SeaWorld...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 12:23

Zit net op Facebook naar de reacties van mensen te kijken op de Facebook van Seaworld. Zegt er eentje dat ze liever heeft dat orca's in Seaworld leven in plaats van in de oceaan met gevaarlijke roofdieren..................... :') Mevrouw is denk ik even 'vergeten' wat orca's zijn.. :')
Laatst bijgewerkt door xMercury op 25-07-17 12:25, in het totaal 1 keer bewerkt

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 12:24

xMercury schreef:
Zit net op Facebook naar de reacties van mensen te kijken op Facebook. Zegt er eentje dat ze liever heeft dat orca's in Seaworld leven in plaats van in de oceaan met gevaarlijke roofdieren..................... :') Mevrouw is denk ik even 'vergeten' wat orca's zijn.. :')

Hahaha sommige mensen :o

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 14:16

@Mercury, wat is dat nu voor reactie :') ? Ik mag toch wel zeggen dat ik hoop dat de orka- en dolfijnliefhebbers hun eigen trouwe viervoeters niet opsluiten. Elk dier verdient een hoop ruimte! Gedomesticeerd of niet!

poes

Re: SeaWorld...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 17:53

Die discussie hoort alleen hier niet en dat is ook al genoeg gezegd dat mensen dat vervelend vinden.

Mijn paard staat 24/7 buiten dus ik mag hier meepraten :')

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-17 19:13

poes schreef:
Die discussie hoort alleen hier niet en dat is ook al genoeg gezegd dat mensen dat vervelend vinden.

Mijn paard staat 24/7 buiten dus ik mag hier meepraten :')

JOUW paard misschien wel maar misschien andere paarden niet? Wellicht staan die in een warme stal?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 19:46

Moderatoropmerking:
Hierbij een kort en vriendelijk verzoek om de discussie/vergelijking met een paard 24/7 buiten of niet te stoppen. Dit topic verliep heel goed zonder die vergelijking, mijn vraag om het bij het originele onderwerp te houden. Uiteraard mag deze discussie wel in een nieuw topic verder gaan, maar niet in dit topic. Alvast bedankt.

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 20:16

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-17 20:34

Citaat:
Kasatka was the beloved matriarch of our orca family. A mother of four, grandmother of six and great grandmother of two, she was considered by the most current research as an older killer whale at nearly 42 years old. Kasatka passed away at approximately 8:15 p.m. surrounded by members of her pod, as well as the veterinarians and caretakers who loved her. All of us at SeaWorld are deeply saddened by this loss, but thankful for the joy she has brought us and more than 125 million park guests.

Mag ik even een TIJLTJE? Love? Joy? In het wild ja. Maar in gevangenschap... ze was gewoon een melkkoe en een slaaf, gevangen in een betonnen bak!

GATVER!

Ze is nu gelukkig vrij.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 20:42

Ik ben het met je eens dat Kasatka nu vrij is, maar dat 'love' en 'joy' slaat op respectievelijk de verzorgers en de bezoekers. Lijkt me niets van gelogen. De verzorgers zullen zonder twijfel van haar gehouden hebben en de bezoekers hebben ook vast en zeker veel plezier gehad met het zien van Kasatka.

Dus waarom je daar een teiltje voor zou willen hebben, weet ik niet. Ik vond het een mooi geschreven stuk. Kasatka is lang een deel van Seaworld geweest en los van de discussie over orka's in gevangenschap' zullen ze daar ongetwijfeld om haar gegeven hebben. Dat is geen kleinigheidje als zo'n matriarch dan weg valt.

Voor Kasatka ben ik niet rouwig, ik deel je mening over het leven van de orka's zeker, maar dat non stop gehak op ieder bericht van Seaworld vind ik eigenlijk behoorlijk storend. Aan het stuk over Kasatka lijkt me weinig gelogen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 22:34

Hoeveel orka's heeft seaworld nu nog?

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 22:52

In die link van Bumblehorse staat nog 21.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 08:36

djinnie schreef:
Ik ben het met je eens dat Kasatka nu vrij is, maar dat 'love' en 'joy' slaat op respectievelijk de verzorgers en de bezoekers. Lijkt me niets van gelogen. De verzorgers zullen zonder twijfel van haar gehouden hebben en de bezoekers hebben ook vast en zeker veel plezier gehad met het zien van Kasatka.

