Puppy erbij 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JesdaJinn

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 13:24

Vandaag is Jochie weer bij ons en Jinn is er ook. Hij vroeg: mag ik met de hond spelen of is het te warm?

Oke. Hij heeft wel iets geleerd. Nu even afwachten tot het met spelen klaar us of ie dan ook luistert

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 14:01

JesdaJinn, kijk aan. Klinkt als een hele goede vooruitgang. Fijn! :D

Gefeliciteerd Zoë! *\o/*

Wat een heerlijke plek om te wandelen met Jip, Cupcakes. <3 Lekker de ruimte. Is het dicht bij huis?

CB: ja, gaat zo snel. En de puppy vacht verlaat Zhiva ook steeds meer. Wel leuk kammen trouwens :))
Was wel vroeg voor je, maar leuk dat je weer bent wezen wandelen met Kim. En mooie foto's zeg <3 mooie wandelplek!

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 14:07

Zoe_97 Gefeliciteerd! Wat goed!

JesdaJinn Fijn dat hij iets heeft geleerd in ieder geval - ging het stoppen met spelen ook goed?

cursebreaker Fijn gewandeld dus! En ook weer wat fijne ervaringen met andere honden zo te lezen - super! Ik was vroeger echt een ochtendmens - standaard om 6u up and about. Was ook een mega slechte slaper. Nu ik samenwoon ben ik een hele goede slaper en is 8u meer mijn tijd ;). Heb het gevoel dat ik jaren slecht slapen aan het inhalen ben... Al mis ik soms wel hoe mooi het is zo vroeg in de ochtend. Misschien toch maar weer eens proberen...

RoosvanBlue Is ergens ook wel handig zo'n wekker ;). Beer komt pas als hij wat geluid hoort, op zich ook erg fijn, maar een hondenwekker heeft toch mijn voorkeur over een telefoonwekker ;).

Warboel Leuke familie meeting gehad? Zijn het allemaal van die langpootmuggen?

KimD Die riemen zijn helemaal niet fout! Ze zijn top! Echt super met dat fluffy ding aan het uiteinde!

----------------

Wij hebben een paar vreemde dagen gehad. We hadden net oppas geregeld voor het familieweekend over 2 weken zodat Beer niet ergens anders moet slapen, moesten we donderdag opeens op stijl en sprong weg. Ik moest vrijdag heen en weer naar NL gaan, maar opeens moest mijn vriend naar zijn familie. Lang verhaal kort, we moesten weg en Beer moest mee. Eigenlijk is dat gelukkig heel goed gegaan. Hij luisterde heel goed en kon ook mooi zijn rust pakken. Ook 's nachts goed geslapen ondanks dat het bloedheet was. Vrijdagmiddag waren we weer thuis en hij zit meteen weer mooi in het ritme. Eigenlijk heel positief. Ondanks dat komt de oppas wel gewoon dat weekend, dus hij gaat niet mee naar het hotel etc. Twee dagen zonder hem gaan wel vreemd worden!

Gisteren eindelijk zijn rare gesnurk in molshopen kunnen vastleggen. De bodem is hier heel vast, dus we zijn eigenlijk wel blij met het spitten dat hij doet. Hij doet het ook maar op één stuk in de tuin, en dat is helemaal prima.

We zijn ook aan het opbouwen met het alleen blijven en het gaat eigenlijk gewoon heel prima. We twijfelen wel vaak over hem binnen laten of buiten (met zijn schuil en droge slaapplekken). Hij lijkt gewoon veel happier buiten en de tuin is heel goed omheind. Maar ergens voelt het toch vreemd om hem dan in de tuin "achter" te laten. Terwijl hij nu ook al een paar uurtjes in de tuin rondzwerft / onder zijn struik slaapt / de ratten aan het proberen te verjagen is (wat totaal niet lukt).

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 14:38

We gingen naar het bos en hij mocht kiezen of de bal of flostouw mee ging of niks. Hij wilde graag flostouw mee nemen en hebben daar lekker mee gespeeld. Zijn denk half uurtje weg geweest en net een spelletje gedaan en nu tv kijken en sinds we na t bos thuis zijn 'keek die niet meer naar Jinn'. Hij zei: nu is Jinn moe en moet ie slapen.

