Puppy erbij 2019

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Galaika

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 16:56

Ah, arme Popo. Beterschap!

Gefeliciteerd Ianthe!

Super gaaf kiwi, ga het onthouden!

Wij zijn een weekendje weg naar de Ardennen. Troy slaapt de hele dag voor de kachel
Afbeelding

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 17:30

Heerlijk toch Galaika! Ik geef Troy groot gelijk hihi.

Hier vandaag een heel goed dagje qua oefenen buiten en dat is genieten.
Veel afleiding met wind (ze vind die vliegende blaadjes toch Zo leuk he haha) en mensen waar ze graag naartoe wilt bv die op een klein afstandje langs lopen, maar toch echt heel netjes bij me komen als ik commando geef. Dat is een heerlijk gevoel. Gaat nog zeker niet elke dag even goed haha, maar vandaag met beide rondjes op de heide dus echt super gegaan - geeft een heerlijke positieve boost. Moment dat we thuiskwamen vloog ze de bank op bovenop m'n man die even was ingedut - wat ze eigenlijk niet mag. Dus zo snel als dat het goed ging, zo snel was het moment ook weer over :') :') Maar nee, vandaag blijf ik gewoon even nagenieten haha. Ook meerdere commando's achter elkaar geven ging heel goed, dus ik ben even een trotse puppen mama - al is het gros te danken aan de snoepjes in m'n zak natuurlijk <<) :')

Boefje <3
Afbeelding

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 18:19

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 19:18

Punjab, je zou een plastic fles kunnen gebruiken met gaatjes erin, groot genoeg voor snoepjes om uit te rollen. Dan is het ook niet zo erg als het kapot gaat. Hier hebben ze ook maar weinig speelgoed waar ze echt mee mogen spelen, alles moet kapot hier. Dus speelgoed alleen onder toezicht.

Wat een super schattige foto Galaika <3 Hoe gaat het nu met Troys gedragsproblemen?

Cursebreaker, _O- _O- Dundy is ook altijd erg teleurgesteld als we met boodschappen thuis komen en er niks voor hem in zit. Hoe durven we :roll: :roll:

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 20:49

punjab schreef:
Dank je wel. Ben bang dat dit ook niet veilig is.

Sorry ik weet ook even niet meer waar het over ging. Maar zoals Kaus zegt. Ik heb hier dan de Wobler van Kong die ook flink tegen een stootje kan. Maar pluche en dergelijke gaat kapot. De touwen van Beco gingen nog wel wat langer mee maarja …

Hoe gaat het nu Cinniz?

Klinkt leuk Simoonzel! Behalve de oorontsteking dan, hoop dat het snel aan de betere hand is.

Gefeliciteerd Ianthe! Nu snap ik je berichtje daarna ook wat beter :P

Cursebreaker wat een prachtige boeken verzameling heb je! Zag in je onderschrift al wel dat we een zelfde smaak hadden :P
Gelukkig zijn er speeltjes zonder piep hoor. De Petlando Moodles zijn zonder piep. Je hebt van Kong ook speeltjes waar je de piep van uit kan zetten en ook Trixie heeft specifieke pieploze speeltjes. Maar het is veelal wel allemaal pluche. Ik deed overal de piep er uit halen. Rot dingen.
Lekker genieten van de positieve wandeling!

Klinkt heerlijk Galaika! Ik heb vandaag de rekening betaald voor onze vakantie eind deze maand. Lekker genieten met de hondjes <3

Wij kwamen vandaag aan op de cursus en toen we stonden te wachten begon het te plenzen en dat is gestopt 10minuten voordat we klaar waren. Dus zeker 45minuten in de ple*ris regen gestaan, niet normaal. Mera had er gelukkig het minste last van maar die vind de konijnenpoepjes op het veld errug interessant :') Super irritant. Maar verder deed ze het weer keurig. Ze kan momenteel op commando slalommen tussen mijn benen door en dat was vandaag ineens een oefening. Ook leuk om te zien dat ze zonder riem zoveel leuker op alles reageert. Dus hier ook een trots vrouwtje op het knappe puppenkind!
Volgende week laatste Puppen B les en daarna verkorte Jonge honden :)

Gister heeft Mera een nieuwe 'grote-honden-kussen' gekregen voor in de bench. En ze heeft daar vannacht toch heerlijk op liggen slapen (mee gekeken op de webcam). Zo netjes zelfs dat ze om half 8 pas wakker werd =:)

Afbeelding
Het is het Petlando Chester Ortho kussen. Een orthopedisch kussen omdat ik die dingen gewoon zo goddelijk er uit vind zien. Lekker er in weg zakken :P Lupa heeft het matras van Petlando voor op mijn kamer en die blijft sochtends gerust liggen als ik naar beneden ga :')

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 20:56

Leuk xDenies hierboven ergens staat filmpje van Skye die het ook sinds vd week kan! Vind dat een van de leukste trucjes haha.

