Puppy erbij 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Skippy01

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 12:58

@nayomie aiii, beterschap! Altijd naar als er iets met het oog is!

@warboel Otje moe? :+

@jeanine dat is wel even de ogen uitkijken voor de honden denk ik? (Tenzij ze het natuurlijk al veel vaker gezien hebben)

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 13:11

Yoshi was het de eerste keer. De rest heeft ze vaker gezien, alleen de puber die wilde steeds gaan zovan nou doei ik heb het wel gezien :D

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 13:19

@Skippy :j Otje slapen bij mammie :j
Afbeelding

@Nayo oeeeeiii niet fijn dat oogje! Sterkte!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 13:22

Jeanine
Ohh haha ja teckels zijn wel echt slim. Dan zie je idd dat ie dus mooi misbruik maakt van die wetenschap hihi. Ontdooide frikandellen doen het bij veel idd ook goed. Ik gebruik dan idd knakworst/SMAC wat hetzelfde effect heeft wel. Dat is dus ook echt alleen voor tijdens de cursus bij ons; geeft Net dat extra duwtje in de rug soms. Soms is de focus ook gewoon Niet (meer terug) te krijgen en is het ‘emmertje vol’ en dan moet ik me daar gewoon bij neerleggen. Ik ben dus ook wel benieuwd hoe het gaat met ons als we weer starten volgende maand. Wat leuk zo, wandelen langs het dierenpark!!

Oshaa
Wat netjes ook dat hij dan ook rustig is in de tuin. Dan is dat idd misschien fijn te combineren met binnen blijven op dagen dat je dan iets langer weg bent. Super netjes dat hij idd zo goed op die vogels reageerde! Dat is bij ons dus wel een dingetje haha. Ze stopt meestal wel snel, maar als ze kortij genoeg zijn en ze is los dan is het doeidoeii… Laatst kwamen we bij een vijver een groep ganzen tegen waar ik een paar langs ben gelopen met d’r en toen was ze heel braaf- maar kan miss ook idd komen doordat ze aan de lijn zat en omdat ganzen nu eenmaal een bepaalde vibe afgeven die niet zo fijn is als je kortbij komt haha. En oefening baart kunst idd! Wij kwamen net op de hei meerdere honden in aanlijn gebied tegen en het gros negeerde ze heel braaf op zo’n 4/5m afstand maar bij 2 honden die we tegenkwamen waar we echt maar met 1,5m afstand langs elkaar af gingen wilde ze idd ook snuffelen en die andere hond ook, maar dan loopt ze dus wel door alleen strekt ze die kop dan naar die hond uit om te snuffelen zeg maar. Dat vind ik dan nog acceptabel op zo’n moment haha. Ideaalst is natuurlijk als ze dat allemaal negeert, maar als dit het ergste is wat ze dan doet op zo’n wandeling waarbij ze de rest van de honden wel ziet maar geen aanstalten maakt om iets te doen ben ik daar idd ook blij mee. En als je dan ziet dat Beer die blaffende honden achter het hek enz. Negeert is dat toch helemaal super. Ik wordt in ieder geval altijd heel blij van je updates met hoe jullie het doen en hoe Beer het doet; toppertjes!

fannetje
Welkom en leuk dat je meeleest! Ik zit helaas niet zo in het doodle wereldje dus heb niet echt een tip. Wel lief dat je je broer wilt helpen! En leuk als je volgend jaar zelf ook actief hoopt mee te kletsen - al kan dat natuurlijk nu ook, want het gros van ons heeft al geen puppy’s meer ondertussen haha.

Warboel
Ahhh Otje steekt wel echt heel mooi af zo tegen het paars van de heide! Prachtig!

Nayomie
Ohhhh gossie, dat oogje!! Die katten nagels zijn idd nogal wat ja, brr.. Hopelijk trekt de zwelling weg; veel beterschap gewenst! En idd ja; ik ben zo TOE aan goede wandelschoenen!! Laatst de Meindl’s van een vriendin even aan gehad en mijn hemel, wat een genot! Heb van Kim een adresje gekregen in Vaals waar ze voor heeele leuke prijzen goede merken verkopen, dus daar wilde ik idd deze week even langs gaan xD Arya zal qua kleur denk ik niet veel meer veranderen overigens. Qua vacht hoop ik wel dat ze in de zomervacht nog langer wordt als het nu is. Qua wintervacht afgelopen winter vond ik haar echt heel mooi en had ze een volle vacht. Nu is het een stuk korter, maar heeft ze wel nog onder de buik langere haren, een fluffy staart en nog wat fluff rondom de kop - maar ook minder allemaal als wat het in de winter was.

