Puppy erbij 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

x_Jeanine_x

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 07:31

Ik word gewoon helemaal blij van die gestoorde, lieve, knuffelige teckel :D zou nu al niet weten wat ik zonder haar moet :D

Ze kan ook echt met van die plat voetjes naar je toe stuiteren <3

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 07:52

IMJ ik vind dat je nu zelf een beetje aan het doordrammen bent. Laat het lekker rusten. Wat Kiwi zegt ben ik het mee eens. Discussie is goed, maar laten we weer gezellig doen.

Hierbij een #foodie #fitgirl foto om de dag mee te beginnen :Y)

Afbeelding

En Jackie haar out of bed look :z

Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 07:58

Ymor schreef:
KimD schreef:
Doet letterlijk niemand, iedereen deelt zijn of haar mening. Maar niemand zegt dat je het ras niet moet aanschaffen of schaad normen en waarden. Iedereen praat voor zichzelf, in de ik vorm. ;)

Er sluiten genoeg nieuwe mensen aan, want 'de oude garde' is allang in de minderheid.

Dus ook dat 'bang zijn' is een eigen mening en geen feit.

Als ik (nogsteeds) voor mezelf spreek benoem ik meerdere keren dat het mijzelf geen ruk interesseert wat een ander vind, dat ik mijn mening deel en niemand die deze met hoeft te delen. Je kunt het ermee eens zijn of niet.

Ik benoem niemand specifiek oid, ik reageer op een vraag in het topic.

Als het je stoort, je aangesproken of aangevallen voelt kun je dat benoemen, zoals deze keer gebeurt is en een hele discussie ontstaat. Of negeren en doorscrollen en dan is de het daarmee klaar wat ik bijvoorbeeld geregeld doe. Maar ook daar kies je helemaal zelf voor.

Ook dan blijft de optie van de foei-lijst over maar aangezien die nog steeds waardeloos werkt kan ik me voorstellen dat het voor sommige niet afdoende werkt. Voor mij persoonlijk werkt het perfect.

Bokkers die ik niet wil zien of horen gaan daarop en voila, ergernis minder. *\o/*

Edit: Zo blijkt maar weer dat als iemand zich al aangevallen voelt de toon van een bericht direct als onvriendelijk wordt geïnterpreteerd.

Ik vind je berichten gewoon echt niet prettig lezen. En ik weet dat ik niet de enige ben en het is ook niet alleen in dit topic. Ik vind het erg jammer want ik vond je altijd erg gezellig. En het zou jammer zijn om je berichten over te slaan omdat je zoveel kennis hebt. Als iemand het woord kruising in de mond neemt dan komt er een heel verhaal over geteste honden ed. Logisch en het is ook goed om je hond te laten testen daar zal iedereen het mee eens zijn. Maar het mag allemaal wat vriendelijker.

En voor de duidelijkheid de ouders van mijn honden zijn allemaal getest omdat ik dat ook belangrijk vind en ik voel me dus niet aangevallen. Dus die opmerking valt af.

Ik had je willen negeren maar aangezien je weer vanalles zegt wat slaat als een tang op een varken kan ik het niet laten om niet te reageren aangezien je me weer zwart maakt, erg jammer aangezien de discussie achter ons lag. Maar aangezien je de laatste keer mijn naam ook 'door het slijk haalde' en n mijn reactie gezellig weer verder ging aan de thee kan ik het nu niet wéér laten.

Ten eerste en nogmaals, spreek alsjeblieft voor jezelf en niet voor andere mensen. Andere mensen kunnen dat prima zelf en hebben ook vingers gekregen om een reactie kunnen te typen of een PB te sturen. Wat de een ervaart als een onprettige reactie of een onprettig persoon ervaart de ander juist wél als een prettige ervaring of een prettig persoon. Want zoals de meeste wel weten reageer eerlijk en recht door zee en als je me ergens op wilt wijzen kan dat maar dan moet het wel kloppen, ik ben de laatste die je ongelijk geeft als je daadwerkelijk gelijk hebt, mijn eigen topic is daar een mooi voorbeeld van.Ik denk dat ik met zo'n 80% uit dit topic privé ook contact hebt via WA of FB messenger, dus dat 'onprettig persoon' zal wel meevallen of denk je dat ik die allemaal gedwongen heb om met me te praten? ;)

Citaat:
Als iemand het woord kruising in de mond neemt dan komt er een heel verhaal over geteste honden ed. Logisch en het is ook goed om je hond te laten testen daar zal iedereen het mee eens zijn. Maar het mag allemaal wat vriendelijker.

Dit is ook onzin, ik heb het even voor je opgezocht, de laatste keer dat ik het woord 'testen' of 'getest' 'in de mond' nam icm kruisingen is 24.03.2020 geweest. :)

En geen flauw idee waarom je over jouw honden en die van je ouders begint? Daar heb ik niet eens naar gevraagd, iets over gezegd of over nagedacht.