Dus ik klaag niet :D

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 15:00

@zoe gefeliciteerd!! *\o/*

@jesdajinn lijkt hij toch iets geleerd te hebben, fijn! :j

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 15:03

Heerlijke foto’s Curse! Ziet eruit en klinkt als een geslaagde wandeling! Hopelijk valt t mee met Arya dr oortje.

Wij hebben ook onwijs veel plezier gehad!
Afbeelding
Nog even op Billie wachten

Jeej :):)
Afbeelding
Afbeelding

We hebben heerlijk over de heide gewandeld en op een open stuk nog even lekker gezeten en foto’s gemaakt van de spelende pups. Otje was wel een beetje onder de indruk! Ze was heel blij dat Billie erbij was iig :D daar wilde ze wel lekker mee spelen en met dr vader Remus ook wel.

Daarna hebben we de spullen uit de auto’s gehaald en gezellig gepicknickt, was ook heel leuk en lekker. Helaas begon het toen flink te regenen dus zijn we terug gegaan naar de auto’s en naar huis. Het was ook wel genoeg voor de pups :)

Vlnr Yaru, Aron, Sara, Otje en Billie.
Afbeelding

Het was dus echt super geslaagd! zeker voor herhaling vatbaar. Je merkte wel heel erg dat Ot en Billie gewoon heel erg naar elkaar toe trokken want die kennen elkaar natuurlijk goed. Yaru en Aron kennen elkaar ook goed maar die hebben ook wel veel met Sara gespeeld.

Miepie houdt niet van regen ^)
Afbeelding

Zo leuk om al die pups weer te zien! Zoveel overeenkomsten maar ook zoveel verschillen. Ot is wel een van de grootste van de teefjes terwijl ze echt de kleinste van het nest was. Ze heeft ook het langste haar :)) maar het is een heerlijk stel samen <3 we willen ook nog een keer met z’n alle op het strand afspreken :D

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 15:17

Heerlijk zeg! <3

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 16:22

Heeft Otje t echt koud of is dat uit voorzorg.

In de winter krijgt Jinn altijd een jasje aan tijdens de training tegen t koud worden van de spieren maar Otje draagt t nu echt tegen kou ofzo?

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 17:52

Ja ze had het koud! Stond helemaal te rillen := ze was echt zeiknat en het waaide ook best wel.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 18:54

Gisteravond hele gezellig BBQ gehad en een Yoshi die helemaal doodop was van de visite en de geurtjes :o

Vanochtend heerlijk gechilt op bed bij ons en bij de puppycursus was die super stout en mega bananen in d'r oren en te positief willen belonen werkt bij d'r gewoon niet, strengere aanpak en duidelijkheid werkt het beste, daarom gat het wandelen en fietsen etc thuis zo goed omdat nee is nee, dus een duidelijk stemgebruik en een wijzende vinger. En dan moet ze op de club, zit, af en flat, mevrouw weet wat er gaat komen dus die slaat af heel snel over en draait al op dr rug.
Af leggen en dan 10 meter verderop gaan staan en roepen.... Ja 2 meter rechtuit en dan zegt Yoshi doeiii baas :+

Nu ga ik richting werk voor 2 uur en 59 minuten :o

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 09:02

RoosvanBlue
Haha ja het ging uiteindelijk nog makkelijker als gedacht, zo vroeg het nest uit. Alleen ben ik altijd zo misselijk als ik zo vroeg wakker ben. Maar met een koffietje erbij trekt het wel weer weg. En het is in het weekend toch ook wel fijn zo vroeg op de hei, omdat het snel druk wordt. Zelfs nu kwamen we al mensen tegen bv.

KimD
Oeps, ja ze is een beetje te enthousiast nog idd. En ik weet echt niet wat het is, maar ze doet dat soort dingen heeeeel graag bij jou. Volgende keer moet ik me maar even vastplakken aan je zodat ik bij d’r kan komen als ze dat doet. Etter gaat ook telkens zo’n dingen doen als ik niet bij d’r kom en die NEE; daar reageert ze dan maar heel selectief op.