---

Wij hebben net een rondje aanlijn gebied gedaan, waarbij ze nog even een beetje heeft gezwommen in de Rode Beek - had nog een balletje in de tas dus die heb ik een paar x in het diepe gegooid want ze gaat niet uit zichzelf echt zwemmen, alleen pootje baden haha - en ik heb nog wat foto's gemaakt tussendoor die ik nu even ga checken in Lightroom. Benieuwd of er wat tussen zit. Redelijk wat wandelaars tegengekomen en ook nog wat honden aan de lijn, maar ze heeft zich netjes gedragen. 1x bij een stelletje wat op een bankje zat te lunchen wilde ze er naartoe omdat ze de peperkoek rook die mevrouw aan't eten was. Stoute :') Ze was nog niet in de buurt ofzo, maar wilde wel gaan als het even had gekund - hallo riem - maar die vrouw had ogen als schoteltjes en was geloof ik bang dat ZIJ opgevreten zou worden _O- HELP DIE HERDER KIJKT NAAR ME. Op de terugweg weer aan de vaste, kortere lijn en nog wat oefeningen gedaan om eens te polsen hoe het gaat met focus bij me houden en dat ging Redelijk. In gedachten houdend dat ze de afgelopen dagen weer wat dingen gedaan heeft wat d'r vermoeid hebben, was het op zich met momenten heel netjes nog zelfs. Dus dat ook weer wat meer gaan oppakken nu met wandelen. Sowieso gaan we met de cursus nu buiten trainen op een trainingsveld, dus ik ben heel erg benieuwd of ze daar anders gaat zijn als in een manege bak - ben echt blij dat we geen uur meer door dat zand hoeven te baggeren. Wat had ik daar een hekel aan.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 13:47

Curse, dat weet ik hoor, ik was altijd wel actief in de voorgaande topics (Roetsj is van 2018, dus ik ben van het puppy erbij 2018 topic ;) en het jaar erop ook nog meegeklets, alleen dit jaar afgehaakt), maar iets met tijd te kort of zo. Nu kon ik gewoon lekker meelezen zonder te hoeven reageren, lekker makkelijk en niet erg als je weer eens 15-20 pagina's achter loopt ;)
Maar ik geniet niet minder van jullie inmiddels groter wordende pups.
Jeanine, woon jij in de buurt, dat je daar gaat wandelen? Heb ik ook wel eens gedaan, weet alleen niet meer zo goed waar te parkeren daar.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 13:54

@jeanine ah ja, alleen nieuw voor Yoshi dus!

@warboel groot gelijk, slapen is héél belangrijk. Vooral voor windhonden haha

@CB Geven ganzen een vibe af? Bij Toby geven ganzen dezelfde vibe af als alle andere vogels: PROOIIIII! :+
Laatst bijgewerkt door Skippy01 op 24-08-20 13:54, in het totaal 1 keer bewerkt

RoosvanBlue

De strikjes zijn vandaag mee naar kantoor <3

Afbeelding

Kennelijk is het hele bos hier losloopgebied! Abtswoudse bos voor degenen die hier in de buurt wonen. Echt een aanrader.

Skippy01

Ahhh, nieuwsgierige strikjes!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 14:01

haha skippy ik vind dat ganzen idd wel zo'n bepaalde vibe afgeven van 'kom in de buurt en ik VREET JE OP'. Eenden/duiven zijn dan bv. echt weer totaal anders. Maar ligt misschien ook eraan waar en hoe je ze tegenkomt. Als Arya iets fladderends ziet in een losloop gebied rent ze idd ook er achteraan, of dat nu gans of eend is. Maar als we bij een vijver ofzo in de buurt komen waar ze rondlopen, heeft ze toch wel echt respect voor ze :')

RoosvanBlue
Wat leuk dat ze mee kunnen naar kantoor en wat heerlijk dat het hele bos losloop is <3

fannetje
Ja soms gaat het topic idd rete snel en als ik een paar dagen niet goed heb bijgelezen is een bij lees post al niet meer te doen bijna :')

---

Ik had 'even' 97 foto's gemaakt zag ik, omg _O- Daar moeten dan wel vast wat leuke foto's tussen zitten denk ik. Ben al blij met hoe de eerste eruit kwam rollen - hij is wel bewerkt natuurlijk hihi, maar ik houd van filters e.d.

