Puppy erbij 2019

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-19 10:22

Duidelijk ''nee'' zeggen als ze happen en dan ook vooral niet met ze spelen. Maar zodra ze stoppen even met ze spelen.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 10:27

@Cupcakes,
Vanuit mijn ervaring: Zorgen dat je elk moment van de dag speeltjes bij de hand hebt en ze die geeft ter vervanging nadat je Nee zegt en de pup ook gestopt is. Dat is echt veel werk in het begin, want ze happen gewoon veel, maar niemand zei ooit dat puppies makkelijk waren, lol. Sommige zeggen dat je Nee niet moet gebruiken (zoals bij mij op de vorige hondenschool bij de puppy cursus werd verteld, want daar was het idd meteen speeltje geven en alles negeren wat je niet wilt qua gedrag) maar ik vind dat Nee best aangeleerd mag worden - helpt hier toch wel enorm hoor. Ook bij m'n vorige hond gewoon het woordje Nee gebruikt en die wist echt wel wat dat inhield. Ik combineerde het dus met Nee geven en dan een speeltje geven waar ze Wel op mag bijten.

Op een gegeven moment zijn wij ook begonnen met het introduceren van LOS (als ze nog wel eens iets pakt wat niet mag bv) en RUSTIG (als ze opgelaten is van iets en nog wel eens hapt als uiting van stress, als je d'r aait. Dat wil ze nog weleens doen als ik d'r aai als ze ligt en dan in de zij of in de buurt van d'r bek kom en dan gaat ze uit reactie soms nog eens happen) en gebruiken we die woorden nu in de situaties waarin het toepasselijk is en dan stopt ze ook. Of ik zeg, als ik zie dat ze zich echt even moet afreageren of last heeft van de tandjes, dat ze haar SPEELTJE moet pakken en dan gaat ze dat 9/10x ook al doen bv en daarmee verder. Maar dat kun je niet verwachten van een pup die pas 1/2 weken bij je is en zelfs erna nog niet. Daar zijn wij pas na ruim een maand mee begonnen omdat je ook maar 'zoveel' commando's ineens kunt leren natuurlijk. Is denk ik ook zeker nog niet van toepassing op jouw situatie.

Maar die eerste paar weken hebben wij dus vooral gezorgd dat op zulke momenten, als ze happerig zijn, Arya iets kreeg waarin ze Wel mocht bijten; haar speeltjes dus. En op een gegeven moment leggen ze de link. Als Arya wil bijten in iets als ze last heeft vd tandjes, dan gaat ze nu meteen een van dr speeltjes opzoeken :) Arya deed het ook met in de kuiten hangen bv. en buiten in de jas. Was vooral de eerste 2 weken best een dingetje, vooral mijn zoon vond dat niet leuk, maar nu doet ze dat helemaal niet meer. Het enige wat ze hier nog wel eens wil doen, wat heel irritant is, is happen naar 't gezicht als mensen bukken. Daar ben ik nu wel echt even gefocust mee bezig, want dat wil ik echt afgeleerd hebben. Komt soms uit het niks, want meestal zit ze gewoon heel braaf bij me als mensen d'r aaien bv. en wil ze wel eens kusjes geven maar soms komt er dan toch zo'n 'knabbel' tussendoor >;) :=

EDIT

@xDenies
Leuk filmpje!!

@Ianthe
Gave foto zeg! Mooie momentopname.

@Diandra
Supergaaf om zo’n foto dan tegen te komen.
Het is ook een prachtige foto van een prachtige hond!

En die safe stick lijkt idd echt op een dildo ja _O- . Was ook mijn eerste gedachte toen we die in de winkel zagen. Mijn man keek me ook al meteen lachend aan met een 'WTF is dit' blik en dacht dat het product in de verkeerde winkel bezorgd was en naar een seks shop had moeten gaan :')
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 04-11-19 10:59, in het totaal 2 keer bewerkt

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 10:51

Ohhh die oortjes van Arya zo schattig <3 cursebreaker

Lijkt me heerlijk zo’n kussen ! xDenies en whaha dat filmpje heerlijk lachen

Kimvicious klinkt als een heerlijke training

Kiwiwitje prachtig staat dat blauw zeg ! En wat een ellende is het soms. Gelukkig goed afgelopen

Guinness heeft zo heerlijk koppie :D

Mooie actie foto van Olly

Cupcakes_ ik deel de mening van cursebreaker duidelijk nee zeggen en een speeltje aanbieden

Candy en Snoopy zijn beide in december jarig en ben langzaam op zoek naar een groteren mand of leuk honden kussen voor bij onze bank. Mocht iemand leuke ideetjes weten hoor ik het graag ! Aangezien de hoekjes kapot zijn gebeten en Candy er niet meer in past (ofja volgens haar wel nog hoor :+ )tijd voor een nieuwen.

