Puppy erbij 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 21:51

RoosvanBlue schreef:
Ja idd. een barbet, zou dan ook een goede zijn! Ik ben eerder altijd gewapend met borstels en kammen en clipjes, maar snap de schaar gedachte wel hoor O:) Als ik er klaar mee ben zal ik ook de moeilijkste niet zijn met knippen/scheren maar vooralsnog is het onderhoud te doen.

Haha, ok, ja vooruit, ik heb al een harig paard (haflinger, manen zijn nu rond de 75/80cm, enorme staart ook) waarbij ik altijd met shampoo, antiklit, borstels en elastiekjes in de aanslag sta, zo'n hond óók nog is too much hoor! :')

@warboel OMG die naam van die groep alleen al! :')

fannetje

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 21:58

Zeker Warboel, sommige rashonden zijn gewoon echte gedrochten te noemen en vallen gewoon niet meer onder de noemer hond.
Maar je hebt fokkers en fokkers, en dan aan een pup eigenaar uit te vinden waar je je pup vandaan wil halen.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 21:59

fannetje schreef:
Maar Kim, bij de fokkers van die Australian Doodles of Cobberdog zijn er ook veel bij die serieus bezig zijn. Er zijn zelfs vaak gewoon stambomen bij, ouder dieren worden netjes getest op van alles en nog wat. Dat soort dingen vind ik dan wel belangrijk mijn broer gelukkig ook. Ja, het is nog geen ras, maar eentje in wording. En zolang fokkers daar dan gewoon eerlijk in zijn en zorgen voor gezond mogelijke pups, lijkt me dat ook prima. Maar je zal bij elke Fokker zelf ook na moeten blijven denken of dat je daar een pup vandaan wil. Maar dat geld voor elke hond die je aanschaft toch?

Wat is het verschil tussen australian doodles, cobberdogs en alle andere doodle varianten?

Heb ooit aussiedoodle gezien op fb.. kriebels kreeg ik er van

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 21:59

RoosvanBlue schreef:
Oh Arabella! Ik zag gisteren een bruine beardie én poedeltje in een auto en dacht dat moet jij of je moeder zijn! Maar toen zag ik dat je in Zuid-Limburg woonde dus was daarmee de kans vrij klein dat je bij Gouda op de A12 terecht komt :D

Goed dat je weer gaat oefenen met Gioia. Dat gedrentel kan best irritant zijn :o Hoop dat het een tijdelijk iets is!

Haha nee dat was ik inderdaad niet nee :p
Ik moet wel gaan oefenen. In januari gaan we 4 dagen weg en dan moet ze bij mijn tante slapen. Mocht het zo blijven dan kan ik haar in het uiterste noodgeval misschien naar mijn buurvrouw brengen. Dan kan ze in de nacht bij mij thuis slapen.
En helemaak vergeten. Half september ga ik op wandelvakantie en dan moet ze bij mijn vader of broertje blijven. Zij is nog niet goed genoeg om mee te lopen.

En normaal slaapt ze bij mij thuis op de slaapkamer en dan meestal in een mandje voor het bed. Vanaf nu gaat ze dus op de gang en in de trimkamer slapen zolang het niet giga heet is.
De woonkamer is nu geen optie omdat ik daar een muis heb zitten en die in de nacht komt. Ik heb de ingang vol met gif gestopt, dus mag er geen hond alleen in de woonkamer zijn.

@x_janine_x: die beardie blaft niet alleen, ze verteld hele verhalen. En moet altijd de laatste blaf hebben. Om gek van te worden.
Al kan ze ook uren lekker rustig ergens liggen.
Dat blaffen zo erg deed haar opa ook en zijn moeder ook.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 22:00

RoosvanBlue schreef:
Skippy01 schreef:
@roos dat zijn echt wel nare verhalen ook. Ik ken juist gewoon fokkers waar je vader en moeder (of in elk geval moeder wanneer vader niet van henzelf is) kunt zien, en de castratie op zo'n jonge leeftijd is ook bij niemand in mijn omgeving verplicht gesteld gelukkig. Ook gewoon drie keer geweest daar (mijn ouders dan, hun hond hè).
Poedel moet het karakter je natuurlijk van passen, dan zou ik sneller naar de barbet gaan, qua karakter zou dat vele malen beter in het huishouden van mijn ouders passen dan een poedel.

Jouw strikjes zijn cool! Maar ik krijg altijd zo de neiging een schaar in zo'n vacht te zetten zelf :Y) O:) (super zonde, godslastering, I know }:) )

Ja idd. een barbet, zou dan ook een goede zijn! Ik ben eerder altijd gewapend met borstels en kammen en clipjes, maar snap de schaar gedachte wel hoor O:) Als ik er klaar mee ben zal ik ook de moeilijkste niet zijn met knippen/scheren maar vooralsnog is het onderhoud te doen.

