We hebben haar zojuist opgehaald en ze is vrijwel 100% zeker aan een buikvliesontsteking overleden. Het ei dat ze vrijdag vast had zitten, heeft een gaatje gehad waardoor vloeistof in de buik is gelekt. Daardoor is een ontsteking ontstaan en dat is bij vogels jammer genoeg niet te behandelen

En in combinatie met de prolaps was het vooruitzicht eigenlijk nihil. Als ze de nacht had overleefd, dan hadden we haar vandaag alsnog moeten laten inslapen. Een tweede ei had ze ook niet overleefd.
We hebben vandaag dezelfde arts gesproken als toen met Phoenix. Hij heeft Halo sinds de eerste weken van haar leven behandeld maar was gisteren in eerste instantie niet aanwezig toen we met spoed kwamen. Hij moest 's avonds laat nog naar de kliniek voor administratie en toen hij zag dat Halo was opgenomen heeft hij haar alsnog helemaal nagekeken, maar toen vreesde hij al dat het niet goed zou komen.
Halo had ons (en hem ook) echter al zo vaak verbaast dat er bij iedereen nog wat hoop was, maar helaas heeft ze het gevecht dit keer verloren.
Ergens geeft het wel troost dat we helemaal niets hier tegen konden doen, maar dat maakt het ook weer moeilijker, want ik had haar nog zo graag bij me gehad. Mijn kleine kroelkipje die altijd in het gaas hing zodat we haar konden aaien en direct op mijn schouder sprong zodra ik in de voliere stond. Wat ga ik haar missen..
Halo is weer thuis en begraven naast Phoenix