of een teef? Heb ik gelijk gezegd: weet ik niet. Ik wil gewoon in een nestje gaan zitten en kijken welke pup het beste past. Eerste nestje waar ik ging kijken heb ik totaal tegen mijn verwachtingen in Odinn ontmoet. Hij koos mij uit. Ik kan hem echt niet meer wegdenken uit mijn leven, dan te bedenken dat ik hem nog maar 5 maanden in mijn leven heb. Ik zou hem nooit meer kwijt willen!

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 00:45

Heeft iemamd zin 2 januari te gaan wandelen ? Ergens centraal
Ik kom uit friesland

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 01:03

Ik moet twee januari helaas werken... -O- Drie januari zou ik wel kunnen naar een plek die bereikbaar is met bus/trein tenzij je me ergens van een station op kan halen?

Ben benieuwd hoe ze uitgroeit Zoë! <3

Wij hebben Dexter gekozen op 7 weken. Wij wilden wel per se een reutje. Volgende wordt een teefje. En sterke voorkeur voor uiterlijk. Maar denk dat ik voor een Kelpie ga dus dan valt er niet zoveel te kiezen uit een B&T nestje aan kleur _O-

Ik vind overigens een pup terugbrengen naar de fokker niet heel erg. Tuurlijk, beter inlezen etc, maar beter dat je verstandig genoeg bent om de hond terug te brengen dan dat je m jaren lang verpest en vervolgens dumpt in een asiel omdat ie onhandelbaar is geworden. Dan maar terug naar de fokker. oliebol happens.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 01:13

Bij dat nest werd ook pas gekozen met 7 weken, ook omdat de fokker zo laat mogelijk wil kiezen ivm honden die aanblijven voor show.

Olly had ik gekozen toen die geboren was, aangezien er maar 1 reu was haha. Maar hebben wel tot 8 weken gewacht om te zien of ik hem echt zou nemen, of die qua bouw goed genoeg was voor show. Gelukkig was dat zo. Anders had ik nu pas een pup gehad.

Ik vind vroeg kiezen ook niet zo slim, juist in die laatste weken veranderen ze enorm veel qua karakter.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 09:56

Kenai heb ik "gekozen" toen hij 3,5 week was maar echt keuze was het niet want de rest was al vergeven. Maar we kozen elkaar, hij was echt mijn soulmate.. <3

Elin was maar alleen dus de keus was wel of niet.. Maar ze is precies mijn type.. Kleine felle donder, heerlijk!

Prim heb ik vanaf de foto gekozen met 7,5 week. Die fokker adverteerd pas vanaf de pups 6 weken zijn. En dan uiterlijk samen met de beschrijving van de fokker.. Beetje op goed vertrouwen maar ben heel blij met haar! Heb haar dan ook pas voor het eerst gezien toen ik haar ging ophalen..

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 10:07

Mijn eerste 2 niet echt keuze gehad. Daeva komt uit het asiel. Ze kwam binnen en ik was verkocht.
Kenai heb ik op 7 weken gekozen. Ik had keuze tussen hem en een pup uit een ander nest. Doordat het ander net cea drager kon zijn ben ik voor Kenai gegaan.
Aelynn nu heb ik dus op 5 weken gekozen. Er waren 2 nesten met in elk nest 2 zwart witte teefjes. Had een voorkeur voor dit nest, maar als deze niet goed genoeg waren voor show was dat nest ook een optie geweest. Ik ben toen ze 2 weken oud waren langs geweest (het is in Hongarije dus vaker was niet echt een optie). Ik moest pas kiezen als bleek welke het beste was. Gisteren zijn ze op de tafel gezet en filmpjes gemaakt. Meerdere mensen met kennis waren het erover eens dat deze de beste was op meerdere vlakken :D

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 10:13

Ik had keuze uit 2 reuen. Kon niet kiezen maar uiteindelijk voor de zwartschimmel gegaan. En dat lijkt een hele beste keuze te zijn. Hij ligt nu lekker bij me in bed te slapen :Z

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 10:30

Wat een schatje Zoë <3

Hero had 7 broertjes en ik had 2e keus, dus dat was niet heel makkelijk := maar heb ontzettend lang met de fokker gepraat over karakter, jachtaanleg en uiterlijk en ze heeft mij hem aangeraden. Uiteraard geen spijt van.

Zijn er hier mensen met ervaring met giardia? Kreeg een mailtje van de da dat ze dat nog als mogelijkheid zien voor hoe mager hij is. Maar dan zou Osja er toch eigenlijk ook last van moeten hebben?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 10:36

Mijn Daeva had giardia toen ik ze kreeg. Heel hardnekkige. Met een gemengd stoelgangstzzl van 3 dagen kun je erop testen. Normaal hebben ze dan wel diarree.

Galaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 10:40

Over diarree gesproken.. Troy heeft al een paar dagen diarree, maar de eerste keer van de dag niet, dan is het gewoon stevig. Zou dit aan de voeding kunnen liggen?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 11:02

Volgens mij hadden de honden van ZoZenn giardia?

Troy, kan aan zoveel dingen liggen. Ook bijvoorbeeld stress van vuurwerk momenteel. Pas met de kleintjes wel een stuk meer op met diarree. Troy is nog jong en die hebben daar toch een stuk meer last van.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 11:08

Kaus schreef:
Ik moet twee januari helaas werken... -O- Drie januari zou ik wel kunnen naar een plek die bereikbaar is met bus/trein tenzij je me ergens van een station op kan halen?

Ben benieuwd hoe ze uitgroeit Zoë! <3

Wij hebben Dexter gekozen op 7 weken. Wij wilden wel per se een reutje. Volgende wordt een teefje. En sterke voorkeur voor uiterlijk. Maar denk dat ik voor een Kelpie ga dus dan valt er niet zoveel te kiezen uit een B&T nestje aan kleur _O-

Ik vind overigens een pup terugbrengen naar de fokker niet heel erg. Tuurlijk, beter inlezen etc, maar beter dat je verstandig genoeg bent om de hond terug te brengen dan dat je m jaren lang verpest en vervolgens dumpt in een asiel omdat ie onhandelbaar is geworden. Dan maar terug naar de fokker. oliebol happens.

3 januari moet ik werken helaas