Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:Alleen een nieuwe haan bij daglicht erbij gaat goed
tamary schreef:Steek alles behalve de nieuwe uur voor donker in het nachthok, laat nieuwe de ren verkennen en krop vol eten en steek die er vervolgens bij op stok. Dan weet ze de volgende dag beetje waar alles is en hoe weg te komen. Op die basis regelen ze het onderling dan wel verder.
De grijze ging daarna nog eens terug, zonder gedoe. De witte cochin is natuurlijk super grumpy, nog steeds broeds. Als ik haar laat doen zit ze de hele dag binnen - misschien is dat niet eens zo heel slecht, want zij is wel "de felle" van de hoop - hoewel ze dat niet tegen de Wyandottes doet, want die laten zich niet doen haha.

Alle deuren open laten staan, ze hebben 36 vierkante meter, genoeg schuilhokken/bakjes, er staan meerdere drink- en eetbakjes in de rennen, dus ik dacht "duw nu maar ineens door, schijterd"
Rechtse ren is niet overdekt, en ik vond het (voor ik het open luik gezien had) al geen fijn idee dat Flora de hele dag in de regen zou moeten zitten/lopen. Ze kan wel schuilen, maar nou ja, links is de ren wel overdekt. 
Mer1980 schreef:Meestal als ze in het donker samen worden gezet gaat het goed. De pikorde hou je altijd dat slijt wel, maar als het zo goed gaat dan lekker zo laten. Er zal echt nog wel eens een pik worden uitgedeeld, maar dat hoort erbij.

Het is een grooooot hok, ons huidige hok is een stuk kleiner. Het trapje moest vervangen worden, is gebeurd. Ik was uiteindelijk toch niet super blij met de vloer en het dak (de plaat onder de roofing), die kunnen in theorie nog wel een rondje mee maar het hok is zo groot dat we zoiets hadden van "we vervangen die platen ineens nu, nu het hok nog in de garage staat". Platen zijn gekocht & op maat gemaakt, maar we moeten ze nog vervangen, we gaan nogal grondig te werk haha. Het hok is groter dan de deuren van de ren, we gaan dus gaas moeten open knippen om het binnen te krijgen
Maar 't is een leuk project, en voor mijn eigen gemoed zou het fijn zijn als iedereen voor de vriesperiode onder de pannen wilt slapen
Dankzij Flora komt Taytay nu veel meer buiten, en eet & drinkt ze ook zonder dat ik bij haar moet gaan zitten en haar in het hok moet voeren. Om de zoveel tijd gaat ze wel terug naar binnen, maar ik ben veel geruster nu

Staartje ziet er plots heel anders uit!