Puppy erbij 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

x_Jeanine_x

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 15:54

Ja dat is wel te zien :D

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 16:49

Skippy01: Wat een goede reactie van Toby tegenover de Tibetaan die je op straat tegen kwam.

JesdaJinn: Leuke foto’s van jullie wandeling in het bos! Het is inderdaad nu veel beter weer om te wandelen.

x_Jeanine_x: Fijn dat je zo heerlijk hebt kunnen wandelen met Yoshi in het bos. De tuin ziet er ook geweldig uit voor Yoshi, een heus speelparadijs!

cursebreaker: Jammer dat jullie uitje naar Doggy Beach niet zo liep als je gehoopt/verwacht had, maar zie het als een leermoment. Zoals al door meerdere in het topic aangegeven is, was het misschien gewoon wat teveel voor Arya waardoor ze dit gedrag ging vertonen. Dan weet je dat ook weer en weet je dat ze daar nog niet aan toe is. :) Wat betreft het blaffen kan ik je wel volgen, maar sommige honden zijn nou eenmaal wat vocaler dan andere honden. Melle heeft ook van die momenten dat hij gaat blaffen, maar hoe drukker me ik daar om ga maken, hoe harder en meer hij gaat blaffen. Zoals Kim ook al zegt: het is een hondenstrand, daar moet dat kunnen.

Simoonzel: Welkom terug zou ik zeggen. Fijn dat het goed gaat met Popo en dat hij goed luistert.

Nayomie: Vervelend zo’n discussie en mensen die hun mening/visie zo aan je opdringen. Ik zou zeggen leg het naast je neer en probeer haar in het vervolg te ontlopen. Wat een prachtige foto’s van Zhiva! Wat wordt ze groot! :wow:

CupCakes_: Ik woon helaas ook niet echt bij jou in de buurt, dus kan je niet helpen met een hondenschool. Wel jammer dat je met de huidige hondenschool niet echt verder bent gekomen met Jip.

Oshaa: Oh, ik ben jaloers! Ik zou zo graag eens een vos tegenkomen, vind het prachtige dieren. Ik heb er alleen een keer een vlak voor m’n auto langs zien gaan, verder ben ik ze helaas nog niet tegengekomen. Wij zien wel zeer regelmatig reeën bij ons in het bos.

cinniz123: Gefeliciteerd nog met je niet-meer-pup!

RoosvanBlue: Ach, de strikjes op het strand! Ik vind ze wel echt heel erg leuk, ze zien er zo lekker knuffelig uit.

Warboel: Jaaaa, weer Otje-foto’s! Wat een lange stelten heeft ze en wat is ze snel zeg, niet normaal!

Wij hebben vandaag weer puppycursus gehad en we hebben erg genoten. Melle is voor het eerst door de tunnel geweest. In eerste instantie vond hij het maar een raar en eng ding, maar uiteindelijk vloog hij er toch doorheen. Hij heeft ook nog even fijn kunnen spelen met de andere pups en is helemaal verliefd geworden op een Rottweiler uit onze groep. Nu ligt hij al een hele tijd moe maar voldaan te slapen. Heerlijk hummeltje is het ook. <3

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 19:30

Heerlijk die Ot!

Als ze oud genoeg is moet je echt eens met haar gaan koersen op een locatie waar ze een fotograaf hebben! Geeft echt gave foto's met de langpootmug.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 21:09

Jaaa is wel de bedoeling Kim :D in Spaarndam hebben ze eigenlijk altijd wel een fotograaf en dat zijn ook super aardige en behulpzame mensen allemaal dus daar gaat ze sowieso een keertje :):)

@BlijNijn ahh goed van Melle! Ot vond de tunnel niet echt boeiend, ze keek me echt zo aan van “oké ik moet hier doorheen? Nah als jij het zegt” *zoef* :))

Wij hebben morgen wandeling met Otje dr broer en zusjes. En papa en mama. Total mayhem wordt dat :') zoomies will be made :Y) wel zin in!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 21:17

Ik heb morgenochtend een date met Curse. <<) Tenminste, als ze haar drie snooze wekkers hoort. :')

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 21:22

Veel plezier morgen allebei! :D

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 21:23

Veel plezier!!

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 21:30

Veel plezier kim en cursebreaker!!!!!