BlijNijn
Oor lijkt toch weer rustig nu, ondanks dat het wel nog wat vies is. Dus ik wacht het nu maar even af, want denk niet dat ze me hier nu zalf voor gaan mee geven namelijk.

skippy
Ja, was idd erg geslaagd! Momenten dat ze toch echt even een paar middelvingers geeft en die commando’s heel selectief opvolgt, maar overall deed ze het toch wel goed moet ik zeggen gezien hetgeen wat we gedaan hebben en prikkels die ze kreeg te verwerken. Ze bleef zelfs redelijk goed zitten toen Kim foto’s nam terwijl Harvey als een blij ei rond aan’t rennen was bv. wat ze natuurlijk heeeel interessant vond haha. En tussendoor wel ook even aan de lijn gehad omdat ze idd Kim soms lastig bleef vallen terwijl we aan’t wachten waren, lol. Maar op wat piepen na (en vooral 100x commando’s herhalen haha) bleef ze dan toch netjes bij me zitten/liggen. Dus het was ook een mooie kans voor me om te trainen met d’r met wachten terwijl er prikkels binnenkomen met de roedel om d’r heen enz. Wil wel nog wat meer gaan oefenen met de recall; die is nog veel te instabiel met momenten. Maar verder is ze eigenlijk altijd zo fijn met lopen met de roedel; heel relaxt grotendeels van de tijd! Heb nu eindelijk weer een heuptasje waar ik de snoepjes makkelijk in kwijt kom dus helpt ook alweer als ik die weer bij me heb - die heb ik een paar maanden niet mee gehad buiten, dus dat hielp ook zeker niet mee, lol.

Cupcakes
Nieuwe plekjes bezoeken is inderdaad altijd heel leuk! Ziet er super tof uit, prachtige foto ook weer!

Zoe
Gefeliciteerd! Ze is toch ook echt zo waanzinnig mooi om te zien!

JesdaJinn
Wat fijn hoe het zo is gegaan met Jochie en Jinn! Even samen lekker buiten uitrazen doet dus veel goed!

Nayomie
Ja, gaat inderdaad heel snel en nu is de periode dat de vacht idd ook nog gaat veranderen. Als ik terugkijk naar foto’s moet ik echt lachen want Arya was echt een kleine rat - TOEN zag ik dat niet haha. Maar ze had ook een tijdje geen fluffy vacht maar meer plat zeg maar. En ineens had ze een staart welke 4x zo dik was en mega fluffy werd en toen ging ook de rest snel langer worden, maar denk ook omdat het het najaar was en we de winter in gingen. Nu heeft ze bv. Een heel andere vacht als toen we de winter uit kwamen; dat is echt heel duidelijk. Maar ze is alsnog ook nog niet uitgegroeid, dus ben benieuwd ook wat haar zomervacht nog gaat doen het komende jaar. Ik ben erg benieuwd hoe de kleuren bij jullie gaan veranderen nog! En het is idd heerlijk hier op de heide!

Oshaa
Ja, voor eens zo te doen tussendoor is het leuk om eens vroeg de deur uit te zijn. Zonder Kim had ik dat overigens niet snel gedaan nu, maar ben er wel blij om achteraf haha! Het is idd wel wat je zegt; het is zo mooi in de ochtend! En zeker als je dadelijk richting winter gaat en er vorst komt. Dan wil ik eigenlijk toch ook wel weer vroeg de hei in want dan is het zo prachtig daar bv:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat een fijne update verder van jullie, want het is zo te lezen idd super gegaan! Denk wel nog steeds goed dat jullie met het weekend alsnog oppas regelen; ook gewoon vanwege het feit dat de hond dan aan het hebben van oppas kan wennen als je een paar dagen weg bent bv. Maar toch wel echt fijn dat dit tripje nu gewoon zo goed is gegaan. En dat filmpje is echt geweldig haha! Lastige keus wat betreft het buiten laten of niet. Is een hondenluik in de deur een optie? Dat Beer zelf kan kiezen bv?

