maj0 schreef:Ik zou liever wachten tot november tot de hondenschool van mijn keuze dan naar hondenschool waar eerder plek is waar ik niet pas. Maar nou hebben wij een keer wat mee gemaakt op een honden school (hond aan de slipketting opgehangen omdat ze uitviel) dus ben daar wel wat moeilijker in geworden.
Heb je nu problemen dan waardoor je prese nu naar de hondenschool moet? Of is het meer dat je graag wil dat je wat kunt doen met de hond en dat hij daardoor beter gaat luisteren is dan mooi mee genomen.
We hebben wat problemen en de hondenschool is daarvoor wel aangeraden.
Hij heeft nu 2x tegen mijn vriend gegromd - waarvan we 1x volledig kunnen begrijpen. De tweede keer was een paar dagen geleden toen hij op de bank was gesprongen (wat niet mag / nooit heeft gemogen). In eerste instantie wilde hij er niet af, maar met het herhalen van het commando kwam hij er grommend van af. Daarnaast is hij met vlagen heel reactief aan de lijn naar andere honden / koeien / schapen etc. Wel alleen als hij of al wat hyperactief is, of als ze "iets doen". Van blaffen tot bewegen (bij een koe bijvoorbeeld), dan gaat hij blaffen en een soort van springen (wel met het lichaam laag en in sommige gevallen in een soort speelboog) en soms ook grommen (vooral bij kleine hondjes). Los is het echt een watje met andere honden - dan hangt hij er een beetje bij, maar echt spelen vindt hij spannend.
In het puppy 2020 topic hebben we onder andere het advies gehad om hem minder naar dingen toe te nemen tot hij wat stabieler is en om niet meer met de bal te spelen (naast andere adviezen, zet het hier nu nog al kort door de bocht neer
). Eigenlijk vooral werken aan hem leren tot rust te komen en met prikkels om te gaan. Vooral dat laatste is denk ik deels via de hondenschool, om gecontroleerd met prikkels van andere honden om te gaan.
Doggydance? Kan me er weinig bij voorstellen, behalve die scene uit de film Marley and Me waar ze samen dansen 
Wij moesten dit weekend ergens heen wat vlakbij het strand lag, dus daar even geweest.
Volgens mij is bos meer zijn ding, maar hij heeft wel veel rond gekeken
.