Puppy Erbij 2021

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 09:56

Skippy01 schreef:
Oshaa schreef:
Het is gelukt met behulp van een zaag en hamer :). Hij vindt het in iedergeval al super lekker. Nu vier weken puur kvv + vleessnacks / trainers en dan kijken of we deels brok weer doen. Zeker met oog op de meerdaagse hikes die we willen doen is vers vlees niet handig. Maar we gaan eerst maar eens kijken hoe het gaat. En uitzoeken hoe ik de squirrel challenge met vers vlees kan doen en de geur van pens van mijm handen en kleren kan krijgen...

Als het puur over hiken gaat wanneer het een probleem is, kun je naar Ziwi Peak kijken (is belachelijk duur om structureel te voeren :') maar voor dat soort dingen ideaal. Is gedroogd vlees. Hoor van meer mensen die kvv voeren en hiken / reizen dat ze dat dan voeren). ( https://www.eko4petz.nl/c-1903118/ziwipeak-graanvrij/ )

Inderdaad! Ik had er naar gekeken als hoofdvoer maar dat is financieel gewoon belachelijk met meerdere honden :+

kiwiwitje

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-20 09:56

Drakenbeest is t _O- maar ik vind hem geweldig. Juist dat clownen en zo lekker eigenwijs.
De enige reden waarom hij niet los mag lopen is omdat ie zn eigen plan trekt. Hij ziet geen gevaar. Hij zal niet weglopen of naar mensen of dieren lopen. Maar hij gaat struinen en ik geloof best dat ie dan de weg kwijt raakt. En omdat hij '' gewoon'' gaat struinen en niet ziet wat ie verkeerd doet, komt ie ook niet altijd als we hem roepen.
En ik vrees dat ie zichzelf nog onder een auto loopt.. :+

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 10:08

kiwiwitje schreef:
Drakenbeest is t _O- maar ik vind hem geweldig. Juist dat clownen en zo lekker eigenwijs.
De enige reden waarom hij niet los mag lopen is omdat ie zn eigen plan trekt. Hij ziet geen gevaar. Hij zal niet weglopen of naar mensen of dieren lopen. Maar hij gaat struinen en ik geloof best dat ie dan de weg kwijt raakt. En omdat hij '' gewoon'' gaat struinen en niet ziet wat ie verkeerd doet, komt ie ook niet altijd als we hem roepen.

Dat is een reden dat Jip alleen los mag in overzichtelijke gebieden. Hij vind alles en iedereen geweldig leuk, maar terug komen ho maar :') Daarom zit hij eigenlijk vrijwel vaak aan de lange lijn van 5 of 10 meter :+

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 10:14

Haha, en ik maar denken dat dat een podengo-trekje is ;) Maar puber-shepherds komen ook niet terug dus :+

(vooruit, hier is het niet omdat Toby iedereen leuk vindt, maar omdat hij echt jaagt. Resultaat is wel hetzelfde: hij zit altijd aan de (lange of korte) lijn :') )

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-20 10:18

CupCakes_ schreef:
kiwiwitje schreef:

Dat is een reden dat Jip alleen los mag in overzichtelijke gebieden. Hij vind alles en iedereen geweldig leuk, maar terug komen ho maar :') Daarom zit hij eigenlijk vrijwel vaak aan de lange lijn van 5 of 10 meter :+

Boellie kijkt buiten dus echt niet naar andere mensen of honden. Oke, als er een golden of een berner sennen voorbij komt dan vergeten we het eerste deel even..
maar hij gaat zo op in zn eigen wereld lekker verstand op 0 en gaan.

Jaar of 2 geleden liep ie op de zaak op t terrein even los in de sneeuw zodat ik foto's kon maken. En ineens zet ie t op een lopen. Ik kon boos worden en roepen wat ik wil maar hij draaide niet om.
Dus hij komt bij t hek aan, piest en komt met een noooodgang terug om naast me te staan met een kop van ; nou ik deed toch niks ?!