Warboel
Wat een heerlijke foto’s van Otje met d’r familie! En klinkt als een super positieve en ook weer leerzame ervaring zo! Op een gegeven moment is het idd wel goed geweest, dus misschien kwam die regen juist net op het juiste moment haha. Maar ziet er echt heel leuk uit, ook zo samen aan het water; genieten!

Jeanine
Maar dat positief belonen werkt normaal dan ook niet zo goed? of was het nu dus idd echt puur deze keer bv?Want kan zijn ook dat door de ervaring van de dag ervoor; bbq met visite en geurtjes e.d. mentaal wat meer slopend was als gedacht, en dat de cursus de dag erna dan misschien ook gewoon even wat veel was om te verwerken bv. Dat kan echt dag voor dag zijn met zo'n pups natuurlijk. En thuis fietsen e.d. is ook weer anders als dat je op cursus een uur lang intensief (want dat is het mentaal echt voor die jonge hondjes) bezig bent met ook nog andere honden om je heen enz. Dat kan vaak gewoon heel anders zijn als dat je thuis bezig bent. Maar streng/duidelijk/consequent zijn is in principe Altijd een goed uitgangs punt natuurlijk en de ene hond heeft nu eenmaal een net wat andere aanpak nodig als de ander ook en dat weet je als eigenaar meestal snel wel het beste wat daarin het fijnst is om vooruit te komen. Bij Arya ben ik ook zeker niet altijd alleen maar lief en wordt er wel eens wat strenger 'gebruld' bv :') Ik nam op cursus bv. wel altijd iets mee qua beloning wat ik thuis niet gebruikte en waar ze dan op cursus echt veel beter de aandacht erdoor erbij hield; knakworst of SMAC uit blik voor de momenten waarop ik echt de focus even nodig had en ze die dan even kwijt was weer.

Maar dat weglopen en dan bij je roepen is natuurlijk voor zo'n jonkie ook moeilijk en zag ik bij ons in de lessen ook zeker niet altijd goed gaan, ook bij de iets oudere honden niet. Het is een uitdaging om ze op dat moment echt Volledig bij jou te hebben met de focus zodat ze alles om zich heen vergeten en dan direct naar je toe komen. En misschien gaat dat de volgende les juist wel weer helemaal super - wisselde bij ons bv. ook echt per les vaak met hoe alle onderdelen gingen haha.

---

Arya is gister de rest van de dag echt helemaal KO geweest haha. De wandeling van zaterdag in het losloop met best wat vreemde honden enz. + de wandeling gisterochtend hebben haar echt gesloopt. Een paar maanden terug kon ik dit soort dingen met gemak een paar dagen achter elkaar doen of ging ik meestal zelfs 2x naar het losloop gebied. Nu is het dus duidelijk dat ze mentaal echt weer wat langer nodig heeft om dingen te verwerken. Dat gaat dus echt met periodes op en neer hier. Vandaag gaan we dus geen losloop doen en ga ik dadelijk een aanlijn rondje doen - ik weet nog niet waar - zodat ze gewoon op d'r gemakje overal kan snuffelen op haar eigen voorwaardes zonder dat ze zich veel hoeft bezig te houden met wat om d'r heen gebeurd.

En ik moet onderstaande foto nog even delen, welke Kim maakte - al zullen sommigen 'm op facebook enz al voorbij hebben zien komen. Ben er echt helemaal gek van <3.

Toen ik Kim gister bezig zag met die foto's maken met die hei in de bloei, kreeg ik ook echt zin om zelf weer eens met de camera op pad te gaan. Maar de vorige keer in Vijlen vond ik de foto's niet bijzonder wat ik maakte met de spiegelreflex, dus dat heeft me niet echt gemotiveerd haha. Wil heel graag een keer upgraden, maar dat spul is zo duur, dus voorlopig wordt 't dat nog niet haha. Ga deze week eerst eens kijken voor goede wandelschoenen waar ik al een hele tijd naar uitkijk dus hopelijk ga ik slagen xD

Afbeelding

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 09:23

Wat een lekkere foto's van Arya :D heerlijk!

