IMJ schreef:Gefeliciteerd Lifaya!
@ Rianne
Er zit natuurlijk heel veel vocht in blik.
Als je kijkt naar blik, zou je bij wijze van 200gr moeten geven wil je aan dezelfde hoeveelheid vaste stof komen als 45 gram brok (weet even niet de exacte hoeveelheid). Mogelijk dat Molly dus meer poep (lijkt te) maken door de brok?
Purizon is volgens mij wel echt een goede brok! Ik heb deze ook gehad maar meneer vond het 2 dagen lekker, daarna niet meer.. helaas!
Ik zou bij het blik wel wat extra vocht, zodat ze door de diarree niet uitdroogt in ieder geval.
Ik voeg altijd wat warm water toe aan d'r eten ja, sowieso uit gewoonte, doe ik bij Victor en Joey ook, die drinken beiden niet veel, en zo weet ik dat ze toch in elk geval wat krijgen. Doe ik dit niet, dan zie ik dat bij Vic ook heel snel aan zijn vacht..
Ben vanmiddag toch met haar terug geweest naar de DA. Ze ging voor de zoveelste keer op de bak, en nu zat er duidelijk bloed bij de diarree. Eerder was het plan een Giardiatest te doen, maar nu moest er meteen actie zijn. Ze is hier te klein voor.
Ze wilde absoluut de reisbak niet in, maar met z'n tweetjes is dat toch gelukt. Ze was heel bang, bibberen, platte oortjes, hele grote ogen.. zelfs de DA had medelijden met haar.
Maar ze liet zich wel heel goed onderzoeken. Kwam tegen me aan zitten en toen mocht de dokter alles met haar doen. Ze was wat koortsig, maar wel heel erg "bij". Niet uitgedroogd gelukkig. Daar ben ik heel scherp op. Eten doet ze ook prima gelukkig.
We hebben nu voor 7 dagen een antibiotica kuurtje mee, die ook werkt als het Giardia zou, dus dat is wel prettig.
Haar eerste pilletje heeft ze prima ingenomen, en inmiddels mag ik haar ook weer aaien zonder dat ze gaat grommen. Ze heeft net ook weer even met Victor gespeeld. Hopen dat dit helpt. Ze is gewoon te klein om ziek te zijn.
Een kerstboom doe ik niet dit jaar. Vorig jaar ook niet gedaan, toen heb ik Moortje* op 22dec in laten slapen, was niet echt in kerststemming.
Ik heb Vic op kerstavond gekregen..dus de planning nog een boompje op te zetten was niet zo'n goed plan.
Dit jaar laat ik het ook maar zitten.. Denk zomaar dat de zwartjes dat heel leuk gaan vinden.. een boom in huis... maar nee.
Wat een prachtige krabpaal heb jij Lifaya!