De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MoppieFilou

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 20:54

Lady: Heb je misschien een foto van het balkon? Is wat makkelijker om mee te denken ;) .

Lienie: Das vervelend zeg! :(:) Ik zou ook niet weten wat je nog zou kunnen proberen..

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 21:56

Zal morgen een foto maken als ik het niet vergeet, kan zo geen goede foto vinden en het is nu te donker. :)
Fijn dat jullie mee willen denken!

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 22:29

Amber_anne schreef:
Eoweyn_x schreef:
Jep, mijn vriend en ik hebben een 3 kamerappartement op 3 hoog met twee balkons.
Op zich bevalt het prima hoor, de reuzen zitten in de woonkamer en mijn andere koppeltje op het balkon achter. Het was alleen nooit de bedoeling en met twee reuzen merk je wel dat je veel ruimte op moet offeren. Nala en haar vorige maatje liepen altijd los en er stond ook geen ren. Gabber is een sloopkogel wat betekent dat de helft van de woonkamer, ren is :P het is overigens een puppyren van een meter hoog en ik heb er een zelfgemaakte "kooi" in staan van betonplex met daarin weer een 1.20 onderbak van zo'n grote gewone binnenkooi. Op de grond ligt tapijt omdat alles laminaat is en daar glijden ze op uit. Voor kleintjes niet zo'n probleem, voor grote konijnen met een zwakke rug wel. De ren staat open zodra er iemand thuis is, zelf ben ik veel thuis ivm ziekte dus ze lopen vaak dagen los.
Maar we zijn dierenvrienden en wat moet, dat moet. Nala kan ivm EC niet buiten wonen 's winters.

Moet zeggen dat het plan is om te verhuizen naar een woning met een tuin zodat mijn 8 buitenkonijnen naar onze tuin kunnen verhuizen ipv in Noord Holland bij mijn moeder.

Jij hebt een groep van 4 in huis zag ik, wat ontzettend gezellig lijkt me dat!

Pff klinkt wel als een opoffering met 2 van die reuzen in huis, maar super dat jullie het doen. Een ren in half de woonkamer klinkt als een goed idee waar ik zelf ook over heb nagedschr maar die van mij waarderen de ren totaal niet.

Ik heb er idd 4, wel 4 dwergjes hoor haha. Ik denk dat ik zelf het meeste moeite mee heb met hoe erg ze je huis overnemen, al het hooi wat ee ligt bijvoorbeeld. Je krijgt er wel veel liefde voor terug en zou ze zeker nooit wegdoen maar een huis met een kamer voor de konijnen of een tuin zou ik wel fijn vinden.

Zo hebben ze gister de bezem omgestoten, die een glas omstootte en dat brak op de grond. Rent een van de nieuwe konijnen eropaf om meteen aan het glas te gaan knagen |o .....

Ja! Hooi, haren en boevengedrag :') daar vallen de hondenharen bij in het niet haha.
4 dwergjes lijkt me wel wat makkelijker ja. Hoe heb jij ze dan gehuisvest zitten? In de woonkamer maar verder?

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 22:51

Oké :) .

Heb net Lou na een dik half jaar nog eens kunnen aaien zoals vroeger :D . Hij bleef stilzitten met zijn oogjes dicht en was zachtjes aan het knarsetanden <3 .

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 22:59

Ah wat lief <3 Ik kan Diva wel makkelijk aaien maar Muis wilt het gewoon echt niet. Ze is gewoon echt bang voor mensen :\

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 03:53

Eoweyn_x schreef:
Ja! Hooi, haren en boevengedrag :') daar vallen de hondenharen bij in het niet haha.
4 dwergjes lijkt me wel wat makkelijker ja. Hoe heb jij ze dan gehuisvest zitten? In de woonkamer maar verder?

Haren en hooi overal en er tussen ook nog wat vlas haha. Ik heb dit hok er staan https://www.bitiba.nl/shop/katten/katte ... ten/400218 met een hooi ruifje eraan en een plasbak erbij. Dan heb ik aan de andere kant van de woonkamer nog een hooi ruifje met plasbak en nog 2 blasbakken in de kamer. Onder de salon tafel ligt een handdoek, onder de kast en onder de stoel. De tv staat in een lage inbouw en hier staat een zwarte ren voor. Ze zitten dus gewoon altijd helemaal los.
Binnenkort worden de 2 dames gecastreerd dus dan een normaal hok in de woonkamer en een ren ernaast voor de ander.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 05:55

Ooh moppie wat heerlijk <3

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 09:14

Lady: Toen ze apart zaten was het bij mij ook zo. En daarbij was Lou het bange konijntje. Dat is gekomen sinds ze apart zaten want vroeger was hij wel heel aaibaar. Maar nu ben ik dus heel blij dat ik de oude Lou terug heb! <3

Tarzan: Ja echt zalig <3

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 10:57

Heb even een foto van het balkon gemaakt:
Afbeelding

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 12:05

Dat is moeilijk idd.. :\ Misschien dat je gaas voor de spijlen kan vastmaken en dan op het oranje lijntje een hek met poortje. Dan kan je het wel overdekken met gaas en hebben ze toch al iets meer ruimte.