Vandaag heb ik lekker met buddy getrained. Het vooruit begint eindelijk er langzaam in te gaan, ben ik heel erg blij mee *\o/*

Gioia moest bij buddy's baasje blijven.... was ze niet zo blij mee -O- _O- ze was vanaf vanmiddag al bij mijn broertje (ik had een afspraak) en tussendoor heb ik buddy even opgehaald.
Ze was me toen de hele tijd aan het vertellen dat ze naar huis wilde :')
Door bv in de deuropening te gaan liggen
Afbeelding
Of me aan te staren vanuit het midden van de kamer
Afbeelding

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 21:38

Veel plezier beiden!

@arabella jeej, super fijn, progressie *\o/*

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 21:53

Leuk arabella! Komt helemaal goed, zeker als je weer met regelmaat kunt gaan, dan gaan ze vaak met sprongen vooruit! Ga je in de winter ook mee naar binnen?

Ik zit inmiddels alweer wat uurtjes in stambomen te pluizen, soms kan ik daar echt een avond in wegzinken. Heerlijk! <3

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 21:58

Oh tof KimD, ik vind dat ook zo geweldig! <3 Otje dr over-overgrootmoeder heet Desiré (zo heet ik ook _O- ) en haar meeste voorouders komen uit Amerika.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 21:58

Ik ga in de winter zeker mee naar binnen. Ik deel dan wel het uur met de 2 honden (zoals het er nu uitziet zouden we weer naar groepstrainingen van een uur gaan).
Ik heb dit eerder gedaan en dat was heel fijn, jan kwam er zelf mee :p

Buddy mag nu een nachtje bij mij slapen, maar heeft nog steeds behoefte aan aandacht
Afbeelding
Dus van 10cm afstand aanstaren is heel leuk _O-

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 22:05

Hhaha die oogjes ook! Benieuwd of hij dat kan doorzetten met die gedeelde uren. Ik verwacht eerlijk gezegd weer aangescherpte maatregelen binnen de kortste keren met alle vorderingen en de eerste persconferentie alweer geweest enzo. :x

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 22:09

We zullen wel zien. En anders gaan we weer voor het kwatiertje per week. Maar dan doe ik buddy 10 minuten en gioia 5 ofzo. Buddy red 15 minuten vaak net niet dus kan gioia dan mooi inspringen. Op het laatst is hij er niet meer echt bij.

Het gaat inderdaad niet echt goed met de corona ja. Ik hoop wel dat we dan de hal in 2 kunnen delen en zo kunnen trainen. Maar we zullen zien

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 22:23

Ik ben ook echt benieuwd! -O-

Ik heb mijn nieuwe (foute) riemen binnen, ik ben blij! Puk is blij! Harvey is blij-achtig! Dana, nouja... :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-20 07:10

Ohh KimD die zijn leuk <3

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 08:40

Kim geweldig! Ik snap niet wat er fout is aan unicorns en regenbogen hoor :D

Arabella lekker weer aan de slag! Wat is Buddy ook een leukie zeg :)

Gaaf Warboel om te gaan koersen! Jackie is ook echt knettersnel maar dat zou peanuts zijn denk ik vergeleken met Ot :o

Jeanine was het nog gezellig? Ik ben nu al benieuwd naar de foto van Yoshi met truitje <3

Oh Cinniz nog gefeliciteerd!

Skippy ik had het terriër avontuur even gemist, balen zeg! Ik wil ook altijd alleen wandelen. Doe het voor mijn rust hoor, niet om te socializen (voor mezelf).

Curse volgens mij had ik nog niet gereageerd maar idd. je bent goed bezig en als mensen zich druk maken dat een hond druk is en blaft aan de lijn, tjsa...Ga je lekker met jezelf bezig houden anders :roll:

Net als die discussie van Nayomie. Leuk hoor dat iedereen het zo fantastisch goed weet, bedankt en tot ziens. Lekker je eigen gevoel volgen!

IMJ en JesdaJinn wat een leuke foto's :)

Kim en Curse have fun vandaag! Jullie waren al vroeg uit de veren zag ik.

Ik moet vandaag een hele bak werk verzetten wil ik een beetje rustig de week in gaan. Dus dat wordt dan maar mijn activiteit op deze regenachtige dag. De strikjes zijn lekker chill dus hopelijk krijg ik wat gedaan O:)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 09:32

RoosvanBlue
Ja die strand foto’s van je strikjes - omg die nickname blijft echt plakken hahaha - zijn echt prachtig! Veel succes met alles wat je moet doen vandaag! Fijn dat de strikjes lekker chill zijn.

cinniz
Ook via deze weg nog gefeliciteerd met Guapa’s eerste verjaardag! Echt leuke fotos ook!

