Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anna79

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 15:29

Even een winterse vraag; wassen jullie na elke wandeling de poten ivm het strooizout?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-19 15:32

Hier niet. Want er word hier nog niet echt gestrooid/ ze lopen vooral op gras of zand.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 15:35

Anna79 schreef:
Even een winterse vraag; wassen jullie na elke wandeling de poten ivm het strooizout?

Ik smeer ze in met een speciale boter, behalve de Sheltie. De borders hebben maar dunne zooltjes. Veel likken of geïrriteerde pootjes is niet handig voor de sport. Als er echt flink gestrooid is krijgt Guinness zijn schoenen aan.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 15:54

Bedankt allemaal voor jullie uitleg en delen van voorbeelden. Ik heb mijn keus kunnen maken.

De pootjes doe ik hier wel in een bakje lauw water als er gestrooid is. Better safe than sorry met al die enge verhalen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-19 16:11

Ik heb trouwens weer heerlijk gefietst met de hondjes gisteren *\%/*

Op een stom incident na tenminste. Ik was al blij dat iemand zn losloper op t fietspad aanlijnde maar omdat ze bleef wisselen tussen de linker en rechterkant van het pad besloot ik maar stil te gaan staan met chick. Uiteindelijk had je dus mens met hond. Dan fiets met mij erop en dan chick. Dus ik dacht; mooi afgeblokt..
nope.. komt zo op Chick af. Waarop ik zeg; doe maar niet ze is niet lief naar andere honden.
Maar dat maakte mevrouw niks uit. Vervolgens geeft chick een snauw en die hond vertrekt netjes. Maar mevrouw dus niet en die probeert die hond terug te halen naar mij en chick. En chick draait dus om en wil achter de fiets langs om daar die hond nog eens te corrigeren als ie te dichtbij komt.
Pas toen ik chick begon te corrigeren om terug naast me te krijgen ging mevrouw weg( ik was te druk met chick om mevrouw even duidelijk uitleg te geven).
Maar toen ik daarna gelijk op mn fiets stapte om met chick verder te fietsen was ze wel gelijk weer helemaal relax! Dus super trots!

Bas is nog achter die vrouw aangegaan. Maar ze wist echt niet wat ze fout deed. En t was gewoon normaal om met iedere hond kennis te maken. Ook in deze situatie.
En ze dacht ook nog dat chick een boxer was.. :(:)

Vandaag nog even “gespeeld” met djessey en de fiets qua kennismaking. En zelfs een paar meter gefietst(50 ofzo) *\o/*

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 16:30

Als er gestrooid is was ik de pootjes wel even af na het wandelen. Vooral Dexter likt fanatiek aan zn pootjes als ie er doorheen gelopen heeft.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 21:02

Een boxer? Haha ohmy. Wat een truus zeg. Als je zegt, 'Doe maar niet', waarom dan toch proberen. Dan kookt je bloed toch, pfff.

Hier wel even twee hondjes de hemel in prijzen. Dat Bodhi zich nergens druk om maakte met die knallen wist ik al wel. Maar nu de vuurwerkverkoop is gestart knalt het hier toch ook wel iedere minuut :P En tussen die huizen knalt dat nog wat extra. Oooh wat doet Mera het toch goed *\o/* *\o/* *\o/* Nergens op reageren, niet in paniek schieten, neus op de grond en snuffelen :P Ja en een beetje rond kijken, maar niets. Zo ontzettend blij! Hoop dat we dit zo voort blijven zetten.

Lupa vind het wel enger dan normaal :( Maarja .. slechthorend en slechtziend … Jaren terug ging dat ook hartstikke goed maar dit jaar is ze gewoon erg achteruit gegaan. Maar het is te doen en ze ligt nu alweer lekker te dutten in haar mandje.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-19 21:05

Ik was boos tot ik zag hoe goed chick t deed. Toen kon t me weinig meer schelen.

Wat goed dat ze het zo goed doen! Frummeltje doet t ook zo goed <3

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 21:28

Wat fijn denies dat Mera er zo goed op reageer.

Fijn kiwitje dat ze zo goed reageerde. Mag je trots op zijn. Ze had vast der bril niet op met Boxer. Mijn schoonmoeder maakte 2e kerst Senna ook voor iets uit. Heb maar rustig de kruising uitgelegd en dacht ze weet gewoon niet beter. :+

Hier probeer ik ook het zout te vermijden of met lauw water af te spoelen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-19 21:30

Ik vond boxer wel een hele zielige vergelijking voor chick _O-

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 00:17

Mensen zijn echt zo dom e kim. Vorige x ook een maltezer op naya (spelend) maar ik probeer naya kalm te houden tijdens het langslopen want sie werd altijd helemaal wild dus niet leuk want ze was ht juist goed aan het doen. Dus nu zeg ik maar dat mijn hond agressief is, dan trekken ze snel terug :P

Hier heeft naya een rare reactie gehad op het vuurwerk, ze wordt er boos op en blaft dan heel kwaad. Gelukkig maar 2 dagen per jaar hier :)

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 08:22

Wat een korte pootjes en lange snoet heeft jouw boxer _O-

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-19 08:32

Ja zoiets zei ik dus ook al lara.. dat ze niet lief was. Maarja dat maakte dus niks uit.

