Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Maanon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 22:49

Leuk al die foto's, vooral die op de wip! :')

Kiekeboefje, het is ook allemaal zo wennen voor ze als ze zo klein zijn. Aan de riem lopen komt vast ook goed!

Prachtige foto's Kaus en Coalizione! Heel gaaf die sneeuwfoto's!

Deemiii, wij hebben de luxe dat er bij ons eigenlijk bijna altijd iemand thuis is. Naast onze boerderij werken we beide nog buiten de deur, maar dat is goed te combineren met een pup. Ik werk 's ochtends vroeg en kan dan rond 10 uur thuis zijn. Of ik werk in de avond en ben dan vanaf half 4/4 uur weg. Mijn vriend heeft nog een kantoorbaan waarbij hij thuis kan werken, dus die vangt de uren dat ik er niet ben op. Maar ik moet zeggen; ze zijn al vrij snel bij ons eventjes alleen, wel in de bench of ren. In het begin maar heel kort, als ik de paarden moet voeren bijvoorbeeld. Of als er iemand voor de boerderij komt. Dat ging met Ivy eigenlijk best heel goed, maar het is altijd even aftasten hoe de pup er op reageert. Maar na 3,5 week in huis weet ik niet of ik haar halve dagen alleen had durven laten. Qua zindelijkheid ging ze dat sowieso niet redden, dan moest ze nog wel eens plassen tussendoor :j

kiwiwitje

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-23 22:53

Ik verwacht van de pupbaasjes dat in de eerste weken tot de pup wat op kan houden en de bench geleerd is ze, al dan niet afwisselend, hele dagen thuis kunnen zijn. Zodat je ook kan oefenen met eventjes alleen zijn etc.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 21:27

Lugea schreef:
Je krijgt dan al appjes “Als hij er is kom ik knuffelen hoor” of “Als hij er is dan moet mijn hond hem meteen ontmoeten”

Ik zeg ook dat ik graag een keer kom knuffelen maar overleg even.
Toen ex een pupje in huis haalde had ze gelijk allemaal volk over de vloer die kwamen puppyknuffelen, nu 2 jaar verder zie je ±80% nooit meer. :+
Ik heb aangegeven dat ze maar moest zeggen wanneer hij genoeg gewend was en gesetteld, ik geloof dat de pup in januari kwam en ik eind februari of begin maart voor het eerst op puppybezoek ben geweest en in oktober voor het eerst mijn honden heb meegenomen.
Bewust zo laat omdat mijn teef een verschrikkelijke heks kan zijn en een ieniemini pup fysiek gewoon te kwetsbaar is plus dat hij niet direct negatieve ervaringen hoeft op te doen met andere honden. :)
Daarnaast vieren we de feestdagen altijd samen en wilden we dat de honden op zijn minst kennis gemaakt hadden voor die tijd zodat we konden inschatten of het goed zou gaan of dat we andere plannen moesten maken.
Hij kwam nogal brutaal op haar af, ze corrigeerde keurig met een opgetrokken lip en bij negeren daarvan een brommetje en toen was de boodschap duidelijk: respect tonen. ~~}>
Inmiddels zijn mijn teef en hij knettergek met elkaar en ze spelen samen, kluiven samen, slapen nog net niet tegen elkaar aan etc. <3
Mijn reu vond hem wat minder geslaagd maar die had zijn rug verrekt en de pup was op zijn pijnlijke rug gesprongen, pup werd daardoor geassocieerd met rugpijn. :+

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 10:52

Wij hadden in de puppytijd veel bezoek maar we waren ook net verhuisd dus was én mensen die de pup wilden zien én mensen die het huis wilden zien. Denk dat het voor Obi wel goed was, hij vond nieuwe mensen in het begin heeeel spannend en wilde dan vooral bij mijn vriend en mij blijven. Onze vrienden luisterden ook goed dat hij daarin niet gepusht hoefde te worden maar op zijn eigen tempo mocht kijken (of niet als hij dat niet wilde). Later werd het lastiger toen hij bezoek juist heel leuk vond en mensen hem eigenlijk moesten negeren totdat hij rustig was. Dat vinden mensen heel moeilijk en dan hadden ze hem vaak al geaaid voordat ze het zelf door hadden of in elk geval oogcontact gemaakt.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 17:12

Wat een prachtige foto's Coalizione <3

ahw Kaus, Wat een heerlijke sfeer in de foto. Wat komt 'ie daar prachtig uit <3

Welkom Deemiii :D Ik heb 3 weken vakantie genomen voor Parker. Toen hij geboren werd, heb ik simpelweg 8 weken erna ingepland dat ik mijn vakantie kreeg. Daarna ben ik weer volle bak aan het werk gegaan, maar als thuiswerker had ik daardoor alsnog volle focus op hem wanneer nodig.