Afbeelding

Het is vooral weer even oefenen met de nieuwe telefoon/camera met scherpte erin krijgen en spelen met belichting enz. wat soms best lastig is met een grotendeels zwarte hond. Het is geen spiegelreflex kwaliteit natuurlijk, maar voor het delen op social media e.d. vind ik dit helemaal prima.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 14:04

@CB lijkt me heerlijk, een hond met respect voor vogels in het water haha. Mijn spaniel dook het water juist in voor eenden en ganzen. En Toby duikt ook zó het water in voor alles met vleugels, tot zwanen aan toe... :') 8)7

Mooie foto!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 14:06

Dankje!

En je moet dan toch wel weer respect voor Toby hebben dat hij met zijn grootte een zwaan en/of gans gewoon achterna gaat _O-

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 14:09

@CB kleine-hondjes-syndroom is dat: niet geloven dat je klein bent <<)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 14:10

Skippy01 schreef:
@CB kleine-hondjes-syndroom is dat: niet geloven dat je klein bent <<)

Kan ik wel waarderen als kleine persoon zijnde haha.
Be cool. Be confident. Be like Toby :j :') <3

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 17:32

Volgens mij had ik hier een poosje geleden verteld dat Jinn soms moest overgeven. Alleen gal spuugde hij dan. Ik kon er maar niet achter komen en heb toen enkele mensen gesproken en die hebben wat tips gegeven.
Mijn wekker gaat (bijna) elke dag om half 5 en ik voerde Jinn dan altijd voordat ie naar de oppas gaat. Daar spuugde hij ook af en toe.
Nu blijkt dus dat tijd tussen t eten te lang is en hij daar last van krijgt. Ik voerde hem al zo lang ik op mezelf woon en nooit last van gehad en toen ineens wel.
Nu geef ik hem zo vroeg een brokje of 10 zodat ie wat heeft en bij de oppas krijgt ie tussen 7 en 8 brokjes en als ik er weer ben van het werk krijgt hij vaak rond half 6/6 uur eten.
Nu ben ik er ook achter gekomen dat wanneer ik de brokjes buiten gooi het ook super werkt.
Het liefst gooi ik het in het gras wat ik ook nog heb maar op de tegels werkt ook prima.

Hij heeft al een hele poos niet meer overgegeven *\o/*

Afbeelding
Spoiler:
Ik heb vanavond training vandaar dat ie niet zo veel heeft
Laatst bijgewerkt door JesdaJinn op 24-08-20 17:34, in het totaal 1 keer bewerkt

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-20 17:33

Hier ook eentje die daar veel last van kan hebben. Voornamelijk snachts/sochtends. die krijgt nu een schepje psyllium husk over haar brok. En dat gaat ook goed.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 17:41

Super jesdajinn!!!

Nog leuk nieuws dat jesdajinn al weet. Aelynn is loops *\%/*

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 18:03

Zoe_97 schreef:
Super jesdajinn!!!

Jaaaaaaaaa *\o/*

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 18:04

Zoe_97 schreef:
Super jesdajinn!!!

En Kim en Kim. _O- :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-20 18:09

Hier een beetje afwezig de laatste tijd. Veel dingen tegelijk en druk.
Maar hier heel goed nieuws. Djessey is vandaag op de foto gegaan voor haar heupjes en ellebogen en is officieel HD-A en ED vrij En ze was al PL vrij*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 18:11

Ik zie super leuke berichten :D

Een loopse hond, een hond die niet meer spugt, een hond die op de foto is geweest en HD-A en ED vrij is!! *\o/* *\o/* *\o/*

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 18:18

KimD schreef:
Brrr... Ik kan je ieder geval niet helpen. Beste tip die ik kan geven is op zoek te gaan naar een fatsoenlijk ras wat niet bestaat uit mooie praatjes. Bij zulke kruisingen blijf ik zover mogelijk vandaan.

Dat brrr erbij ook..
Sorry ik vind het overdreven en ook banketstaaf..

Wij zijn echt heel een blij met onze doodle..
Nog nooit zo'n makkelijke enorm goed luisterende hond gehad.

Er zijn zat rashonden die minder in orde zijn..

