Als ik google op flexwrap bandages kom ik alleen maar paarden shops tegen. Dus denk het wel.
TinkerTreas
Geplaatst: 04-08-18 08:06
DubbelDun schreef:
Weet iemand of flexwrap bandages/verband ook goed aan paardenhaar blijft kleven??
Volgens mij kleeft het niet aan het haar. De bandage kleeft aan zichzelf vast.
MarjanB
Geplaatst: 04-08-18 10:16
TinkerTreas schreef:
DubbelDun schreef:
Weet iemand of flexwrap bandages/verband ook goed aan paardenhaar blijft kleven??
Volgens mij kleeft het niet aan het haar. De bandage kleeft aan zichzelf vast.
Dit
_Evelien
Geplaatst: 04-08-18 10:28
Nu het toch even over paarden gaat.. Iemand tips voor tegen vliegen? Mijn paard heeft een eczeemdeken op en een vliegenkap, maar die ellendige vliegen gaan continu op haar neus zitten, en dan echt met zijn 20e, als het niet meer is. Sneu om te zien.. een spray misschien die goed helpt?
Flexwrap hecht niet aan haar helaas, ik gebruikte het ook wel op de staart van de paarden maar dan bleef het zitten doordat je het wat strakker omwikkelde en het aan zichzelf bleef plakken.
Het beste vind ik nog wel de Buzz off zebra dekens van Bucas. Ik had ze met een halsstuk en vliegenkap en daarmee bleven de vliegen vrij lang weg. Sudocrème schijnt wel wat effect te hebben maar als ik zie hoe mijn huid al op dat spul reageert dan komt dat niet eens in de buurt van mijn dieren.
Hoe gaat het met Effie en co Melody?
Nientsje, wat fijn dat je bij je ouder terecht kan met al je dieren. Jouw situatie is natuurlijk al vervelend genoeg maar als je daarbovenop ook nog de zorgen voor je dieren hebt wordt het wel erg veel. Ik hoop dat je snel een plekje voor jezelf hebt gevonden en ooit een lieve kerel aan de haak slaat die jou wel verdiend en dat ook beseft.
Ik kom er nu pas achter dat bokt een caviatopic heeft! Dus bij deze wil ik graag die van mij voorstellen Ik heb momenteel een beertje en gesteriliseerd zeugje bij elkaar zitten. Het mannetje, Julius, heeft jarenlang samen gezeten met een broertje. Helaas is het broertje vorig jaar overleden. Omdat Julius inmiddels 8 jaar oud is wilde ik hem liever niet meer castreren en ben ik gaan zoeken naar een andere oplossing. Daar kwam Mellie in beeld. Heb haar onlangs laten steriliseren en sinds dien vormen zij en Julius een gelukkig koppel!
Juul:
Mellie:
melody7
Geplaatst: 05-08-18 11:50
Wat een goede oplossing zo. Het is een knap stel! En wat een leeftijd zeg, 8 jaar! Dat wil ik ook
Effie en Nibbit kwakkelen rustig verder. Bij Nibbit lag vanmorgen wel iets met vorm in de kooi. Bij Effie zag ik niets nieuws, dus waarschijnlijk heeft ze het opgegeten en dat is meestal een goed teken. Het is alleen wel super zielig dat ze geen groente mogen, ze hebben echt honger en kijken er zo sneu bij
Wat grappig Melody, ik volg jouw facebookpagina al een tijdje. Had geen idee dat je ook op bokt zit Ik ben inderdaad wel trots op Juul zijn leeftijd, maar ik merk dat hij erg mager wordt. Hebben jullie nog tips qua voeding? Ik geef ze momenteel onbeperkt hooi, dagelijks groenten (andijvie, paprika of witlof), selective caviavoer, en op aanbevelen van een knaagdierenwinkel erwtenvlokken. Juul lust helaas geen maïs.
Caafs kunnen heel goed zielig kijken inderdaad. Kon je ze maar uitleggen dat het voor hun eigen bestwil was.
melody7
Geplaatst: 05-08-18 12:11
Wat grappig Essia! Ik gebruik Facebook wel wat minder dan Instagram, maar voor filmpjes is het heel leuk.
Ik geef ze altijd kruidenmixen om aan te sterken. http://shop.beestenplein.nl/knaagdieren ... jnen/p-1a/ Om aan te sterken zijn de muesli mix en de muesli mix deluxe erg goed. Als Nibbit en Effie weer beter zijn ga ik dat voor hun ook weer halen, want zeker Nibbit is flink afgevallen.
Ja kon dat maar! Je wilt ze dan zo graag wat geven, maar ik heb het geprobeerd en het wordt meteen weer dunner dus het kan echt niet
Joey heeft dat ook van tijd tot tijd, dan krijgt hij ook wat minder groente en fruit maar zijn humeur keldert ook meteen tot het nulpunt maar het is voor zijn eigen bestwil hoor.
Ja natuurlijk. Bij mijn dierenarts koste het 152 euro. In deze prijs zat de operatie, een controleafspraak, pijnmedicatie en een pet t-shirt zodat ze niet aan de hechtingen kon gaan knagen.
Ik heb me van te voren georiënteerd op de verschillende dierenartspraktijken in de buurt. Het is een vrij ingewikkelde operatie dus ik wilde een dierenarts die er al ervaring mee had en die het ook serieus nam. Heb dus ook expres domme vragen gesteld ("moet ze nuchter zijn voor de operatie?") om te zien hoe ze reageerden. Je schrikt ervan hoeveel dierenartsen (of assistenten) toch maar weinig ervaring hebben met knaagdieren, maar uit eindelijk had ik een heel goed gevoel bij deze dierenarts. Ze heeft me ook uitgelegd dat het voor een vrouwtje een voordeel kan zijn om gesteriliseerd te worden zodat ze geen risico meer heeft op cystes op de eierstokken, wat een grote doodsoorzaak voor zeugjes blijkt te zijn.
melody7
Geplaatst: 05-08-18 14:13
Bij welke dierenarts heb je het laten doen?
Effie heeft zulke cystes. Dat is hier de eerste, maar onze dierenartsassistente heeft er 2 of 3 zitten geloof ik. Bij Effie zijn ze gelukkig nog klein, dus behandelen is (nog) niet nodig.
Ewok heb ik laten steriliseren door mijn ex-baas. Hij had dat nog nooit gedaan, maar aangezien ik hem goed ken (door stage en werk) en hij ook met succes meerdere ratten van mij geopereerd heeft, durfde ik het wel aan.
Operatie is super gegaan en Wokkie heeft verder nergens last van. En wat ook wel leuk was; hij heeft me er nooit wat voor gerekend want hij deed er weer ervaring mee op