gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 17:25

Nee staat voor volgend jaar op de planning , december is al duur genoeg :o . Maar op deze manier heb ik heel erg de neiging de dierenarts te bellen om alles eruit te laten halen voor kerst , het is als ze rustig is een heerlijk dier . Voerde gister een brokje uit de hand en die poten maar maaien terwijl ze hem aannam , snapte even niet waarom ze dan zo maaien moest met haar poten :=

Frits is de rustigheid zelve, en hij probeert het zo hard en zij doet alleen maar zo stront chagy terug . Dus dan rent hij weer achter haar aan , en dan vliegt er weer haar . En dan is het opeens weer rustig en ploffen ze beide neer , ben niet zo van de lastige koppels :')

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 17:27

Ah snap ik!
Bij ons kan je ook in termijnen betalen (gaat dan wel om bedragen boven de 100).
Vaak snappen ze dat wel hoor!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 17:31

Pfft dat is wel moeilijk inderdaad.

Vanmorgen Smokey de eerste keer een spuitje (in z'n mond) gegeven, was eerst tegen strubbelen van "ik wil niet" maar opeens ontdekte die dat het wel lekker was *lik lik lik* _O-

Oh en raad eens wie er vandaag is toegekomen die hier 25 november al moesten zijn?
Wylla en Bonnie, ze zitten nu bij Mikado en zijn aan het wennen verder en een rangorde aan het bepalen. Helaas moet Mikado over 4 weken apart om vroegtijdige dracht bij Bonnie te voorkomen ze is van eind augustus dus nog geen 4maand nu maar goed nog even om na te denken daar over.

Betere foto volgt nog, laat ze nu met rust even.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Lori op 15-12-17 17:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 17:31

Hier gaat het op rekening , heb ik geluk mee blijkt :P . Heb bewindvoering namelijk , heb al veel extra gevraagd deze maand en ga volgende maand met rijlessen beginnen :)

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 17:39

Waar woonde je ook alweer Rebecca? Niet om het een of ander maar mijn laatste 4 intacte dames gaan ook zsm. Via de opvang waardoor ik een speciale prijs heb, €75. Maar weet niet hoever dat is voor je en of je interesse hebt? Gaat om Noord Holland, bij Hoorn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 17:42

[plaats] :) , Hoorn is niet zo gek ver . Even de afsluitdijk over in principe , maar pa zijn toet toet rijd niet op water

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 17:46

Oh een duur najaar vooral hier, net geen 800euro kwijt aan nieuwe hokken maar goed ben wel voorzien nu dat is dan natuurlijk wel terug het pluspunt.

Ben blij dat de grootste kosten nu gedaan zijn dat ik nu hopelijk uit nesten een deel kosten ga terug hebben, alles reken ik niet op maar hoop toch op een stukje dat terug apart kan op de dierenrekening. :+

Komen altijd wel dingen bij dat ik nog zo iets heb van "dat wil ik nog wel".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 19:50

Oef een beste rib :roll:

Hmm was niet de bedoeling dat Nynke bleef ,dat Syb kwam . Toen opeens Frits ,nee niet castreren naar de opvang ermee , toen opeens gecastreerd en toen moest ik weg . Tot ik Lana online zag en ja ik was verliefd tot over mijn oren _O-

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 20:18

Zucht.. konijnen..
Je kan niet met, maar zeker niet zonder ze!

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 19:17

Ik heb net wat leuke spullen gezien bij Medpets, en het leek me wel handig om dan ineens wat medicijnen mee te bestellen. Zijn deze medicijnen zeker betrouwbaar en welke raden jullie aan om zeker in huis te hebben?

Edit: Ik dacht dat deze twee wel handig zouden zijn.

Afbeelding

Afbeelding

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 19:28

Zijn dezelfde als bij de dierenarts. Ik bestel daar cisaral, carprofen, laxatract iets en metocloral. Dwangvoeding ook soms. Scheelt weer bij de dierenarts als ik bepaalde dingen al in huis heb :)

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 19:36

Bedankt! :D

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 23:34

Afbeelding
Slaap lekker! Aldus Stoffer :’).

Wordt nog wat als we een buis met slaapkamer krijgen straks..

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 09:00

MoppieFilou, die 2 medicijnen heb ik ook in huis (ook via hun besteld) ideaal voor als een konijn opeens niet eet wat altijd in het weekend gebeurd, spaar ik weer ritjes naar de DA.

Ik kruip ook weer onder m'n steen vandaag :wave:

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 12:29

Oké :D .

:wave:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 14:04

Afbeelding

Hoorde vanalles vanochtend maar ze waren ontsnapt :')

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 14:06

:')

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 14:52

Draken :’).
Misschien kerstdiner?

Woensdag eindelijk Blik castreren! Meneer heeft zn ballen nu wel echt ontdekt en Stoffer vindt hem maat een stomme puber :’).
Tot nu toe gaat het nog goed, als Blik te vervelend is huppelt stoffer weg of wordt ie een keer boos, maar ze blijven ongeschonden.

Samen in het hok durf ik nog niet, aangezien Blik een eikel is en Stoffer gewend is aan 24/7 los.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 21:26

Eindelijk wordt ie dan een beetje rustiger en liever voor Stoffer! ~~}>

Ik ga de konijnen binnenkort weer proberen te koppelen in de ren, maar heb geen idee hoe ik de ondergrond (gewoon zand) geurloos krijg :') .

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 21:33

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 21:42

Wij slepen ze naar de badkamer. Nieuwe kleedjes er op(Stoffer is bang voor “gladde” vloeren) en dan koppelen maar.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 21:42

Haha :D .

Heb ik al gedaan :) . Op neutraal terrein zijn ze erg lief voor elkaar :j .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 13:16

Zand tsja blijf je toch geur in houden , alles eruit scheppen en nieuw zand gaat wat te ver gok ik :')

Ben even met de ren bezig van de zwijnen , even kleed eruit en buiten uitgeklopt (liet halverwege de trap een punt vallen dus overal keutels op de trap :') )

Ze dachten vast dan gaan wij ook schoonmaken <3

Afbeelding

Lekker stel ook

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 13:28

Daar heb ik idd niet echt zin in :') . Ze hebben wel niet veel gegraven dus mss kan ik gewoon het bovenste laagje eraf halen. En hoe zit het met houten huisjes? Voor de koppeling ga ik die er natuurlijk uithalen maar als ze éénmaal gekoppeld zijn maakt de geur dan nog uit? Ik heb geen idee hoe ik doe geurloos maak :P .

Oh gezellig zeg :') .
Zo lief als ze elkaar wassen hè <3 .
Laatst bijgewerkt door MoppieFilou op 24-12-17 13:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 13:28

Lief!