Afbeelding
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-19 10:55

Wij hebben een autoband :D

Afbeelding

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 10:59

Whahah dat is ook echt een leuk idee !

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 11:01

Ik heb er een zelf gemaakt en daar een lekker kussen in liggen (het speciale memory foam matras willen ze niet op...)Afbeelding

Bij bijten geef ik de pups altijd een alternatief waar ze wel in mogen bijten. Reageren ze daar niet op duw ik juist mijn hand helemaal in dat bekkie zodat het voor hun een vervelend gevolg is op de actie..

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 11:04

Ik heb het voor Rex altijd vrij simpel gehouden qua manden. Ik weet dat hij gewoon heel graag relaxt lag, dus ik ben voor een mand gegaan met een soort schuim vulling en opstaande randen waar hij zijn kop op kon leggen. Hij vond oprollen ook fijn, maar lag het gros van de tijd gewoon met de kop op die rand te chillen, dat vond ie heerlijk. Ik zal ook bij Arya weer gaan voor een mand/kussen met opstaande randen want ook zij vind het nu al fijn bij de mand in de bench om d'r kop d'r op te leggen haha.

Deze hadden we bv. altijd voor Rex met een dekentje erin (was ook super materiaal wat betreft schoonmaken enz. Hoes kon eraf, maar je kon ook alles zo afwassen, want spugen deed hij standaard in de mand als hij moest spugen, heerlijk) Was ook heel duurzaam. In zijn 12,5 jaar dat hij bij mij was hebben we 2x een mand gekocht dus de manden gingen best een behoorlijke tijd mee. We hadden zijn laatste mand in principe nog een hele tijd kunnen gebruiken, maar die hebben we na zijn overlijden weggedaan. Die was dus ook nog in hele goede staat en gebruikten we al zeker 5 jaar en hij lag er dagelijks best wat uren in haha.

https://www.zooplus.nl/shop/honden/slaa ... leer/27429

Deze heb ik nu voor Arya in de bench en is helaas de grootste maat van dit model, dus daar zal ze als volwassen hond niet meer goed in passen en ga ik op zoek naar zoiets soortgelijkst. Valt ook goed in de smaak bij de kat haha.

Afbeelding

Deze vind ik ook wel gaaf van Zooplus. Zo te zien aan de foto's die mensen ingestuurd hebben, zijn de randen ook wat zachter en kunnen ze daar nog lekker op en tegenaan liggen.

https://www.zooplus.nl/customerpictured ... sch/535425

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 11:57

Die van ons zijn heel zielig en moeten het doen met oude dekbedden in een bench. :(:) Maar ze liggen liever nergens anders is dus ze zullen wel tevreden zijn :Y)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 12:04

Hier ligt een bench kussentje erin met daar bovenop de mand. Het bench kussen wat wij hebben is niet zo heel dik, dus ik vind dat wat hard voor d'r - al ligt ze nu net zo goed op de tegels dus wat dat betreft :') Maar het mandje maakt ze hier toch wel veel gebruik van. Daar ligt ze altijd heerlijk in te relaxen en vooral als ze echt moe is en goed wil slapen verkiest ze dit wel boven de harde tegels.

Al ligt ze hier meer naast de mand als erop/erin :') En heeft ze alles voor ze ging chillen overhoop gegooid, want de snuffelmat ligt normaal ook niet in de mand :')

Afbeelding

Ik was gisteren nog zo leuk aan't vertellen dat ze geen speeltjes sloopt.
En gisteravond had ze opeens een gat in 1 knuffel en die ging ze natuurlijk uitpluizen, dus speeltje kapot :') Had ook niks moeten zeggen haha.

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 12:09

Cursebeaker ziet er wel als een hele fijne mand uit. Die van Mera ook.

