Puppy erbij 2019

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 22:02

kiwiwitje schreef:
Oh blond dat had per pb gemoeten _O-

Maar als t goed is komen die er komende week aan. +:)+

Wooeeehooee! Zodra ik weer budget heb en de boel hier opraakt ga ik snuffelen op je site *\o/*

Sterkte Cinniz!

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 22:32

linkje

Skye en dr nieuwe favoriete trucje :P iedere keer zo trots als ze nieuwe dingen zo snel en enthousiast oppikt!

KimD

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 22:35

Ach wat sneu voor je pup! Och arme! :(

Titeren is inderdaad een 'duur' grapje, althans dat is wat mensen denken, en toch valt het als je alles doorrekent reuze mee.

Wij hadden twee pups tegelijk, één geënt en één niet geënt. Al met al hadden ze bijna dezelfde waardes toen we voor het eerst gingen titeren. Uiteindelijk sloeg bij één de parvo niet aan, en hebben daarom nog vaker moeten titeren. Iedere keer per hond tussen de €40,- & €50,-, en iedere keer bijna 30km enkele reis.

Toen alles goed was hebben we ze laten titeren op een jaar, samen met onze andere honden.

En toen werden vier van de vijf direct afgetekend. Twee voor drie jaar, waarvan één waarschijnlijk niet meer geënt te worden hoeft zijn leven lang. De pups van voor één jaar, en zijn het jaar daarna voor drie jaar afgetekend.

Één had de H op 0 staan en de rest op 6+, na meerdere testen en wat informatie opgevraagd te hebben is gebleken dat ze resistent is, ook zij is daarop voor 3 jaar afgetekend.

Korte (simpele) berekening:

5x3 = 15 entingen die niet gezet worden à(exclusief kennelhoest, L4 etc) €50,- is €750,-

De kosten van 5 titers waren €175,-.

Kort door de bocht heb ik op de entingen uiteindelijk €575,- gespaard.

Rabiës laten wij wel enting, geen idee wat ik daarvoor betaal eigenlijk. :+ Het enige belangrijke daarvan vind ik de penning die ik krijg. _O-

De titer daarvan is trouwens wel behoorlijk prijzig! Gemiddeld zo'n €125,- excl de labkosten.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 22:37

Waterblazer hebben wij hier ook pas later gekregen, maar wel met warmte standen wat het aanleren een stuk makkelijker maakte.

De twee heren vind het echt heeeeeeeerlijk, en Puk ook. Dana & Abbay blijven wel staan maar vinden er geen hol aan. :+

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-19 22:48

xDenies schreef:
kiwiwitje schreef:
Oh blond dat had per pb gemoeten _O-

Maar als t goed is komen die er komende week aan. +:)+

Wooeeehooee! Zodra ik weer budget heb en de boel hier opraakt ga ik snuffelen op je site *\o/*

Sterkte Cinniz!

Mocht er iets wat je zoekt niet op voorraad zijn stuur dan even een berichtje/pb dan kijk ik wat ik voor je kan doen! :)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 22:49

Leuk! Doen we!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 22:51

Ow cinniz ik begrijp zo hoe je je voelt. Vreselijk ze dan te moeten achterlaten. Heel veel sterkte :(:)

Kiwi ik ben nu al blij met je webshop. Ik vond de zoektocht naar een goede zo lastig en nu heb ik meteen een betrouwbare haha. Kan je trouwens enkel via een afhaalpunt bestellen? Ik had liefste aan huis maar nu komt het bij de boekenwinkel binnen. Krijg ik dan bericht van hen?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-19 22:54

Oh dat is raar. Dat ga ik morgen even voorleggen hier want afhaalpunt is stom..

Gaan we mee aan de slag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 23:11

Thx! +:)+

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 09:45

Thanks voor het duimen allemaal.
Ik mocht haar gister avond laat ophalen maar toen ik aankwam was ze nog best sloom en waren haar oortjes en pootjes nog niet normaal maar zeker niet zo gezwollen als daarvoor.
Ze was ook continu aan het sleetje rijden door de jeuk maar gelukkig is ze de nacht goed doorgekomen en terroriseert ze weer de boel hier.

