De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Es_ther

Berichten: 18735
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-20 00:10

_KiMbErLeY_ schreef:
Aaaaaah wat leuk, maar zeker schrikken!
Ik heb ooit een verrassings nestje van een hamster gehad :+

Meer doen dan je best en inlezen kun je niet doen, fijne tips van Natasja :))


Mn zus ook _O- .
Mn moeder vond dat die hamster wel erg dik werd...

Es_ther

Berichten: 18735
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-20 09:48

Wij hebben 2 type konijnen in huis..
Blik is actief en Stoffer is nogal... ja lui :+.


Afbeelding
En Stoffer laat ons graag schrikken :+.

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12784
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 10:20

Wauw Herous, wat een verrassing als je dat ineens aantreft in het hok!

Esther, Stoffer ligt erbij alsof hij dood is :')

Ik zou wel graag nog een koppel er bij willen in de tuin, ruimte genoeg. Maar kan dat zomaar? Ik heb nu 1 'koppel' het zijn 2 zusjes. Zou ik daar dan bijvoorbeeld een gecastreerde ram en voedster bij kunnen zetten?

Es_ther

Berichten: 18735
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-20 10:23

Je bedoelt bij je al bestaande koppel?
Ik zou dan wel gaan voor een nep mannetje en een vrouwtje, en misschien kan je bij de opvang al een bestaand koppeltje vinden :)? Dat scheelt al!

En ja, ik heb zoveel foto’s dat ie zo ligt :') . Stoffer wordt echt een oude opa _O-

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12784
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 11:30

Es_ther schreef:
Je bedoelt bij je al bestaande koppel?
Ik zou dan wel gaan voor een nep mannetje en een vrouwtje, en misschien kan je bij de opvang al een bestaand koppeltje vinden :)? Dat scheelt al!

En ja, ik heb zoveel foto’s dat ie zo ligt :') . Stoffer wordt echt een oude opa _O-


Ja erbij inderdaad. Ik zag in de opvang een gecastreerde Vlaamse reus. Zo leuk! Ik heb daar alleen het hok niet voor, dus dan zou er wat nieuws moeten komen.

RoosvanBlue

Berichten: 1899
Geregistreerd: 30-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 11:50

Haha ook hier eens een zwangere hamster gekocht in de dierenwinkel. Was erg leuk een nestje te hebben, vond ik toen.

Leuk Mjetterd! Idd. niet onderschatten hoeveel ruimte een Vlaamse reus nodig heeft. Ik heb ca. 7-8 vierkante meter hier voor ze. Hokken met ren in die maten met goed hout zijn ook echt prijzig. Maar verder ben ik ook echt van de grote bunnies. Meer om van te houden <3 En ik vind ze handiger om te hanteren dan die kleintjes :')

Heb ze vrijdag nog gewogen, baby Biscuit is 3,2 en Cookie 4,9 kilo schoon aan de haak :Y)

Wel een beetje genieten van de kleintjes he Herous? :)

Es_ther

Berichten: 18735
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-20 11:55

Beste konijnen dan! Zo leuk :D . Heb je lekker veel konijn om te knuffelen <3 .

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12784
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 11:59

RoosvanBlue schreef:
Haha ook hier eens een zwangere hamster gekocht in de dierenwinkel. Was erg leuk een nestje te hebben, vond ik toen.

Leuk Mjetterd! Idd. niet onderschatten hoeveel ruimte een Vlaamse reus nodig heeft. Ik heb ca. 7-8 vierkante meter hier voor ze. Hokken met ren in die maten met goed hout zijn ook echt prijzig. Maar verder ben ik ook echt van de grote bunnies. Meer om van te houden <3 En ik vind ze handiger om te hanteren dan die kleintjes :')

Heb ze vrijdag nog gewogen, baby Biscuit is 3,2 en Cookie 4,9 kilo schoon aan de haak :Y)

Wel een beetje genieten van de kleintjes he Herous? :)



De konijnen hebben hier zo'n 50m2. Dus ruimte genoeg. Alleen geen passend schuilhoek voor een reus op dit moment. Lijkt me wel super leuk om zo'n reus te hebben dus ik ga eens kijken wat de opties zijn :D

Es_ther

Berichten: 18735
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-20 12:06

Reuzen lijkt me ook echt geweldig!
Helaas past dat hier echt niet, maar ben ook blij met mn mini’s :D