Dan stonden jullie vast aan de verkeerde kant van het land vanmorgen :P hier wel flink wat wind en miezer op het veld dus Skye ging even dood van zelfmedelijden haha.
Ook ons nieuwe trucje mogen demonstreren en wat meer ingegaan op beheerste behendigheid oefeningen. Stonden op nieuw veld met heel veel nieuwe toestellen dus het was even erg interessant toen we begonnen maar al snel kon ze weer lekker focussen en kregen we groot compliment van de vervangend instructrice vandaag.

Wat een leuke fotos galaika en cursebreaker!

En m'n hopelijk is hij er snel bovenop simoonzel!

Afbeelding

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 21:53

Kimvicious schreef:
linkje

Skye en dr nieuwe favoriete trucje :P iedere keer zo trots als ze nieuwe dingen zo snel en enthousiast oppikt!

Oooh wat super leuk! Haha je doet het net zo enthousiast als ik! Alleen Mera is nog wat kleiner :P :P

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 22:02

xDenies schreef:
Kimvicious schreef:
linkje

Skye en dr nieuwe favoriete trucje :P iedere keer zo trots als ze nieuwe dingen zo snel en enthousiast oppikt!

Oooh wat super leuk! Haha je doet het net zo enthousiast als ik! Alleen Mera is nog wat kleiner :P :P

Haha dat zal het vast iets subtieler maken :P ik voel me net een oempa loempa _O-

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 22:55

@Denies, Guapa lijkt nergens op veel plassen na meer last van te hebben dus wij zijn weer blij :)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-19 10:36

Cursebreaker;ik vind dat gepiep zelf ook bloed irritant. Alleen die in de kong beren vind ik mee vallen. Maar daar heb jij natuurlijk niks aan.
Speelt ze niet met die catit baan? :') Die van ons gaan steeds achter dat lichtgevende balletje aan. Dus nu maar hoger weggezet dat alleen de katten erbij kunnen.
Fijn dat het zo goed ging.

Vliegende blaadjes vind Djes ook helemaal t einde..

Die snuffelballen zijn ook wel heel leuk!

Lekker Galaika! Geniet van de vakantie. hij ligt zeker voor een houtkachel? :P

denies dat kussen ziet er heerlijk uit. je zou er bijna bij gaan liggen! Balen van de regen maar als het goed gegaan is qua trainen is dat wel weer heel fijn.

Kimv, Wij hebben hier ook weinig regen gehad. Sochtends even en daarna niks meer. Sky is dus ook al zo dol op regen... not.. :')
En altijd fijn om complimenten te krijgen :D Dat filmpje van dat trucje moest ik wel om lachen :') Maar wel heel leuk gedaan!

Cinniz
Wat fijn! Dat vele plassen is niet zo gek. Hopelijk is ze dat ook snel kwijt.

Gisteren was natuurlijk Djessey's verjaarweek weer :D
En dit vond ze daarvan
Afbeelding
*\o/*

Gelukkig kon ze ook leuk op de foto staan

Afbeelding

Afbeelding

Helaas daarna met wandelen weer een stom incident gehad.
Wij gebruiken de neongele flexlijnen (8 en 10 meter) Zodat het voor iedereen duidelijk zichtbaar is dat we onze honden aangelijnd hebben. Dus we lopen op de dijk, lekker overzichtelijk. Zien we een man aankomen met 3 honden los. Prima geen probleem. Maar helaas lijnde meneer de honden niet aan waardoor 2 honden met een bloedgang blaffend op ons af kwamen. Gelukkig stopten ze een paar meter voor ons. Maar aangezien Chick een flinke angstagressie gehad heeft door een eerder incident , is dat voor haar al wel heel veel.
Na een paar keer roepen etc riep meneer zijn honden, die overigens prima luisterden t was 1x roepen en ze kwamen terug. Maar duidelijk dat het baasje geen ruk boeide anders laat je je honden dit niet doen zonder dat je je best doet om ze gelijk terug te halen.
Meneer lijnt zn honden aan en loopt door om ons te passeren. Waar meneer het nodig vond om even boos te doen over de vorige keer (honden los en zelf met de auto er achter aan ''rollen'' . Met als gevolg dat we toen ineens 3 honden om ons heen hadden staan en Chick op dat moment drachtig was..

