Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xLHHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 08:52

Ik heb 2 afrikaanse babyslakken 'besteld' en zit daar op te wachten :) , tot die tijd weet iemand leuke namen ? (Niet dat ik ga roepen naar ze haha :') )

Ik heb al namen in gedachte voor de twee slakkies : Bermuda, Bermula, Stip (bedankt sandorra < ) , Sleepy , Pandora, Jade, Jane, Tarzan,

Wat kiezen jullie ??? :)

Ik vind Bermuda/Bermula en Pandora wel leuk ! :j

Of Stip en Pandora/Bermuda/Bermula :D

rockwitch

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 12:20

Pandora en Bermuda vind ik leuk.

Dinsdag hebben we helaas onze tenrec dame in moeten laten slapen. Ze was echt ineens heel slecht en was al aan het doodgaan in onze handen. De dierenarts heeft haar dus een spuitje gegeven.
Hij heeft nog gekeken na ze overleden was wat er was de dag erna dmv autopsie en het bleek dat ze aan het bevallen was, maar dat gene wat ze eruit probeerde te persen leek niet eens op een tenrec. Het was al aan het rotten enal. Helaas zat er ook nog een goed beebje in, maar ja die was ook al dood natuurlijk.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 10:41

Wat spijtig rockwitch :(

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 11:00

Sterkte rockwitch!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 11:18

Dat klinkt akelig ... ook extra sneu van de kleintjes -O-
Veel sterkte !

xLHHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 12:33

Ik kan mijn 2 reuze afrikaanse baby slakkies dinsdag ontvangen !!! :D

Ze heten trouwens : Muffin en Pie <3

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 13:22

Eoweyn_x schreef:
1 Crotalus atrox
1 Trimeresurus Puniceus

Zijn dergelijike dieren niet nogal, uhm, onverstandig om te houden...?

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 15:33

Kuggur schreef:
Eoweyn_x schreef:
1 Crotalus atrox
1 Trimeresurus Puniceus

Zijn dergelijike dieren niet nogal, uhm, onverstandig om te houden...?

Waarom? Er bestaan heel wat veiligheidsprocedures rondom het houden van gifslangen. Het is niet zo dat jan en alleman zomaar een gifslang kan en mag houden en de maatregelen die je moet treffen om uberhaupt zo'n dier in huis te kunnen halen, zijn erg streng. Als je verstandig bent iig en gelukkig is 99% van de gifslanghouders dat wel. Het is niet zoals het houden van een gewone slang ;)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 15:38

Leffroi schreef:
Waarom? Er bestaan heel wat veiligheidsprocedures rondom het houden van gifslangen. Het is niet zo dat jan en alleman zomaar een gifslang kan en mag houden en de maatregelen die je moet treffen om uberhaupt zo'n dier in huis te kunnen halen, zijn erg streng. Als je verstandig bent iig en gelukkig is 99% van de gifslanghouders dat wel. Het is niet zoals het houden van een gewone slang ;)

Waarom? Waarom?
Murphy´s law, ooit van gehoord? Als je een dier in gevangenschap houd is er altijd ,ongeacht hoe goede maatregelen je ook neemt, een kans op ontsnapping.
Een diamantratelslang is een levende injectienaald gevuld met potentieel dodelijk gif, uitgerust met een infrarood gevoelige richtingszoeker. Heb je als eigenaar zelf tegengif voorradig?
De vraag waarom je zo nodig een dergelijk potentieel gevaarlijk dier in huis moet nemen, is niet een onredelijke.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 16:25

Snap ook niet waarom mensen giftige slangen houden, wat als zo'n beest ontsnapt en iemand bijt? Ben je mooi klaar mee, kan jij thuis wel een potje tegengif hebben staan maar daar heeft iemand anders weinig aan.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 16:27

Kuggur schreef:
Leffroi schreef:

Waarom? Waarom?
Murphy´s law, ooit van gehoord? Als je een dier in gevangenschap houd is er altijd ,ongeacht hoe goede maatregelen je ook neemt, een kans op ontsnapping.
Een diamantratelslang is een levende injectienaald gevuld met potentieel dodelijk gif, uitgerust met een infrarood gevoelige richtingszoeker. Heb je als eigenaar zelf tegengif voorradig?
De vraag waarom je zo nodig een dergelijk potentieel gevaarlijk dier in huis moet nemen, is niet een onredelijke.

Dat is waar mensen voor kiezen. En geloof maar niet dat deze dieren zomaar ontsnappen. Een boa is net zo gevaarlijk als je er onvoorzichtig mee bent. Een paard kan ook hele gemene trappen uitdelen, net als een hond volledig door kan draaien.