Yoshi heeft op de cursus nog nooit geluisterd en kon gisteren echt aan dat koppie zien van nenenene krijg nu toch niet op mn kop, dus doe het gewoon lekker nog een keer.
Ik snap ook dat het intensief is zo'n cursus, ook een half uurtje zoals gisteren. Kwa beloningen heb ik ook vanalles geprobeerd ook dingen die ze thuis niet krijg. Kreeg nog een tip van ontdooide frikandellen en heb nog van prins een beloningstube voor op de sup, maar die laatste wil ik niet associëren met de sup want dat gaat echt super goed :D

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 09:27

Hoi Allemaal,

Ik zit al heel lang onder mijn meeleessteen, heerlijk te genieten van alle verhalen van iedereen. Soms een keer pb gestuurd naar iemand, maar zit nu even met een vraag en niet voor mezelf.
Ik ben voor mezelf aan het oriënteren voor een 2e pup erbij, maar nou hoorde ik van mijn broer dat zij ook naar een pup op zoek zijn. Maar zij zijn op zoek naar een Australian Labradoodle met een fleece vacht. Ik heb al andere rassen voorgesteld, maar dit vinden zij het leukst. Nou ben ik totaal niet thuis in dat ras, maar misschien kennen jullie een goede fokker waarbij je wel al van tevoren kennis mag komen maken en je wel een paar keer bij het nest mag komen kijken voordat je je pup ophaalt. Misschien bevriende fokkers van iemand, zodat ik een beetje gerust ben, dat ze ergens een juiste match kunnen vinden (vinden zij ook erg belangrijk, de hond staat al een tijdje op het verlanglijstje, maar de kids zijn nu oud genoeg, om er ook daadwerkelijk eentje te nemen). De kids weten voorlopig nog van niets, omdat zo'n zoektocht tijd kost en inmiddels zijn ze al zo'n half jaar onderweg voordat ze mij inschakelde. Dus heeft iemand goede tips?
Ik hoop dus volgend jaar weer actief mee te kunnen kletsen, voor nu dus even graag wat info voor mijn broer. Mag ook per pb als je iemand bijvoorbeeld wil afraden, kan me voorstellen dat je dat niet zomaar openbaar wil doen. Hopelijk kan iemand me helpen.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 09:32

fannetje schreef:
Hoi Allemaal,

Ik zit al heel lang onder mijn meeleessteen, heerlijk te genieten van alle verhalen van iedereen. Soms een keer pb gestuurd naar iemand, maar zit nu even met een vraag en niet voor mezelf.
Ik ben voor mezelf aan het oriënteren voor een 2e pup erbij, maar nou hoorde ik van mijn broer dat zij ook naar een pup op zoek zijn. Maar zij zijn op zoek naar een Australian Labradoodle met een fleece vacht. Ik heb al andere rassen voorgesteld, maar dit vinden zij het leukst. Nou ben ik totaal niet thuis in dat ras, maar misschien kennen jullie een goede fokker waarbij je wel al van tevoren kennis mag komen maken en je wel een paar keer bij het nest mag komen kijken voordat je je pup ophaalt. Misschien bevriende fokkers van iemand, zodat ik een beetje gerust ben, dat ze ergens een juiste match kunnen vinden (vinden zij ook erg belangrijk, de hond staat al een tijdje op het verlanglijstje, maar de kids zijn nu oud genoeg, om er ook daadwerkelijk eentje te nemen). De kids weten voorlopig nog van niets, omdat zo'n zoektocht tijd kost en inmiddels zijn ze al zo'n half jaar onderweg voordat ze mij inschakelde. Dus heeft iemand goede tips?
Ik hoop dus volgend jaar weer actief mee te kunnen kletsen, voor nu dus even graag wat info voor mijn broer. Mag ook per pb als je iemand bijvoorbeeld wil afraden, kan me voorstellen dat je dat niet zomaar openbaar wil doen. Hopelijk kan iemand me helpen.