Pfff dan denk je ik ga titeren om zo min mogelijk troep die lijfjes in te pompen en dan krijg je dit.
Ik denk dat we gewoon echt domme pech hebben gehad maar dit is wel ‘heel toevallig’ de 2 de hond van mij die zo doodziek van entingen wordt,zou het echt domme pech zijn of iets ander?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 09:51

Welke entingen zijn er gezet? Toen ik nog niet voldoende over titeren wist had ik gewoon de 9wk enting gezet. Met weil erbij. Resultaat ook een zieke puppy :( Niet zo erg als die van jou hoor!!

Maarja uiteindelijk 'moeten' ze die entingen toch hebben ..

Heel veel sterkte! Hoop dat je snel opknapt!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-19 10:15

cinniz123 schreef:
Thanks voor het duimen allemaal.
Ik mocht haar gister avond laat ophalen maar toen ik aankwam was ze nog best sloom en waren haar oortjes en pootjes nog niet normaal maar zeker niet zo gezwollen als daarvoor.
Ze was ook continu aan het sleetje rijden door de jeuk maar gelukkig is ze de nacht goed doorgekomen en terroriseert ze weer de boel hier.

Pfff dan denk je ik ga titeren om zo min mogelijk troep die lijfjes in te pompen en dan krijg je dit.
Ik denk dat we gewoon echt domme pech hebben gehad maar dit is wel ‘heel toevallig’ de 2 de hond van mij die zo doodziek van entingen wordt,zou het echt domme pech zijn of iets ander?

Ik zie er wel meer hoor die zo reageren op entingen.
Karma (inmiddels weg uit het topic) had 2 pups die op de entingen reageerde. De 1e gelijk bij de 1e enting en de ander pas bij de 2e.

Maar bij een kennis van ons bleek dat papa allergisch reageerde op dat merk, en helaas 1 van de pups ook. een chi kruising.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 10:20

xDenies schreef:
Welke entingen zijn er gezet? Toen ik nog niet voldoende over titeren wist had ik gewoon de 9wk enting gezet. Met weil erbij. Resultaat ook een zieke puppy :( Niet zo erg als die van jou hoor!!

Maarja uiteindelijk 'moeten' ze die entingen toch hebben ..

Heel veel sterkte! Hoop dat je snel opknapt!

Nee geen weil juist omdat ik dus de ervaring heb met parel dat ze dood ziek werd (die wordt helemaal niet meer geent inmiddels)
Deze dierenarts drong wel op weil aan naar heb me poot stijf gehouden en die heeft ze dus niet gehad.
En om niet gelijk de kliniek aan de schandpaal te hangen even het de naam gecensureerd.

Afbeelding

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 10:34

Een ander merk vaccin kan misschien wel verschil maken. Dan zou je Als je een keer zou Moeten enten in de toekomst, bij een andere praktijk kunnen gaan die een ander merk gebruikt bv. Dat wil nog wel eens helpen bij honden die reageren op entingen. Die reageren dan vaak niet bij een vaccin van een ander merk. Maar echt vervelend dit zeg :( Wel fijn dat het iig alweer beter gaat tov gister.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 10:41

Sterkte Cinniz! DHP hoef je in principe niet te boosteren (mits aangeslagen) dus als over 3 wk je titer goed is ben je daar in ieder geval vanaf (hoewel je het dan evt dus nog een keer kan laten controleren op 5-6 mnd leeftijd). Overigens wordt het aangeraden om pas minimaal 4 weken na vacc datum te titeren als je wil weten of het is aangeslagen. Weil niet enten is altijd eigen risico maar dat kun je natuurlijk afwegen. Zit wel een verschilletje of je in een woonwijk woont met een gezelschapshondje of dat je elke dag in het buitengebied loopt waar je waterhond alle sloten in springt. :+

En wat een leuk filmpje van Skye! Ik volgde je nog niet op instagram dus dat heb ik maar meteen gedaan :D

Popo's fokker is ook trimster dus het nest zat vanaf 5 weken regelmatig op tafel en in de salon om aan alles te wennen. Dat scheelt zo veel! Bij poedels moet je natuurlijk wel. Maar bij een oudere hond zal het ook goed aan te leren zijn als je rustig opbouwt. Mijn blazer heeft 3 warmtestanden en kan van hele zachte föhn tot ongeveer hogedrukspuit ingesteld worden. :P

Hier ook een beetje een patiënt, meneer had al een tijdje een overmatige smeerproductie uit 1 oor, gisteren toch maar even cytologie gedaan en hij heeft een oorontsteking tgv gist overgroei daar. Dus wij zijn aan het zalven. Gelukkig gaan we zometeen weer lekker op doggydate dus dan kan hij even aan iets anders denken. En morgen ook een grote wandeling met 9 honden. :D

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 12:02

Ik heb weleens in Duitsland geinformeerd voor titeren, maar dat was toch paasei duur. Dan maar voor 3 jaar de DHP erin.