Aahw Kiekeboefje, het is ook niet niks voor ze dan he die eerste les :(:) Komt vast goed :D

Leuk Lugea! Ben je al druk aan het aftellen? :))

Langpootmug _O- Geniaal :')

Aaahw die pupfoto kiwiwitje <3 Het zijn dan ook nog zulke hoopjes als ze zo jong zijn <3

We komen voorzichtig aan terecht in de ''stop hem in een papieren zak, haal hem er over een paar jaar weer vanaf'' stadium. Hij leert inmiddels hoe hij in stand moet staan. Het wordt gewaardeerd als hij het snapt binnen nu en een maand, want we gaan naar onze eerste show binnenkort :D
Afbeelding

Hij is potverdikkie al 13.4 kilo. Jarvis zat met 7 maanden op 14 kilo, Parker is morgen 5 maanden oud :')

Afbeelding

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-23 17:16

ohhh wat leuk jullie eerste show! waar ga je heen?

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 17:45

Het puppy is er zo wel een beetje vanaf zeg! Pff wat is hij al groot.

Wat betreft vrij nemen, ik heb 5,5 week vrij genomen voor de pup. Daarna begin in met halve dagen (1e week 3 uur, daarna 4 weken 4uur, dan 4,5 uur, etc) en bouw langzaam op. En gelukkig heb ik mijn moeder nog achter de hand, mocht dit nodig zijn. Maar met Roetsj ging dit prima, dus hopelijk met Pixy ook.

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 18:05

Knapperd <3

En al 13,4 kilo, Sebbie zit nu met 18 maanden volgens mij zo rond de 14,2 kilo :+
Wat een verschil tussen die teven en reuen

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 19:46

Tigress hij is al zo groot! Layla is nu 20 weken en 14.2 kg, maar zij is ook wel een stuk groter :D . Herkenbaar ook van de "doe er maar een zak over heen" stadium. Maar we blijven lachen toch :+

Hier had ik net vakantie toen we Layla kregen, en mijn man had nog geen werk, dus we waren continue thuis. Nu ga ik weer 2 avonden per week naar de uni, maar hij is nog thuis. Eind februari begint hij met werk en zullen ze iets vaker alleen zijn - al zal het nog meevallen. Hij werkt overdag en ik ben 2x 's avonds weg, gaat vooral tijdens de wisseling zijn. We hebben wel al geoefend met het alleen zijn en dat gaat eigenlijk helemaal prima. Ze slapen the time away *\o/*

----------------------------------------------------------------------

Layla is al weer bijna 5 maanden! Ze heeft een enorm sterk eigen willetje, waarbij ze je vaak genoeg gewoon aanstaart terwijl ze iets stouts doet (haar vice is dingen van het aanrecht jatten). Vooral mijn man daagt ze echt enorm uit. Ze heeft ook de gewoonte om in dingen te rollen en op te pakken en mee rond te paraderen. Helaas liggen er hier in bepaalde buurten erg veel zooi op straat en dan is ze soms heel snel. Laatste had ze ergens uit een donker hoekje een poepluier te pakken. Dat was zo smerig!
Ook heeft ze laatste in rotte zalm gerold (die liggen hier veel langs de rivier), dat was minder geslaagd :+ . Verder is het echt een schat en heeft ze momenten dat ze alleen maar wil knuffelen!

Op de hondenschool (puppy confidence class) gaat het ook goed. Al heeft het niet mega veel toegevoegde waarde, aangezien ze niks, maar dan ook niks spannend vind. Ook de body awareness oefeningen deden we al thuis, maar goed. Het is wel leuk om zo bezig te zijn en te oefenen op vreemd terrein.

Afbeelding

Spelen met een border collie puppie van dezelfde leeftijd - het is niet helemaal te zien, maar ze is echt een stuk groter.
Afbeelding

Varkensoren kauwen is een heel evenement!
Afbeelding

Onze hondenschool heeft een mooi uitzicht!
Afbeelding

Ze is niet nat - het is zalm mush :')
Afbeelding

We gaan veel op avontuur!
Afbeelding

Maar er wordt ook veel geslapen
Afbeelding

Alleen met puppy fitness lopen we tegen 1 probleem aan. Bij een square stance staat ze of met haar achterpoten vrij wijd, of met de hakken naar binnen gedraaid. Als ze gewoon loopt zien we dat totaal niet (mooi recht, niet gedraaid). Heb een foto uit een filmpje genomen. Heeft iemand tips?