En dat flikt ie dus wel vaker.. :')

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 10:38

Klinkt ook als Yoshi :+
Iets weg gooien, met beetje geluk 1x ophalen en daarna dikke doei.
Stiekem houd ze mij wel in de gaten, alleen gisteren ben ik 100 meter terug gelopen voordat ze weer bij mij kwam lopen, kan dan roepen wat ik wil, maar ze bleef netjes 5cm naast het pad lopen :+ Draak.
Yoshi haar motto is ook eigenwijs is ook wijs :D Mijn werkgever/ex werkgever heeft op de bussen staan Eigenwijs op reis!

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 10:43

Haha, als ik dat hoor dan is Toby misschien helemaal niet zó vreselijk (los van het jachtinstinct dan he), maar was mijn spaniel misschien gewoon héél braaf. (Die ging nooit ver weg, op 2 keer na dat hij het beu was en naar huis ging, en hij hield ons altijd in de gaten)

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 10:45

Ik vertelde gister al dat als er een reutje geboren zou worden, dat wij deze dan zouden krijgen. Nu kregen we net the horen dat de bevalling vanacht heeft plaatsgevonden. Er zijn 3 teefjes en 2 reutjes geboren. Wij zullen dus in januari een Coton de Tulear puppy krijgen :D

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 10:46

Ook als ik soms te laat een andere hond in de gaten heb en die loopt ook los en ze rent erop af, wat ze gelukkig amper meer doet, loop ik gewoon door en zeg ik 'Doei Yoshi' En dan is ze gauw terug hoor :+ Terror teckel :D Heb het tot nu toe getroffen hoor met mn speknek :D En helpt ook wel dat de doesjes mee opvoeden :

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 10:46

Joy_Mennings schreef:
Ik vertelde gister al dat als er een reutje geboren zou worden, dat wij deze dan zouden krijgen. Nu kregen we net the horen dat de bevalling vanacht heeft plaatsgevonden. Er zijn 3 teefjes en 2 reutjes geboren. Wij zullen dus in januari een Coton de Tulear puppy krijgen :D

Gefeliciteerd :D *\o/*

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 10:57

Joy_Mennings schreef:

Gefeliciteerd!

En wat eigenwijs gedrag betreft, Roetsj kan perfect luisteren, maar bepaald op dat moment wel of ze daar ook zin in heeft. Vooral als we het laatste stukje richting auto gaan bij een wandeling, kan de motivatie voor "hier komen" ineens weg zijn. Uiteindelijk doet ze het wel (en wordt ze ook beloond), maar ze moet daar toch altijd even over nadenken.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 11:01

Joy_Mennings schreef:

Jeej! Die zijn leuk! :D
Gefeliciteerd alvast!

x_Jeanine_x schreef:
Ook als ik soms te laat een andere hond in de gaten heb en die loopt ook los en ze rent erop af, wat ze gelukkig amper meer doet, loop ik gewoon door en zeg ik 'Doei Yoshi' En dan is ze gauw terug hoor :+ Terror teckel :D Heb het tot nu toe getroffen hoor met mn speknek :D En helpt ook wel dat de doesjes mee opvoeden :

Haha, blijft een teckel natuurlijk! Beetje eigenwijs hoort erbij :j

fannetje schreef:
En wat eigenwijs gedrag betreft, Roetsj kan perfect luisteren, maar bepaald op dat moment wel of ze daar ook zin in heeft. Vooral als we het laatste stukje richting auto gaan bij een wandeling, kan de motivatie voor "hier komen" ineens weg zijn. Uiteindelijk doet ze het wel (en wordt ze ook beloond), maar ze moet daar toch altijd even over nadenken.

Haha, ow, dat zou dus wel op mijn zenuwen werken he, dan ben je 'klaar' en dan gaan ze klieren. Boefje!

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 11:07

KimD schreef:
xLaraaj schreef:
Ooh gefeliciteerd Kim! Birder was het zeker? Dacht altijd dat je weer voor een schot ging gaan :P
En hoezo jij doet niet aan kerst ?! >;)

Dat verplichte familie gedoe, zo'n gezever! Dus ik ga sinds een jaar of 8 lekker alle kerstdagen werken en hebben we kerst volledig afgeschaft, niemand hoeft ons ook meer uit te nodigen.

