Aussie, wie heeft er een!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 14:17

assie schreef:
Het is een dun lijntje tussen happen en vastpakken. Plus... jij vindt het ok, maar als hij het uit enthousiasme ook bij anderen doet... minder gewaardeerd.

Maar het is uiteraard jouw hond, dus je moet het zelf weten :)

Ik mag vandaag weer oppassen. Heerlijk knuffelen met alle Aussies. Ik ben zwaar verliefd op dit schatje
[ [url=m/ViRLYh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hij doet het niet bij andere. Hij is een beetje eenkennig aangelegd en als gevolg daarvan loopt hij mensen die hij niet kent gewoon voorbij, en ja ook als ze een balletje of iets dergelijks vast hebben of mee gooien. Maar idd ik vind het niet zo een probleem, overigens heb ik de foto ook niet daarom geplaatst maar meer omdat het zo een toevalstreffer was. Verder ga ik me er niet meer om verdedigen, ik weet wanneer en waarom hij dat doet en hoe ik daar op in kan spelen en dat is het belangrijkste.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 16:31

assie schreef:
Het is een dun lijntje tussen happen en vastpakken. Plus... jij vindt het ok, maar als hij het uit enthousiasme ook bij anderen doet... minder gewaardeerd.

Maar het is uiteraard jouw hond, dus je moet het zelf weten :)

Ik mag vandaag weer oppassen. Heerlijk knuffelen met alle Aussies. Ik ben zwaar verliefd op dit schatje
[ [url=m/ViRLYh.jpg]Afbeelding[/url] ]
snap ik...

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 18:05

XxDiandraxX schreef:
keona schreef:
Ja dat moet je meteen afleren.maar ken meerdere aussies die zulke dingen gedaan hebben.

Ik vind het niet zo een ramp dus waarom zou ik het dan direct afleren? Hij doet het maar af en toe als zijn enthousiasme de overhand neemt. Gewoon weer iets rustiger laten worden en dan is er niks aan de hand. Overigens bijt hij ook niet !!

Doe ik hier ook op dezelfde manier. Prima insteek!

De foto is hilarisch precies op dat moment. Tuurlijk pakt hij niet vast, anders had je wel een kapotte trui.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 19:48

24 november gaat pepper weer naar someren voor haar oogtest,altijd wel spannend.

en ook ben ik blij dat de 3mnd nu om zijn dat er bezwaar via de raad van beheer gemaakt kon worden tegen onze kennelnaam,nu nog 3mnd voor de fci waar ik ook op geen problemen hoop en dan hebben we in feb/mrt eindelijk onze kennelnaam

pantuf

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 20:57

Spannend keona!

Dat lijk me ook wel een heel gedoe hoor.....
Zeker als je net als wij maar 1'keer een nestje willen om een pup van haar zelf te houden :+

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-16 11:10

Goedemorgen!! Ik zit ff met een dilemma, bubba is volop aan het wisselen al, voortandjes zijn er al uit en zitten al grotere tandjes! Ik heb wel het idee dat ze er last van heeft want ze piept wel eens uit het niets. Maar nu doet ze het volgende. Ze is niet ziek en ze eet, drinkt en speelt. Het is alleen zo dat ik al drie ochtenden achter elkaar beneden kom en dat ze overgegeven heeft, niet alleen gal maar ook brok nogsteeds, ze krijgt haar kaatste maaltijd rond 19.00/20.00 uur. Herkennen jullie dit? Zou dit net het wisselen te maken kunnen hebben?

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 12:22

Wij weekten de brok, anders kreeg hij het niet weg.
Met spugen geen ervaring gelukkig.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 12:47

Bloom is ook heel hard aan het wisselen du krijgt vlees en brok doen we altijd wat warm water over.

spugen deed/doet Bloom ook veel, ik moet zeggen nu iets minder maar heb er eens opgelet en het is vooral als ze iets eet dat ze nog nooit heeft gegeten en duidelijk op haar maag is blijven liggen of te wild gedronken heeft. Wel nooit echt haar brokken en ruiktte ook niet zuur dus was zelfs nog niet aan het verteren.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 15:55

Het kan ook goed zijn dat ze een voedsel allergie heeft.je moet dan uitzoeken waar ze slecht op reageerd.dit doe je door maar een soort dier te voeren,vaak reageren honden niet goed op granen rund en kip.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 15:59

Klopt keona granen gaf Bloom altijd over en stront van paarden, gelukkig eet ze dit niet meer en is het overgeven ook gestopt.

