Border collie topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maaaikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 11:52

Zondag een proefles bij een andere hondenvereniging, kijken of dat bevalt zodat we in de wintermaanden ook door kunnen trainen met behulp van cursus. Bij de vereniging waar ik eerst trainde hebben ze zowel een winter als een zomer stop.

Tamzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 12:20

Fijn dat het weer goed gaat met Jinn :) zo'n periode rust voor een Border.. Niks aan.

En wat een schattig koppie heeft Ziggy!

JesdaJinn

Re: Border collie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 15:27

Wat rustig hier!

Nadat we 2 weken niks hadden gedaan en hij op de foto is geweest én gelukkig niks mankeerde mocht Jinn woensdag weer behendigheid doen.
Sjonge, jonge, wat was hij druk! Logisch natuurlijk. Heb een apportje gepakt en hem even de ergste energie er af.
Daarna was hij super! Heb 35 minuutjes gedaan, merkte dat hij moe werd.
Heb heel simpel gehouden. 4 sprongetjes in een rechte lijn en dan vooruit sturen.
Ook nog 2 sprongetjes met een wissel en een tunneltje. Die op verschillende manieren gedaan.

Toen lekker naar huis gegaan.

Vandaag was ik lekker optijd thuis en mijn moeder vroeg of ik ff de was wilde doen.
Had een heleboel sokken en heb die door de kamer gegooit. Ik ging bij de kachel zitten en Jinn heeft ze 1 voor 1 voor me 'geapporteert'. Hij vond het geweldig en nu issie moe.
Als de sokken droog zijn mag Jinn ze er afhalen (als kachel koud is natuurlijk) en in de wasmand doen en dan breng ik ze naar boven.

maaaikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 22:31

Proefles bij de honden school bevalde erg goed vanaf woensdag gaan we daar cursus volgen :D

Nog even een vraagje, een tijdje terug heb ik in het topic geplaatst dat de ene border s nachts zijn plas niet kan op houden.

Nou is hij afgelopen week nogmaals getest op blaas ontsteking, hij is al vaker getest maar er komt steeds niks uit. Zijn urine ruikt vrij sterkt. We hadden al het advies gekregen om hem s nachts ook te laten plassen. Nu blijkt het dus dat nadat hij nog geen 2 uur in de bench zit als wij gaan slapen hij al geplast heeft. Echter kan hij het overdag wel goed een paar uur ophouden. De dierenarts wijt het op een gedragsprobleem. Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn?

Wat we al geprobeerd hebben:
- bench op een andere plaats
- s nachts laten plassen
- na 8 uur s avond geen water meer
- grote plas ronde voor het slapen gaan
- urine laten onderzoeken

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 23:05

Gaat hij overdag ook in de bench? Misschien vindt ie het eng om opgesloten te zitten en laat ie daarom de plas lopen?

maaaikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 23:09

maikeltje schreef:
Gaat hij overdag ook in de bench? Misschien vindt ie het eng om opgesloten te zitten en laat ie daarom de plas lopen?

Ja overdag zit hij ook zo nu en dan in de bench. Ook als we weg gaan gaan ze daar in en overdag is het geen enkel probleem. Hij gaat gewoon liggen slapen

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 07:10

maaaikkee schreef:
Proefles bij de honden school bevalde erg goed vanaf woensdag gaan we daar cursus volgen :D

Nog even een vraagje, een tijdje terug heb ik in het topic geplaatst dat de ene border s nachts zijn plas niet kan op houden.

Nou is hij afgelopen week nogmaals getest op blaas ontsteking, hij is al vaker getest maar er komt steeds niks uit. Zijn urine ruikt vrij sterkt. We hadden al het advies gekregen om hem s nachts ook te laten plassen. Nu blijkt het dus dat nadat hij nog geen 2 uur in de bench zit als wij gaan slapen hij al geplast heeft. Echter kan hij het overdag wel goed een paar uur ophouden. De dierenarts wijt het op een gedragsprobleem. Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn?

- s nachts laten plassen

Wat je nog zou kunnen proberen is de kruiden van csj over het voer geven, er bestaat een variant voor honden met blaasproblemen. (bijv. de hold it) http://www.csjk9.com/productcart/pc/vie ... Category=3

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-15 16:47

Op fb ben ik gewoon een dubbelganger van mijn Sarah tegen gekomen! Een reu..ook een korthaar blue merle. Geen familie..maar kei veel overeenkomsten....echt bizar!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 17:39

Super leuk! Ik ben net weer wezen puppyknuffelen, oogjes zijn open. Ooooh wat zijn de om op te eten! Super super leuk <3

klaas30

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 17:44

xDenies schreef:
Super leuk! Ik ben net weer wezen puppyknuffelen, oogjes zijn open. Ooooh wat zijn de om op te eten! Super super leuk <3

Mag je er al foto's op zetten?

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-15 18:15

Oh leuk xDenies!!!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 19:33

Ik mocht ze wel op fb zetten maar dat doe ik liever niet. Ik zal straks een fotootje plaatsen. Dat mag vast wel :)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 19:35

Afbeelding

Ooh wacht zo kan t ook :) lag op mn schoot te slapen

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-15 20:50

blue merle?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 20:51

Lilac :)

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-15 20:55

Ok :) wat een bekkie zeg

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 21:51

<3 Wat een lekker hummeltje <3

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 22:55

Aaah <3

maaaikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 23:54

Sassy schreef:
maaaikkee schreef:

- s nachts laten plassen

Wat je nog zou kunnen proberen is de kruiden van csj over het voer geven, er bestaat een variant voor honden met blaasproblemen. (bijv. de hold it) http://www.csjk9.com/productcart/pc/vie ... Category=3

Bedankt voor de tip! Ga er morgen even naar kijken :)

Oh zie net dat ze niet naar Nederland verzenden?

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 09:50

Volgens mij verkoopt Iceborders het in nederland, die ben ik tenminste laatst tegengekomen op wedstrijd met billy no mates enz.

Schattig Denies! Ga je elke week?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 13:27

Nee wanneer het mag. :) en uitkomt

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-15 20:34

Afbeelding
Kunnen die van jullie ook zo achterlijk zitten? ;')

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 21:59

_O- _O- _O-

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 22:37

_O- _O- _O-

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 23:14

Grappig Cinnepin, maar als je een Bulldog gewend bent dan kijk je nergens meer van op wat betreft achterlijk zitten.

Wij hebben vandaag de laatste hoppers training van dit jaar gehad en ik had zoals altijd een vreselijk blij ei bij me.
Dat is dan ook meteen de valkuil, waar we hard aan werken, door haar enthousiasme en snelheid is ze wat slordig in de afwerking van de oefeningen. "vergeet" het laatste poortje, snijdt de bocht af om sneller bij de tunnel te zijn. De kunst is dus om haar wat af te remmen en te laten denken over de de oefening.
Ik moet zelf ook heel bewust mijn positie kiezen en niet al met mijn hand richting voertasje gaan tot de oefening helemaal klaar is....
Op de middelste foto wijs ik het target aan, dat target is altijd het einde van de oefening. Ze keek naar mij, maar ze maaktje op mijn aanwijzen toch de oefening af. Zie snoekduik op de laatste foto.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu helaas wachten tot het nieuwe jaar voor meer trainingsmogelijkheden. Behalve wat wendingen oefenen in de tuin of de woonkamer.