Haha simone _O-

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 08:39

Naar het schijnt helt het te roepen dat je hond een esmettelijke ziekte heeft :=

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-19 09:00

_O-

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 09:02

Zoe_97 schreef:
Naar het schijnt helt het te roepen dat je hond een esmettelijke ziekte heeft :=

Dat is een goeie! :D
Het is toch echt erg, hoe weinig kennis sommige hondenbezitters hebben hé? Voor hetzelfde geld gaat dat 'ze moeten toch bij iedere hond even kijken/kennismaken' hartstikke fout!
En dan heb jij het nog gedaan ook.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 09:12

Toen wij Mera net hadden was er een mevrouw met een chihuahuading en die vrouw liep zo smachtend naar Mera te kijken en ze liet haar chihuahuading steeds verder aan de uitrolriem bij Mera komen. En ik had daar nog he-le-maal geen zin in dus heb ook geroepen; Doe maar niet hoor, ze is nog niet ingeënt :P

En die mevrouw kijkt, en sleurt zo die chihuahuading terug en loopt stug door. Alsof d'r roze wolk werd kapot geprikt haha.

Het heeft me vanochtend weer verbaasd hoeveel honden er toch te keer gaan aan de riem. Zo blij dat Bodhi op de 1e wandelronde mee gaat als iedereen nog in bed ligt :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-19 09:13

t was best schokkend. Zelfs dat na Bas haar aangesproken had ze nog niet snapte wat ze fout gedaan had. Ben heel blij dat ik alvast gestopt was omdat ik t niet vertrouwde. Chick heeft natuurlijk een ''geschiedenis'' met andere honden..
Soms zou ik t niet erg vinden als ik wat ''last'' zou hebben van de vooroordelen mbt staffords :o Op dit soort situaties zou mij dat echt goed uitkomen. Net als met loslopers.

Gelukkig hoor ik in de omgeving echt geen vooroordelen over staffords. *\o/*

Voor de mensen die fietsen.. Hoe doen jullie dat in de winter met de kou? :o uiteraard even los van asfalt of strooien. Heb en vrij strak pad op de dijk waar ik kan fietsen.
Ergens denk ik; dat hijgen in de kou is vast niet top voor ze. Maar van de andere kant. We wandelen ook waar ze volop rennen en hijgen..
Ik ga geen uren fietsen uiteraard. max een kwartiertje.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 09:34

Eerlijk gezegd hijgt Popo nauwelijks als we fietsen. Op een rustig draftempo ademt hij gewoon door z'n neus. Misschien na een kwartiertje of zo gaat z'n bek een cm open haha. Dus ik hou er eigenlijk geen rekening mee...

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-19 09:43

chick hijgt ook niet. Maar boellie hijgt al als ie de auto uit komt :') Waarschijnlijk van spanning/opwinding. En zodra we gaan fietsen trekt dat ook gewoon weg.
Maar van de andere kant we wandelen ook gewoon in de winter in de kou. En dan rennen ze ook volop en dan hijgen ze vanzelf ook gewoon.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 09:51

Ik denk dat het wel meevalt idd! Als ik zelf ga hardlopen als het vriest heb ik er ook geen last van. :P

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-19 09:53

Ja dat is t dus. Ik doe niet aan hardlopen of sporten :o _O- Dus vandaar :P

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 10:11

Ik heb wel eens een artikel gelezen toen het ineens -17 was over hijgen en de kou. Maar natuurlijk krijg ik dat nu niet gevonden :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-19 11:06

Ik dacht ook dat er temperaturen verbonden waren aan sporten in de kou maar ik kan ze alleen met warmte vinden..

Maarja uiteraard ga ik niet met echt vriezen fietsen. T moet van mij wel boven 0 blijven. Al wandelen we ook gewoon. hoe koud t ook is. Al dan niet met een (dunne) jas aan.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 11:40

De kou in Nederland is echt geen kou die ze gaat deren tijdens het sporten. Denk maar eens aan de huskys die met -40C voor de slee lopen, dat is echt geen probleem. Gewoon goed in lopen en gaan.