Het grote gerbiltopic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 18:21

xMendy schreef:
Wat leuk een burmees en siamees! (Weet even niet meer wie het was maar ik vind Burmees echt een mooie kleur!)

Skye is ook siamees maar ze blijft wel erg licht. Fiona moest een CP nootmuskaat (gevlekt) zijn maar daar twijfel ik nu over. Ze heeft wel een lichte staart en ze is ietsie donkerder geworden, maar niet zoals op het plaatje.

Wanneer ze gevlekt is zal ze inderdaad lichter blijven en soms zelfs de points niet donker :j

Diaana

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 21:41

Hallo!

Ik wil me hier ook graag melden. Ben helemaal verliefd geworden op die beestjes!
Ik wil graag twee gerbils kopen en ben van plan een oud aquarium zelf om te gaan bouwen.
Nu heb ik al wat site's etc doorgelezen maar hebben jullie nog tips van bijvoorbeeld fokkers in Gelderland? Of omgeving Nijmegen zou helemaal ideaal zijn.
Waar ik ook wel benieuwd naar ben is wat nou leuker is; 2 mannetjes of 2 vrouwtjes?
Daarnaast zijn alle andere beginners tips uiteraard ook welkom! :D

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 21:43

Ik heb beiden gehad. Mijn ervaring was dat de mannetjes wat makkelijker waren in alles maar ook minder leuk om naar te kijken. Geen gangenstelsels voor de heren, gewoon een holletje en dan was het best.
De dames zijn wat dat betreft creatiever maar ze kibbelen ook wat meer (typisch... :D )
Dus het is maar net wat je wil :)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 21:45

Maakt weinig uit, mannetjes of vrouwtjes, dacht ik. Heb alleen vrouwtjes gehad.
Tips, tja. Veel karton sparen en info winnen over handtam maken :)
Verder vinden ze plateaus erg leuk om op te springen (en handig voor voer en drinken).
Paar keer in de week een pluk hooi vinden ze ook fijn, dikke laag zaagsel/no smell (ik heb een combi) voor graven :)

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 00:15

Piepen jullie gerbils ook?
Ik dacht dat alleen hele jonge gerbils piepten. Ik vind dat er verdacht veel gepiep uit het verblijf komt de laatste week.. En ik weet toch eigenlijk echt zeker dat het 2 dames zijn. Maar het komt uit hun nestje en ik hoor het ook alleen als ze daar zitten. En het lijken er meerdere. Ik hoop toch echt niet dat ik een paar pups extra heb..
Op internet lees ik wel dat het een manier van communiceren is dus hopelijk is het dat.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 00:22

Oh oh.. Ik heb die van mij 1 keer horen piepen en dat was helemaal aan het begin toen ze aan het worstelen waren.

Misschien toch maar even voorzichtig proberen te kijken?

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 00:33

Ze kwamen er net uit en toen heb ik niks meer gehoord dus ik denk (hoop) dat hun het waren.
Ik kan er helaas niet in kijken want ze zitten een 2-delig huis en dan moet ik dus hun hele nestje kapot maken. Naja als het zo is dan kan ik er toch niks aan veranderen. Van de week ga ik het verblijf weer helemaal verschonen dus dan zal ik het zien :)

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 15:01

Jeetje, dat zou wat zijn! Ben wel benieuwd of je iets tegen komt van de week.
Hier piepten ze in het begin als ze aan het stoeien waren idd, nu hoor ik ze bijna nooit meer.

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 15:07

De mijne piepen ook wel eens hoor! Niet vaak, maar af en toe. Dan zijn ze idd aan het kibbelen.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 17:14

De mijne piepen heel soms, als ze ruzie hebben. Maar dat was vooral toen ze pas net gekoppeld waren, gaat nu heel goed met mijn dames :D
Denk wel dat dit mijn laatste paartje wordt, nog een jaar of 2 dus. Dan zien we wel weer verder.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 17:22

Die van mij piepen inderdaad om het kibbelen... Heel soms nog, als ze allebei hetzelfde lekkere hapje willen :+ Of soms wordt er gestoeid en dan piepen ze soms ook.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 17:49

Twee foto's van mijn mannen, speciaal voor de meelwormliefhebbers :P

Afbeelding
Luca

Afbeelding
Fynn

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 17:49

Ik hoor regelmatig gepiep, lijkt wel vaak van dezelfde gerbil te komen. Blijkbaar zijn sommigen meer vocaal dan anderen :=

Mijn gerbil-probleem is hopelijk opgelost: na een scheiding met ons mannetje ging kungfu-gerbil haar oudere vriendinnetje ook in elkaar slaan. Dus hebben we het mannetje met het oude vriendinnetje gezet en dat gaat nu heel goed. Ik was een beetje bang dat ze elkaar al vergeten waren na 3 dagen apart, maar er was geen enkel probleem en het is vanaf de eerste minuut goed gegaan alsof ze nooit uit elkaar zijn geweest.
Mijn vriend was van mening dat ze na meer dan 3 jaar samenwonen elkaar niet zo snel konden vergeten. Gelukkig had hij hier gelijk, the internets niet (die roepen om het hardste dat gerbils nogal vergeetachtig zijn wat betreft elkaar herinneren. Nou, wij hebben dan toevallig super-anti-vergeet gerbils) :')

