Kittenkletstopic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jodie_

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 21:45

Ik heb ze ook een tijd volledig op vers gehad, KVV en barf maar na een tijdje waren ze het zat dus ik voer nu gewoonlijk brok en 's avonds KVV ipv natvoer.

Haha ja het deksel van de werpkist kan eraf! Maar zorgt verder wel voor wat meer beschutting. Ik heb een kattenluik op chip in de slaapkamerdeur waar alleen Nova door kan, en verder ook al een kattenbakje, voer en water in de slaapkamer staan dus hopelijk vindt ze dat straks een fijne plek om te bevallen, zo niet dan passen we ons ook wel weer aan en evt later verplaatsen, iets met de geur meenemen is een fijne tip trouwens, maar op de slaapkamer zou in ieder geval ideaal zijn.

Wat de echo betreft sluit ik me er op zich bij aan! De enige reden dat ik er eentje liet doen was om definitief aan de katereigenaar te kunnen bevestigen dat de dekking was gelukt omdat ze de kater wilden laten castreren. Moet zeggen dat ik het toch wel heel mooi en bijzonder vond om te zien, plus ze konden gelijk zien dat alle hartjes klopten enzo en er in ieder geval geen al afgestorven kitten tussen zat zeg maar, dus dat is op zich ook wel een fijn idee. Maar qua aantal blijft het toch geen exacte wetenschap en er zijn idd genoeg tekenen waar je aan kan zien dat ze drachtig zijn.

Gelukkig maar gaby! Fijn dat ze in gewicht ongeveer verdubbelen, dat is na een dag of 10 ook zeker wel de bedoeling dus gaat goed :D :D die zwart witte vind ik nu al zooo leuk!

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 22:21

Citaat:
Gelukkig maar gaby! Fijn dat ze in gewicht ongeveer verdubbelen, dat is na een dag of 10 ook zeker wel de bedoeling dus gaat goed :D :D die zwart witte vind ik nu al zooo leuk!

De eerste heeft inderdaad zijn gewicht verdubbeld en de rest op een haar na dus met 10 dagen zitten ze er ver overheen allemaal,moeders heeft slagroom :P
Ze zijn vandaag precies 1 week oud.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 22:29

Fijn hoor! Dat ze zo goed groeien!

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 15:11

Och die kittens.. <3 <3

Mollie lijkt zich eindelijk beter te voelen. Had al die tijd niet het idee dat ze ziek was, maar sinds gisteren speelt ze veel meer. En wilder.
De antibiotica doet iets, maar wat weet ik niet. Haar ontlasting was gisterochtend nog steeds niet ok. Eigenlijk hetzelfde.
Toen bedacht ik me, dat ze al vanaf dat ze hier is, hetzelfde eten krijgt. ( Carny voor kittens. ) Zou natuurlijk zomaar kunnen dat ze dat (nog? ) niet goed kan verdragen. Had nog Intestinal van RC in huis voor Joey, die het inmiddels niet meer eet, en nu eet ze dat eventjes. Gewoon om te kijken of het dan beter gaat, dan weet ik dat het hoogst waarschijnlijk aan het voer ligt.
Ze heeft in elk geval sinds gisteravond niet meer gepoept, (en dan is ze in mijn beleving natuurlijk alweer verstopt.. maar dat zal wel meevallen. :') ) speelt, eet, drinkt en is haar eigen tuttige zelf. "Sweet as sugar... as long as she likes you.."
Laten we hopen dat het inderdaad aan het voer ligt, dan kan ik daar op afstemmen en weet ik dat ze niet ziek is.
We kunnen ons kleine vriendinnetje niet meer missen! <3

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 10:20

Iets met opvoeden... kittens... duraccel batterijen....
Zucht.

Afbeelding

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 10:48

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
genieten van zo'n opgroeiend kitten hoor!

hij is is bijna 4 mnd, heeft zijn 2 vaccinaties gehad en is 1,9kg, gaat zo snel!
de oudere kat van 7 speelt elke dag wel even met hem, heel fijn

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 11:35

Wow besef nu hoe groot Nozem dus zou 'horen' te zijn, die is ook bijna 4 maand. Aan de andere kant ook wel leuk dat Nozem zo klein schattig is nu nog. Maar heb liever dat hij natuurlijk op het goedegewicht zit.

