Sphynx liefhebbers, wie o wie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gaia

Re: Sphynx liefhebbers, wie o wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 12:18

Garanties zit erop, hij is ook echt heel stevig, dus komt vast goed :)
Klaaz is ook knap! :+:

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 12:46

Beebiefoto van Betje:

Afbeelding

en als we toch bezig zijn, ook een van Aagje:
Afbeelding

en hier was ze een maand of 5:

AfbeeldingAfbeelding

En ik zie nog hele mooie foto's van een mooie kat langskomen, maar ik moet weer aan mijn werk :=

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-14 13:17

Aaaaaaaaaw <3

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 13:21

Mooie blauwe ogen!

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 13:21

aaah Splash! Zo lief...

En Prrrr ook :)

Ja er zijn roze tietjes!!! Yess.....buikje lijkt als iets ronder....spannend!

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 13:23

Jeeeee! Meer beebies!

Betje heeft inderdaad hele mooie blauwe ogen waarmee ze je heel wijs kan aankijken.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 17:15

(reageer weinig, maar lees mee hoor!)

Wat een schatjes komen er voorbij, zo lief! Sjors is wel echt een schatje zeg :)

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 09:21

Dit is echt een gezellig topic!! Leuk meiden!

Ik ga ook even reageren op alles, het is hard gegaan :D

Gaia, je nieuwe Sjors is leuk, maar ik vind Yaro ook echt geweldig, die heeft zo'n mooi koppie. Inderdaad grappig dat Devons en Sphynxen zo sociaal zijn en graag met meer zijn. Mijn buren hebben 2 htk katten en die haten elkaar. ~~}>
En je nieuwe krabpaal is erg mooi, gaat die echt 10 jaar mee? Als ik zie hoe ze tekeer gaan soms. Ik zit al te kijken of ik zelf dat grove touw kan vervangen. Hoeft nu nog niet hoor, maar ik repareer graag.

Splash, wat is het toch leuk dat je zo uitgebreid mag knuffelen met je jongens. Echt het lijkt me zo fijn dat ze je al kennen, maar dat had ik geloof ik al eens gezegd. Die 3 weken gaan zo om, ik vond het op het laatst heel snel gaan.
Fantastische foto's weer! Ik geloof dat ik ze uit elkaar begin te houden! Wax heeft ook goeie oren! En die ogen <3 , daar ben ik zo verliefd op, mijn volgende kat heeft ook blauwe ogen! Gek is dat dat zoveel verschil maakt in looks. Die laatste foto maar niet laten zien aan niet-sphynx fans ha, ha. Als wij ze maar mooi vinden!

LoesLucky, spannend zeg!! Jij kan het helemaal vanaf het begin volgen, maar ook wel lang wachten dan... of heb je veel geduld? Krijg je ook foto's?

Joolien, die Klaaz is ook een mooie hoor. Die kan charmant liggen. Blijft hij niet haken in de sliertjes van het kleed? Of vindt hij ze juist grappig?

Prrrrr, die betje en aagje zijn ook schattig als kitten zeg.. en zo lief samen. Heel anders, maar toch vriendinnetjes.

En Lor hopelijk heeft Mo zijn lesje geleerd en laat hij Abby voortaan heel. Het is wel heel leuk als ze samen gaan spelen, en helemaal als ze op een goed moment samen liggen te slapen.

Ik ben er nog steeds niet uit over die sterilisatie, zo nog maar eens aan de dierenarts vragen. En ik zal ook de fokkers even mailen, hoe die er tegenover staan.

Mijn zoldertrap is kapot en er kwam een grote man daarnaar kijken. Nou, Gwynn was echt als een speer verstopt, die is echt verlegen. Tijger ging snuffelen, die is veel nieuwsgieriger. Hij heeft wel een pijnlijk pootje opgelopen in de toestanden, ik weet niet wat er gebeurt is, maar hij vindt zichzelf erg zielig. Het lijkt wel langzaam beter te gaan. :(:)

Zo met konijn naar de dierenarts... 9 is inderdaad best oud voor een konijn, maar ze is verder nog topfit.. mijn dochter doet een medische opleiding en die dacht dat er nog wel hoop was. Maar ja, moet je zo'n oud beestje nog narcose aandoen? Aan de andere kant, als ie daarin blijft dan is het niet anders dan dat ze is ingeslapen. We gaan het zien.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 10:16

Sterkte met het konijn, Tilmar :(:) Moeilijk...

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 10:54

Konijn is ingeslapen... |( ze had een melkkliertumor. Was toch ook al aardig afgevallen.
Een prikje en ze was weg.
Afbeelding
Ze heeft in ieder geval een mooi leventje gehad. Maar is erg verdrietig, het was zo'n schatje.