Wat leuk! Wij hebben een curly coated ALD (mijn ouders), maar zij hebben ook wavy/ fleece coated doodles. Alleen weet ik dat die fokker veel minder is gaan fokken en zelfs nu geen wachtlijst heeft waarop je kunt intekenen om die reden.
Bij ons in de buurt zit ook Kings goldendoodles, maar dat is dus geen ALD, maar goldendoodle (wel diverse maten). Een vriendin heeft sinds 1,5 jaar een doodle van Mc Sweeney’s Doodles. Ook een hele fijne hond. Je mag altijd een pb sturen als je vragen hebt hoor! :)

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 09:34

Hallo Fannetje,

Deze zit bij mij 2 dorpjes verderop. Ben ze van de week tegen gekomen met wandelen, mijn schoonouders kennen ze al langer! https://www.diamonddogs.nl/

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 09:34

Brrr... Ik kan je ieder geval niet helpen. Beste tip die ik kan geven is op zoek te gaan naar een fatsoenlijk ras wat niet bestaat uit mooie praatjes. Bij zulke kruisingen blijf ik zover mogelijk vandaan.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-20 09:36

fannetje schreef:
Hoi Allemaal,

Heeee, je bent er weer *\o/*

Ik heb wel een hele leuke fokker van Flatcoateds op fb. Ze lijkt in ieder geval heel leuk. Maar die ken je vast al :P Knights of the pearls.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 09:43

Flatcoat fokkers kom ik idd wel uit, al is dat niet wat mijn 2e hond gaat worden waarschijnlijk ;) Maar eerst even zekerheid voordat ik dat hier ga vertellen.

Kim, het is ook niet mijn keuze, maar die van hun. En daar hebben ze echt al heel lang goed over nagedacht. Een Goldendoodle is ook een optie, ik ga iig alles doorgeven aan hun, dan kunnen zij kijken wat ze daar verder mee willen/kunnen.

Edit: ze kijken vooral naar fokkers die aangesloten zijn bij de ALAEU.
Laatst bijgewerkt door fannetje op 24-08-20 09:53, in het totaal 1 keer bewerkt

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-20 09:45

fannetje schreef:
Flatcoat fokkers kom ik idd wel uit, al is dat niet wat mijn 2e hond gaat worden waarschijnlijk ;) Maar eerst even zekerheid voordat ik dat hier ga vertellen.

Kim, het is ook niet mijn keuze, maar die van hun. En daar hebben ze echt al heel lang goed over nagedacht. Een Goldendoodle is ook een optie, ik ga iig alles doorgeven aan hun, dan kunnen zij kijken wat ze daar verder mee willen/kunnen.

Oeh spannend!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 10:32

Afbeelding
:+: <3
Nog van gisteren

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 11:04

KimD schreef:
Brrr... Ik kan je ieder geval niet helpen. Beste tip die ik kan geven is op zoek te gaan naar een fatsoenlijk ras wat niet bestaat uit mooie praatjes. Bij zulke kruisingen blijf ik zover mogelijk vandaan.

Dit dus _/-\o_

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 11:10

Oh wauw, wat een prachtige foto Dees! <3 En ah gut, gelukkig had je iets mee om Otje op te warmen. :j

Welkom fannetje! Ben niet zo bekend in die richting dus kan je niet helpen. Maar wat leuk dat je zelf ook aan het orienteren bent! :D

Jeanine, wat grappig, die tip van de frikandelen hoor ik vaker. Ben wel benieuwd of dat nu werkt of niet. :))

Cursebreaker, succes met het zoeken van wandelschoenen! Echt heel fijn zodra je goede hebt, maakt lopen ook heel veel makkelijker. Prachtige foto trouwens :+:
Ja toverballen, ben ook wel erg benieuwd hoe Arya straks gaat zijn. Vind dat altijd zo gaaf om te zien, dat verschil in vacht tussen de seizoenen. :j

Wij zijn vanochtend naar de DA geweest. Vermoedelijk een kat die haar zat was en een nagel in het oog heeft gestoken. Dierenarts kon niet zien of er nog wat zat omdat ze zo druk was maar als de zwelling aan blijft houden, moeten we terug. Voor nu oogdruppels erin doen en afwachten. Ze heeft er wel last van, arm ding :(:)
Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 11:13

Jeetje, wat heftig! Zeker rondom een oog is altijd klote. :(:) Beterschap en een spoedig herstel!