Dat is wat me stoort aan jou! Je typt reacties als de discussie al vaak lang en breed voorbij of reacties die dingen erbij halen wat werkelijk volledig de plank misslaan. Áls je al een reactie typt, zorg dan dat het ook klopt wát je typt. Géén flauw idee dus waar deze nutteloze reactie van jouw kant weer vandaan komt.

Jammer dat je op deze manier het toch weer gaande houd, zeker als groentje zou je toch beter moeten weten en had je een PB kunnen sturen. Van mijn kant, als zwartje, is dit dan ook het laatste wat ik erover zeg en ik hoop dat de andere Bokkers zelf kunnen filteren wat er wel en niet klopt aan jouw antwoorden.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-20 08:02

Oeh roos, op de koffie na ziet dat er lekker uit! :D Hier inmiddels zo'n 7 kg kwijt gelukkig. maar hoop eigenlijk de 10 kg te gaan halen

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 08:03

En nu met ogen 8-)

Afbeelding

Afbeelding

Ok bij die tweede zie je haar ogen niet maar die kop is wel geniaal :')
Laatst bijgewerkt door RoosvanBlue op 25-08-20 08:08, in het totaal 1 keer bewerkt

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 08:05

kiwiwitje schreef:
Oeh roos, op de koffie na ziet dat er lekker uit! :D Hier inmiddels zo'n 7 kg kwijt gelukkig. maar hoop eigenlijk de 10 kg te gaan halen

Zo wat goed zeg! Ik was een tijdje geleden aan de zware kant voor mijn sport vooral. Eigenlijk ook precies 7 kilo kwijt en zou er ook nog wel 3 willen, maar dan ben ik wel afgetraind denk ik en ik ben bang dat ik daar teveel moeite voor moet doen :o

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 08:07

Ze heeft ook duidelijk de 'net uit bed' look met haar sprieten omhoog! _O- Alhoewel het haar minder zal interesseren hoe ze de deur uitgaat dan wijzelf. :')

Je brengt me wel op ideeën, ik ga me een lekkere latte maken. :9k

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-20 08:08

RoosvanBlue schreef:
kiwiwitje schreef:

Zo wat goed zeg! Ik was een tijdje geleden aan de zware kant voor mijn sport vooral. Eigenlijk ook precies 7 kilo kwijt en zou er ook nog wel 3 willen, maar dan ben ik wel afgetraind denk ik en ik ben bang dat ik daar teveel moeite voor moet doen :o

hier is t puur overgewicht en wat dat betreft zou ik er dan nog wel 10 kwijt willen. Maar moet ergens een begin maken :P en met - 10 kg ga ik me veel blijer voelen al denk ik

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 08:10

KimD schreef:
Ze heeft ook duidelijk de 'net uit bed' look met haar sprieten omhoog! _O- Alhoewel het haar minder zal interesseren hoe ze de deur uitgaat dan wijzelf. :')

Je brengt me wel op ideeën, ik ga me een lekkere latte maken. :9k

Ja joh, sta ik ‘s ochtends te kammen, prachtig mooie strikjes erin en na de eerste wandeling zitten die weer schots en scheef, al het haar er weer uit. Zal wel een keer een voor en na foto maken, je lacht je kapot :')

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 08:11

Ik ben trouwens ook zo breed als een tuinhuisje en hoewel ik echt lekker in mijn vel zit en er geen problemen mee heb of me ervoor schaam drink ik sinds een hele tijd wel hoofdzakelijk nog maar water (2,5 liter per dag) en geen suiker of melk meer in de koffie en eet niet meer na 19 uur 's avonds. Ik merk wel dat mijn omvang daardoor geslonken is en het mijn conditie ten goede komt, of het ook in kilo's is, geen idee, een weegschaal hebben we niet in huis.

Uiteraard is een latte met melk, een latte zonder melk is ook niks. :+ Maar zo streng ben ik niet voor mezelf.

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 08:12

kiwiwitje schreef:
hier is t puur overgewicht en wat dat betreft zou ik er dan nog wel 10 kwijt willen. Maar moet ergens een begin maken :P en met - 10 kg ga ik me veel blijer voelen al denk ik

Nou helemaal mee eens hoor! En het is ook nog eens een heel goed begin. Weet je hoeveel dat al scheelt om mee te zeulen. Echt een super prestatie al, zoveel mensen die wel steeds zeggen dat ze af willen/moeten vallen maar het niet voor elkaar krijgen :o

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-20 08:14

KimD schreef:
Ik ben trouwens ook zo breed als een tuinhuisje en hoewel ik echt lekker in mijn vel zit en er geen problemen mee heb of me ervoor schaam drink ik sinds een hele tijd wel hoofdzakelijk nog maar water (2,5 liter per dag) en geen suiker of melk meer in de koffie en eet niet meer na 19 uur 's avonds. Ik merk wel dat mijn omvang daardoor geslonken is en het mijn conditie ten goede komt, of het ook in kilo's is, geen idee, een weegschaal hebben we niet in huis.