En een beetje minder drama mag ook wel. Men kiest er voor om dit dier te houden, net zoals jij waarschijnlijk ook kiest om een dier te houden. Ik kan ook wel mijn ongezouten mening geven over het houden van bijv. Een krokodil, tijger, aapje oid, maar daar schiet ik niets mee op en de eigenaar kan alleen maar lachen om mijn mening.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 16:28

Ik hoop wel dat je zelf ook snapt dat een hond en een paard niet te vergelijken zijn met een gifslang. :Y)

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 16:45

Ik hoop dat als het goed is en je idd een slang koopt je niet zomaar een gifslang mee krijgt, legaal in iedergeval niet.
Laat ik het anders zeggen als iemand op bezoek komt en die hoort en ziet de slang en hij/zij heeft hersens, zou het zo mogen zijn dat er melding wordt gemaakt. Dan kan er polshoogte genomen worden. of als dat al af en toe gedaan is, kunnen ze zeggen hoeft niet, is okee daar! Maar dat is niet alleen voor gifslangen, dat is ook als je bv cites 1 dieren tegenkomt of je afvraagt of dat het mag bijvoorbeeld een hyacint ara zo'n mooi dier! Maar beschermd en zou niet alleen mogen zitten.
http://www.drloket.nl/xmlpages/page/lnv ... item/27103

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 17:55

Als je een gifslang wilt of hebt, moet dit geregistreerd staan. Bijv. bij de politie, brandweer en het ziekenhuis ivm calamiteiten. Je neemt alle voorzorgsmaatregelen voordat je zo'n slang in huis haalt. Denk aan het terrarium met een goed slot, bordjes en afgesloten ruimten en nog wel wat, wat ik me zo even niet herinneren kan. Veel antigif kan je niet in huis hebben, omdat dat een tht datum op zit. Dat termijn is vaak zo kort (geloof een paar dagen?) dat het gewoon geldverspilling is antigif in huis te hebben. Gevaarlijk beroep, maar dat is de keus die mensen maken. Zo'n slang ontsnapt echt, echt, echt niet zomaar.

Nee, een hond en paard kun je niet vergelijken, maar dat mensen er maarzo van uit gaan dat een gifslang ontsnappen kan.. Die kans is zo ontzettend klein. Bovendien begint men pas aan een (serieus) giftige slang wanneer zij jarenlange ervaring hebben met de wurgers. Een verstandig persoon iig wel. Natuurlijk heb je altijd van die butjes die denken ''ach, dat doe ik wel even'', maar dat is met ELK dier zo, en daarmee wil ik de hond en het paard vergelijken.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 17:57

Natuurlijk kopen de meeste niet zomaar een gifslang (mag hopen van niet iig), maar dan nog blijft bij mij de vraag waarom je zo'n risico zou willen nemen. Risico is er namelijk wel altijd.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 17:58

neem aan dat de gifslanghouders onder ons echt wel weten wat ze doen.. en een veiligheidsprotocol hebben.

ik zelf heb er nooit aan gedacht gifslangen te houden, puur om het feit dat ik mn eigen daar niet klaar voor vond en nog steeds vind... Overigens trekken gif soorten mij niet aan, ja haakneusjes en boigas wel, haakneuzen heb ik ook wel gehad, maar die kan ik niet giftig noemen....

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 19:04

Ik heb er vandaag een witbuik egel dame bij gekocht. Zit nu bij Damon, maar ze hebben elkaar nog niet ontdekt haha.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 19:06

Foto :D

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 19:09

Ahh, wat leuk, ik ben jaloers :D Sinds ik twee dagen voor een baby-egeltje (wild) heb gezorgd ben ik helemaal verliefd, wat een schatje was dat zeg. En ze maken zo'n super lieve geluidjes en qua tamheid was het net een klein hondje. Spijtig alleen dat witbuikegels in België niet gehouden mogen worden.. Moeten jullie maar veel foto's posten :D

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 19:12

Fiffil komt eraan. Laat haar nog even rustig zitten. Ze heeft genoeg stress gehad voor vandaag.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 19:13

Dit was ons kleine kereltje <3 Beestje zit ondertussen al een maand in de opvang en wordt eind september uitgezet :)

Afbeelding

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 19:15

Ben benieuwd, wat voor kleur heeft ze rockwitch? Naam, leeftijd (ben niet nieuwsgierig O:) )

Ohhh die foto hierboven ik smelt <3 <3

Ik mis mijn mannetje echt hoor... (hij is een maand terug plotseling overleden) het is zo vreemd zonder :(

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 19:16

Meen je dat?? Wat erg... ik had geen idee, volgde je topic stilletjes, het was zo'n leuke egel :(:)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 19:17

Ja, hij was geweldig, nog nooit zo'n leuk huisdier gehad... ben er ook echt kapot van, nog steeds.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 19:20

Kan ik geloven, zo'n lief diertje.. Enig idee hoe het komt?

(komt er tzt nog een nieuw egeltje?)