Olly is NL Kampioen.. en dat bij de Ierse km, in Ierland zijn er geeneens honden van zijn ras. :+

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-19 12:10

Gefeliciteerd!

Beterschap met hem simone!

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 12:51

Beterschap voor Popo en Chinniz. :(:)

Lanthe gefeliciteerd met Olly. :D

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 12:59

De honden voor en na Olly waren ook alleen, maar die kregen allebei een zg, dus geen BOB, oops. Dan is het toch net wat specialer, ook al ben je alleen. Geen KM die de Utjes maar weggeeft, omdat het een onbekend ras is.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 13:44

Gefeliciteerd Ianthe! Ben helemaal niet thuis in showen dus ik snap niks van alle afkortingen maar ik neem aan dat je blij bent :D

En thanks allen! Hij toont gelukkig niet echt last alleen met zalven is het gevoelig. Hij heeft in ieder geval flink gerend en gespeeld vanmorgen en heeft net lekker gegeten, dus hoog tijd voor een dutje.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 13:53

Ahh arme Popo! Gelukkig lijkt hij er verder geen last van te hebben behalve met het zalven, wat wel begrijpelijk is. En handig dat Popo's fokster ook trimster is en zo de pups al van jongs af aan eraan kon laten wennen. Maar wat je al zegt, met een ras als dat van Popo is het natuurlijk ook wel heel verstandig om dat al van jongs af aan te oefenen. Dat scheelt voor later denk ik enorm ja.

Gefeliciteerd Ianthe! Ook hier niet thuis in de shows dus mij zegt het ook allemaal niks, maar kan me idd voorstellen dat je trots bent en blij met het resultaat!

Ik baal van het feit dat zoveel speeltjes allemaal piepertjes erin hebben zitten. We waren net even bij de pets place XL, omdat we in de buurt waren en kattenbak vulling moesten hebben, waar ze een geweldig aanbod in kerst speeltjes enz hebben momenteel waar ik graag wat van had gekocht. Maar echt elk speeltje had een pieper erin en we hebben er zeker 15 in handen gehad. Ugh - Arya krijgt die van mij niet omdat ik niet wil dat ze getriggert wordt als ze met de kat speelt want die piept namelijk als het teveel wordt en dan stopt Arya ook. Als ze zo'n speeltjes gaat gebruiken gaat ze dadelijk denken dat ze door moet gaan dus dat wil ik niet riskeren. Aangezien ze beiden nog jong en speels zijn kan ik ze ook niet constant verbieden om te spelen natuurlijk, dus dan maar rekening ermee houden dat we geen piepers kopen. Maar de keus is wel een stuk beperkter als je eens een thema speeltje zoals nu voor kerst wilt kopen, wat natuurlijk zo commercieel mogelijk geproduceerd wordt en zo'n pieper erin is jammer genoeg wel een 'standaard' bij het gros van de honden speeltjes.

Arya vind zichzelf ook erg zielig nu dat ze niks kreeg :')
Afbeelding

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 15:04

Nou Senna krijg ook geen speeltje met piep. Daar blijf ze steeds op bijten en wij worden gek van piep piep. :+ Normaal sloop ze alles maar met piep is leuk vrouwtje pesten.

Denise heb je toevallig een link van die snoepjes bal?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 15:25

punjab schreef:
Nou Senna krijg ook geen speeltje met piep. Daar blijf ze steeds op bijten en wij worden gek van piep piep. :+ Normaal sloop ze alles maar met piep is leuk vrouwtje pesten.

Bedoel je mij met Denise? (Zijn er meer toch?)

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 15:56

xDenies schreef:
punjab schreef:

Bedoel je mij met Denise? (Zijn er meer toch?)

Bedoelde jou, is er toch maar 1? :o Weet wel dat er meedere Kims zijn. :+

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 16:39