Afbeelding

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 20:01

Misschien oefenen met van die balance sta egeltjes? (Of hoe noem je die?
https://www.woefers.com/a-50131800/fitp ... escription
Zoiets?

Lilo gaat super. Het is een klein monstertje dat je heel goed weet te bespelen. Ze is nu 9maanden oud en de bearded collie van mijn moeder speelt eindelijk met haar. Die vind pups maar niets en vind haar nu dus eindelijk leuk :+
Zo blij mee.

Ze is ook weer aan de gang als tuin medewerkster

Afbeelding

De tuin gaat dit jaar opgeknapt worden hoop ik :o

Afbeelding

Afbeelding

Bruce blijft blöd kijken/bedelen :+

Afbeelding

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 20:30

Oshaa, ik denkt dat dat nog wat onbalans is, stilstaan is moeilijker dan rechtuit bewegen.

Arrabella, misschien nog even een jaartje wachten met die tuin O:)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-23 20:39

Ik gok ook op onbalans/puppyslungel. :)

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 21:23

Wat heeft parker toch een heerlijke boevenkop zeg!

@Oshaa, ik weet niet exact waar ze op staat maar het lijkt een soort plank te zijn? Is die niet gewoon te kort waardoor ze haar achterpoten onnatuurlijk onder haar lichaam moet zetten?

@arabella2000 hahahahah die foto met die sushi, geweldig!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 21:40

Ik zou ook voor de tip gaan van Arabella en met de egeltjes aan de slag, dan kun je net wat gerichter te werk gaan met de plaatsing van poten. Als ze dit nou blijft doen dan is het een onderzoekje waard maar op deze leeftijd en gezien haar grootte niet direct alarmerend.

Fannetje, heb je al eens nagedacht over de naam icm agility? Zo'n naam kort je met roepen vrijwel gegarandeerd af omdat de klemtoon in het voorste gedeelte ligt, en dan is de naam net iets anders. Of het moet je niet uitmaken natuurlijk.

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 21:54

Gaabje schreef:
@Oshaa, ik weet niet exact waar ze op staat maar het lijkt een soort plank te zijn? Is die niet gewoon te kort waardoor ze haar achterpoten onnatuurlijk onder haar lichaam moet zetten?

Ze staat op een "balance beam". Ik ben lid van een Canine Conditioning groep en daar komen die vandaan :). Ik heb ook andere platforms, maar daar is het ook. Als ze "vrij" staat, dan heeft ze het niet.

KimD schreef:
Ik zou ook voor de tip gaan van Arabella en met de egeltjes aan de slag, dan kun je net wat gerichter te werk gaan met de plaatsing van poten. Als ze dit nou blijft doen dan is het een onderzoekje waard maar op deze leeftijd en gezien haar grootte niet direct alarmerend.

Ik heb de egeltjes van TotoFit. Ben er wel mee bezig, maar ze eigenlijk nog net iets te groot voor haar. Zelfs tegen elkaar aan moet ze iets wijd staan om mooi in het midden van de egel te staan.

We gaan gewoon rustig verder werken aan body awareness en mocht het zo blijven gaan we op onderzoek uit! Denk misschien gewoon te snel dat er iets vreselijk mis is :j

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 21:54

Ik moet gewoon goed op mijn uitspraak gaan letten :+

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 22:02

fannetje schreef:
Arrabella, misschien nog even een jaartje wachten met die tuin O:)

We gaan dit jaar de rechterkant zowieso aanpakken. De schutting wordt vervangen en er komt een nieuwe plantenbak voor(met schrikdraad }> . En het grasstuk wordt groter. Als ze graaft zij het zo. Dan vullen we dat volgend jaar wel weer op en zaaien we in.
Het grasstuk is echt voor de honden dus zolang ze lekker kunnen spelen vind ik het prima. Vullen we het een paar keer per jaar wel weer op :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 22:33

Onze pup gaat helaas niet door.
Zouden hem volgende week ophalen, ben er goed ziek van.