Ik zeg altijd en daar blijf ik ook absoluut achter staan "Borders heb ik voor de sport, kale collies voor de hobby!". Dat is ook echt zo, hoe leuk de Schotse Collies zijn en hoe perfect ze bij mij passen, voor de agility is ren BC leuker. Dana loopt het veld uit als ze geen zin heeft of is niet vooruit te branden, die BC's gaan altijd. :D Er komt overigens ook nog wel een Schot bij hoor maar dan moet Dana eerst loops worden. :+

Moeten bij de pups trouwens wel twee teven zitten, anders hebben we alsnog geen pup. :')

Dit is waarom ik de meeste mensen die AJ zo leuk vinden om zijn werkdrive, geen korthaar aanraad. AJ is wat dat betreft meer een border. Hij gaat altijd wel, is ook super fel, soms heeft hij er zelfs meer zin in dan ik :').

Ik las ergens wat over secret santa, maar de originele post nog niet gevonden. Klinkt in ieder geval leuk!

Wij hebben misschien ook een verassing zondag..... :o :o :=

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 11:16

Zozenn, en dan nu al vertellen, dat er misschien een verrassing is.... >;)
Tja dan wordt ik nieuwsgierig, ook een pup erbij?

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 11:18

fannetje schreef:

Ja inderdaad..... -O-

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 11:29

Heeft iemand van jullie ervaring met allergie testen bij honden?
Hoe - wie - wat - waar - welke dierenarts / kliniek?

Als deze diarree aanhoudt wil ik een allergie testen laten doen.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 11:32

fannetje schreef:

Ik wil mezelf niet enthousiasmeren, dus ik hou het vaag :'). Maar... laat ik er dit over zeggen: Er zijn 6 reutjes geboren en aanstaande zondag is de 7 weken temperament test. Dan weten we of er een geschikte pup bij zit :o :o :o :o :+

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 11:35

Atopie kun je wel testen op de huid, maar of en net als bij mensen bloedtesten zijn voor voeding en andere dingen weet ik eigenlijk niet (lig te lang uit het wereldje). Vroeger (ruim 13 jaar geleden, toen ik nog in de praktijk werkte), werden er altijd eliminatie diëten gedaan om voedingsmiddelen uit te sluiten, maar misschien is tegenwoordig wel meer mogelijk, aangezien dat humaan ook zo is.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 11:35

ZoZenn schreef:
fannetje schreef:

Ik wil mezelf niet enthousiasmeren, dus ik hou het vaag :'). Maar... laat ik er dit over zeggen: Er zijn 6 reutjes geboren en aanstaande zondag is de 7 weken temperament test. Dan weten we of er een geschikte pup bij zit :o :o :o :o :+

Oh, leuk!

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 12:18

Afbeelding

Morgenavond heeft deze kleine een studiofotoshoot die in het pakket hoort van de eerste shoot. Ze is namelijk alweer 7,5 maand :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-20 13:03

Boellie kan perfect luisteren. Maar inderdaad of ie er zin in heeft of t nut er van inziet is een tweede _O-
Als ie weet dat ik t echt meen of boos word dan is ie spontaan poeslief.

Zelf geen ervaring met allergietesten bij dieren. Maar ik hoor over maasduyn altijd hele goede reacties
En ik geloof dat je een allergiepolie in amsterdam hebt.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 13:44

Ik zie net dat nog steeds een eliminatie dieet het betrouwbaarst is om allergieën uit te sluiten, zat even te lezen bij die van Amsterdam, daar heb je idd een allergie poli.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 13:45

fannetje schreef:
Ik zie net dat nog steeds een eliminatie dieet het betrouwbaarst is om allergieën uit te sluiten, zat even te lezen bij die van Amsterdam, daar heb je idd een allergie poli.

kan je mij sturen welke kliniek dat is?

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 13:47

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 13:48