En Nu natuurlijk de nodige commentaar had op deze keer. Dus meneer laat de lijnen een beetje losser en 2 honden besluiten bij chick te gaan kijken. En die heeft ze vakkundig afgesnauwd waardoor ze bijna bij t baasje zn nek in sprongen :+

Meneer kon spontaan ineens wel afstand houden en is al scheldend en ruziemakend doorgelopen.

Djes vond het in het begin dood eng die honden die zo op ons afgevlogen kwamen. Ze vind grote honden sowieso spannend. Maar uiteindelijk ben ik met haar achter Chick gaan staan en toen was het goed. En met passeren vond ze het allemaal wel prima.

Maar ben heel trots op Chick. Eerder met de angstagressie had ze momenten dat ze bijna niet bereikbaar was. Wat in sommige gevallen resulteerde in dat ik haar echt even ''pijn'' moest doen om haar weer ''op deze wereld'' te krijgen. Daarna kon ik haar dan afleiden met sterk ruikend eten.
Nu stond ze braaf onder commando maar was ook bezig met Djessey. Dus ipv dat compleet van de wereld was en strak gefocust bleef was ze nu gewoon prima te handelen. Luisterde goed. En zocht ze Djessey steeds op om te checken.
Boellie moest ook even Djessey checken voordat ie weer verder liep. En toen hebben we gewoon rustig kunnen wandelen. Chick relax en de rest ook. En dat was vroeger ook wel anders. Dan bleef chick gewoon de rest van de wandeling van slag.
Dus het vele trainen heeft zn vruchten afgeworpen *\o/*

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 10:40

Dat blauw staat wel beter dan het roze pluche **\O/** *\%/*
Fijn dat de 'aanvaring' toch positief is afgelopen. Het is af en toe wat met al die honden eigenaren en dat loslopen :(

Dit zijn inderdaad kussens waar je zo bij wilt gaan liggen! Maar ik heb gelukkig mijn eigen traagschuim matras en hoofdkussen :P

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 10:50

Jeetje fijn die mensen kiwiwitje... Wel echt top dat het een veel fijnere afloop had !

Leuke foto's ook weer! Vind deze band ook erg leuk staan haha. Knapperd!

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 10:56

Galaika veel plezier nog! Lekker warm zon kacheltje

Denies wat een troon heeft ze nu <3 Lekker doorweekt dus, gelukkig ging het wel goed!

Kimvicious : Wat leuk! Ik moet mezelf altijd inhouden als ik iets probeer te filmen van de hond. Normaal ben ik ook echt zon kwekker tegen hem :+

Cursebreaker : dat mag best toch! hier ook verzot op koekjes of met speelgoed, dan vinden ze het gewoon leuker dan als ze niks krijgen, snap ik ook wel :+ Zie wel eens mensen opscheppen hoe erg hun hond focus heeft op ze, maar dan gewoon bal in de hand. HOnd kijkt naar de bal ipv naar de mens :') tot zover het opscheppen van ze

Kiwi : Wat een rare vent zeg!! Gelukkig is chick weer snel afgekoeld en konden jullie rustig doorlopen! Vind deze halsband heel gaaf staan bij djes!

Cinniz : Gelukkig maar!!

Hier gister de hele dag op pad geweest, aan de auto gesleuteld en bij de ponys bezig geweest. Hond hele dag mee en zooo braaf. Hij zal nooit uit zichzelf weglopen oid, zo fijn dat ik gewoon even iets kan doen en dat hij dan rustig naast me gaat liggen.

En in de avond gezellig samen op de bank <3
Ben nu druk op zoek naar kerst cadeautjes voor de beesten. Voor de ponys heb ik al wat gevonden en voor de kat is ook niet zo moeilijk. Maar voor Guinness even wat leuks bedenken :+ Doen jullie ook cadeaujtes voor de beesten? Ze hebben uiteraard geen idee van kerst maar dat geeft niet :') Guinness is ook jarig op eerste kerstdag, dubbel feest! Heb er helemaal zin in [&] {:)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 11:03

cinniz123 schreef:
@Denies, Guapa lijkt nergens op veel plassen na meer last van te hebben dus wij zijn weer blij :)

Wel gelezen maar niet op gereageerd, sorry! Fijn om te lezen! Dat vele plassen kan er misschien mee te maken hebben?

