Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
atilla schreef:Wat voor algen heb je Nessa? Als ik het goed zie heb je 8 visjes in je bak. Daarnaast heb je heel veel planten wat erg mooi is. Maar hierdoor is wel de kans groot dat je planten al je NO3 en PO4 volledig verbruiken. PO4 ontstaat namelijk door voeding en uitwerpselen van vissen en is meststof voor je planten. als je NO3 en PO4 waarden 0 zijn, krijgen algen gemakkelijk de kans om te groeien. Mogelijk zit daar je probleem.
Nessa schreef:atilla schreef:Wat voor algen heb je Nessa? Als ik het goed zie heb je 8 visjes in je bak. Daarnaast heb je heel veel planten wat erg mooi is. Maar hierdoor is wel de kans groot dat je planten al je NO3 en PO4 volledig verbruiken. PO4 ontstaat namelijk door voeding en uitwerpselen van vissen en is meststof voor je planten. als je NO3 en PO4 waarden 0 zijn, krijgen algen gemakkelijk de kans om te groeien. Mogelijk zit daar je probleem.
Ah ja. Dat zou het probleem kunnen zijn!
Mijn nitraat is niet 0 overigens. Kleurt heel licht roze. Fosfaat is wel 0.
Ik heb inderdaad 8 visjes.
Om de dag een half tabletje. En de betta krijgt 3 korrels elke dag
Welke alg. Geen idee. 2 soorten. Een groene en een bruinige. De groenige zit heel vast aan de bladeren. De bruine zwiert beetje door de bak. Heel makkelijk te verwijderen.
Beter dus toch even snoeien.
Ik heb trouwens ook bodemsticks. 2 maand geleden erin gedaan. Zitten er nog.
En ik geef elke week voeding. Een complete voeding. Moet thuis even kijken welke dat is
Nessa schreef:Ja ik houd er ook van hoor.
Plantjes groeien echt goed. Helaas nog steeds die alg. Afgelopen week weer wat meer. Licht heb ik al tijdje op 6 uur staan. Plantjes krijgen elke week voeding. En 3 algeneters.
Alles doet het nu goed en geen uitval meer. Dus wil qua visbestand het even zo laten. Bang dat ik weer uitval krijg als ik weer nieuwe visjes erin doe (stress)
Wat kan ik nog doen tegen die alg?
Het is niet zo erg als het was. Ik had 8 uur licht aan en toen geen visjes. En toen was de alg echt dramatisch. Nu gelukkig niet. Maar het is mooier als het volledig weg is.
Melyoramel schreef:Het groeit steeds vollerWil denk ik nog hydrocotyle tripartita erin, maar verder helemaal happy mee.
[ [url=m/chNxbQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
De pygmy corydoras doen het ook nog goed!
Ze zitten ook graag op het blad van de grote hydrocotyle.
[ [url=m/ciPqen.jpg]Afbeelding[/url] ]