Kim pffft!! Swiffer? Vanmorgen na het wandelen zagen ze er meer uit als zo’n ouderwetse mop. Ik bedoel, *zucht* zorg dan op zijn minst dat je de goede vergelijking maakt :roll:

[ [url=m/K5DJrK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kun je ze dan ook in zo'n wringemmer uitwringen? :')

@Warboel, die FB groep. _O- De omslagfoto zegt genoeg. :')

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 22:02

Arabella hihi mijn vriend had gisteren op bed idd. een heel gesprek met Jackie. Had het moeten filmen eigenlijk, ik vond het echt té schattig :o

Kim goed idee eigenlijk! <<)

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 22:11

xLaraaj schreef:
Wat is het verschil tussen australian doodles, cobberdogs en alle andere doodle varianten?

Labradoodle = labrador x poedel. F2 wordt teruggekruist op poedel.

Australian labradoodle bestaat uit meer rassen. Daar mag in zitten: poedel,labrador, Curly coated retriever, Amerikaanse cocker spaniel, Engelse cocker spaniel en Ierse waterspaniel.

Cobber dog is de gestandaardiseerde variant. Die hebben dus eisen aan maat, gewicht, vacht etc. Rassen die daarvoor gebruikt zijn, zijn de rassen van de ALD plus eventueel wheaten terrier.

Double doodle is labradoodle x golden doodle (golden retriever X poedel).

Aussiedoodle is Australian Shepherd x poedel.
En dan heb je ook nog een opmars van hele grote: sennendoodle (Zwitserse sennenhond x poedel) en bernedoodle (Berner sennen x poedel). Ook die zijn er in beginsel in F1 en F2, waarbij F2 teruggekruist is op poedel.

De hoop voor echte standaardisatie is gevestigd op de ALD en de cobberdog. Die werken echt naar standaarden en gezondheidstesten etc, en hebben ook verenigingen.
Laatst bijgewerkt door Skippy01 op 24-08-20 22:17, in het totaal 1 keer bewerkt

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 22:16

Dank je voor de uitleg. Dan is eigenlijk de cobberdog tog de enigste die echt aan een ras werkt en eisen stellen.
Al de rest zijn dan gewoon inderdaad ordinaire kruisingen. En dan aussiedoodle, sennendoodke etc daar gaan mijn haren van rechtstaan. Zoveel erfelijke ziektes etc meenemen gewoon voor de schoon :r

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 22:17

|o
Skippy01 schreef:
xLaraaj schreef:

Labradoodle = labrador x poedel. F2 wordt teruggekruist op poedel.

Australian labradoodle bestaat uit meer rassen. Daar mag in zitten: poedel,labrador, Curly coated retriever, Amerikaanse cocker spaniel, Engelse cocker spaniel en Ierse waterspaniel.

Cobber dog is de gestandaardiseerde variant. Die hebben dus eisen aan maat, gewicht, vacht etc. Rassen die daarvoor gebruikt zijn, zijn de rassen van de ALD plus eventueel wheaten terrier.

Double doodle is labradoodle x golden doodle (golden retriever X poedel).

Aussiedoodle is Australian Shepherd x poedel.
En dan heb je ook nog een opmars van hele grote: sennendoodle (Zwitserse sennenhond x poedel) en bernedoodle (Berner sennen x poedel). Ook die zijn er in beginsel in F1 en F2, waarbij F2 teruggekruist is op poedel.

|o |o |o

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 22:24

Het laatste wat ik erover zeg maar dat is precies waarom de meeste fokkers een hekel/onvrede met een doodle. Men maakt van alles een doodle want het heeft commerciële waarde.

Waar de Silken of een ODH een kans zou maken om zich te ontwikkelen tot FCI erkend ras zal een doodle die mogelijkheid nooit krijgen. Daarvoor zijn ze te commercieel en te ongezond. Daarnaast zouden 9 v.d. 10 doodle kwekers dat liever niet zien gebeuren want dan gaat hun winst en kwekerij in rook op. Waar ze nu een richtlijn hebben om te vermeerderen hebben ze dan een 'eis' en dan vallen bij veel kwekers een hele rij werpteven af.

