Molossers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rosemarin

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 13:42

@carr_friesje aah te lief, wat een vrolijke lieve hond. Ik kan er ook zo van genieten hoe ze altijd lekker gek doen :)

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 15:34

Onze buren hebben gisteren hun Amerikaanse bulldog pup gehaald! Ik hem haar natuurlijk al even bewonderd. Wat een heerlijk hoopje schattigheid! <3

Toen ik hoorde van de slapeloze nacht.. Met je blote voeten in een plasje staan en alle andere ongemakken, was ik toch wel weer meteen heel blij met mijn 2 en 3-jarige! :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 15:45

Ik zal blij zijn als de jongedame hier de puppytijd uit is :=
Ze is hartstikke lief en leuk en geweldig en mooi, maar als puppies er niet zo verrekte schattig uitzagen, zou niemand er aan beginnen. :')

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 16:11

Ook ik ben blij dat we uiteindelijk niet voor de pup van 4 maanden gegaan zijn. Mijn broer heeft nu een zusje van hem. Lief dier, maar een draak eerste klas en behoorlijk vermoeiend :') zou ik er niet bij kunnen hebben.

Tuurlijk moeten we dalijk ook veel tijd investeren, maar dat is op het kennismaken en elkaar leren kennen. De basis dingen kent hij erg goed.

Dankjewel zerena! Er zit ook geen haast achter, en dat is voor beide partijen erg prettig. Het herstel duurde langer dan verwacht, geen probleem, geef hem de tijd die hij nodig heeft :) we willen allemaal het beste voor beide honden. Zowel N als zenna :)

Het klikt ook erg goed met de fokkers, dus zullen daar waar kan ook echt wel vaker daarheen gaan! Enorm leuke mensen met een geweldige mooie roedel boerboels <3

2001345

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 13:56

ik zou juist niks anders dan een pup meer willen.heerlijk om zelf alles te doen Y;(

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 14:19

Gelukkig maar dat die wensen daarin verschillen hihi! :') Wij vinden pups ook geweldig hoor! Maar vinden het ook een mooi iets om een herplaatser te nemen en een fijn thuis te bieden!
Nu is N een herplaatser zonder rugzak en enorm fijn opgevoed en opgegroeid :) Maar je moet dalijk toch aan elkaar gaan wennen en elkaar leren kennen. Maar dat komt wel goed!

2001345

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 14:23

loez schreef:
Gelukkig maar dat die wensen daarin verschillen hihi! :') Wij vinden pups ook geweldig hoor! Maar vinden het ook een mooi iets om een herplaatser te nemen en een fijn thuis te bieden!
Nu is N een herplaatser zonder rugzak en enorm fijn opgevoed en opgegroeid :) Maar je moet dalijk toch aan elkaar gaan wennen en elkaar leren kennen. Maar dat komt wel goed!

ja herplaatsters vindt ik ook geweldig, alleen durf het niet meer aan na de vorige :( ging totaal mis tussen de hond en mijn dochtertje, en wil daar ook geen risico meer in hebben. zodra ze wat ouder is mss weer wel

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 14:46

Dan kan ik me voorstellen dat je voor safe speelt! Met een herplaatser is dat toch een risico!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 16:00

ik vind puppies echt heerlijk... mijn puppen liepen ook met 6 weken oud allemaal in huis los,7 stuks en echt....van mij hadden ze zo mogen blijven dan had ik ze allemaal gehouden :+: :+:

gelukkig bleven er nog 4 uiteindelijk dus kwam niet helemaal zonder te zitten,maar nu met al die puppen foto's owww,ik heb waarschijnlijk rammelende eierstokken als het om puppies gaat... _O-

mensenbaby's doen mij echt helemaal niets,maar hondenbaby's :+: :+:

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 16:05

kimmie261 schreef:
maar nu met al die puppen foto's owww,ik heb waarschijnlijk rammelende eierstokken als het om puppies gaat... _O-

mensenbaby's doen mij echt helemaal niets,maar hondenbaby's :+: :+:

+1 !
Ik herken dit zo hahaha.
Al sta ik zeker open voor een herplaatser als Charlie wat ouder is. Of een pup maar Charlie was zo makkelijk als pup dat krijg ik nooit meer hahahaha. Sliep lekker de nachten door, was binnen no time zindelijk.... wat een genot was dat zeg.