En vanmiddag nog terug met Tijger, want die blijft mank lopen..lekker dagje vandaag..

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 12:21

LoesLucky, dan kan het aftellen gaan beginnen :D leuk om zo mee te maken vanaf het begin, maar je moet wel heel veel geduld hebben...
Timar, gecondoleerd. blijft altijd moeilijk als je een dier in moet laten slapen. Maar met zo'n leeftijd en een mooi leven kun je er hopelijk vrede mee hebben. Ze was wel mooi! Melkliertumor heeft onze oudste poes ook, is al een keer weggehaald, maar kwam weer terug. Nu doen we er niets meer aan. We houden haar goed in de gaten, zolang het goed gaat is het prima.
Voor dat geld hoop ik inderdaad dat de paal wel 10 jaar mee gaat. Of dat ook daadwerkelijk zo is, zullen we zien :+ Onze katten zijn geen echte slopers, behalve de bank dan }> . En dit bedrijf staat wel bekend dat ze stevig palen hebben.
Als je nieuwe sisal kunt kopen kun je de paal best repareren, denk ik. Is niet zo ingewikkeld, denk ik. Zeker als je een beetje handig bent.
Succes met Tijger straks.

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 12:48

Mijn geduld word idd op de proef gesteld. Maar eigenlijk zouden de kittens pas volgende zomer komen maar nu al december :). Plus zondag komt onze pup dus afleiding genoeg :)

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 12:49

Sterkte met het verlies van het mooie konijntje...

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 13:58

sterkte met het verlies tilmar :(:)

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-14 14:28

Tilmar, wat sneu van je konijn. Sterkte! En ik hoop dat Tijger snel de oude is en het meevalt met zijn pootje.

Loes, heerlijk dat je pup bijna komt, voor je het weet zijn je kittens er dan.

Ik ben ook erg blij dat ik ze nu al mag zien dan ben ik inderdaad niet helemaal vreemd voor ze, en dat is zeker voor Wax heel fijn want die is wat eenkennig en wat voorzichtiger naar de grote wereld ;)

Ik ben er nog steeds niet uit of ik een soort tunnel ga maken met 2 kattenluiken, vind het toch wel een fijn idee als ze niet rechtstreeks voor het Luik staan en 2 luiken ter beveiliging.....

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 16:39

Tilmar schreef:
En Lor hopelijk heeft Mo zijn lesje geleerd en laat hij Abby voortaan heel. Het is wel heel leuk als ze samen gaan spelen, en helemaal als ze op een goed moment samen liggen te slapen.

Mo is een meisje. :o
Na mijn ingrijpen hebben ze elkaar niet meer getreiterd oid, wel af en toe geblazen naar elkaar.
Gisterochtend betrapte ik ze er op dat ze heel voorzichtig begonnen samen te spelen en gisteravond hebben ze (nog net niet) poot-aan-poot gelegen. *\o/*

Afbeelding

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 16:40

Sterkte met het verlies van je konijn Tilmar. :(:)
En veel succes bij de dierenarts met Tijger. :j

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 16:57

Leuk samen Lor! Ik zal Mo nooit meer een jongetje noemen :o

Tijger heeft waarschijnlijk een gekneusde teen, hij heeft voor een paar dagen pijnstillers. Als het maandag niet beter gaat moet z'n pootje op de foto. Het doet goed zeer!
Wij hebben wel een superfijne dierenartsenpraktijk, ze vroegen meteen hoe het ging na het inslapen van konijn. En ik had een andere assistente en een andere dierenarts! Toch attent.

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 17:14

LoesLucky, dat valt dan nog alles mee! Het hondje zal ook lekker afleiden. Geniet er alvast van!
Splash, je had toch een soort luik gevonden wat goed was? Of was het toch niet helemaal ideaal?
Lor, ziet er goed uit op de foto, over niet al te lange tijd liggen ze echt samen in een mandje.
Tilmar, hoe is het met Tijger gegaan bij de dierenarts? Ah, zie net dat je al gereageerd hebt, gelukkig lijkt het mee te vallen. En klinkt als een fijne en attente dierenarts!