Meer dan 75% is bijvoorbeeld niet eens getest op HD / ED, spondylose of dergelijke. Daar is laatst een Europees artikel over gepubliceerd, ik ga een kijken of ik dat nog kan vinden.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 22:45

Het is hier weer gezellig merk ik al. Als we allemaal eens beginnen met elkaar in de waarde te laten. De ene persoon heeft de ene mening en de andere de ander. En we mogen ons verhaal vertellen maar we hoeven mensen niet willens en wetens te overtuigen. Het zou dit topic zo veel fijner maken. Ook voor nieuwe mensen om aan te sluiten. Zonder dat ze direct bang hoeven te zijn om uitgekafferd te worden.

Ik lees een heleboel goed nieuws!! Super fijn voor een ieder.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 22:56

Gelukkig letten een aantal daar echt wel op.
Zo waren reu en teef bij die van ons gewoon aanwezig en zijn wij 3x uitgenodigd voor we onze Charlie op konden halen. :j

De reu is een labradoodle (uit labradoodle ouders) en teef een goldendoodle, ook uit goldendoodle ouders..
Ah en de naam.. iedereen weet wat je bedoelt, maar kruising poedel, labrador golden vind ik ook prima.
Maltipoo, cockapoo, bernerdoodle.. ik heb het ook niet bedacht.
Het feit dat ze zo populair zijn komt ook wel doordat ze over het algemeen gewoon echt lief zijn!

Mijn eerste kennismaking met een labradoodle was 1 in een gezondheidscentrum. Die lag er zo heerlijk rustig bij..
In gesprek geraakt met de eigenaresse, over waarom deze hond etc. Het wekte mijn interesse en zo ben ik erover gaan opzoeken.. erfelijke aandoeningen opgezocht.. karakter. Alles over overgevoeligheid.

Eigenlijk heeft onze hond vanaf dag 1 hetzelfde als de eerste doodle die ik zag. Zoals de fokster ook al zei. Hele rustige honden binnen (wel iets waaks) en actief buiten.

Het niet verharen is voor ons fijn omdat hij mee gaat naar het werk van mijn vriend voor 2 dagen per week.
Verder vond ik het fijn als hij in huis rustig zou zijn ivm het veel aanwezig zijn van kleuters.

Een niet te grote hond ivm het mee op vakantie gaan was ook fijn.

Dat was de reden voor ons om voor deze hond te kiezen. Niet omdat deze hond 'in' is. Ik had hiervoor natuurlijk een heel ander soort hond (herder x bouvier) en als ik alleen was geweest had ik denk ik voor de bouv gegaan. En natuurlijk passen er meer binnen in dit plaatje. Maar we kozen toch voor deze en hebben er nog geen dag spijt van gehad.

Mijn vriend wilde in eerste instantie geen doodle maar nu zegt hij steeds dat hij zich zo vergist heeft in wat hij dacht hoe het zou zijn!
Een bouv op zijn werk zou wrs de eerste periode veel meer werk zijn geweest. Bovendien kan dat ook afschrikken. Dat wilde hij ook niet. En wrs zou deze binnen een half jaar meer wegen dan onze dochter nu doet. Ook dat vond ik niet nodig.

In mijn beleving paste dit nu beter binnen ons gezin.. en de manier waarop wij hem graag willen houden. En onze dochter... <3 wat is zij intens gelukkig.
Laatst bijgewerkt door IMJ op 24-08-20 23:02, in het totaal 1 keer bewerkt

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 23:02

KimD dat laatste wat je zegt vind ik dus veel belangrijker dan alles over de rassen. Honden moeten gezond zijn. Niet alleen hd, pl, ed maar ook de normale neuzen, normale hoofd grootte, normale lengte lichaam. Niet alleen op raskenmerken maar ook op gewoon gezond verstand fokken.

Verder ben ik met ymor eens dat ik de toon van de discussie hier erg onprettig vind. Agree to disagree en respectvol blijven lijkt me makkelijk haalbaar.

IMJ lief dat je het vraagt. Ziva groeit als kool. De 2.2 die ze met 7 weken was is nu 9.5kg met 13 weken :Y) . De achterstand die ze had is aardig bijgetrokken nu op broers en zussen.
1 achterpootje sleept nog een beetje als ze echt moe is, maar we hebben het idee dat ook dat nog bijtrekt.
Ik zal snel weer wat foto's van het krengetje maken, er zit echt een mega kop op maar t is een geweldig leuk dier. Een echte rottweiler wel, nu al := .

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 23:05

Goed om te horen! Wat een beetje extra en gezonde voeding al niet doen kan!
Onze kwam ook met 2.2 en weegt nu 10.5kg.
Maar is al 5 maanden nu, ben al benieuwd naar het eindgewicht.
Een rottweiler wordt natuurlijk ook groter! Fijn dat het zo goed gaat!

