@warboel Otje moe?
@jeanine dat is wel even de ogen uitkijken voor de honden denk ik? (Tenzij ze het natuurlijk al veel vaker gezien hebben)
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Otje slapen bij mammie

Ze was nog niet in de buurt ofzo, maar wilde wel gaan als het even had gekund - hallo riem - maar die vrouw had ogen als schoteltjes en was geloof ik bang dat ZIJ opgevreten zou worden
HELP DIE HERDER KIJKT NAAR ME. Op de terugweg weer aan de vaste, kortere lijn en nog wat oefeningen gedaan om eens te polsen hoe het gaat met focus bij me houden en dat ging Redelijk. In gedachten houdend dat ze de afgelopen dagen weer wat dingen gedaan heeft wat d'r vermoeid hebben, was het op zich met momenten heel netjes nog zelfs. Dus dat ook weer wat meer gaan oppakken nu met wandelen. Sowieso gaan we met de cursus nu buiten trainen op een trainingsveld, dus ik ben heel erg benieuwd of ze daar anders gaat zijn als in een manege bak - ben echt blij dat we geen uur meer door dat zand hoeven te baggeren. Wat had ik daar een hekel aan.
en het jaar erop ook nog meegeklets, alleen dit jaar afgehaakt), maar iets met tijd te kort of zo. Nu kon ik gewoon lekker meelezen zonder te hoeven reageren, lekker makkelijk en niet erg als je weer eens 15-20 pagina's achter loopt 
Daar moeten dan wel vast wat leuke foto's tussen zitten denk ik. Ben al blij met hoe de eerste eruit kwam rollen - hij is wel bewerkt natuurlijk hihi, maar ik houd van filters e.d. 

KimD schreef:Brrr... Ik kan je ieder geval niet helpen. Beste tip die ik kan geven is op zoek te gaan naar een fatsoenlijk ras wat niet bestaat uit mooie praatjes. Bij zulke kruisingen blijf ik zover mogelijk vandaan.
IMJ schreef:KimD schreef:Brrr... Ik kan je ieder geval niet helpen. Beste tip die ik kan geven is op zoek te gaan naar een fatsoenlijk ras wat niet bestaat uit mooie praatjes. Bij zulke kruisingen blijf ik zover mogelijk vandaan.
Dat brrr erbij ook..
Sorry ik vind het overdreven en ook banketstaaf..
Wij zijn echt heel een blij met onze doodle..
Nog nooit zo'n makkelijke enorm goed luisterende hond gehad.
Er zijn zat rashonden die minder in orde zijn..
@fannetje
Ik kan je geen tips uit persoonlijke ervaring geven. Onze fokster doet dit uit pure liefhebberij en haar huishonden zijn nu even aan de pil. Overigens zijn dit geteste ouders (want ook dat lees ik geregeld, daar ze niet getest worden)..
Ik ken ook honden uit een eerder nest van deze zelfde ouders. Zijn ook hele fijne, gezonde honden geworden!
Maar from Holland house heeft ook verschillende doodles! Je kan op de site kijken. Ik had fijn contact met hun tijdens onze zoektocht.
@nayomie! Wat naar! Hopelijk knapt het snel op!
CB.. prachtige foto's!
Veel Doodle fokkers doen ook gewoon keurig de testen die aan de orde zijn bij de beide ouderdieren. ALD fokkers en cobber dog fokkers zijn bezig met een ras standaard, die zijn dus wel degelijk heel bewust bezig met testen. De slechte fokkers willen gewoon veel nesten en snel verkopen. Houd je ook bij ieder ras of type.
Is ook net wat je ervaringen zijn. Op doodles ligt het stigma momenteel enorm. Prima. Vraag en aanbod enzo. De prijzen zijn natuurlijk sky high, want veel vraag.
En iets van driekwart van de honden in NL is papierloos, dus we zijn zeker niet de minderheid met onze honden haha. Loslaten dus en gewoon genieten van jouw doodle hoor! 
Leven en laten leven!