Senna heeft boven een pluche mand en beneden een rieten mand met een wollen deken. En zoals je zag op de foto kruip ze helemaal onder en tussen de deken.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 13:05

Die autoband, geweldig idee. Voor Popo moet ik dan een trekkerband hebben vrees ik dus dat wordt hem niet haha. Ik wil op zich wel een mand voor hem zoeken, hij ligt nu gewoon op een kussen. Zou ook meer voor de mooi zijn, nu ziet het er gewoon wat karig uit. :')

Mijn eerste bestelling bij Bark King is een feit :Y) Allemaal harde / taaie dingen, ben benieuwd wat Popo ervan vindt. Ik hou hem graag even bezig namelijk maar ook de paardenpezen werkt hij nu toch best snel weg helaas. Nu bullepezen erbij gedaan, dat heeft hij nog niet eerder gehad, ben benieuwd :)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-19 13:06

Die band van ons is 26 inch!

En thanks! :D

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 14:04

Die autoband ziet er idd wel heel tof uit!

@punjab
Ja, is een hele fijne mand. Vulling blijft ook mooi ondanks best veel gebruik. Jammer dat als Arya groot is ze er echt niet meer goed in zal passen - dit was de grootste maat wat ze hadden. Tzt denk ik op zoek naar een soortgelijke mand.

Net weer een heerlijk rondje gedaan. Wat is het toch lekker rustig overal als het een beetje regent haha.
En thuis werden we netjes opgewacht :') Sansa was kopjes tegen de ruit aan't geven toen ik met m'n hand in de buurt kwam en moest bij binnenkomst even knuffelen (echt knuffelen doet ze niet veel. Ze is verslaafd aan ons gezelschap maar echt fysiek knuffelen is altijd een geniet momentje, want dat gebeurt niet zo heel veel)

Afbeelding

Die bek wat Arya trekt hier ook, my god :')
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 14:23

Ik heb echt teveel mandjes maar als guapa ouder is ga ik kijken welke weg kunnen.
De bedoeling was om de oude mandjes weg te gooien maar ze sloop nu dr truien al dus verwacht dat de manden er ook aan toe moeten geven al hoop ik niet de nieuwe patann mandjes natuurlijk O:)
Ze dragen hier over het algemeen geen kleding binnen (alleen guapa soms) dus ik vind dat ze goede warme mandjes moeten waar ze in kunnen kruipen als ze daar behoefte aan hebben.
Afbeelding

Bijten zijn we ook aan het afleren en dat gaat de goede kant op.
Nee zeggen en speelgoed aanbieden en als ze doorgaat zeggen we nee en gaat ze op de grond en dat vind ze niet leuk dus dat werkt.

De bank is wel aardig naar de klote door haar scherpe nageltjes maar goed daar kan een nieuwe hoes omheen maar eerst maar wachten tot ze wat ouder is en dat er niet nog 1 bij komt want heb al wel stiekem laten vallen dat we er nog 1 bij willen mits we vakantie oppas hebben maar dan mogen ze bij de fokker dus dat is geregeld :D

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 14:33

Diandra ziet er ook echt mooi uit !

Komen leuke ideetjes voorbij ga ze eens allemaal opslaan !

Cursebreaker Arya wat een schatje is het toch ohh en echt heerlijk gebied om te gaan wandelen <3

Cinniz123 ohh wel ontzettend leuk die mand op de foto zeg :)

Haha Candy was eventjes gek aan t doen tegen Snoopy en Snoop blijft maar rustig liggen en dom kijken naar Candy >;)

Afbeelding
Afbeelding

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 14:37

Wat een leuke foto's allemaal!

Die smile van Candy & dan ook echt die blik van Snoopy erbij zijn goud waard :') _/-\o_
We moeten eens een keer samen lopen <3 Momenteel zit ik op 17/20 minuutjes per wandeling dus dat is nog niet veel bijzonders, maar als we een maand verder zijn zit ik rond de 30. Dan zou een korte wandeling misschien leuk zijn om ze eens kennis te laten maken *\o/* Maar ik ben idd wat dat betreft niet ongelukkig met het feit dat ik in Zuid Limburg woon en op loopafstand van de brunsummerheide en met de auto in principe ook snel op andere mooie plekjes zoals richting Vijlen enz. waar KimD zit. Kijk er al naar uit om langere wandelingen te gaan doen als ze ouder is. Maar 17/20minuutjes is misschien ook al prima om eens kennis te maken. Weetniet hoelang die van jou gewend zijn te lopen namelijk. Maar anders kun je altijd nog wat langer doorlopen natuurlijk.