Warboel, die foto van Ot! Ze kijkt zóooo moe uit haar oogjes! :z

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 11:50

Oef Nayomie dat is niet fijn!!

Weer heerlijk gewandeld, dit keer in het bos naast ouwehand dierenpark en beren en wolven gespot :D

Afbeelding
Afbeelding

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 12:57

Nayomie Dat ziet er vervelend uit! Katten nagels kunnen hele vervelende reacties geven... Hopelijk gaat het snel beter!

Citaat:
Wat een fijne update verder van jullie, want het is zo te lezen idd super gegaan! Denk wel nog steeds goed dat jullie met het weekend alsnog oppas regelen; ook gewoon vanwege het feit dat de hond dan aan het hebben van oppas kan wennen als je een paar dagen weg bent bv. Maar toch wel echt fijn dat dit tripje nu gewoon zo goed is gegaan. En dat filmpje is echt geweldig haha! Lastige keus wat betreft het buiten laten of niet. Is een hondenluik in de deur een optie? Dat Beer zelf kan kiezen bv?

We hebben een oppas - een gezinnetje komt twee nachtjes. Heel spannend, maar gelukkig kan hij heel goed met kinderen. Hoop dat hij zich verder een beetje gaat gedragen bij ze ;).
Een hondenluik is niet echt een optie. We hebben een dikke metalen deur en de rest van het huis is er ook niet geschikt voor. Er zijn plekken in de tuin waar hij naar binnen kan - maar het is wel anders dan het echte huis natuurlijk. We gaan het maar per keer bekijken.

-------------

Gistermiddag moest Beer echt even mee in de 'chaos' zeg maar en dat heeft hij super goed gedaan! Mijn vriend was mountainbiken met zijn beste vriend 's middags. Ik had al een gevoel dat ik misschien één vd twee ergens op moest gaan halen, en ja hoor - de beste vriend was over de kop geslagen in een afdaling, fiets stuk, hij stuk (sleutelbeen gebroken bleek later), of ik kon komen met de auto. Meteen in de auto gesprongen en er naar toe. Onderweg naar het ziekenhuis nog even naar huis gereden voor zijn spullen - Beer snel een aai - en weer door. Daarna een paar uur naar huis en weer weg om mijn vriend op te halen die hem thuis was gaan brengen. Al met al was het een chaotische middag / avond, maar Beer was heel braaf. Heb hem de eerste keer in de tuin gelaten - later nog met de buurvrouw gesproken en ze heeft hem totaal niet gehoord. In de avond hem binnen gelaten. Ondanks dat hij het hek en de auto moet hebben gehoord stond hij niet voor de deur toen we binnen kwamen, maar zat hij voor zijn bedje waar hij duidelijk net uit was gekomen. Wij waren in ieder geval heel trots op hem!

Vanochtend bij het wandelen hadden we ook wat leuks. We kwamen het bos uit in een bocht en opeens was daar een veld vol met vogels in alle soorten en maten. Het waren er zo veel! Beer had ze eerst niet door en snuffelde leuk verder op het pad. De vogels begonnen op te vliegen en toen zag hij ze wel. Hij keek zijn ogen uit! Hij heeft niet geprobeerd er achter aan te gaan - maar hij zat aan de lijn dus misschien had dat er mee te maken - dus dat was fijn ;). Ook heeft hij heel braaf honden genegeerd die achter een hek stonden te blaffen. Alleen de keffertjes van twee huizen verder en honden die we tijdens het wandelen aan de lijn tegenkomen reageert hij heftig op. Maar andere honden achter een hek gaat al een stuk beter ;). Al ben ik stiekem wel wat jaloers op het baasje vd hond die ik vanochtend tegenkwam - haar hond liep stoïcijns door terwijl Beer toch wel heel graag er heen wilde. Maar ja, oefening baart kunst.