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-16 16:08

Kan maar ze krijgt dit voer al 4 maanden en nu de laatste dagen geeft zo over in de ochtend als wij nog niet beneden zijn. Ik bel morgen sowieso morgen even dierenarts

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 16:13

Je zou even moeten kijken of het al verteerd voer is, of dat het er echt zó uitkomt, direct nadat ze heeft gegeten. Dat maakt namelijk wel uit voor de oorzaak.

Onze reu wil wel overgeven als hij net heeft gegeten of zijn waterbak leegslobbert en daarna gaat spelen. Dan komt het er linea recta weer uit. Hij mag na het eten/drinken dus even stil zitten ;) .
Maar dat is dus een hele andere vorm van kotsen, dan wanneer hij ziek is of iets verkeerd heeft gegeten. In dat geval is het namelijk een stuk zuriger en al deels verteerd.

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-16 17:23

Ja het heeft niet meer de vorm van brok laat ik het zo zeggen ;-) het is gal met wat drek van half verteerde brok. Maar dat komt er dus pas tegen de ochtend uit. Misschien moet ze wel heel nodig plassen dab ofzo?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 17:49

Allergie kan in eens later opspelen of door een of ander getriggerd zijn.het is maar een tip wat je er mee doet moet je natuurlijk zelf bekijken

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-16 19:00

Daarom zeg ik toch ook dat ik morgen de dierenarts bel ;-)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 19:06

Marlou_ schreef:
Daarom zeg ik toch ook dat ik morgen de dierenarts bel ;-)

Dierenartsen en voeding is wel een issue. Vaak weten ze er weinig vanaf of je krijgt voer toegewezen waar hun mee samen werken en dus aanverdienen. Dat heeft dan verder weinig met goede voeding temaken.
Mag ik weten wat je voert mag ook via pb

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 20:28

klopt wel wat keona zegt, DA weten niet zoveel van voeding en overgeven, toen ik naar de mijne belde om te melden dat Bloom precies reflux had begon hij te lachen, maar we hebben echt gehad dat er geen dag voorbij ging of ze gaf haar water of iets dergelijks terug over, was wel direct dus is een groot verschil met smorgens vroeg. Nu gelukkig al tijdje over en mijn da is echt al zestig jaar met genoeg ervaring.

ruikt het ook zuur?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 12:37

Een pup koper had ook ineens problemen hond begon ook vaak met eten laten staan enz soms overgeven. Ik heb hem geholpen gezegt wat te doen en hij is blij de hond is blij niet meer ziek nu en dan ben ik ook blij.dus kan gewoon zijn dat ze ergens niet goed opreageerd dit kan ook op snacks zijn die ze gekregen heeft.succes hoop dat je het vind en opgelost krijgt.

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-16 14:35

Het ruikt helemaal niet eigenlijk. Ik voer smolke, niet op aanraden van dierenarts ofzo maar onze oudste hond doet het hier goed op en kreeg dit bij de fokker al. Bubba kreeg dit ook al bij de fokker dus we hebben het bij smolke gehouden.
Vannacht heeft ze het aardig droog gehouden, heel klein beetje gal alleen. Gister wel begonnen met meerdere kleine beetjes te geven. Het is zo een berg voer drie keer daags

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 15:16

Succes bij de dierenarts. Lijkt toch niet helemaal oke te gaan met de vertering als ik zo hoor. 20.00 eten en dan in de ochtend moet je groen gal vinden ipv nog brokvloeistof.

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-16 19:45

Vanochtend lag er alleen een klein beetje gal in de bench, geen brok meer.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 19:50

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 19:50

Maar een hond met voedselallergie hoeft niet iedere dag over tegeven he.wat zit er in smolke?

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-16 20:02

Samenstelling

Granen (14% rijst in het lam en rijst brokje), vlees en dierlijke bijproducten (24% kip, 14% lam in het lam en rijst brokje), oliën en vetten (1% lijnzaadolie), plantaardige eiwit extracten, vis en -bijproducten (2% vis met MSC keurmerk), Gist (1,4%), plantaardige bijproducten (0,4% inuline), mineralen.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 20:37

De granen en de kip denk ik dat probleem kunnen zijn.smolke heeft ook een granen vrij variant zit daar ook kip in