Gisteren heeft hij zn tweede enting, chip en bloedprikken gehad. Zijn bloedarmoede is nu helemaal op orde gelukkig. Normaal doen ze castreren met 4-5 maand maar moet met Nozem wel wachten tot hij 6 maand is.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 11:43

Mila is bijna 6 maand maar nog net niet zo groot, was de kleinste van het nest maar werkelijk nooit last gehad oid. Misschien blijft ze klein van stuk, vind ik wel prettig.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 11:45

Wat een heerlijke foto's!!
Fijn dat nozem zijn bloedarmoede onder controle is!

Ik baal. Donderdag bij zooplus allemaal vitamine pasta's en laatste beetje kittendingetjes gehaald voor ik een weekje wegga, sturen die mongolen het met DHL :( dat gaat nooit voor woensdag hier zijn :(

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 12:20

Dat is echt rottig. Heb je met de duitse zooplus besteld dan?

Zo kregen wij begin deze week een pakket van zooplus. Kregeb we van de postbode een briefje in de bus dat ze de dag ernaa terug zouden komen. Nou goed volgende dag niks... geen briefje geen pakket. Zie ik 's avond op de app dat het pakket bezorgd is bij mensen hier in de straat. Ga ik dat hlen. Ja zegt die man staat hier al sinds gisteren middag... grr zo irritant
Laatst bijgewerkt door xoranlover op 05-11-16 12:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 12:21

Nope, gewoon de Nederlandse... Ik ga anders vandaag wel gewoon een vitaminepasta bij ranzijn halen, heb ik in elk geval iets. Ginger heeft gewoon wat extra's nodig.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 12:24

Apart... hier nog nooit via DHL gehad van de nederlandse zooplus.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 12:28

Schijnt dat het sporadisch voorkomt dat een product dus blijkbaar uit Duitsland moet komen en ze dan alles meteen doen. Als ik dat had geweten had ik dat product weggelaten... Ik haat DHL...

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 14:08

Weten jullie tot hoelang katten "last" hebben van de tandjes? Sake bijt in alles en iedereen momenteel.

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 15:25

Karel heeft nog geen last van zijn tandjes, welke maand gaat dat gebeuren?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 15:28

Weet niet precies wanneer dat zou moeten, maar Sake is 6 maanden oud en echt overal in aan het bijten.

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 15:48

Mollie is haar twee bovenhoektanden al kwijt! :oo
Waarschijnlijk is ze dus toch iets ouder, maar door haar gewicht / grootte verwacht iedereen dat ze jonger is.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 17:15

Bengel had het matje van de hond ingepikt, dus ik een mandje voor hem gekocht, maar dat was niet goed genoeg... nu dus maar zo (en ja dat is het matje van de hond :') )

Afbeelding

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 17:20

_O- _O- _O-

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 21:11

lifaya schreef:

Ik baal. Donderdag bij zooplus allemaal vitamine pasta's en laatste beetje kittendingetjes gehaald voor ik een weekje wegga, sturen die mongolen het met DHL :( dat gaat nooit voor woensdag hier zijn :(

Ik had dat laatst ook! Milbemax moest uit dld komen. Maar dat staat niet op de site. Was vrij vervelend inderdaad.

Even geen hoektanden zou fijn zijn :-')

bengel :D hoezo verwend :D

http://www.dierendokters.com/kittens/gebit

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 22:25

Milbemax kun je beter bij de welpenhoeve bestellen, kost daar de prijs die je elders ook betaald, geen verzendkosten en binnen een week heb je het thuis.
Ze verkopen daar ook ontvlooimiddel, kalmeringsspul (ik zweer bij Beaphar No Stress :j) en nog veel meer.
https://de-welpenhoeve.nl/

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 22:35

IMJ schreef:
lifaya schreef:

Ik had dat laatst ook! Milbemax moest uit dld komen. Maar dat staat niet op de site. Was vrij vervelend inderdaad.

Even geen hoektanden zou fijn zijn :-')

bengel :D hoezo verwend :D

http://www.dierendokters.com/kittens/gebit

Ik geloof veel, maar dat Molls 4-6 maanden is geloof ik niet...

Wat lief, dat hondendekentje.. hier is het ook altijd gedoe.. iedereen wil op hetzelfde dekentje..

Mollie heeft al 2 dagen een normaal drolletje... ik kan wel janken! ❤️ zo blij.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 22:36

Wat een fijn bericht.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 23:43

Oh superfijn Rianne!

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 00:56

Heel erg fijn Rianne! Niet leuk als zo'n kleintje niet fit is :(:)

Karel is denk ik echt een hond :') Apporteren, altijd aan je voeten liggen of zitten. Vandaag ben ik er achter gekomen dat het een Duitse herder moet zijn, hij is dol op pakwerken :+

Verder is ie super lief hoor :')