@fannetje
Ik kan je geen tips uit persoonlijke ervaring geven. Onze fokster doet dit uit pure liefhebberij en haar huishonden zijn nu even aan de pil. Overigens zijn dit geteste ouders (want ook dat lees ik geregeld, daar ze niet getest worden)..
Ik ken ook honden uit een eerder nest van deze zelfde ouders. Zijn ook hele fijne, gezonde honden geworden!
Maar from Holland house heeft ook verschillende doodles! Je kan op de site kijken. Ik had fijn contact met hun tijdens onze zoektocht.

@nayomie! Wat naar! Hopelijk knapt het snel op!

CB.. prachtige foto's!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 18:33

kiwiwitje schreef:
Hier een beetje afwezig de laatste tijd. Veel dingen tegelijk en druk.
Maar hier heel goed nieuws. Djessey is vandaag op de foto gegaan voor haar heupjes en ellebogen en is officieel HD-A en ED vrij En ze was al PL vrij*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Nog maar eens! **\O/** **\O/**

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 18:39

Voor iedereen met goed of leuk nieuws.

*\o/* *\o/*

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 18:47

IMJ schreef:
KimD schreef:
Brrr... Ik kan je ieder geval niet helpen. Beste tip die ik kan geven is op zoek te gaan naar een fatsoenlijk ras wat niet bestaat uit mooie praatjes. Bij zulke kruisingen blijf ik zover mogelijk vandaan.

Dat brrr erbij ook..
Sorry ik vind het overdreven en ook banketstaaf..

Wij zijn echt heel een blij met onze doodle..
Nog nooit zo'n makkelijke enorm goed luisterende hond gehad.

Er zijn zat rashonden die minder in orde zijn..

@fannetje
Ik kan je geen tips uit persoonlijke ervaring geven. Onze fokster doet dit uit pure liefhebberij en haar huishonden zijn nu even aan de pil. Overigens zijn dit geteste ouders (want ook dat lees ik geregeld, daar ze niet getest worden)..
Ik ken ook honden uit een eerder nest van deze zelfde ouders. Zijn ook hele fijne, gezonde honden geworden!
Maar from Holland house heeft ook verschillende doodles! Je kan op de site kijken. Ik had fijn contact met hun tijdens onze zoektocht.

@nayomie! Wat naar! Hopelijk knapt het snel op!

CB.. prachtige foto's!

Meningen verschillen in dit topic nogal over alles wat geen stamboom papieren heeft. Dat houd je toch. Mijn ouders en diverse vrienden zijn erg blij met hun doodles. Ik ben ook erg blij met mijn podengo-mix, óók al zo'n hond zonder papieren. Uiteindelijk is dat het belangrijkste, toch, er blij mee zijn? :) Veel Doodle fokkers doen ook gewoon keurig de testen die aan de orde zijn bij de beide ouderdieren. ALD fokkers en cobber dog fokkers zijn bezig met een ras standaard, die zijn dus wel degelijk heel bewust bezig met testen. De slechte fokkers willen gewoon veel nesten en snel verkopen. Houd je ook bij ieder ras of type.
Ik zal ook heus niet ineens niét meer aan een kruising beginnen hoor, als de hond je past, past die je ;) Is ook net wat je ervaringen zijn. Op doodles ligt het stigma momenteel enorm. Prima. Vraag en aanbod enzo. De prijzen zijn natuurlijk sky high, want veel vraag.
Maar uiteindelijk heeft een boerenfox ook geen stamboom en is het geen (gesloten) ras, maar daar valt nooit iemand over, als je die koopt :Y) :D En iets van driekwart van de honden in NL is papierloos, dus we zijn zeker niet de minderheid met onze honden haha. Loslaten dus en gewoon genieten van jouw doodle hoor! :j

Gefeliciteerd met alle positieve nieuwtjes iedereen! *\o/*

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 18:53

Je hebt ook gelijk skippie! Ik vind het soms alleen behoorlijk denigrerend over komen, zegt mogelijk meer over de ander.. of ligt aan mezelf, hoe ik het opvat.. kan ook. In ieder geval is het de toon die de muziek maakt ;-) Leven en laten leven!

Ik heb zowel rashonden als kruisigen gehad.. mijn vriend had hiervoor toevallig ook een border. Maar ik ben nooit discriminerend geweest. Ik ben wel tegen broodfok, van wat voor dier dan ook.

En ook vanuit hier uiteraard iedereen met goed nieuws van harte!!