gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 09:53

Leuk zeg :).

Blik wordt echt groot.. qua lengte doet ie niet onder aan Stoffer. Gewicht horen we de 27e bij de dierenarts denk ik... kunnen ze alleen niet krimpen? Klein zijn ze nog schattiger en makkelijker te verplaatsen als ze ergens tussen kruipen waar niet mag :’).

Coconut

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 10:59

Misschien even in de droger doen vanmiddag? :')

Geintje uiteraard ;) :+!!!!!

love_animals

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 12:22

Hallo 

Vorige week woensdag ben ik met mijn nijn naar de DA geweest voor zijn voortand en hieruit bleek dat hij waarschijnlijk de ziekte e.cuniculi heeft ik had hierover wel eens gelezen maar wist niet dat het zoon gemene verschrikkelijke ziekte was de Da nam het zekere voor het onzekere en gaf me medicatie mee panacur 1x per dag 0.5 ml en metacam 2x per dag 1ml 
Sinds donderdag ben ik gestopt met geven van de metacam zoals de da gezegt had 1 week metacam en 4 weken panacur alleen nu heb ik gezien dat mijn nijn last heb van zijn evenwicht en dat het net lijkt of die dronken is en dat die dit gekregen heeft toen ik stopte met de metacam.
Ik weet niet wat ik heg beste kan doen de da kan ik pas maandag weer bellen en op internet staat dat je panacur 0.8 ml per lichaams kg 2x daags moet geven en dat onderdoseren ten zwaarste word afgeraden, ook staat er dat metacam een broodnodige oontstekingremmer is bij ec en dat dit per konijn verschil hoelang deze gegeven moet worden.

Ik wwil meteen de dosering gaan verhogen want tijd is je grootste vijand bij deze parasiet wat denken jullie ervan ik wil mijn nijntje echt niet verliezen iemand tips?

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 12:32

Wij hebben redelijk gevolgd, wat er hier aangeraden word:
http://www.dierenkliniekwilhelminapark. ... iculi.html

Wij hebben eigenlijk wel vrij hard overgedoseerd, maar ik had de panacur puppy dus dan was het nog steeds een hele kleine hoeveelheid dat hij moest opnemen.

Wij hebben de metacam (aj, wij hadden niet metacam maar iets vergelijkbaars) 10 dagen gegeven, maar hij had eerst nog de 3 dagen ervoor dexamethason gehad dus.

love_animals

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 12:38

Gigixponys schreef:
Wij hebben redelijk gevolgd, wat er hier aangeraden word:
http://www.dierenkliniekwilhelminapark. ... iculi.html

Wij hebben eigenlijk wel vrij hard overgedoseerd, maar ik had de panacur puppy dus dan was het nog steeds een hele kleine hoeveelheid dat hij moest opnemen.

Wij hebben de metacam (aj, wij hadden niet metacam maar iets vergelijkbaars) 10 dagen gegeven, maar hij had eerst nog de 3 dagen ervoor dexamethason gehad dus.

Hij krijgt nu 0.5ml van panacur hij weegt zoon 2.3 kg op die site staat 0.8ml per kilo en dan ook nog eens 2x per dag de metacam wou ik gewoon als eerst geven 2x per dag 1ml

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 13:15

Ik zou zo snel mogelijk je DA opbellen om het te vragen, maar volgens mij kan Metacam geen kwaad als je het wat langer doorgeeft. Sterkte met je nijn! :(:)

Sneeuwt het bij jullie ook zo? Hier zitten ze in het donker omdat hun dak vol sneeuw ligt :D . Zeil heb ik maar dicht gelaten anders hebben ze besneeuwd hooi en een koude wc :') :(:) . Ze zitten in ieder geval lekker droog, al had ik het toch wel leuk gevonden om ze eens in de sneeuw te zien :') .
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 17:32

Sneeuwt nu pas :+

Afbeelding

En speciaal voor Syb zijn oude eigenaar :

Afbeelding

Nog steeds contact met haar , ze was gek op hem maar hij kon niet mee op kamers dus de juiste beslissing gemaakt . Daarom app ik soms even foto :) , doe ik anders nooit met dieren maar dit is anders .

