Ahh balen zeg Gigixponys. Das ook niet echt handig.. gekke kleintjes eigenlijk..
Apart hoor Utopia.. als je dan kijkt hoeveel je er dan kwijt kan... haha. Liever meer ruimte!
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Maargoed.. misschien denk ik ook niet genoeg als fokker-fokker, en meer als hobby-fokker 
 Ik zie ze toch altijd eerst nog als huisdiertjes dan gebruiksdieren... Er ligt ook voor elk konijntje een cadeautje onder de boom 

Mooi ook dat ze alle voedsters bij elkaar had 
 Dan moet de ren wel groot genoeg zijn geweest, anders krijg je heibel 
                                                         _Tarzan schreef:Super dat jij ze meer ruimte geeft utopia!
Suus komt bij een fokker vandaan, de had een "flat" van 3 hokken boven elkaar, waren misschien 2 meter breed, best groot en om alle hokken stond een grote ren, daar liepen overdag alle voedsters bij elkaar (de kleintjes bleven in het hok) en ze had nog 2 aparte rennen waar de rammen liepen. Echt zo fijn om te zien dat daar ook zo goed voor ze gezorgt werd!
 .
 . Nog steeds super dankbaar voor mn lieve Stof, blijft toch je kindje ofzo.

. En ja, hij leeft hier 

weet je zeker dat het goed gaat met Stoffer 

In m'n hoofd is het al heel idyllisch haha 
 En inderdaad, sommige rammen gaan gewoon hartstikke goed samen! Maar je moet wel je konijnen kennen en gedrag herkennen, want als de hormonen gaan spelen, kan 't zomaar ineens anders zijn...
 Al d'r baby's weg... Altijd zo sneu 
 Lekker dier heb jij 

Mooi verhaal 

M'n vriend Jono zorgt nu voor de konijnen en oh wat vind ik het lastig om dat los te laten  

In Zuid afrika wordt er ook veel gefokt en mensen proberen dat te stoppen. Aangezien de slechte fokkers daar in de sloppenwijken gewoon konijnen op elkaar gestapeld hebben en ze het natuurlijk voor alleen het geld doen. Er zijn daar al zo veel konijntjes dat de opvangen vol zitten.

Daar fokken ze gnoe's! Maar geen konijntjes! 
 Daar jagen ze nog!! En zijn geen pizzaria's ofzo 

Hier net ook weer wat konijntjes in de ren gezet, want 't is echt heerlijk weer!! En dan zie je de meest rare binkies voorbij komen! 

Ik ga even een kijkje nemen 
 Zo lief, die mensen rijden 2.5h om hem hier op te kunnen halen, omdat ze weten dat ze het hier goed hebben 
 Vind ik toch zo bijzonder!! Zelf ben ik ook het hele land door gecrosst om m'n konijntjes te verzamelen. Liefst dichter bij, want het is wel heel lang reizen, maar stiekem kunnen ze dat best wel hebben 
 Ben dan zó blij dat ie zo goed terecht komt 

Je kunt ze gewoon elke dag even uit het nestje halen, misschien eerst even de voedster aaien en met je handen door het haar in het nestje, zodat je de geur wat neutraliseert, maar dit is met huisdieren meestal niet zo'n punt. Dat de moeder ze zou verstoten komt vooral in het wild voor, als je dan het nest zou verstoren. Als je ze even uit het nestje hebt kun je controleren of de buikjes goed gevuld zijn, dus of moeder genoeg voeding kan geven, en of ze allemaal nog leven en goed groeien, dat er niet eentje achterblijft in z'n groei. Als ze wat ouder worden, zul je ook merken dat ze hierdoor makkelijker hanteerbaar zijn, want ze zijn eenmaal al gewend om opgepakt te worden 

Want we zijn gek op babykonijntjes 

Ik dacht eerst ook dat alle wegen gravelroads waren, er overal dieren liepen etc. Maar toen ik voor het eerst in Kaapstad kwam, was ik ook verbaasd dat daar ook 'the body shop', h&m etc is. Het enige wat ik mis is een friettent 
 Maar dat is heel Nederlands haha.
 , deze 3 zou ik nog kunnen houden, maar nog een volgend nestje echt niet, dat worden er dan echt te veel.

Duidelijk geen globetrotter hier 
 Zou wel heel mooi zijn als je deze drie kleintjes kan houden! Zo te zien allemaal hetzelfde kleurtje ook 
 Hoe zien paps en mams eruit? Als ze 4 weken oud zijn, kunnen ze inderdaad ook al zelfstandig eten. Zodra ze een week of 2 zijn, zullen ze uit zichzelf het nest uit komen kruipen, want dan gaan hun oogjes open, en als ze dan zien dat mama brokjes, groente of hooi eet, zullen ze ook mee proberen te eten 
 Evenals het drinken uit het flesje, dat zullen ze ook na gaan doen en met 4 weken zullen ze dan inderdaad allemaal al wel doen. Neemt niet weg dat ze dan nog steeds ook moedermelk nodig hebben... maar als ze dan nóg een nestje krijgt, met weer 3-4 kleintjes, dan moet ze wel erg veel melk geven.... Om de moeder te sparen zou je dan deze drie kleintjes misschien het beste wel bij de moeder weghalen, en zelf wat melk bijgeven. Hier moet je wel speciale konijntjesmelk voor gebruiken, maar het meest ideale is dat ze gewoon zeker nog tot ze 6-7 weken oud zijn bij hun moeder melk kunnen drinken. Even afwachten óf ze een nestje krijgt, en als ze dan toch een nestje krijgt, hoeveel er daar van overleven (het is heel normaal hoor, dat niet alle geboren konijntjes overleven bij de geboorte, mocht je je daar schuldig of iets over voelen). Als over drie weekjes de ram genoeg tot rust is gekomen, geen last meer heeft van z'n hormonen, kun je deze prima weer bij de moeder en het nestje zetten ja 
 Ik ga er vanuit dat ze genoeg ruimte hebben, dan acht ik de kans dat hij ze iets aan gaat doen klein. Zou er wel in het begin zo lang mogelijk bij blijven zitten, om in te kunnen grijpen indien nodig. Wellicht dat de voedster hem dan niet meer accepteert, dus dan zou je deze weer opnieuw moeten koppelen, maar dit zijn allemaal als... als... als... situaties. Je mag mij ook privé een berichtje sturen, dan geef ik mijn nummer, als er dan iets gebeurd of je twijfelt, mag je me altijd appen. 
 Want er zijn er meer met baby-konijntjes ervaring 

De voedster zal ze meestal 's nachts melk geven, dus probeer ze eens 's ochtends vroeg uit het nestje te pakken 
 Dan zul je ook zien dat ze lekkere volle buikjes hebben