Hier hebben we goed bedoeld meteen dekens op de bank gelegd want en pup en kitten. Maar die dingen blijven nooit fatsoenlijk liggen, dus ik heb het opgegeven :'). Gelukkig hebben we een stof waar je de katten nagels e.d. niet echt op ziet, dus dat is wel fijn. Maar net als met jonge kids hebben wij er maar voorlopig vrede mee gemaakt in de wetenschap dat niet alle meubels het misschien gaan overleven. Tuurlijk moet je ze opvoeden, en willen we niet dat ze aan de meubels komen, maar soms kun je toch echt niet alles tegengaan en ook niet verwachten van kleintjes dat het idd altijd 100% goed gaat. Zo heeft onze zoon een keer de oude bank onder geplast tijdens de 'zindelijk maken' periode, gespuugd over de bank, en dat soort dingen. Nadat hij die fase ontgroeit was, hebben we een nieuwe gekocht haha. Dan valt hetgeen wat de kitten en pup met de bank doen allemaal wel mee in perspectief :') :j

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 14:46

Jaa hier in zuidlimburg echt heerlijk om te wandelen ! Hier in sittard tegen duitsland aan ook prachtig gebied om te wandelen. Met zelfs een prachtig stuk met helder water.

En jaa zeker binnenkort eens een afspraak maken om samen te wandelen lijkt me heel leuk *\o/*

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-19 15:09

Autoband ooit eens op fb voorbij zien komen.

Mooie foto's weer cursebreaker. En leuk he die katten zo bij t raam :')

Cinniz die manden vind ik zo leuk! helaas geen optie met onze katten. Heb er eentje die met vlagen ineens binnen piest.. En dan gaan de manden er ook aan. En die we nu hebben kan ik makkelijk wassen.

Haha gekke candy!

Wij wandelen heel saai voornamelijk op de dijkjes hier in de buurt. Maar echt langer dan een half uur wandelen we niet.

En met katten heb ik ''mooie'' meubels wel opgegeven. _O-

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 15:23

Dundy heeft gisteren een wandeltocht van 15km gelopen met schoonouders. Dus die rust nu lekker uit op de bank <3

Afbeelding

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 17:34

Ze kunnen in de was maar denk dat een maat groter (ik heb maat L) niet makkelijk in een 5kg wasmachine kan en kattenpies is vaak zo’n doordringende lucht,geloof ook dat ik dat niet snel zou doen dan.
Het gekke is dat guapa er ook 1 mee heeft gekregen in haar puppy pakket en die is met dat soort wafelstof en daar plast ze dus wel in,de fleece gevoerde niet.
Deze is dat dus waars ligt die minder lekker dus dient als wc :')
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-19 18:19

Heb gelukkig al wel middeltjes om de pies onder controle te krijgen (qua geur ) Maar ze zijn indd een beetje groot om te wassen :P
Maar ze lijken zo lekker <3

noakim0203

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 21:41

Wat een fijne manden allemaal! Wij zijn nog een beetje opzoek naar een fijne mand voor Bodie, maar hij groeit zo mega snel dat we nog niet precies weten welke maat we moeten hebben haha. We hebben nu een oud dik boxkleed van mijn zusje in de bench, en zijn mandje die we toen hij nog bij de fokker was aan hem hebben gegeven ligt er ook in, maar die is zo klein dat hij hem als hoofdkussen gebruikt :')

Vandaag met Bodie naar de dierenarts geweest voor de laatste vaccinatie. Ik had nog gebeld of het wel verstandig was dat we kwamen omdat hij nog steeds wat dunne ontlasting had, maar de dierenarts wou hem wel graag zien, mede omdat zijn oren er vorige keer niet zo goed uitzagen en ze die nog even wou onderzoeken.

Uiteindelijk heeft hij de vaccinatie toch gehad. Ook ben ik erg blij dat de dierenarts zijn oren nogmaals heeft onderzocht, hij heeft namelijk in beide oren oorontsteking... daarvoor is hij nu behandelt en volgende week komen we terug voor mogelijk nog een behandeling. DA maakte zich ook wat zorgen over de dunne ontlasting, dus we moeten nu wat van zijn ontlasting opvangen en dat wordt dan onderzocht op parasieten en wormen. Als hier niks uitkomt raadt ze ons aan om ander voer te proberen.