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 20:01

Zo leuk konijntjes in de sneeuw <3 .

fedjeraketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 01:22

wat leuk die konijntjes in de sneeuw! hier hebben de konijntjes ook weer lekker van de sneeuw genoten. Vooral Fedje vind het geweldig die heeft de hele dag buitengespeeld :)) .

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 02:03

Mijn konijnen komen het nachthok echt niet uit met dit weer.
Ze vinden het veel te koud, en de sneeuw niks :=
Zijn echt watjes :o

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 08:22

Napoleon heeft ook in de sneeuw gespeeld. :)
Afbeelding

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 22:15

Heb net in een laag van minstens 15 cm sneeuw, terwijl het nog steeds aan het sneeuwen was, de konijnen hun hok proper gemaakt :brr: :') . Ze zitten nu in ieder geval lekker warm en droog. Omdat ik midden in de examens zitten hebben de nijnen al 2 weken geen kam meer gezien := . Dus toch maar even snel een kam over gehaald, en heb ze stil moeten houden met een stuk of 10 koekjes zodat het toch een beetje vooruit kon gaan _O- . Ach ja, voor één keertje.. Het zijn ook niet van die typische ongezonde koekjes, ze zien er nog best oké uit:
Afbeelding

Ik heb ook geprobeerd Lilly's neus wat proper te maken, want er rond hangt wat hard geworden zand -, maar ik krijg het er niet af. Iemand tips om het er op een fatsoenlijke manier af te krijgen?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 22:29

Soms mogen ze wat lekkers!

Met kerst krijgen ze een knabbel stokje, ook om Blik te paaien als ie na kerst baar de dierenarts moet :’).

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 22:31

Idd :) . Meestal krijgen ze zo 1 koekje per dag. Zijn heel klein en ze krijgen natuurlijk ook goed voer en veel groenten :j .

Met Kerst en hun verjaardag krijgen ze hier ook wel eens een verrassing [&] .

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 22:43

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 22:56

Ach ja, ze krijgen hier af en toe ook ongezonde dingen hoor. Voor af en toe kan het geen kwaad denk ik ;) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 22:56

Net als kinderen met mate ? :')

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 23:12

:')

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 23:12

Als ze het maar lekker vinden :D
Hooi gaat er hier ook snel doorheen, wat kunnen die beesten eten zeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 23:13

Hooi is het belangrijkste,mogen ze onbepert hebben van mij :P

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 23:16

Krijgen ze ook, maar binnen 3 uur hebben ze 3 ruiven leeg, de vreetzakken :')

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 23:20

Hier gaat hooi wat minder snel. Maar scheelt wel dat ze ook hooi als bodembedekking hebben, dus daar eten ze ook van.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 18:02

Hier drinken ze precies veel minder met dit weer? Bij mijn ene voor het zekerste een bakje water erbij gezet maar was nog niks uit net?

Met Mikado gaat alles goed, eerste dagen nog wat afwachtend in het hok en in de verste hoek gaan zitten maar ondertussen komt die al lekker kijken. Lag gisteren tussen ons in helemaal gestrekt <3 . Op deze foto trouwens niet.

Afbeelding

Dan Smokey aan de DA laten zien, jaren geleden zijn pootje gebroken (gevoelloos) en de laatste tijd merkte ik echt op dat zat te kreunen/hijgen en te doen, da hoorde iets op z'n luchtwegen dus enkele weken antibiotica geven. Hoop dat het dan over is dat die zich wat beter voelt. Had dus niks met zijn poot te maken volgens hem.

Haarbal :') . Is een van mijn 2 gecastreerde konijnen. Er nu 10 zitten de meiden zijn hier nog altijd niet.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 16:46

Wat een pluizenbol :))

Pff bij Frits en Lana pluk haar gevonden , word bijna onhoudbaar met Lana haar hormonen en gedrag . Frits is het kotsbeu

En toch lagen ze gister zo lekker bij elkaar

Afbeelding

Zo lastig dit

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 17:21

Wat een pluisje!

Ah balen Rebecca! Is ze niet geholpen?