Kittenkletstopic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jodie_

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 22:08

Ahhhh wat is Karel leuk!! <3

@lifaya: Ja ik was eigenlijk wat te laat met de echo, maar kon het moeilijk inschatten omdat Nova in totaal 9 dagen bij de kater was geweest dus ben voor de zekerheid wat later gegaan, maar ze dacht 4 à 5 kittens te zien. Ze waren eigenlijk net wat te groot om het goed te zien, kennelijk liggen ze in het begin wat mooier achter elkaar. Dus ik ben benieuwd of haar schatting klopt!

Haha ik heb ook echt een megalading spul voor de kittens gehaald, echt abnormaal. Weet niet hoeveel geld daar in zit en ik wil het eigenlijk ook niet weten :') heb talloze supplementen, werpkist, kittenpanelen, warmtelamp/-mat/-kussen omdat ik er nog niet uit was wat het fijnste voor ze is, een mega zooi celstof onderleggers, speciale voerbakken, 2 benches, kittenmelk, speentjes, sondes, slijmzuigers, etc etc etc. Ik zie 't al gebeuren dat we op een ochtend beneden komen en ze daar trots ligt met al haar kittens en al het spul overbodig is geweest, maar ik heb liever teveel in huis dan te weinig, je weet maar nooit of je toch wat nodig hebt.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 22:18

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 22:33

Echo is bij mijn arts 98 euro.

Jeetje Jodie: 9 dagen!?! Hoe kwam ze terug dan?
Mijn poes kwam na 5 dgn enorm dun terug. Ze wilde door de stress niet eten.
Maar bij mij is de kater er op 1 uur na steeds bij gebleven. Dat wil ik de volgende keer wel anders.
De dekking is niet gelukt, dus ze gaat nog een keer terug.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 22:43

lifaya schreef:
maar vind 20 katten wel heel veel := zelfs voor een Cattery.

Het is een opvang, geen cattery en we nemen bijna alles op wat door het asiel wordt geweigerd en dat is veel (lees: alles wat geen kitten is of op een raskat lijkt, die HTK's zijn niet zo populair als ze eenmaal volwassen zijn).
Maar door flink promoten gaat er ook genoeg weer naar nieuwe huisjes, al zijn de aparte kleurtjes. langhaartjes en de kittens het meest populair.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 22:45

Wat dat betreft ben ik wel blij met een kater thuis... Ginger ervaart weinig stress. Ze valt niet af tijdens krolsheid ofzo. wel supersneu voor die poezen! 9 dagen is behoorlijk lang...
Lor, oh een opvang is een ander verhaal :) neem aan dat ze dan ook niet voor altijd blijven :P

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 22:53

Er zijn ongeveer 12 van de opvangeigenaar zelf, waarvan 1 nu bij mij zit en die mag hier blijven wonen als ik dat rond krijg met mijn woonbegeleiding.
Zo niet dan blijft ze hier wsl permanent als gastkat, ze zal niet verder worden uitgeplaatst omdat ze eerder na 2 weken kaal werd teruggebracht. :(:)
Dus zeg 8-16 (max zit op 26 katten) die zowiezo een nieuw huisje zoeken, waarvan er minimaal 1 koppel (Nala en Balou dacht ik) tussen zit.

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 23:05

Wat een leuke katten foto's weer :D :j

Helaas slecht nieuws, Turbo gaat wel nog steeds alles goed. Rocco daarentegen.... Na zijn Giardia, opname infectie en afvallen. Is hij weer ziek, 40 graden koorts, pieperig en geheel vaatdoek achtig.

Weer langs de dierenarts. Nu anti biotoca & metacam. Helaas kan mijn dierenarts ook de vinger niet opleggen.
Zal volgende week even contact opnemen met de fokker, hoe de rest van het nest is? Want Rocco is geen gezonde kat.

Ben beetje 'bang' voor het gesprek, wilt iemand niet aanvallen. Maar vraag me wel af hoe eerlijk zo iemand zal zijn. Mijn buurvrouw is dood eerlijk, maar er zijn genoeg fokkers die het meer voor het geld doen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 23:16

Jeetje wat heftig zeg! Ik hoop dat hij toch snel een beetje opknapt... Giardia alleen is al klote, maar echt koorts enzo... dat kan niet goed zijn...

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 23:30

He bah wat naar!! Hopelijk zijn ze er snel achter wat het is. En gewoon contact opnemen met de fokker joh, je weet maar nooit misschien weet diegene meer.

Haha nou ze kwam na die 9 dagen dik tevreden terug :') gelukkig konden ze het bij de dekkater goed inschatten en kunnen we ook goed met die mensen. Ze was in het begin nogal een loeder en de kater is nogal een bangerd dus het duurde even voor hij erop durfde/mocht. Toen ik haar weer ophaalde boeide het haar niks en wilde ze volgens mij liever blijven. Helemaal aanhankelijk naar de mensen en kater daar en ze keurde ons geen blik waardig haha, de trut.

