Ymor schreef:Het is hier weer gezellig merk ik al. Als we allemaal eens beginnen met elkaar in de waarde te laten. De ene persoon heeft de ene mening en de andere de ander. En we mogen ons verhaal vertellen maar we hoeven mensen niet willens en wetens te overtuigen. Het zou dit topic zo veel fijner maken. Ook voor nieuwe mensen om aan te sluiten. Zonder dat ze direct bang hoeven te zijn om uitgekafferd te worden.
Ik lees een heleboel goed nieuws!! Super fijn voor een ieder.
Doet letterlijk niemand, iedereen deelt zijn of haar mening. Maar niemand zegt dat je het ras niet moet aanschaffen of schaad normen en waarden. Iedereen praat voor zichzelf, in de ik vorm.
Er sluiten genoeg nieuwe mensen aan, want 'de oude garde' is allang in de minderheid.
Dus ook dat 'bang zijn' is een eigen mening en geen feit.
Als ik (nogsteeds) voor mezelf spreek benoem ik meerdere keren dat het mijzelf geen ruk interesseert wat een ander vind, dat ik mijn mening deel en niemand die deze met hoeft te delen. Je kunt het ermee eens zijn of niet.
Ik benoem niemand specifiek oid, ik reageer op een vraag in het topic.
Als het je stoort, je aangesproken of aangevallen voelt kun je dat benoemen, zoals deze keer gebeurt is en een hele discussie ontstaat. Of negeren en doorscrollen en dan is de het daarmee klaar wat ik bijvoorbeeld geregeld doe. Maar ook daar kies je helemaal zelf voor.
Ook dan blijft de optie van de foei-lijst over maar aangezien die nog steeds waardeloos werkt kan ik me voorstellen dat het voor sommige niet afdoende werkt. Voor mij persoonlijk werkt het perfect.
Bokkers die ik niet wil zien of horen gaan daarop en voila, ergernis minder.

Edit: Zo blijkt maar weer dat als iemand zich al aangevallen voelt de toon van een bericht direct als onvriendelijk wordt geïnterpreteerd.