Een andere manier van hamsters houden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 20:20

Ziet er gaaf uit! Zit daar een syr in?

Nimfee

Re: Een andere manier van hamsters houden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-16 20:30

Ja Isa is een syrtje :)

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 20:30

Gaaf hoor Nimfee!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 20:42

Ik vind die graaftorens zo eng! Jij niet??

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-16 21:17

Nou het is voor het eerst dat ik hem aan isa geef. Ik had hem altijd voor de gerbils en die vonden dat ding fantastisch. Ze sliepen er altijd in en brachten al het hooi en wc papier daar naartoe. Ik heb hem nu volgestopt met hooi zodat isa er zachtjes in kan 'vallen' en ook weer omhoog kan komen. Ze is er in geweest en zo te zien ook weer uitgekomen.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 21:27

Ah oke!
Zal van de week weer eens fotos plaatsen van mijn nieuw ingerichte bak vandaag

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 21:29

Nimfee, heb je nou die wijnranken bovenop de bodembedekking liggen? Mij is verteld (voor de gerbils) dat je ze zo stabiel mogelijk moet hebben liggen, al zonder bodembedekking om beknelling te voorkomen, op die manier kan ik alleen niet echt mijn verblijf mooi inrichten zoals ik t wil :+

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-16 21:32

Klopt bij de gerbils zijn ze ingegraven want die graven 100 keer meer en tijdens het graven denken ze geloof ik tien keer 'oh nee toch die kant op graven'. Isa graaft 1 holletje waar ze slaapt, ergens diep in de bodembedekking en dat is het wel.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 21:42

Aaah oke, ja dan is het een stuk veiliger. Je weet ook nooit met verschonen waar die gerbils weer hun nest gaan maken, ookal heb je de indeling precies hetzelfde gemaakt, ze nemen steeds weer een andere plek.. :+
Ik ga met de volgende verschoning ook de hoeveelheid bodembedekling erin doen die hoort, heb nu echt een heel dun laagje voor het tam maken, maar de heren vinden mij nu niet meer zo eng, lees: ze proberen aan 2 kanten te ontsnappen en willen zo over mijn handen heen springen over de rand van het aquarium.. :')

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 21:47

Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 23:50

Ik heb niks kunnen scoren , merk wel dat meneer wel oud is . Hij wiebelt wat en maakte laatst al een koprol perongeluk , hij slaapt altijd. Dus deze terra is prima voor hem zoals hij nu is dan kan er niks geks gebeuren

Mooie bakken komen er weer langs!

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-16 07:35

Joanieke schreef:
Aaah oke, ja dan is het een stuk veiliger. Je weet ook nooit met verschonen waar die gerbils weer hun nest gaan maken, ookal heb je de indeling precies hetzelfde gemaakt, ze nemen steeds weer een andere plek.. :+
Ik ga met de volgende verschoning ook de hoeveelheid bodembedekling erin doen die hoort, heb nu echt een heel dun laagje voor het tam maken, maar de heren vinden mij nu niet meer zo eng, lees: ze proberen aan 2 kanten te ontsnappen en willen zo over mijn handen heen springen over de rand van het aquarium.. :')

Haha ja precies!!! Als ik de bak had verschoond dan lag een uur later alles anders.

Denies, ziet er weer mooi uit :D

Najoveh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 09:15

Prachtige bak Denise! Mos en wijnranken heb ik nog nooit gebruikt, moet ik toch ook echt eens doen :D

En Nimfee, ook geweldig he! Blijft zalig, zoveel bodembedekking.

Mijn dwergje Firenze mocht een tijdje geleden verhuizen naar een 130cm aquarium. Ik ben héél happy met het resultaat, en Firenze ook denk ik.
Tot nu toe scharrelt hij lekker door het hooi en heeft hij vanuit zijn huis 1 grote tunnels gegraven waar hij in slaapt.
En zijn plantjes zijn zo ongeveer gemolesteerd :P

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-16 11:35

Jou bak vindt ik ook zo leuk! Zie je je hamster wel eens in die buis die je hebt ingegraven? Ik heb er toevallig nog eentje liggen, anders ga ik die ook eens zo ingraven. Lijkt mij wel erg leuk :)
Pietertje graaft veel maar die tunnels die je helaas niet. Hij verstopt ze heel goed haha.