Mooi ding hoor Lifaya! Lijkt me ook ideaal om de kittens later in mee te nemen naar de DA enzo! Ik heb er eentje via marktplaats gekocht en zelf opgefrist met een likje verf. Ik hoop echt dat ze er gebruik van wil maken want het is echt een ideaal ding vind ik. Wel staan er door het hele huis nog dozen en 2 benches met een doos ook erin dus we zullen het zien.

Dit is de mijne trouwens:
Afbeelding

(Sorry als ie heel groot wordt, krijg het nog niet voor elkaar op de telefoon)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 23:34

Mijn ouders zorgen nu ivm vakantie voor m'n beesten. Moeilijke Mel is helemaal gek op ze en aanhankelijke Noa wil niets van ze weten.
Ben benieuwd hoe ze reageren als ik weer thuis ben. :)

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 09:07

lifaya schreef:
Alles wijst op dracht. Ze is opgevoeld 10 dagen geleden en hij dacht kittens te voelen, heeft ook roze tepels etc. Ik zou alleen graag 100% zekerheid willen hebben en evt een indicatie hoeveel kittens het ongeveer gaan zijn. Is Ginger haar eerste nestje dus wil dat het helemaal goed gaat :) jij hebt dus nooit gekeken hoeveel er in de buik zaten?

Nee hoor. Je kunt het wel een klein beetje inschatten als je kijkt hoeveel ze is aangekomen. Op de laatste dagen voel je de kittens soms gewoon liggen. Ik kon echt koppies voelen, maar die buik zat toen ook wel heel vol. Met minder kittens is dat lastiger.
En verder moet je toch maar afwachten hoe de bevalling gaat. Ik heb bij sommige bevallingen wel moeten helpen om een kitten eruit te halen, maar dat verliep allemaal prima. Een slijmzuigertje is trouwens wel handig om te hebben, je weet het maar nooit.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 09:17

Mijn russen bevallen het liefste bij me op schoot, Anushka helemaal. Jiala kroop in het hol van de kattenkrabpaal. Beide liggen nu met de kittens gewoon in een kartonnendoos. Ik heb wel naar werpkisten gekeken, maar een doos voldoet eigenlijk meer dan prima. Tip, als de poes een andere plek gekozen heeft voor de bevalling dan je zelf in gedachte had ;) Ik heb bij Jiala er tijdens de bevalling een handdoek onder geschoven. En haar later met handdoek en de eerste kittens naar de doos die ik in gedachte had verplaatst. Door de handdoek blijft haar eigen "bevallingsgeur" bij haar en was het oke. Had haar bij het eerste kitten ook al geprobeerd te verplaatsen, toen nog zonder handdoek en dat was niet oke, maar met handdoek dus wel.

Ik heb indertijd van Anushka wel een röntgenfoto laten maken, maar toen konden ze ook niet precies zien hoeveel er in zaten, 5 of 6 dachten ze, het bleken er 7. Sindsdien nooit meer mee naar de DA geweest voor foto of echo, kost een klap geld en een boel stress en je hebt toch geen zekerheid. Daarnaast, tussen de kittens kan wel 24 uur zitten, dus stel je weet dat er 5 inzitten dan kan je toch niet na 3 uur al aan de bel trekken als er pas 4 zijn. En je kan best goed voelen of de poes leeg is, niet direct, maar een paar uur later wel. Ik heb trouwens wel een goede indicatie ben ik achter, als ze niet meer door het kattenluik passen zijn het er meer dan 4 :')

En weet je Renee, stel nu dat je een foto laat maken en daarop is te zien dat ze 6 kittens krijgt, wat dan? Je kan er toch niets meer aan veranderen. Dus ik zou je het geld, de moeite en de stress besparen. En de zekerheid dat ze drachtig is? Niet zo onzeker, je kent je poes, je ziet dat de tepels verkleurd zijn, je weet dat ze zwaarder geworden is en ook de dierenarts had het idee dat 'ie kittens voelde. Voel anders voor de gein eens aan de buik van Tonic, gewoon even wrijven en een beetje knijpen en daarna aan die van Ginger, dan zal je waarschijnlijk voelen dat haat buik ook een stuk harder is, minder soepel, ook een hele duidelijke indicatie :)
Gewoon van gaan genieten, er zijn weet ik hoeveel mensen die ondoordacht, omdat het zo leuk voor de kittens is, hun katten laten vermeerderen en bij hun worden de kittens veelal ook gewoon gezond groot, dus komt vast goed :)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 09:22

Lijkt een beetje op het campingbedje van mijn docht lifaya! := Maar het ziet er uit als een heerlijk lichtgewicht ding! En makkelijk op te bergen!

Die van jou ik ook mooi Jodie, Lijkt me dat de deksel open kan? Anders zie je ze niet :=

20 Katten.. het is voor een goed doel maar dat zou ik ook wel heel veel vinden hoor!

Pluche-Pluus, wat rot toch. Ik zou ook zeker bellen, en er ook echt bij zeggen dat je niet beschuldigd maar er zo achter wil komen wat de kat mankeert. Mogelijk heeft een ander het ook en is daar al een diagnose, dan hoeft jouw DA niet opnieuw het wiel uit te vinden.

