Ahh dankje. Dat is een klein gedeelte van m’n boeken collectie. Heb in totaal 4 grote en 1 smallere Billy in de woonkamer staan, nog een kast op de slaapkamer en nog een paar big shoppers vol met boeken op zolder. Iets met een uit de hand gelopen hobby hahaha. Leuk dat we eenzelfde smaak hebben! Geloof dat ik je ook al eens in het ‘wat lees ik nu?’ Topic ben tegengekomen bedenk ik me net, kan dat? En wat een horror als je 45min in die regen bezig bent. De honden hebben er meestal idd geen last van nee haha. En ik snap dat je trots bent, dat klinkt alsof ze het toch heel netjes doet allemaal! Dat honden kussen in de bench ziet er geweldig uit! Als Arya uit haar huidige kussen/mand groeit die erin ligt, ga ik dit eens opzoeken.
@Kimvicious
Dankje! En complimentjes krijgen is altijd leuk toch, vervangende instructrice of niet hihi. Leuke foto!
@kiwi
Die balletjes baan van de kat blijft ze op zich vanaf. Ze heeft er in de eerste weken wel eens aan willen knabbelen, maar toen wilde ze op alles wat los en vast zat knabbelen haha. Ze vind het wel interessant als Sansa ermee speelt natuurlijk en soms slaat ze er dan met een poot op of wil ze met de snoet zo’n gat induiken. Overall, blijft ze er wel netjes vanaf haha. Ik heb geen licht balletje erin, maar een gewoon normaal rollend balletje. Mooie foto’s weer! En echt zuur van het incident wat je meemaakte met wandelen. Fijn dat je wel ziet dat het vele trainen z’n vruchten afwerpt, maar echt rot als je weer zo iemand tegenkomt die nergens rekening mee houdt en dan ook nog een grote mond heeft.
@Nynkster
Ja is ook zeker leuker en ach, als het helpt om die commando’s erin te krijgen blijven we gewoon daarmee doorgaan. Ze heeft ook een paar weken buiten geen snoepjes aangenomen en heb ik zoveel mogelijk met stem beloning gewerkt en dat gaat ook, alleen merk je dat idd met snoepjes ze net even wat toegankelijker is en dingen sneller oppakt haha. Ik vind dat fixeren op balletjes enz. Tijdens het wandelen ook wel heftig en is ook niet iets wat ik zou trainen. Het is natuurlijk een manier, om een speeltje te gebruiken als afleiding, maar met een snoepje kun je dat veel beter afbouwen naar stembeloning. Zo’n speeltje is denk ik wat lastiger af te bouwen buiten. Ik zie soms honden lopen waarvan ik het verbazingwekkend vind dat ze hun nek nog niet gebroken hebben omdat die gewoon totaal niet kijken waar ze lopen en alleen maar kijken naar zo’n balletje bv. En super fijn dat de hond zo de hele dag mee kan met alles wat je doet. Wat een genot moet dat zijn. Wij doen ook cadeautjes voor de dieren. Als er toevallig een leuke kerst knuffel ofzo is, vinden we dat altijd leuk, maar andere speeltjes ook zoals hersenwerk speeltjes of zoiets. En ook wel meer als 1 cadeau zal hier voor beiden onder de boom komen hihi. Wij doen met de familie onderling ook altijd voor elkaars dieren onder de boom leggen. Ik koop dus altijd ook wat kleins voor de honden van m’n schoonmoeder en schoonzus, alsook de konijnen en vogel van m’n schoonzus haha. En tuurlijk is het hier net zo goed elke dag feest met wat ze krijgen en krijgen ze tussendoor ook regelmatig nieuwe speeltjes e.d., maar ach… als wij cadeautjes uitpakken met kerst, zie ik niet in waarom zij ook niets zouden mogen krijgen. Wij vinden het gewoon gezellig om hier op 1e kerstdag uit te pakken samen en mijn zoontje dan de cadeautjes van voorheen Rex, uitpakt en zo blij is dan om dat aan Rex te kunnen geven. Hij is ons al druk mee aan’t helpen met een wishlist voor Arya en Sansa hahaha.
Wat speeltjes verder betreft: Hier hebben we nu vooral gewone knuffels, rubberen speeltjes en speeltjes voor de tanden alsook een rubberen bal aan touw en flostouw. Knuffels enz. gaat ze heel netjes mee om tot nu toe. Het enige dingetje hier is om Arya weg te houden bij kleinere katten speeltjes. Ze pakt namelijk nogal graag alles af van Sansa, het kreng dat ze is en dan gaat ze er het liefst meteen op bijten in de bench maar veel van die dingen zijn klein dus is niet echt top. Die kleine speeltjes krijgt Sansa dus nu alleen op momenten dat Arya even slaapt en/of in de bench is en heb ik voor Sansa wat speeltjes waar ze op hogergelegen plekken mee kan spelen naast die tunnel op de grond.
Die safe stick wil ik tzt ook gebruiken buiten als ze genoeg uitgegroeid is, zodat ze kan apporteren. Stokken en mag ze sowieso niet achteraan van me, gooi ik ook niet, al probeert ze wel nog regelmatig een stokje in de bek te pakken en wil ze die kapot bijten maar het commando LOS zit er gelukkig ook al aardig in, tenzij ze paarden/schapen/konijnen poep tegenkomt

Net een rondje gedaan met m'n schoonmoeder en schoonzus en de honden. Manlief gevraagd om een foto te maken en waar gaat meneer staan: aan de zijkant van de honden ipv achter mijn rug zodat hij ervoor stond. Maar goed, het was ook wel een uitdaging om ze naast elkaar te krijgen dus ik snap dat het ook wel onmogelijk was voor 'm