Nu als puber is die nog wel zo lief en schattig hoor alleen word dat afgewisseld met momenten dat ik hem wel achter het behang kan plakken :P

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 19:59

Loez wat ontzettend fijn dat de kennismaking goed ging
En inderdaad wat groot is hij al!

Mijn wishlist...
Zou ook graag een mooie amerikaanse bulldog nog willen.
Al zou mijn man graag een rottweiler willen.

We houden wel het asiel bij ons in de gaten. Maar eerst moet ons zoontje wat ouder zijn.

We zijn ontzettend gelukkig met onze buffel maar af en toe zou ik wel eens iets willen hebben wat iets meer 'werkdrang' heeft. Wil absoluut geen herder oid hoor. Maar geloof best dat en molossers zijn die wel enthousiast te krijgen zijn,
Haha
Al moet ik zeggen dat de cursus afgelopen zondag met een beetje reken en 8 graden frisser, een stuk beter ging. Dan kan hij ineens alles wel wat hij thuis ook kan.
Maar met dat warme weer doet ie net alsof we niet geoefend hebben. Sta je goed voor paal kan ik je zeggen. Haha

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 20:14

We hebben hier een hysterisch enthousiaste werker in een rottweiler jasje
:')
Die gaat gillend het veld op, of je nou gaat speuren, appel of pakwerk gaat doen ...
Nummer 2 hebben we specifiek uitgezocht op een stuk minder drive, overdrijven is namelijk echt mogelijk :')

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 20:30

Oh ja dat geloof ik direct.
Buffel die overdrijft in het niet wat willen doen. haha.
1 minuut op afstand blijven zitten? mweh... liggen kan ook wel.
Potverdorie, kan ik weer hele veld over struinen om hem in de benen te helpen. Grapjas

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 22:59

Herkenbaar, hier een die eender welk commando wel leuk vindt voor een keer of 2. Wel effe een half minuutje geduld hebben, het heeft even tijd nodig voor alles is doorgedrongen. Daarna ziet ze er het nut niet meer van in, en besluit ze dat dat koekje/speeltje/plakje worst nu ook weer niet zó interessant is, en gaat ze liggen wachten tot ik klaar ben met enthousiast doen -O-

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 23:55

Haha ja ook dat
enige waar ik hem op 'vreemd' terrein ( alles buiten de tuin) dingen voor kan laten doen is stukjes runder long. Iets anders pakt hij zowiezo niet aan...

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 06:00

Wat een gaaf dier om te zien loez, hoop dat het allemaal goed uitpakt en jullie een nieuw maatje erbij krijgen.

Hier ook een rottie met heerlijk veel werklust, trainen vind ie dan ook het leukste wat er bestaat, vooral speuren.
Als hubbie een spoor aan het uitzetten is besta ik niet meer voor hem en moet ik vooral niet in zn gezichtsveld staan haha
Pakwerk wel mee gestopt omdat ie daar wel heel fanatiek mee werd.

Mijn wishlist is Rottweiler teefje erbij met ook lekker wat werklust.

Laatst weer nice piccas van ons dikkopje gekregen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 07:57

Thanks tinkermuts! Ben er enorm blij mee! Zondag gaan we weer daarheen met zenna :D ook wel een mooie uitdaging! Ruim een uur in de auto enkel! Maar komt goed! Daar zijn genoeg plekken waar geen honden komen, dus we gaan mooi naar een rustig plekje toe!

Wat een mooie foto's!

2001345

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 12:37

Donna89 schreef:
Loez wat ontzettend fijn dat de kennismaking goed ging
En inderdaad wat groot is hij al!

Mijn wishlist...
Zou ook graag een mooie amerikaanse bulldog nog willen.
Al zou mijn man graag een rottweiler willen.

We houden wel het asiel bij ons in de gaten. Maar eerst moet ons zoontje wat ouder zijn.