Nu hebben we een vrouwtje gevonden die met kungfu-gerbil kan worden gekoppeld, de eigenaresse wil het graag proberen en heeft een mooi hok waar onze kungfu-gerbil mag komen wonen (mits de kungfu achterwege wordt gelaten :roll: ) Ook qua leeftijden zitten we nu beter; onze 2 die nu samen zitten zijn even oud (zelfde nest) en kungfu is ongeveer even oud als haar (hopelijk) toekomstige vriendinnetje. Met een beetje geluk wordt dit een happily ever after

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 17:55

Kungfu gerbil _O-

Fijn dat het zo goed gaat!

Ik ben echt een beetje huiverig met meelwormen, mijn Chandra die ze ophad was er 3 dagen later niet meer :'( (wormen ws) . Denk echt dat dat de trigger is geweest, Liliana had geen meelwormen op en zij had niks.

Maar ik lees dan ook wel weer dat ze het fantastisch vinden om bijv achter krekeltjes aan te jagen, dat lijkt me ook echt wel leuk voor ze... Maar ik durf het niet zo goed. :) (Niet omdat ik het zelf eng vind maar gewoon voor de gezondheid van mijn schatjes :3 )

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 18:04

Leuke foto's Karlijn, ik vind het nog altijd zo schattig als ze hun eten vasthouden met hun kleine handjes <3

Mijn gerbils krijgen ook meelwormen, vooral Skye is er erg gek op! Het lijkt me niet dat ze daardoor overleden is Magrathea, ze zijn hartstikke gezond. :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 18:11

Hmm ik weet het niet. Misschien dat dat wormendingetje sluipend was en dat ze geen meelwormen gewend was heeft haar een zetje gegeven?

Geeft iemand wel eens krekels? Mijn buuf heeft een baardagaam die levend voer krijgt, ik mag altijd een beestje van haar want ze maakt ze toch niet op :) maar ik geloof dat ze nu kakkerlakken kweekt voor hem, weet eig niet of ze dat mogen.

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 18:13

Okee dan zullen de mijne wel heel vocaal zijn :D En anders zie ik het donderdag of vrijdag wel :P
Fijn dat het zo goed gaat NoeskaMoos!
Wat een lieve foto's Karlijn!

Esya is inmiddels een echte schooier geworden. Zodra ze m'n hand ziet vliegt ze er op af en gaat ze op zoek naar eten. Helaas voor haar leg ik niet meer m'n hele hand vol :Y) Ze komt ook naar m'n hand toe als tie op het plateau ligt en is een paar keer op m'n mouw geklommen. Syndra heeft een paar dagen geleden eindelijk voor het eerst eten uit m'n hand gepakt.

@Margrathea Op deze lijst staan geen kakkerlakken. Je zou het eventueel kunnen vragen op dit forum? > http://www.gerbilforum.nl/index.php/topic,10013.0.html Krekels, sprinkhanen en zijderupsen mogen wel.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 18:14

Hahah ik heb echt 10 seconden geleden dezelfde lijst gevonden ;)

Maar bedankt voor het meedenken :D

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 18:31

Haha :P Is echt een hele handige lijst :j Kan je nog 's wat uitproberen :)

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 19:13

Die is handig inderdaad! Vraag me alleen wel af waarom je je gerbil kwark of natuuryoghurt zou willen geven :')

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 20:54

Een kwarkbadje :Y)

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 21:16

Dan gaan ze zuur stinken :')

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 21:57

Wat ik ook zo vaag vind, dat Nibbit echt niets van je vingers wil pakken, Ezarja pakt
nog wel eens een zonnebloempit, Nibbit eigenlijk niets. Ze lusten ook niet anders dan voer :=.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 09:16

Als ik lactosevrije kwark zou eten en ik heb een keer een restje over ofzo :)*

LuckyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 15:27

Hallo Bokkers,

Ik heb ook 2 gerbils (go wat vreemd he 2 :') )

Ik zal ze even voorstellen

Dit is Diesel
Afbeelding

En dit is Levi
Afbeelding

Zijn 2 broetjes die ik geadopteerd heb toen ik op me zelf ging wonen
Het zijn 2 echte druktje makers, iedere dag zien hun kooi er weer anders uit, of wat zeg ik iedere halve dag.

elke keer is hun slaap plaatsje niet goed genoeg en dan gaan ze ze boel weer verbouwen.

Ze zijn nu 5 maandjes bij me en al goed tam.
hand in de kooi en zo komen er gelijk aan levi klimt vaak ook al op men schouder.

nu zijn ze ook gek op pepernoten, ik vroeg me alleen af of dit wel goed voor ze is?