Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
maras schreef:Zou een pup met 13,5 week ook al zindelijk moeten zijn? Ik vind dat best jong, Hessel is nu ook 13 weken, kent het commando " plasje/poepje doen" gaat ook al uit zichzelf zitten voor het brokje wat hij krijgt na het plasje / poepje maar evengoed ruim ik elke dag binnen nog ergens een plasje op. Dan is hij aan het spelen of ergens druk mee bezig en legt hij nog niet de link met naar buiten gaan. Vind ik ook niet erg, het is zo opgeruimd. Onze andere hond had tot 7 maanden leeftijd nog wel eens een ongelukje qua zindelijkheid maar die is nu zo ongelooflijk goed zindelijk dat ik me daar geen zorgen over maak bij Hessel.
kiwiwitje schreef:Nee het is absoluut heel normaal hoor dat je een plasje vind of op moet ruimen. Alleen tijdens t slapen omhoog komen om de behoefte te doen en dan weer verder te slapen is iets wat je wel op kan vangen want dan heb je zijn ritme gewoon niet door. En heeft hij dus niet door dat t niet de bedoeling is. Of evt een blaasontsteking.
Eelmo schreef:eventueel schreef:En vaak als ik denk: ik ga mijn schoenen aandoen om haar uit te laten, dan gaat ze zitten.
Als ik voor elke keer dat we dat hier gehad hebben een euro kreeg was ik nu millionair denk ik![]()
Het komt goed, echt waar
cursebreaker schreef:Hier ook overdag vooral ongelukjes de eerste weken, ondanks ritme wat we erin hadden maar het duurde vooral even voor we echt haar gedrag goed konden lezen en erop konden anticiperen, lol. Je bent zo snel te laatpoepen deed ze gelukkig niet binnen, heeft ze geloof ik 1x gedaan in de eerste dagen ergens.
Arya was met 3,5 week zoiets overdag goed zindelijk, snachts al vrijwel meteen maar dat was gewoon geluk hebben
Sorry als ik even niet op alles reageer verder, zit mobiel.
Gister fotoshoot gehad - Arya mocht portfolio model zijn voor Anne van Dijk - en kreeg gisteravond de eerste foto’s binnen. Krijg er 3 gratis en deze 2 stuurde ze al:
[ [url=m/QBmJEN.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/6I3C1k.jpg]Afbeelding[/url] ]
Echt, ik ben zo verliefdWat ziet ze er alweer een stukje volwassener uit ineens, m’n lieve meisje.
greendragon schreef:Ik volg dit topic al een tijdje. Hier geen puppies, wel een 9jarige herplaatser, een fantastisch leuk corgi-meisje... Helemaal gek zijn we op haar.
Maar uiteraard hebben we ook wel wat van bovenstaande uitdagingen doorgemaakt, want het duurt gewoon even voor je op elkaar bent ingespeeld en elkaar goed begrijpt. En zelfs nu nog wel eens ongelukje in huis. Ik maak me daar niet heel druk om; vaak is dat omdat ons ritme is verstoort en daar reageert zij dan op.
Maar als ik al jullie verhalen zo lees, dan ben ik wel nieuwsgierig. Waar halen jullie de puppies vandaan?
Ik zou tzt best wel een nieuwe Corgi willen nemen, als ons meisje er niet meer zou zijn.
En dat gaat natuurlijk nog jaaaren niet van toepassing zijn, maar als ik nu zo rond kijk wordt er best wel wat aangeboden op marktplaats, van echte particulieren met een zo nu en dan nestje of maffe kruisingen tot broodfokkers en handelaren en andere niet-zuivere koffie. De prijzen gaan ook van een kleine 1000 tot een dikke 2500 Euro aan toe. En dan zijn er nog de rasfokkers die wel of niet zijn aangesloten bij een rasvereniging, maar daar moet je volgens mij echt nog flink gaan zoeken om daar de juiste contacten te leggen.
Hoe hebben jullie dat gedaan?
kiwiwitje schreef:greendragon schreef:Ik volg dit topic al een tijdje. Hier geen puppies, wel een 9jarige herplaatser, een fantastisch leuk corgi-meisje... Helemaal gek zijn we op haar.
Maar uiteraard hebben we ook wel wat van bovenstaande uitdagingen doorgemaakt, want het duurt gewoon even voor je op elkaar bent ingespeeld en elkaar goed begrijpt. En zelfs nu nog wel eens ongelukje in huis. Ik maak me daar niet heel druk om; vaak is dat omdat ons ritme is verstoort en daar reageert zij dan op.
Maar als ik al jullie verhalen zo lees, dan ben ik wel nieuwsgierig. Waar halen jullie de puppies vandaan?
Ik zou tzt best wel een nieuwe Corgi willen nemen, als ons meisje er niet meer zou zijn.
En dat gaat natuurlijk nog jaaaren niet van toepassing zijn, maar als ik nu zo rond kijk wordt er best wel wat aangeboden op marktplaats, van echte particulieren met een zo nu en dan nestje of maffe kruisingen tot broodfokkers en handelaren en andere niet-zuivere koffie. De prijzen gaan ook van een kleine 1000 tot een dikke 2500 Euro aan toe. En dan zijn er nog de rasfokkers die wel of niet zijn aangesloten bij een rasvereniging, maar daar moet je volgens mij echt nog flink gaan zoeken om daar de juiste contacten te leggen.
Hoe hebben jullie dat gedaan?
Wij hebben ons ook behoorlijk vergist bij de eerste aankoop. Nr 2 was de herplaatser en nr 3-4-5 en 6 zijn zelf gefokt(waarvan 2 uitgeplaatst)
Voor corgi’s vraag de bokker achter Jarvis de corgi eens. (Of heet ze zelf ook jarvis op bokt)
CupCakes_ schreef:@ Juval, een interesse vraag. Maar waarom fokken met zoveel krusingen eigenlijk?