RoosvanBlue

Berichten: 1899
Geregistreerd: 30-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 12:07

Mjetterd schreef:
De konijnen hebben hier zo'n 50m2. Dus ruimte genoeg. Alleen geen passend schuilhoek voor een reus op dit moment. Lijkt me wel super leuk om zo'n reus te hebben dus ik ga eens kijken wat de opties zijn :D


Oh dat moet net aan lukken :P

Gigixponys

Berichten: 2755
Geregistreerd: 23-01-13
Woonplaats: België

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 12:08

Ik vind reuzen dan weer niks haha, ben heel blij met mijn kleine draakjes.

_Tarzan

Berichten: 11270
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 14:35

Mjetterd schreef:
RoosvanBlue schreef:
Haha ook hier eens een zwangere hamster gekocht in de dierenwinkel. Was erg leuk een nestje te hebben, vond ik toen.

Leuk Mjetterd! Idd. niet onderschatten hoeveel ruimte een Vlaamse reus nodig heeft. Ik heb ca. 7-8 vierkante meter hier voor ze. Hokken met ren in die maten met goed hout zijn ook echt prijzig. Maar verder ben ik ook echt van de grote bunnies. Meer om van te houden <3 En ik vind ze handiger om te hanteren dan die kleintjes :')

Heb ze vrijdag nog gewogen, baby Biscuit is 3,2 en Cookie 4,9 kilo schoon aan de haak :Y)

Wel een beetje genieten van de kleintjes he Herous? :)


De konijnen hebben hier zo'n 50m2. Dus ruimte genoeg. Alleen geen passend schuilhoek voor een reus op dit moment. Lijkt me wel super leuk om zo'n reus te hebben dus ik ga eens kijken wat de opties zijn :D


Kijk eens naar zo'n plastic hondenhokken, erg geschikt voor reuzen :D

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12784
Geregistreerd: 27-09-05

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 14:43

Ah goede tip! Dankje :D

_KiMbErLeY_

Berichten: 7556
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 17:08

Ik vond het nestje hamsters ook erg leuk, TOT dat er 1 aangevreten in het hok lag :+ dat was de zwakste van het stel, ik had 's avonds nog gedacht... zou ik hem apart zetten (had de moeder en mannetjes en vrouwtjes 3 hokken dus) al gescheiden en had geen 4e :+ de volgende ochtend was zn hoofd eraf gevreten _O- was lekker wakker worden haha.


Ik snap dat je schrikt van Stoffer, wat ligt hij altijd bijzonder :=


Reuzen zijn echt bijzonder! Hier zaten er 2 in een groot hok bij de welkoop, prachtige beesten!

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 19:07

Reuzen zijn geweldig.
Mannnnnn wat mis ik Guus en Pumba -O- ;(

herous

Berichten: 392
Geregistreerd: 18-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 14:01

Baby spam <3

Vandaag 1 week oud

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12784
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 15:00

Kijk deze, ik vind hem een beetje zielig. https://flappus.nl/dieren/diesel/

Die sore hocks, is dat iets wat geneest en daarna klaar? Zo ik op internet lees zijn het ontstoken wondjes. Dus ik dacht dat als dat weg is, je er dan klaar mee bent.

Zou dit geschikt zijn voor een vlaamse reus + 2 hollanders?
https://www.vidaxl.nl/e/8718475715276/v ... grenenhout

Idee is dan om binnen in nog een verdieping er bij te maken, maar ik weet niet of dat geschikt is voor de reus.

Es_ther

Berichten: 18735
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-20 16:06

herous schreef:
Baby spam <3

Vandaag 1 week oud

[ [url=m/iuQNXh.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/aLKjck.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/y0M6mN.jpg]Afbeelding[/url] ]


Och, verliefd <3

RoosvanBlue

Berichten: 1899
Geregistreerd: 30-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 17:40

Mjetterd schreef:
Kijk deze, ik vind hem een beetje zielig. https://flappus.nl/dieren/diesel/

Die sore hocks, is dat iets wat geneest en daarna klaar? Zo ik op internet lees zijn het ontstoken wondjes. Dus ik dacht dat als dat weg is, je er dan klaar mee bent.

