Muis ligt prinsheerlijk op de stoel. Gaat nog steeds goed

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xoranlover schreef:Wat een schatjes haha een stokstaartje!
Coco is een beetje verkeerd in elkaar gezet?
@fair ja. Momenteel zijn er nogal wat problemen onder fokkers met de 9 weken enting. Veel kittens worden ziek en komen er slecht bovenop.
Bovendien krijgen ze via de moeder melk genoeg antistoffen mee die eerste 12 weken. Nishi’s fokker doet t ook zo en nog geen problemen gehad. Met 12 weken oud kunnen ze veel meer hebben en nog maar zelden zieke kittens. Dus daarom wil ik pas op 12 weken enten.
XxLiEsJuHhxX schreef:Eventjes ook uit interesse, na een half jaar herhalen, dan moeten ze dan met een half jaar 2x geent worden voor de dekkendheid weer toch?
XxLiEsJuHhxX schreef:Eventjes ook uit interesse, na een half jaar herhalen, dan moeten ze dan met een half jaar 2x geent worden voor de dekkendheid weer toch?
xoranlover schreef:XxLiEsJuHhxX schreef:Eventjes ook uit interesse, na een half jaar herhalen, dan moeten ze dan met een half jaar 2x geent worden voor de dekkendheid weer toch?
Nee. Gewoon 1 keer. Of titteren om te kijken of het met een jaar (of later kan).
Maar je ent dus op 12 weken en 6 maanden. En dan gewoon elk jaar of je moet gaan titteren.
@simone klopt en vaak krijgen ze zo’n optater van die eerste enting op 9 weken dat ze flink ziek worden. Tot aan het infuus aan toe. En zelfs niet meer beter worden. Heel veel fokkers lopen hier nu tegen aan. Ligt het er ook nog aan met welke entstof er geënt wordt. Maar ik wil t risico niet nemen. Met 12 weken zijn een een stuk sterker.
XxLiEsJuHhxX schreef:Zijn er dierenartsen die daarmee akkoord gaan? Wij waren met Origan dit jaar 2,5 maand te laat met de jaarlijkse en toen moest hij al meteen overnieuw gedaan worden.
Isabel_k schreef:Morgen is het zo ver. Dan ga ik kijken bij wat - als de klik er is - mijn poezenbeesten gaan worden.![]()
Nu zijn dit niet mijn eerste katten of kittens, maar wel voor het eerst dat ik degene ben die 100% verantwoordelijk is. Het is dus allemaal niet nieuw, maar wel anders.
Wat zijn in jullie ogen nou echt dé tips als katten voor het eerst in het nieuwe huis komen? En - wat vinden jullie echt essentieel voor binnenkatten? Ik heb nog nooit een kat 100% binnen gehad, maar met het oog op de enorme hoeveelheid loslopende bozige terriërs en de super drukke weg achter mijn appartement vind ik naar buiten gaan een erg slecht idee.![]()
Ik ga - mocht ik besluiten voor deze kittens te gaan - uiteraard op zoek naar een krabpaal en een lekker plekje om te slapen.Maar zijn er dingen die ik over het hoofd zie?
Isabel_k schreef:Ja die slaapplekjes had ik ook bedacht. Net als bij paarden zeg maar.Al zag ik vandaag een foto dat ze letterlijk bovenop elkaar lagen te slapen.
![]()
Van de kattenbak vind ik een goede tip. Ik heb geen balkon helaas. Wel een klein stukje grond voor mijn huis, maar dat is helaas niet catproof te maken. Daar heb ik al naar gekeken.