Ik geef hier 5 cavia's ong 5x per dag een schoon bakje water. Het is nu best warm binnen en ze eten veel droog voer, dus dat vele drinken is alleen maar logisch.
melody7
Geplaatst: 01-02-18 21:59
In de opvang zijn de flesjes (320 ml) na 24 uur meestal half leeg bij koppels, bij bepaalde groente en in kou drinken ze wat minder. Ik denk dus niet dat het te veel is. Welke, en hoeveel groente geef je ze?
Die van mij drinken minder, maar krijgen veel groente. Bij de mannen gaat het water wel snel op maar daaronder is het vaak erg nat, dus ik denk dat hij lekt of dat ze dat zelf doen
Hier drinken ze niet extreem veel, maar ben er ook achter dat het flesje een beetje lekt dus daarom gaat het snel. Ze krijgen ook veel groente met vocht erin dus maak mij niet heel erg veel zorgen.
Even een vraag wbt de hokken kan ik de beren koppels straks gewoon naast elkaar zetten? Wel met een schot ertussen natuurlijk.
Dat is helemaal afhankelijk hoe de beren zich gedragen. Bij sommigen gaat het goed en anderen die bijten zo verwijd aan de tralies dat ze hun tanden afslijten.
Een aantal jaar heb ik mijn cavia's care+ gegeven. Nu heb ik een zak gekocht met kleine brokjes voor mijn jonge cavia. Maar djt is huismerk caviavoer. Is dit persee slechter voor ze?
Vandaag bij de dibo een zak caviaselect 3 kg voor 10 euro. Zullen ze vast blij mee zijn. Ze krijgen het nu heel af en toe er door heen. Maar kunnen ze nu het vaker krijgen
Ja, ik geef meestal goedkoop huismerk voer. Dit waren een soort snoepjes tussendoor omdat ik het te duur vind. Maar nu kan ik het denk ik wat vaker geven. Zullen ze blij mee zijn.
Hier hebben ze nu de cavia muesli van de Welkoop, zitten ook rozenbottels en gedroogde banaan in niet dat ze de banaan lekkervinden de verwende beesten haha
Ik meng science selective met hope farms select dit omdat de supertrio gewoon niet gegeten wordt ( vitamine c pilletjes idem dito ) hier en omdat de select 2400 mg vit c heeft.
Hier is er onverwacht een cavia bij gekomen. Op de een of andere manier kwam ik in gesprek met iemand in de buurt en toen ik vertelde dat ik cavia's had, kreeg ik de vraag of ik nog eentje erbij wou. Een beertje van een jaar oud, deze had twee nestjes verwekt en moest weg. Heb ja gezegd mits het klikte met Flash, anders ging ie terug. Maar ik had een van de bakken boven af, dus daar met zijn tweetjes in gezet. Wel een beetje rangorde bepalen met op elkaar rijden. Maar geen gevechten en ze zitten nu samen in een een van de schuil hokjes. Het is een ontzettend lieve cavia, ook met oppakken. Zit graag op schoot. Vind het wel sneu dat mensen zo met hun beesten om gaan....
Ja heb twee beren duo's. Eentje zitten in de woonkamer en de andere boven in een mega grote bak. Die van beneden gaan ook nog naar boven, maar moet eerst de bak dan opsplitsen