Het eerste wat jij zegt smurffie.. dat vind ik dus ook. Veel belangrijker dan wat dan ook.
Laatst bijgewerkt door IMJ op 24-08-20 23:07, in het totaal 1 keer bewerkt

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 23:07

Ymor schreef:
Het is hier weer gezellig merk ik al. Als we allemaal eens beginnen met elkaar in de waarde te laten. De ene persoon heeft de ene mening en de andere de ander. En we mogen ons verhaal vertellen maar we hoeven mensen niet willens en wetens te overtuigen. Het zou dit topic zo veel fijner maken. Ook voor nieuwe mensen om aan te sluiten. Zonder dat ze direct bang hoeven te zijn om uitgekafferd te worden.

Doet letterlijk niemand, iedereen deelt zijn of haar mening. Maar niemand zegt dat je het ras niet moet aanschaffen of schaad normen en waarden. Iedereen praat voor zichzelf, in de ik vorm. ;)

Er sluiten genoeg nieuwe mensen aan, want 'de oude garde' is allang in de minderheid.

Dus ook dat 'bang zijn' is een eigen mening en geen feit.

Als ik (nogsteeds) voor mezelf spreek benoem ik meerdere keren dat het mijzelf geen ruk interesseert wat een ander vind, dat ik mijn mening deel en niemand die deze met hoeft te delen. Je kunt het ermee eens zijn of niet.

Ik benoem niemand specifiek oid, ik reageer op een vraag in het topic.

Als het je stoort, je aangesproken of aangevallen voelt kun je dat benoemen, zoals deze keer gebeurt is en een hele discussie ontstaat. Of negeren en doorscrollen en dan is de het daarmee klaar wat ik bijvoorbeeld geregeld doe. Maar ook daar kies je helemaal zelf voor.

Ook dan blijft de optie van de foei-lijst over maar aangezien die nog steeds waardeloos werkt kan ik me voorstellen dat het voor sommige niet afdoende werkt. Voor mij persoonlijk werkt het perfect.

Bokkers die ik niet wil zien of horen gaan daarop en voila, ergernis minder. *\o/*

Edit: Zo blijkt maar weer dat als iemand zich al aangevallen voelt de toon van een bericht direct als onvriendelijk wordt geïnterpreteerd.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 23:09

Jij schrijft een complete kruising af. Dat hoeft niet. Want als je je er in verdiepen zou, zou je weten dat er ook goede tussen zitten. Ik vind dat erg jammer idd, zo lijden de goeden weer onder de kwaden..

Maar de foeilijst is een goed idee!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 23:15

IMJ schreef:
Jij schrijft een complete kruising af. Dat hoeft niet. Want als je je er in verdiepen zou, zou je weten dat er ook goede tussen zitten. Ik vind dat erg jammer idd, zo lijden de goeden weer onder de kwaden..

Maar de foeilijst is een goed idee!

Je zegt het goed ja. IK doe dat. JIJ vind dat dat niet hoeft. IK heb nog niks goeds kunnen vinden, ook niet in de 'correct gefokte doodles', over het algemeen gaven die kwekers me binnen drie zinnen, hoogstens vijf een reden om ze niet serieus te nemen. De aanname dat ik me door mijn mening er dan niet in verdiept zou hebben is natuurlijk ook 'niet erg vriendelijk'.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 23:16

Gelukkig ben ik er wel meer tegen gekomen! Heel fijn voor mij en de andere mensen die gewoon een heerlijke huishond zonder problemen hebben!

Maar goed. Het is klaar zo voor mij.
Ik hoop dat we met een beetje respect over elkaars dieren kunnen praten. Als je dat niet kan moet je dat maar zeggen. Dan zal ik je idd op de foeilijst zetten.. kwam hier eigenlijk omdat ik gelijkgestemden leuk vond, ervaringen uit te wisselen erc, niet om mijn 'ras' (weer ik.. is het niet) af te laten zeiken..
Laatst bijgewerkt door IMJ op 24-08-20 23:19, in het totaal 3 keer bewerkt

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 23:17

+:)+ +:)+
Laatst bijgewerkt door KimD op 24-08-20 23:45, in het totaal 2 keer bewerkt

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 23:39

IMJ schreef:
Goed om te horen! Wat een beetje extra en gezonde voeding al niet doen kan!
Onze kwam ook met 2.2 en weegt nu 10.5kg.
Maar is al 5 maanden nu, ben al benieuwd naar het eindgewicht.
Een rottweiler wordt natuurlijk ook groter! Fijn dat het zo goed gaat!