Dus waarom je daar een teiltje voor zou willen hebben, weet ik niet. Ik vond het een mooi geschreven stuk. Kasatka is lang een deel van Seaworld geweest en los van de discussie over orka's in gevangenschap' zullen ze daar ongetwijfeld om haar gegeven hebben. Dat is geen kleinigheidje als zo'n matriarch dan weg valt.

Voor Kasatka ben ik niet rouwig, ik deel je mening over het leven van de orka's zeker, maar dat non stop gehak op ieder bericht van Seaworld vind ik eigenlijk behoorlijk storend. Aan het stuk over Kasatka lijkt me weinig gelogen.

Ik kon het niet beter verwoorden :j

De verzorgers doen hun best om voor de dieren te zorgen, en na zo een lange tijd zullen ze die dieren wel graag zien en ze ook echt wel missen, ongeacht over hoe ze er zelf tegen staan

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 11:46

Kwam vanmorgen deze link op facebook tegen. Kasatka had al langere tijd uitslag rond zijn mond. medewerkers beweren dat het komt door stress en zware medicijnen. maar dan vraag ik me toch echt af, als ze al aan de zware medicijnen zat, waarom dan niet eerder uit haar leiden verlossen.

https://www.thedodo.com/in-the-wild/seaworld-kasatka-chin-lesions

Gelukkig heeft ze nu geen pijn meer.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 14:39

beessie was in 2008 al ziek:

How long had she been sick?
Kasatka was diagnosed with this condition in 2008. The diagnosis was made following analysis of blood samples and through a bronchoscopy, which allowed veterinarians to obtain a culture from deep within her lungs.

zal wel zoiets als reden zijn: dood levert ze geen geld op...dus maar zolang mogelijk in leven houden.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 15:17

Tja, net als met paarden, ben je met orka's (en andere dieren) eerder te laat dan te vroeg. Veel mensen houden vast aan het leven van het dier. Dat is niet zelden de verkeerde keuze, maar ik durf niet te beweren dat ik een betere keuze zou maken.

Zoals ik het las had Kasatka een chronische longaandoening. Met pufjes en vermoedelijk andere medicatie had, zoals Seaworld aangeeft (ik was er niet bij, dus even van "horen zeggen"), Kasatka nog een dierwaardig bestaan. Ik kan er niet over oordelen (niet over dierwaardig in combi met deze longaandoening, over de leefomstandigheden is een ander verhaal). Waarom zou dat niet zo zijn?

Al geef ik toe dat een dergelijk groot onderwaterdier als een orka in combinatie met een longaandoening (die vaak gepaard gaat met benauwdheid) ikzelf al snel zou denken aan niet meer diervriendelijk en laat maar gaan... Maar dat is wel als leek zijnde met geen medische achtergrond.

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 15:22

Ik heb ook het idee dat ze in Amerika sowieso nogal van het 'redden' en zo lang mogelijk in leven houden van dieren. Zoals hondjes die niet meer kunnen lopen enzo := Volgens mij worden dieren in Nederland eerder ingeslapen(wat ik juist goed vind!).

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 19:28

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-17 19:35

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 20:56

Brrr. Verschrikkelijk. Ik heb voor de groep orka's in Seaworld helaas weinig hoop (in het wild overleven ze niet en die soort natuurparken om ze in te houden kosten teveel geld), maar ik ben wel blij dat dit de laatste generatie is. Er zijn helaas nog hele jonge dieren bij, dus het is nog lang niet voorbij, maar mocht ik ooit kleinkinderen krijgen, dan is het klaar...

Toekomstige generaties zullen zivh afvragen waarom we ooit zulke barbaarse activiteiten hebben toegestaan! |(

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 21:14

Brrr wij zijn een barbaars ras..
Hier probeer ik de kids ook het 1e ander mee te geven over zulk soort parken..

Vandaag stuite ik per abuis op een fimpje van dierenmishandeling via fb die had iemand gedeeld.. vreselijk..
Helaas spelen die rot video,s zichzelf af op fb bahbah ..voor mij de reden om fb in ieder geval van mijn mobiel te verwijderen... iemand een idee hoe dat uit kan.?

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 22:07

Geen idee, ik veeg gewoon verder, dan stopt ie meteen.

Barbaars... nou, dat zeker. Dat vertelde de geschiedenis al, het heden nog steeds en ook in de toekomst zal dat nog wel zijn...

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 09:23

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 12:51

Dank jullie!! Zal kijken.als het me lukt

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 10:27

Nou, Morgan is zwanger....Echt te triest voor woorden. ;(

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 10:29

Ik dacht dat er niet meer gekweekt mocht worden?