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 22:36

Dat meen je Zonnebloem92?! Wat super rot zeg. Snap dat je er goed ziek van bent |(

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 22:41

Tigress, de namen jarvis en parker vind ik zo mooi bij elkaar passen. Ben heel benieuwd welke namen er nog meer een optie waren (vraag dit voor een vriend :Y) )

Zonnebloem, nee. Hoe kan dat zo? Je was meermaals wezen kijken toch? Blijkt de pup ziek of?

Ik ga morgen pups kijken en heb vandaag wat inkopen gedaan. Een heel mooi halsbandje, een kussen voor in de reiskennel en een riem.

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 22:52

Tigress: Wat is Parker hard gegroeid, zeg! Ik blijf de combinatie van namen ook geweldig vinden. Spannend zo’n eerste show. Heb je ook de wens om Parker uiteindelijk als dekreu in te gaan zetten?

fannetje: Wat fijn dat je het zo hebt kunnen regelen met je werk gedoseerd opbouwen. Ik vind Pixy trouwens echt een hele leuke naam.

Oshaa: Leuke foto’s van Layla! Ik moet zelf denken aan van die egeltjes om met de achterpoten op te staan, maar lees dat je dat al geprobeerd hebt.

arabella2000: Fijn dat het goed gaat met Lilo. Ik zou de tuin misschien nog eventjes uitstellen, haha. Leuk om te lezen dat de tuin ook voor een deel voor de honden is, dat is hier ook zo. Zolang ik ergens maar een paar stoelen en een tafel neer kan zetten om met goed weer buiten te zitten vind ik het prima. :')

Zonnebloem92: Nee joh, dat meen je niet?! Jullie zijn toch ook meerdere keren wezen kijken? Ik snap dat je er goed ziek van bent. Wil je de reden dat het niet doorgaat delen?

StalMelyn: Oh, wat spannend zeg! Heel veel plezier morgen. We zien de foto’s wel verschijnen. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 23:01

Ja we zijn 3 keer geweest, alles voelde zo goed. Lieve en betrokken fokkers, elke dag foto's en video's on de groepsapp maar 1 van de pupkopers vertrouwde het toch niet helemaal en is gaan graven. Ze heeft over een aantal dingen gelogen: Ouders van de pups bleken niet getest, met moeder mag niet eens gefokt worden en de pups krijgen ook geen stamboom.
Ze heeft ons allerlei vervalsingen laten zien maar wel tegen een flinke prijs.
Hoe graag wij en de kinderen ook willen en ons hebben verheugd ( alles is al klaar, bench, voer etc.) We gaan ons niet laten bedonderen, inmiddels hebben wij en nog 2 pupkopers al afgehaakt.

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 23:09

Wow wat een verhaal. Ik snap niet wat je bezielt om dit soort uitgebreide leugens op te zetten. Vraag me af wat een toekomst deze pups nu tegemoet gaan… en dit absoluut niet als verwijt naar jou! Ik had dezelfde keuze gemaakt, hoe moeilijk ook.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-23 23:11

Zonnebloem92 schreef:
Ja we zijn 3 keer geweest, alles voelde zo goed. Lieve en betrokken fokkers, elke dag foto's en video's on de groepsapp maar 1 van de pupkopers vertrouwde het toch niet helemaal en is gaan graven. Ze heeft over een aantal dingen gelogen: Ouders van de pups bleken niet getest, met moeder mag niet eens gefokt worden en de pups krijgen ook geen stamboom.
Ze heeft ons allerlei vervalsingen laten zien maar wel tegen een flinke prijs.
Hoe graag wij en de kinderen ook willen en ons hebben verheugd ( alles is al klaar, bench, voer etc.) We gaan ons niet laten bedonderen, inmiddels hebben wij en nog 2 pupkopers al afgehaakt.

Jeetje wat vreselijk. Maar wat goed dat die pupkoper der huiswerk zo goed gedaan heeft en jullie behoed heeft!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 23:13

Gaabje schreef:
Wow wat een verhaal. Ik snap niet wat je bezielt om dit soort uitgebreide leugens op te zetten. Vraag me af wat een toekomst deze pups nu tegemoet gaan… en dit absoluut niet als verwijt naar jou! Ik had dezelfde keuze gemaakt, hoe moeilijk ook.

Hier sluit ik me bij aan.

Wat een moeilijke maar wel zeer verstandige beslissing van jullie uit en zeer fijn dat andere pup kopers dit ook gaan inzien. Heel erg verdrietig nu maar er komt tzt vast een ander puppy wondertje op jullie pad terecht. Maar het is idd een zeer bittere pil om te slikken nu hoor, dat wel :(