Het eerste wat jij zegt smurffie.. dat vind ik dus ook. Veel belangrijker dan wat dan ook.

Hoe groot en zwaar moet hij gaan worden?
Onze Appie is nu bijna 7 maanden en de 20kg komt in zicht :O .
*bokt upload doet het niet...
Wat worden ze snel groot he!

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 05:38

Lekker gewicht IMJ!
Smurffie ook een aardig flink gewicht :)

Komt Yoshi nu aan met net geen 5 maanden, volgens mij, met 5.9kilo :o Heb ik natuurlijk ook wel een ander formaatje hond dan jullie :D

Gisteravond was ze druk, druk en nog drukker :):) =:) :)) *\%/*
Denk dat de smileys het juist omschrijven, Ik had er begin van de avond al lekker geravot met dr, toen was ze weer in slaap gevallen en komt manlief thuis die zijn ook nog even savonds flink aan het spelen geweest, lag op bed en hoorde 2 olifantjes door de woonkamer denderen en weer naar binnen en buiten en binnen en buiten en ik maar willen slapen :z

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 07:09

Tja..
Zijn ouders en 2 grotere zussen zijn beiden rond de 20kg. Maar ik kan me niet voorstellen dat hij dat gaat halen..
We zien het wel. Het blijven kruisingen natuurlijk.

Blije Joshi! Heerlijk! Ik vind die ruwharige teckels zo leuk!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-20 07:09

Zullen we lief doen? :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 07:12

x_Jeanine_x schreef:
Lekker gewicht IMJ!
Smurffie ook een aardig flink gewicht :)

Komt Yoshi nu aan met net geen 5 maanden, volgens mij, met 5.9kilo :o Heb ik natuurlijk ook wel een ander formaatje hond dan jullie :D

Gisteravond was ze druk, druk en nog drukker :):) =:) :)) *\%/*
Denk dat de smileys het juist omschrijven, Ik had er begin van de avond al lekker geravot met dr, toen was ze weer in slaap gevallen en komt manlief thuis die zijn ook nog even savonds flink aan het spelen geweest, lag op bed en hoorde 2 olifantjes door de woonkamer denderen en weer naar binnen en buiten en binnen en buiten en ik maar willen slapen :z

Een echte Teckel dus, haha! *\%/* *\%/* :#

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 07:21

KimD schreef:
Ymor schreef:

Doet letterlijk niemand, iedereen deelt zijn of haar mening. Maar niemand zegt dat je het ras niet moet aanschaffen of schaad normen en waarden. Iedereen praat voor zichzelf, in de ik vorm. ;)

Er sluiten genoeg nieuwe mensen aan, want 'de oude garde' is allang in de minderheid.

Dus ook dat 'bang zijn' is een eigen mening en geen feit.

Als ik (nogsteeds) voor mezelf spreek benoem ik meerdere keren dat het mijzelf geen ruk interesseert wat een ander vind, dat ik mijn mening deel en niemand die deze met hoeft te delen. Je kunt het ermee eens zijn of niet.

Ik benoem niemand specifiek oid, ik reageer op een vraag in het topic.

Als het je stoort, je aangesproken of aangevallen voelt kun je dat benoemen, zoals deze keer gebeurt is en een hele discussie ontstaat. Of negeren en doorscrollen en dan is de het daarmee klaar wat ik bijvoorbeeld geregeld doe. Maar ook daar kies je helemaal zelf voor.

Ook dan blijft de optie van de foei-lijst over maar aangezien die nog steeds waardeloos werkt kan ik me voorstellen dat het voor sommige niet afdoende werkt. Voor mij persoonlijk werkt het perfect.

Bokkers die ik niet wil zien of horen gaan daarop en voila, ergernis minder. *\o/*

Edit: Zo blijkt maar weer dat als iemand zich al aangevallen voelt de toon van een bericht direct als onvriendelijk wordt geïnterpreteerd.

Ik vind je berichten gewoon echt niet prettig lezen. En ik weet dat ik niet de enige ben en het is ook niet alleen in dit topic. Ik vind het erg jammer want ik vond je altijd erg gezellig. En het zou jammer zijn om je berichten over te slaan omdat je zoveel kennis hebt. Als iemand het woord kruising in de mond neemt dan komt er een heel verhaal over geteste honden ed. Logisch en het is ook goed om je hond te laten testen daar zal iedereen het mee eens zijn. Maar het mag allemaal wat vriendelijker.

En voor de duidelijkheid de ouders van mijn honden zijn allemaal getest omdat ik dat ook belangrijk vind en ik voel me dus niet aangevallen. Dus die opmerking valt af.