Najoveh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 12:02

Ik heb hem er nog niet in gezien, maar er liggen wel een hoop pitjes in dus hij is er duidelijk al geweest! :D
Er ligt er nog zo 1 ingegraven, die is niet zichtbaar maar motiveert het graven hopelijk wat.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 19:11

Iemand nog ruimte voor een opvang-hamster? Kwam met zoeken op MP een wel erg sneu geval tegen... Dus mocht iemand de mogelijkheid hebben, dan doe je hem er zeker een plezier mee. Gaat om een syr man van 1 jaar. Advertentie via PB te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 23:54

Ik wil geen dieren meer erbij :o , afgelopen maand mijn konijn overleden en zijn weduwe gaat naar het asiel

En helaas is meneer pluis zondag overleden -O-

Hok staat leeg en vandaag vast wat basis erin gedaan , morgen hennep halen en klaarmaken voor mijn jongste dwergje . Beetje kijken nog hoe en waar ik het neerzet (zit schone hennep in meer had ik niet :') ) , heb in Duitsland 3 zakjes zand a 3 kilo samen voor 5 euro gescoord dus daar heb ik geen gebrek aan .

Afbeelding

De basis zover

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 07:07

Laatst is er bij mij ook helaas eentje overleden, maar ik weet niet wanneer er een nieuwtje komt.
Het is eigenlijk wel fijn dat ik nu meer ruimte heb gekregen, en mijn Chineesje is alweer bijna twee jaar oud. Ik heb nu een Jewel aquarium bak van 90 X 30 cm voor mijn Chinese Dwerghamster, en een 110 X 45 cm zelfgemaakte bak voor mijn Syr. Mijn traliekooi staat nu in de rommelkamer en dat vind ik niet erg. Hij pastte hier al bijna amper, maar eigenlijk vind ij het toch wat stiller en minder gezellig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 20:10

Ik wil niks er meer bij :) , misschien als er iets op mijn pad komt maar in principe is het mooi zo .

Afbeelding

Charlie is vanmiddag verhuist , de trap kon mijn been op en zo kon ik het hennep erin slingeren . Voelde mij zo slim :') , nog even wat dingen anders . Meneer blijft last van een geïrriteerd oogje houden , dus even geen gekkigheid moet hem wel kunnen blijven vangen :)

Maar hij is helemaal happy , rent al lekker in zijn radje rond en maakt een nestje :)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 20:52

Wat zit Charlie er prinsheerlijk bij, wat gaaf Rebecca! Vervelend van het oogje, hoe behandel je dit nu?

Met meneer pluis bedoel je toch niet Ol heh?

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 20:52

Nee haar Syrtje bedoelt ze! (Had het op Facebook gezien)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 20:59

Klopt ik had een syr van de weggeefhoek , die werd heel snel minder en is zondag rustig heengegaan .

Charlie zijn oog is wat geïrriteerd, kreeg de tip van kamille thee en afkoelen laten en dan op zijn oogje deppen .

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 21:12

Ooh, dat is ook niet leuk :( maar het poosje dat ie bij jou heeft mogen wonen is toch positief geweest!

Kamille thee kan wel, wordt ook veel bij paarden gebruikt, maar moet wel goed nagespoeld worden. Opzich is afgekoeld gekookt water ook al voldoende :)
Ook de Vetericyn oogzorg is heel goed! Maar wel prijziger :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 21:17

Precies hij heeft kunnen genieten voor zover dat kon ,een leven in een 60cm kooi en het allerkleinste radje hebben toch waarschijnlijk hun sporen achtergelaten .

Zal ik ook even proberen , moet meneer maar net kunnen vangen en hij moet ook nog eens willen dat ik aan zijn oogje zit :P . Nee Oli gaat goed , vrijdag even de DA bellen voor zijn tandenknip beurt dan kan hij weer door. Was een week weg en die boef heeft mijn moeder haar hart gestolen :') , wat een fantastische Hammie is dat :P

Oeps offtopic :oo

Tortilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 23:13

Afbeelding

Camille haar verblijf weer eens omgegooid.

Misschien hebben jullie nog tips, ik krijg haar op het moment niet lekker aan het graven. Ze zit nu op hennepvezel en in zaagsel groef ze wel. Ik hoop dat die berg die er in ligt haar nu wat motiveert.