We zijn ontzettend gelukkig met onze buffel maar af en toe zou ik wel eens iets willen hebben wat iets meer 'werkdrang' heeft. Wil absoluut geen herder oid hoor. Maar geloof best dat en molossers zijn die wel enthousiast te krijgen zijn,
Haha
Al moet ik zeggen dat de cursus afgelopen zondag met een beetje reken en 8 graden frisser, een stuk beter ging. Dan kan hij ineens alles wel wat hij thuis ook kan.
Maar met dat warme weer doet ie net alsof we niet geoefend hebben. Sta je goed voor paal kan ik je zeggen. Haha

er zijn zeker mossolors die werkwillig zijn :P
Met danger (volle am. bulldog) ben ik bezig met het frisbee en net een beginnetje gemaakt aan agility. beide vindt ie helemaal geweldig en let dan ook echt op niks anders meer. moet wel zeggen dat ik hem als pup al veel met de frisbee heb laten doen. maar nu wilt ie liever niks anders. gezien zn gewich zou ik met hem geen freestyle kunnen doen, maar de distance kan prima =D

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 13:10

Je man wil een rottweiler toch....werkhonden bij uitstek. Vooral als je er 1 uit een hele of gedeeltelijke werklijn hebt. Mijn ervaring is wel dat ze behoorlijk pittig en energiek zijn. De onze is vnml gelukkig als ie mag werken. Wij trainen obedience, IPO (zonder het pakwerk, werd ie te scherp van), en speurhond. Onze vorige rotties allemaal minimaal GG2. Geen agility daar ik ze daar te massaal voor vind en te lomp haha

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 13:12

agility zou nog kunnen als je er 1 hebt met het model/formaat als onze reu.
Die weegt maar 42tot 44 kg , echt sportmodelletje zeg maar

Maar denk dat het al gauw toch wel erg belastend word als hij veel moet springen.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 13:23

Mijn man wil al heel lang graag een rottweiler.
Van vroeger uit heb ik erg angst voor
Ik vraag me alleen af of dat anders word als ik er zelf 1 opvoed als pup zijnde. Of dat dat blijft
Vind het dus een risico om zo'n hond aan te schaffen.
Het is ook echt de enige hond waar ik angst voor heb of ontwikkel. Tis echt niet dat ik omloop als ik er 1 tegen kom hoor. Maar denk het dat het voor mij de juiste optie is.

Maar wat ik al zei. Eerst moet mijn kindje wat ouder zijn. Een kindje van 11 maanden en een hond van 14 maanden is nu wel even genoeg. haha

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 13:56

Voor een reu noet je wel beetje sterk in je schoenen staan maar als ik zie wat voor kruising je nu hebt is daar ook wel wat opvoedkundig verstand voor nodig dus dat moet vast goed komen. Teven zijn wel wat makkelijker. Ik denk dat je er geen angst voor hebt als je het va puppy hebt. Maar ik zou idd zeker nog paat jaar wachten gezien leeftijd kindje en hond

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 14:35

Ja ik denk dat ik de opvoeding ook wel aan kan hoor. Tis puur van vroeger uit als kind een slechte ervaring met een rott gehad. Sindsdien ben ik wat gereserveerd.
Voor nu gaat het gelukkig goed met de combi kindje en hond en had me wb het kindje geen betere hond kunnen wensen.
Echt een top combinatie.

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 20:40

Ik vind jullie Buffel wel echt heel gaaf Donna89 ! Is toch ook echt niet de makkelijkste combi qua rassen om op te voeden. Maar kan me voorstellen dat het voor nu even druk genoeg is haha.

Vandaag had Charlie een heuse date. Met een meisje. Een bordeauxdog meisje nog wel. Ze kwam gezellig op play date. En leuk dat ze het hadden ! Echt die doggen hebben hun eigen taal want zo heb ik Charlie nog nooit gezien met een andere hond. Minder berekenend maar gewoon vanuit zijn instinct. Ze waren zo leuk samen dat Charlie echt even moest wennen toen ze weer weg was, hij vond zichzelf maar wat zielig haha.

Afbeelding

Verder komt volgende week als het goed is zijn handgemaakte tuig met matching riem ! Ik kan niet wachten !

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 13:34

Wat een mooie foto's Kim!!
Volgens mij zijn ze verliefd op elkaar :D