Afbeelding

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 12:13

Hier heerlijk alle hokken geschrobt net :)! Alle beesten gecontroleerd, nagels van de caafs geknipt en mijn oude beertje gewassen omdat hij zichzelf erg vies maakt. Goed begin van de dag!

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 12:37

Gaas zit al voor de spijlen omdat de hond er anders tussendoor kan :D
Maar het is een idee! Ik ga eens kijken of dat te realiseren valt :)

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 13:14

Misschien als je het doet zoals moppie_filou zegt zou je ook een hok erin kunnen zetten. Als je dan het gaas aan de brede kant eraf haalt kunnen ze eronder door rennen maar ook naar boven. Of een zandbakje zodat ze kunnen graven. Handdoeken neerleggen om op te liggen of te slopen

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 13:34

Zandbak maken ze gelijk een wc van dus dat gaat op korte termijn al enorm stinken.. handdoeken idem :')
Hok maken ze nagenoeg geen gebruik van, maar die wil ik voor de winter wel weer hebben zodat ze kunnen schuilen als ze willen. Zolang ze droog kunnen zitten vinden ze het prima en dat is op deze manier met zeil over de ren.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 13:42

Heel simpel idee, maar wij hadden het ook zo op ons balkon;

Voorkant dichtmaken bij die oranje streep. Hoog genoeg. Grote dekenkist kopen op marktplaats voor 20/30 euro. Vierkant gat in maken en een likje verf/beits en je hebt een prima ren met een groot schuilhok!

Toevoeging; zijn je tegels 30x30?
Als je hem 5 tegels lang maakt en zo te zien 8 tegels breed, dan hebben ze al met al een oppervlakte van 3.6m2. Prima toch?

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 13:49

De dekenkist is een goed idee! En het handigste is denk ik dan om net eroverheen te spannen, is wat makkelijker te bewerken als gaas.
Als hek op de oranje streep kan ik dan wel panelen van de bestaande ren pakken, zolang de rest is afgesloten met een net of gaas hoeft die daar niet perse meer te staan. Dan idd een dekenkist als schuilhok en dan ben ik al een heel eind toch?

Ik geloof dat ze 30x30 zijn idd, de ruimte die ze nu hebben is 2x1.60. Alles groter is mooi mee genomen *D

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 14:02

Hmm jammer dat ze dat niet gebruiken zou het verder ook niet weten wat je kan doen om het leuker te maken

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 14:11

Denk dat als je het zo doet ze wel tevreden zullen zijn! :j

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 14:13

Denk ik ook! Bedankt voor het meedenken! :)

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 15:31

Heel graag gedaan!

Tip; stuk zeil op de bodem in de kist nieten :). Pas wel op voor zeilmonsters, hier hebben ze het nieuwe zeil binnen een week al gemold :oo

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 15:45

_O- komt goed, heb nog een heleboel zeil over van mijn vloer :D

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 15:53

Graag gedaan! :)

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 16:13

Zou iemand mij kunnen helpen? Ik heb dus 2 nieuwe konijntjes bij mijn 2 rammen. Ze krijgen natuurlijk onbeperkt hooi en elke dag een klein stukje groente. Soms krijgen ze een Luzerne brokje erbij maar zeker niet elke dag brok.
Nu vind ik steeds vaker een blinde darm keutel en ben er denk ik ook wel achter dat het van een van de nieuwe dames is. Het tijdstip op de dag verschilt en het zijn vaak 1 tot 2 blindedarm keutels.
Nu weet ik dat het kan zijn omdat het konijn te dik is of te veel brok krijgt. Beide is niet het geval.

Over een week moeten ze naar de dierenarts voor castratie, zal ik het tot dan laten of doe ik er goed aan om nu al langs te gaan?

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 16:22

Je kan allicht even de dierenarts bellen voor advies, zij kunnen wel inschatten of het nodig is om te komen denk ik :)

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 16:40

Ik zou ook gewoon even bellen, bellen kost niks en jij bent daarna misschien gerust gesteld :)

Afspraak voor Flipje staat morgen gepland! Hopen dat het gewoon haakjes zijn! Hij eet echt heel raar, kan niks hards eten want dat krijgt hij niet over geknaagd zeg maar, groente moet hij met z'n pootjes lostrekken want krijgt hij niet door maar gelukkig gaan de brokjes en het hooi wel nog goed, arme stakker!