Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
L_Rivaldo schreef:Wat betreft de co2, kan ik dat voor de monte carlo aanvullen met vloeibare vorm of moet ik echt zo installatie hebben (was dat eigenlijk niet van plan)
J0anieke schreef:Je kan het ook zelf maken met petflessen en gist en suiker. Heb toevallig afgelopen weekend een batch gemaakt. Zitten wel nadelen aan tov een CO2 fles, maar is wel een stuk goedkoper.
nps schreef:@fleurtjeh over goerami's - de honingoerami is ook een hele leuke en gemakkelijke goerami. Ik heb ze eerder gehad en ga ze denk ik ook weer nemen. Ze worden niet heel groot maar zijn heel mooi en leuk qua gedrag. Knorgoerami's zijn ook héél leuk. Je hebt ook nog de prachtgoerami (https://www.aquainfo.nl/artikel/parosph ... htgoerami/), die blijft heel klein maar is lastig verkrijgbaar en niet heel makkelijk. De colisa lalia zou ik afraden, die zijn vaak vreselijk doorgefokt en gaan erg snel dood.
Veriye schreef:Omany, heb je een foto van je bak?
Heb je misschien catappa bladeren of elzenproppen ofzo in je bak? Denk dat het tannine zijn. De koolstoffilter haalt die eruit. En nu jij die vervangen hebt zie je het gelige weer terug.
Veriye schreef:De voorste wortel is mopani hout volgens mij en die geeft over jaren weg tannine af in het water en laat het geel worden.
Dus denk dat dit de oorzaak is. Maar on the bright side. Tannine zijn erg nuttelijk voor je vissen. Zitte. Veel goede stoffen in die bv stressminderend en ontstekingsremmend zijn.
fleurtjeuh schreef:Leuk om Zoo&zo een paar keer genoemd te zien worden. Als ik het zo lees kan ik daar prima spullen halen maar kan ik voor de vissen beter naar Veenendaal?
Melyoramel schreef:fleurtjeuh schreef:Leuk om Zoo&zo een paar keer genoemd te zien worden. Als ik het zo lees kan ik daar prima spullen halen maar kan ik voor de vissen beter naar Veenendaal?
Het is echt een super winkel, en ook goede plantselectie voor het aquarium! Kan er goed shoppen!
Alleen de visjes vind ik echt jammer, hoe ze er daar bij zitten.
Ik raad wel aan om of doordeweeks te gaan of zaterdag voor 12 uur smiddags.
Er zijn daar ook reptielen e.d. te koop dus veel gezinnen gaan op 'dierentuinbezoek' in de Zoo&Zo