Hier net lekker de deur open gezet zodat de katjes even naar buiten konden. We hebben natuurlijk een ren, en ik hoor ineens herrie buiten en Yaro komt met een klein koolmeesje naar binnen gerend. En hij legt hem voor mijn neus op de trap... Hij bleef doodstil liggen. Ik was even een beetje in de war, wat nu? Ze eten natuurlijk wel eens kuikentjes hier, maar zelf dieren vangen, vind ik toch wat lastig...Heel stom natuurlijk. Even de katjes in de gang gezet, en toen stoffer en blik gepakt. Toen zag ik ineens zijn oogjes knipperen. Even aangeraakt, en toen vloog hij weg. Gelukkig! Ik heb hem voorzichtig naar buiten kunnen sturen. Daar heeft hij nog even zitten bijkomen. Na een paar minuutjes vloog hij weg.
Ik was echt even van slag. Onze ren is dicht, soms gebeurd het wel eens dat er een vogeltje in zit, die kan er dan dus bijna niet uit. Meestal hebben we het snel genoeg in de gaten en laten we hem eruit. Nu dus helaas niet. Gelukkig is het goed afgelopen.
Vind het zo stom, ik was echt even van slag. Hoewel onze oude Jetje vroeger vaak zat met visjes/kikkers en vogeltjes binnen kwam. Maar met katten in een ren verwacht je het gewoon niet. Hopelijk gebeurd dit niet te vaak.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 17:22

Aagje en Betje hebben het tot twee keer toe gepresteerd om IN een appartement waarin alleen een paar ramen op een kier stonden een jong vogeltje te mollen. Hoe ze die sukkels zo gek hebben gekregen om vrijwillig een praktisch afgesloten huis met twee katten binnen te komen...

Misschien even kijken of er ergens een relatief grote opening is?

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 17:28

Tilmar wat jammer van je konijn :(:). Gelukkig valt het pootje mee...

Gaia ik zou ook van slag zijn hoor.. Hoe kunnen ze die nou gevangen hebben als ze in een ren zitten? Sushi huppelt regelmatig over het balkon maar heeft (gelukkig) nog nooit wat gevangen..

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 17:47

Ik weet wel hoe ze binnenkomen. We hebben openslaande deuren in ons huis. In de tuin hebben we een hek staan, vanuit dat hek loopt een tunnel naar de ren die achterin de tuin staat. De ren is dus dicht (tenminste, met redelijk klein gaas), met een gat van 30 bij 30 cm waar de tunnel aan de ren zit. De tunnel heeft groter gaas, daar kunnen de vogeltjes erin. Dat gebeurd gelukkig niet vaak. Ze hebben altijd moeite om het gat weer terug te vinden. Wij doen dan de deur van de ren open en dan vliegen ze er via die kant weer uit.

Prrr, jeetje dat zijn wel hele domme vogels geweest 8)7 Of je hebt hele slimme katten }:)

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-14 19:48

Tilmar, hopelijk werken de pijnstillers snel en is het alleen maar flink gekneusd.
GAIA, dan sta je ook even raar te kijken, gelukkig leefde het vogeltje nog en is hij weer weggevlogen.
Prrr dat is idd wel heel knap en een beetje dom van die vogel om bij jou door een kier naar binnen te vliegen.

Texas vangt alles wat los en vast zit, de mannen zullen dus wel meegenieten van zijn prooien want hij brengt alles naar de binnen.

Over het kattenluik, er komt idd een nieuwe met alle functies. Ben alleen bang dat die kleintjes hem achterna glippen omdat hij wel regelmatig half in het kattenluik blijft staan. Daarom denk ik als ik er een tunnel maak dat ze 2 luiken hebben waar ze doorheen moeten glippen, is toch net iets veiliger.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 04:49

Heidi en Gustav vangen ook alles... Cookie alleen dingen die kleiner zijn dan een muis, de rest is eng :')
Princess had totaal geen enkel jacht instinct :') Die begreep ook het doel van een lazerlampje niet. Vliegjes e.d gingen haar ook veel te snel. Zij heeft in haar leven een keer iets gedood... een klein baby muisje, maar waarschijnlijk niet expres :+ ze heeft het beestje vermorzeld door hem dood te knuffelen en is daarbij erop gaan liggen :(:) Toen we gingen kijken waarom ze zo aan het knorren was en ze kopjes aan het geven was tegen iets wat wij niet direct zagen, zagen wij het geplette beestje :oo
Mijn konijnen knuffelde en wastte ze ook altijd van top tot teen. Cookie ook trouwens, ze waren gek op mijn loslopende huiskonijnen :+:
Heidi en Gustav zou ik niet vertrouwen met konijnen in de buurt :D

Hier trouwens mijn konijnen... Mr. & Ms. Frummie :') zijn helaas iets langer dan 3 jaar geleden vlak na elkaar overleden. Maar beide een mooie leeftijd behaald (9+)
Ze hadden het katten speelgedeelte ingenomen als konijnenparadijs :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-14 14:46

Tilmar, hoe gaat het met Tijger?
CA, wat lief waren ze, en super schattig dat ze gewassen werden door Princess en Gustav.

Vandaag nog precies 3 weken :#