Ik zou er graag 2 hebben, maar ik vrees dat dat hem niet worden gaat. Eerst deze maar eens laten castreren en dan zien in hoeverre mijn astma iets meer onder controle zal zijn.

Geniet nog even Mandy!

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 10:46

@lor1_1984: Alles wat door het asiel wordt geweigerd??? Bij het asiel waar ik werk nemen ze van alles aan hoor. Katten van straat, afstand, oud, volwassen, kitten en dat zijn meestal echt geen raskatten en ze zijn ook niet altijd moeders mooiste :D En ja, mooie kleurtjes en langhaar e.d. is altijd sneller weer geplaatst.

Wat een berg kittenspul hihi :P Ik heb van het asiel eens een nestje met mams gehad (momenteel vang ik alleen moederloze kittens op) en die sliepen gewoon in een grote doos met handdoeken en in een grote bench, waar ze dan ook uit konden later. Waren al wel geboren voor ze bij mij kwamen, 4 dagen oud, zo schattig!

Ik ben wel benieuwd naar de kittenspam straks! Ooit, later, als ik groot ben :D Wil ik eens een nestje ragdolls en dan van te voren al bij vrienden, familie en kennissen informeren of ze geïnteresseerd zijn in een kitten. Zelf ook eentje houden natuurlijk...

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 11:30

Dagmar80 schreef:
@lor1_1984: Alles wat door het asiel wordt geweigerd??? Bij het asiel waar ik werk nemen ze van alles aan hoor. Katten van straat, afstand, oud, volwassen, kitten en dat zijn meestal echt geen raskatten en ze zijn ook niet altijd moeders mooiste :D En ja, mooie kleurtjes en langhaar e.d. is altijd sneller weer geplaatst.

Dit asiel schijnbaar niet, we hebben al een paar keer gebeld (in dezelfde periode) ivm een zwervende kat die binnen was gebracht, of er bij hun een melding was en zodra het een kitten was of een raskat, een apart kleurtje had of lang haar had mochten we ze gelijk langs brengen en bij de 'normale' volwassen HTK's zaten ze ineens vol.
Zelfs meegemaakt dat we zelf bij het asiel waren geweest en er een stuk of 3 katten zaten en de volgende dag een kat binnen kregen omdat het asiel vol zou zitten.

Maar asielen verschillen hierin, de meeste asiels die ik ken nemen idd zo'n beetje alles aan tenzij ze echt propvol zitten en ook geen plek meer hebben in gastgezinnen/opvanggezinnen. :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 13:29

Er is een walvis aangespoeld :o

Afbeelding

Afbeelding

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 14:25

De kleintjes groeien als kool en komen gemiddeld per dag tussen de 11 en 17 gram aan en ik denk dat de eerste vanavond zijn geboortegewicht heeft verdubbeld en dat binnen 1 week.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 14:29

Achossie <3 wat een scheetjes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 14:31

Awwhh <3

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 14:39

Thnx!! ik heb geen tv meer nodig :D

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 15:44

Ik ben met Sake begonnen met clickertraining :+
Zit, pootje en targetten zit al aardig op commando na 1 keer *\o/*
Als het er wat beter op staat zal ik eens een filmpje maken.

Studie-ontwijkend gedrag..? Neehoor O:)

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 15:57

Leuk zeg, mij is het nooit echt gelukt. Kunnen alleen zitten als ik een snoepje vast heb, dan snappen ze het opeens haha.

Nozem met Rasta. Ze durven nu al aan elkaar te snuffelen zonder dat Rasta blaast. Spelen is nog veel te spannend voor nu.

Afbeelding

Afbeelding

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 19:23

Ben weer terug van de dierenarts. Meneer had weer blaasontsteking en dat ivm blaasgruis is niet echt handig. Weer wat armer en tonic wat pijnstillend rijker.

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 20:35

Bedankt meiden :)
Gelukkig is Rocco erg makkelijk met pillen en spuiten enzo, geen problemen.
Telefoontje is eigenlijk ook vanuit belang van de kat, een fokker mag ook juist blij zijn dat ik zo om mijn kat geef en hier goed voor wilt zorgen.

Nozem is wel écht een droppie <3 leuk met die streepjes in zijn vachtje!

@lifaya, jij wordt ook wel bezig gehouden met je katten zeg, maar ginger ziet er al erg knap en rond :wow: uit!

Vanmiddag met collega overlegt, zij gaf ook aan dat het misschien helpt om volledig over te stappen naar vers voer. Met supplementen natuurlijk ter ondersteuning. Zodat ze hoogstaand kwaliteit voer krijgen met min mogelijk bewerkingen. Misschien reageert Rocco hier positief op. Op dit moment krijgen ze ter aanvulling vers voer en onbeperkt brokjes.

Heeft hier iemand zijn katten volledig op vers? Mag eventueel ook in PB hoor, wil niet offtopic gaan.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 21:20

Poging tot vers gedaan maar meneer haalt er zijn neus voor op.

Lifaya! Ze is mooi rond hoor! :)

Nozem heeft ook zo'n mooi kleurtje!