Wat een heerlijke hond heb je toch ook Nynkster. Hier niet echt cadeautjes .. het is altijd feest voor hun. Behalve dan dit grote-honden-kussen. Ze is over 1,5 week een half jaar oud dus een stiekem cadeautje :P

Afbeelding
Nu de mand van Bo ingepikt (1.20) poeh ze word groot...

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-19 11:06

Veel plassen is normaal. De zwelling is vocht en ze zal wel iets van prednison gehad hebben, daar pies ik me ook helemaal van scheel als ik dat krijg :')

Ja heel blij dat ondanks t incident we wel konden zien hoeveel chick verbeterd is. Alles weer een leermoment.

T is een gekke kleur. T is ook niet echt blauw maar ik heb die overgenomen van iemand ivm pupfoto's maken bijv. Roze voor de teefjes en blauw voor de reutjes :D

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 11:09

Knappe Guinness! Skye is net na kerst jarig dus hier komt er ook een cadeau onder de boom! Maar ook nog geen idee wat dan haha. Alles gaat kapot of ze vind er niks aan :P nog even lastig haha.

Kijk Mera even trots liggen daar haha!

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 11:31

Denies : Toch ook staande oren zo he! of flappen ze nog wel wat.

Ik denk dat er gewoon wat kauw dingen onder de boom komen voor de hond. Wat speelgoed hier en daar. Geen hele bijzondere dingen, misschien een back on track deken ofzo, nog even in verdiepen. Voor als we straks gaan beginnen met sporten bijvoorbeeld.

Kim : Lastig he! Knuffels zijn hier binnen uur stuk, we hebben eigenlijk alleen rubber speelgoed of van die flos touwen. de rest gaat allemaal stuk. Kong hebben we ook

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 11:39

In de winkel hebben ze nu van die kauwmateriaal in kerststyle, maar staan nog niet online volgens mij. Maar zo leuk. Een '' zuurstok '' :') voor je hond.

Nee ze flappen nog steeds maar als ze haar hoofd iets naar achter houd dan klappen ze overeind. Ik roep dan vaak voor de lol, 'Wat doen je oren nou!?' en dan flappen ze al vlot weer terug :P Ik weet eigenlijk niet wat ik leuker zou vinden maar ben wel benieuwd of ze nog veranderen.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 12:08

Hier is naya eigl wel zeer lief met haar speelgoed.
We hebben hier een kong, kong safestix, zo’n spikeybal, bal aan een touwtje en dan een domme knuffel die ik in september op de kermis heb gewonnen :P ze heeft ook een jazr lang haar vorige knuffel gehad voor die kapot was :)

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 12:09

Vervelend Kiwi, zulke mensen zijn altijd zo dom.. sommige snappen het gewoon niet.

Hier krijgen ze geen kerstspeeltjes hoor, of ze moeten bij de action iets hebben wat goedkoop is haha. Koop liever iets waar stevig is, van die pluche speeltjes leven hier niet lang.

Olly net weer 1u, cac en cacib. Deze km gaf ook andere honden zg´s die alleen waren, dus yeah! Zijn keurrapport begon al met: Blinkt uit in hoofd met een zeer mooi oog. :D En heel mooi van kleur met uitmuntende vachtstructuur.. uitmuntende hoekingen achter en ga maar door :D knappe hond heb ik toch;p

Nog even 1 cacib halen in een ander land en dan is die ook internationaal kampioen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-19 12:17

Wat goed Ianthe! Lekker weekend! Is hij dit weekend in bleiswijk?

Lara, die safestick hebben wij ook. Vind dat zo'n gek ding :o _O-

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 12:23

kiwiwitje schreef:

Ja hij is in Bleiswijk.. was perfecte timing, precies 27 maanden en 1 dag gisteren haha. Volgende week Karlsruhe, maar dat is eigenlijk meer om nog een beetje weer erin te komen, na een jaar geen shows. In december kan die pas Duits kampioen afronden. Volgend jaar mag die wat andere landen bezoeken. :+

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 12:42

kiwiwitje schreef:

Ik snap wat je bedoelt :+

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 12:45

Ik had ze een paar jaar geleden ook. Lagen altijd in de auto, voor mee te nemen naar het water. Maar verstopte ze dan wel, voor het geval iemand langs liep en ze zag liggen haha;p

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-19 13:09

Super leuk zo Iante. Toevallig ken ik er een paar in de staffies die daar dit weekend zijn.

Ja ze hebben een bijzondere vorm _O-