Verder ben ik mega trots hoe hij het bij de DA deed, na alles besnuffeld te hebben kwam hij rustig bij me zitten/liggen. Hij kreeg complimenten van de DA *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 22:48

Wat een grappige manden zeg.
Wij hebben gewone rieten manden met lekkere kussens en dekens er in. Nysse ligt er graag in en Ylvi ook steeds vaker. Die kat ligt er savonds meestal in :+ Ylvi ligt liefst zo

Afbeelding

Hier krijgen de dieren ook altijd een kadootje onder de boom en we doen ook aan dierensinterklaas en verjaardagen. We grijpen elke kans aan voor taart en kadootjes hahaha :D

Wij wandelen al wel wat langer met Ylvi, maar met zoontje erbij is het tempo trager en met veel pauzes :D

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 23:12

Komt de bijleesost :')

@ Cursebreaker,
Geen idee of ik je van dat topic ken hoor! Dat kan ik me eigenlijk niet meer heugen. Maar de boeken van Cassandra Clare bevallen me wel heel goed!

Ik heb nu de kussens van snObbs & Petlando. De snObbs manden zijn hier omdat Bodhi model is geweest en de Petlando manden voornamelijk vanwege het orthopedische gedeelte. Heb het kussen ondertussen wel omgedraaid want het fluffy gedeelte is te warm voor Divaatje.

Poef weg Senna van Punjab, grappige foto!

Ianthe gefeliciteerd met de resultaten van je hond!

Leuk Diandra! Toch een hele eer :D Ik stuiterde ook rond toen ik de foto kreeg dat mijn Bodhi gewoon aan de buitenkant van een gebouw hangt <3

Goed om te weten Kiwiwitje! Hier even geen DuoDog want alle honden gingen aan de rees. Zal wel te maken hebben gehad met het virus dat hier de rondte ging maar was wel toevallig haha.

Cupcakes, ik vond het niet zo vervelend dat er gebeten werd .. dat is spelen voor een hond. Maar wel wanneer ik dat wil en ook stoppen wanneer ik dat wil. Dus in principe probeerde ik zo die grenzen te houden. Lukt tot nu toe aardig haha. Sjieuke foto trouwens!

Biggirl, ik vind de snObbs manden dus heel mooi en fijn. Ook lekker robuust maar niet van hout of dergelijke.

Ik koop eigenlijk alle manden gewoon 'op de groei'. Vind het zonde om dubbel geld uit te geven :o Vandaag een bestelling bij zooplus geplaatst voor WOW. Ik zag dat ze een nieuwe variant hadden met alleen lam en ik wil gaan kijken hoe Bodhi het daar op doet. Afgelopen dagen gaat het weer even wat minder en ook prijstechnisch gezien toch even rondkijken. Ben wel zo iemand van 'gaat het goed, dan gaat het goed', maar die WOW heb ik 24 kilo voor het zelfde bedrag als dat ik nu 17kilo heb … scheelt toch wel.

Verder allemaal weer leuke foto's die langs komen <3

Jouw hond is ook wel een beetje aan t stuntelen, of niet Noakim?

Ben nu twee avonden met Bo & Mera samen wezen wandelen, toch ook wel heel erg leuk. Mis dat toch wel. Maarja, mijn arm vind het nog niet zo leuk. Beetje roeien met de riemen die ik aangeboden krijg van 't lichaam :')
Mera vind auto's gewoon echt niet leuk(geen drijfgedrag, ze blaft ook niet, ze moet het gewoon zien dus kan het dan best op een sleuren zetten). Krijg nu op de cursus de tip om haar juist te laten kijken en als de auto weg is heel enthousiast naar me toe roepen. Iemand anders nog iets van tips?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 23:30

Vind ik persoonlijk een vreemde oplossing van de auto angst, hebben overigens veel jonge honden in het najaar, komt veelal door de koplampen.

Ik zou zelf juist een feestje ervan maken vóór ze in de angst schiet. Niet laten kijken, de angst zelf laten bevestigen en dan pas enthousiast doen.

Wij hebben overigens 6 matrassen van 80x200 & 90x200 in huis liggen. Daarnaast nog twee van die ronde mandjes en twee vierkante dikke zachte kussens van 75x120cm. Maar als die laatste twee genoemde kapot gaan komt daar ook een matras, die staan al klaar in de garage.

Scheelt me héél veel werk. Daar zitten matrasbeschermers om van de Ikea, en die kunnen op 90 graden in de was.