Uiteraard is een latte met melk, een latte zonder melk is ook niks. :+ Maar zo streng ben ik niet voor mezelf.

Ik ben vooral minder gaan eten. Ik drink sowieso bijna alleen maar thee of water met gember.
T is niet dat ik echt dingen laat staan qua eten. Ik beweeg wat meer (goed met die hitte wat minder.) en ik let op wat ik eet. Scheelt een hoop blijkbaar.

RoosvanBlue schreef:
Nou helemaal mee eens hoor! En het is ook nog eens een heel goed begin. Weet je hoeveel dat al scheelt om mee te zeulen. Echt een super prestatie al, zoveel mensen die wel steeds zeggen dat ze af willen/moeten vallen maar het niet voor elkaar krijgen :o

Ja t voelt al veeel beter. Nu wel door tot de 10 kg hoop ik :P
Laatst bijgewerkt door kiwiwitje op 25-08-20 08:15, in het totaal 1 keer bewerkt

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 08:14

KimD schreef:

Zo breed als een tuinhuisje :') Ach het belangrijkste is dat je je goed voelt. Goed eten/drinken helpt daar wel bij. Geen melk in je koffie is echt marteling en slaat ook nog eens nergens op, die ga ik ook nooit skippen hoor :D Ben wel benieuwd hoeveel jij piest, 2,5 liter :wow:

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 08:15

Ik ga maar eens werken, was een leuke chat hier, haha. Doeiiii!

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 08:18

Waar kan ik aanschuiven Roos? Ziet er uit als een lekker ontbijt!

En foto voor de sfeer hier *\o/* O:)
Afbeelding

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 08:19

Inderdaad kiwi dat is al super goed, neem eens iets van 10kg op?
Ik ben nu 24kg kwijt, naya is 20kg en ik neem haar af en toe op ( ze blijft mijn kleine baby :+ ) en dat vind ik al echt zwaar !

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 08:21

Soms kunnen idd kleine aanpassingen al heel goed helpen. Dat is bij mij meestal de valkuil; om met iets simpels als suiker te stoppen of zoals Kim doet; veel water drinken op een dag En niet meer eten na 19u bv. Dat is idd al zoveel beter voor je stofwisseling! Hier moet er eigenlijk wel 30kg vanaf en dat is zwaar demotiverend als je aan dat beginpunt zit; slechte conditie, slechte eetgewoontes... Het is dan zoveel wat je moet aanpassen. Hier nu idd ook begonnen met kleine stapjes (welke stiekem voor mij al heel groot zijn); geen suiker meer, minder koffie op een dag en vooral nu proberen ook in de avonden niet meer zo laat te eten. Mijn doel is nu focussen op -10, waar ik eind 2018/begin 2019 bijna bij was en toen voelde ik me al gelijk een heel pak beter. Ik start deze week ook met zwemmen 1x per week en vanaf volgende week nog 1x per week aquajogging erbij; ben benieuwd. Wil gewoon echt een betere conditie en met Arya wandelen is wisselend momenteel qua intensiteit dus daar is het lastiger opbouwen, tenzij ik ook nog alleen ga lopen naast de wandelingen maar daar trek ik dan toch niet zo aan, lol. Zometeen Milan naar school brengen en dan kijken of ik mezelf kan inhouden met rotzooi kopen in de winkel als ik boodschappen ga doen - normaal bestellen we online, maar kwam deze week ff niet lekker uit waardoor ik nu zelf moet gaan, blegh.

Verder ontopic.
Door de hele discussie ben ik de gewone reacties een beetje uit 't oog verloren, dus een bij lees post van wat ervoor gezegd is geworden, wordt 'm niet nu denk ik haha.

RoosvanBlue
Heerlijke foto's! En wat Kim zegt; echt net een 'just out of bed'-look met die sprieten omhoog in het midden hahaha!

Ik heb gister nog wat leuke foto's kunnen maken, maar moet NU de deur uit dus zal als ik terug ben nog wat delen xD TOEDELSSS

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 08:22

RoosvanBlue schreef:
KimD schreef:

Zo breed als een tuinhuisje :') Ach het belangrijkste is dat je je goed voelt. Goed eten/drinken helpt daar wel bij. Geen melk in je koffie is echt marteling en slaat ook nog eens nergens op, die ga ik ook nooit skippen hoor :D Ben wel benieuwd hoeveel jij piest, 2,5 liter :wow:

In het begin heb ik mijn bed naar de WC verhuisd, dat was makkelijker. Wat dan gaat je lichaam écht detoxen, nu is het lichaam eraan gewend en heeft het water 'een functie' binnen het lichaam en ik plas nog genoeg maar niet meer 28 uur per dag op de WC. :')

Ik merkte zelfs dat ik met het warme weer veel meer wegdronk. Ik moest van mezelf op het werk vóór 13 uur 1,5 liter fles spa leeg hebben. En thuis dan nog minimaal twee Chilly's of de Jug voor het slapengaan.