Zou dit geschikt zijn voor een vlaamse reus + 2 hollanders?
https://www.vidaxl.nl/e/8718475715276/v ... grenenhout

Idee is dan om binnen in nog een verdieping er bij te maken, maar ik weet niet of dat geschikt is voor de reus.


Oei, die ziet er in zijn geheel wel slecht uit, wat sneu zeg. Die zou ik zelf niet adopteren denk ik. Als hij gevoelig is voor sore hocks is buiten houden al heel onhandig. Maar misschien heeft de rest daar andere ideeën over hoor.

Mooi hok! Ik zou wel de tweede of derde maat nemen. Ik heb ooit een variant hierop gehad toen de konijnen losliepen in de tuin. Was echt hele goede kwaliteit: https://www.vidaxl.nl/e/8010690092911/f ... gIwwvD_BwE

Daar zit de opening ook op een betere plek i.v.m. wind. Maar die is wel weer nogal prijzig. Je kan ook kiezen dat andere hok op een beschutte plek te zetten.

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12784
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 17:45

RoosvanBlue schreef:
Mjetterd schreef:
Kijk deze, ik vind hem een beetje zielig. https://flappus.nl/dieren/diesel/

Die sore hocks, is dat iets wat geneest en daarna klaar? Zo ik op internet lees zijn het ontstoken wondjes. Dus ik dacht dat als dat weg is, je er dan klaar mee bent.

Zou dit geschikt zijn voor een vlaamse reus + 2 hollanders?
https://www.vidaxl.nl/e/8718475715276/v ... grenenhout

Idee is dan om binnen in nog een verdieping er bij te maken, maar ik weet niet of dat geschikt is voor de reus.


Oei, die ziet er in zijn geheel wel slecht uit, wat sneu zeg. Die zou ik zelf niet adopteren denk ik. Als hij gevoelig is voor sore hocks is buiten houden al heel onhandig. Maar misschien heeft de rest daar andere ideeën over hoor.

Mooi hok! Ik zou wel de tweede of derde maat nemen. Ik heb ooit een variant hierop gehad toen de konijnen losliepen in de tuin. Was echt hele goede kwaliteit: https://www.vidaxl.nl/e/8010690092911/f ... gIwwvD_BwE

Daar zit de opening ook op een betere plek i.v.m. wind. Maar die is wel weer nogal prijzig. Je kan ook kiezen dat andere hok op een beschutte plek te zetten.


Ja ik vind hem er ook slecht uitzien. Heb meer informatie gevraagd en ook hoe het zit met sore hocks. Ik las wel op hun fb pagina dat terwijl de foto gemaakt is hij niet fit was en ontstoken ogen had, dan denk ik: dan maak je daarna toch een betere foto?


Ah toch een groter hok misschien. Die link die ik stuurde kan ik goedkoop overnemen, vandaar.
Een echt beschutte plek wat betreft wind heb ik niet maar ik dacht de opening richting het huis zetten op een kleine meter van het huis af.

RoosvanBlue

Berichten: 1899
Geregistreerd: 30-04-06

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 17:47

Ja slim! Zo deed ik het met dat andere hok ook altijd. Als je hem kan overnemen voor een goede prijs zou ik het proberen.

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 18:17

Die Vlaamse Reus ziet er echt niet happy uit :=

Gigixponys

Berichten: 2755
Geregistreerd: 23-01-13
Woonplaats: België

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 18:18

Die zou ik ook niet overnemen. Sore hocks pootjes blijven gevoelig. En dan ontstoken ogen, zou ik al bang zijn voor pasteurella.

Daarstraks Herbie op het gras gezet. Wou leuke foto's maken. Maar hij zit gewoon al het gras op te schrokken. :')
Afbeelding

_KiMbErLeY_

Berichten: 7556
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 18:20

Ooooh babyspam, KJOETTTTT <3 <3 <3


Ziet er uit als een mooi hok!
Maar wat ziet dat konijn er slecht uit :oo beetje een vaag verhaal inderdaad over die foto...

jolmer20

Berichten: 3976
Geregistreerd: 13-01-07
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 18:39

Ochhh baby’s <3

Ahh die ziet er niet best uit..
Zou m ook zo ophalen.. arm beestje

Hok is denk ik leuk voor erbij Mjetterd, maar misschien meerdere hokken dan? Als dat een optie is?

Haha ahh Gigi.. lekker grasjes eten hha