Die doelen helpen mij echt wel en de leuke drinkflessen uiteraard ook. <<) Zal er zo even een foto van maken!
Detroit schreef:
Waar kan ik aanschuiven Roos? Ziet er uit als een lekker ontbijt!

En foto voor de sfeer hier *\o/* O:)
[ [url=m/3IwkYZ.png]Afbeelding[/url] ]

Ach, dat is toch om te smelten! <3 De oren gaan trouwens al goed omhoog!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-20 08:22

xLaraaj schreef:
Ik ben nu 24kg kwijt, naya is 20kg en ik neem haar af en toe op ( ze blijft mijn kleine baby :+ ) en dat vind ik al echt zwaar !

Haha neee ben blij met alles wat er af is :') maar ik snap indd wel wat je bedoelt. T is nogal veel.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 08:22

xLaraaj schreef:

Dat is ook bewonderenswaardig zeg! _O_

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 08:27

KimD, die oren zijn inmiddels al weer gaan hangen _O- Ik zeg al steeds, wij hebben zo'n herder met mislukte oren :+

Over gewicht. Ik moet er ook 30 kilo af. Aangekomen door een flinke shot prednison (en nu nog onderhoud). Universitair ziekenhuis (jaarlijks controle, hoofdbehandelaar) zegt dat ze alleen een psycholoog willen/kunnen regelen om mijzelf te gaan accepteren... Het andere ziekenhuis (kwartaal controle, mogen weinig medicatie aanpassen zonder goedkeuring universitair ziekenhuis) wil wel gaan kijken naar andere opties.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 08:28

Detroit schreef:
KimD, die oren zijn inmiddels al weer gaan hangen _O- Ik zeg al steeds, wij hebben zo'n herder met mislukte oren :+

Over gewicht. Ik moet er ook 30 kilo af. Aangekomen door een flinke shot prednison (en nu nog onderhoud). Universitair ziekenhuis (jaarlijks controle, hoofdbehandelaar) zegt dat ze alleen een psycholoog willen/kunnen regelen om mijzelf te gaan accepteren... Het andere ziekenhuis (kwartaal controle, mogen weinig medicatie aanpassen zonder goedkeuring universitair ziekenhuis) wil wel gaan kijken naar andere opties.

Prednison is ook echt rotzooi! Daardoor heb je ook meestal overal vocht en zie je ook uit als een ballon, ik kan me voorstellen dat je je daar niet prettig bij voelt nee.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 09:01

Ben wel benieuwd welke Jug je hebt Kim! Ben er ook naar aan het kijken maar vind geen leuke :+

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 09:24

xLaraaj schreef:
Ben wel benieuwd welke Jug je hebt Kim! Ben er ook naar aan het kijken maar vind geen leuke :+

Ik lees mee; ook benieuwd naar.

@detroit
Haha ja dat met die oortjes kan wel een aantal maanden duren hoor! Bijna elke herder pup is mislukt wat dat betreft hihi. Zeker in de tanden wissel fase gaan de oren vaak weer hangen bv. Maar het komt vrijwel altijd gewoon weer goed :j <3 heel fout natuurlijk, maar qua looks vind ik hangende oortjes zoooo schattig haha

Arya heeft het nagenoeg niet gehad bij ons: ze hingen een beetje tegen elkaar aan soms, maar voor de rest stonden ze eigenlijk al bij haar met 8 weken en bleven ze staan- maar dat is eerder uitzondering als regel dat ze niet hangen tijdens de tanden wissel fase haha. Dus geen schattige hangende oortjes foto’s voor ons toen |(

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 09:30

RoosvanBlue schreef:
IMJ ik vind dat je nu zelf een beetje aan het doordrammen bent. Laat het lekker rusten. Wat Kiwi zegt ben ik het mee eens. Discussie is goed, maar laten we weer gezellig doen.

Hierbij een #foodie #fitgirl foto om de dag mee te beginnen :Y)

[ [url=m/UxYRMh.jpg]Afbeelding[/url] ]

En Jackie haar out of bed look :z

[ [url=m/mIVrjn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ziet er lekker uit dat ontbijtje, helaas mag ik geen tarwe, watermeloen en lactose.... En nog veel meer niet, al ga ik vanavond uit eten en dan cheat ik wel gewoon. Zo zonde van een avondje uit.
Wat voor shake is het eigenlijk?