Nayomie
En ineens is die Echte kleine fluffball puppy look weg he nu die oren zo mooi rechtop staan! Prachtige foto’s in combinatie ook met de hei die in bloei staat.

Warboel
Dankjewel voor je lieve woorden, jeetje <3 Ja, uiteindelijk kunnen we niet meer als ons best doen en bewust bezig blijven en reageren op dingen. Ondertussen heb ik het weer wat van me af kunnen zetten en bv. Nog een paar fijne wandelingen met Kim en d’r roedel gehad en gister in het losloop gebied met vreemde honden heeft ze het heel goed gedaan weer - ze vind ze soms nog spannend en gaan de haren omhoog, maar ze trekt wel goed bij - dus dat soort dingen geven dan wel weer motivatie en een boost die je dan wel echt weer even nodig hebt als je je even rot voelt. De foto’s waren inderdaad wel leuk haha! Als je die ziet, zou je nooit zeggen dat er idd ook een nare ervaring aan vast kleeft, lol. Maar soms kom je idd pas op een moment zelf erachter van ‘ok, dit is nog Te veel momenteel’ en ga je dan gewoon ‘op je bek’, maar nu we dat weer ervaren hebben ga ik gewoon idd weer een stapje terug en dan stap voor stap weer verder. Je moet dan alleen even die negativiteit van je ‘afschudden’. Soms gaat dat binnen een dag en dit x heb ik er wel een paar dagen goed last van gehad voor ik weer zoiets van ‘ok, kom maar op. We gaan er weer tegenaan.’ En we gaan idd niet naar de herder ochtend bij de zwemvijver! Ik kan als ik wil met die broertjes van Arya ook nog een keer elders afspreken en wat betreft zwemmen kan ik dus idd ook nog wel wat anders verzinnen. Maar even wachten voor ik idd weer zoiets van d’r vraag en nu weer even focussen op de gewone wandelingen (met vreemde honden) en volgende maand ook weer beginnen met cursus, dus dat is ook wel weer even goed zo dan.

Ik vind die foto’s en filmpjes van Otje toch zo heerlijk altijd. Wat is het een levensgenieter - als ik zo kijk altijd is dat echt het eerste wat in me opkomt haha. Dat filmpje vind ik echt geweeeeldig en daarin doet ze haar nickname echt eer aan haha!

En: Heel veel plezier vandaag met de familie van Ot- meeting! We verwachten foto’s hihi.

BlijNijn
Ja dat is ook zo; hoe drukker je je maakt, hoe erger het gedrag dan ook wordt wat ze vertonen. Arya reageert idd ook heel erg daarop als ik niet rustig kan blijven wat dus idd bij Doggy Beach gebeurde haha. En idd, dat was dan weer een moment waarin ze gewoon aantoont dat het even te veel is en we weer een stapje terug moeten. Mijn stomme hersens kunnen dan vaak slecht ermee omgaan en dan ga ik gewoon van 0-100 in een paar seconden en dan denk ik dat het nooit meer goedkomt haha! Maar ondertussen zijn we weer van alles aan’t doen en oppakken en is het weer van ‘we gaan ervoor’, dus benieuwd of dat weer wat progressie gaat brengen hihi.

En wat tof dat hij door de tunnel is geweest en even lekker heeft kunne spelen met de andere pups. Genieten is dat dan he als je zo heerlijk voldaan weer naar huis gaat.

Arabella
Dankjewel! Wat fijn dat je vooruitgang ziet; dat geeft dan zo’n heerlijke Boost! En voor Gioia goede oefening om dan even ergens anders te zijn hihi. Lekker subtiel is ze inderdaad hahaha - Buddy ook overigens met het staren, lol.

skippy
Dankje!

Kim
Oh, wat een toffe riemen!! Er zit dus aan de andere kant een tuggie en balletje vast? Wat origineel!

En ik ben weer terug van een voldane en gezellige wandeling met Kim. Ik heb maar 1x hoeven te snoozen overigens hahahaha. Om 5:50 en om 6 dan echt eruit! Ik ben jammer genoeg vergeten om echt groeps-foto’s enz te maken tijdens het lopen, dus volgende keer weer! Heb wel snel, toen Kim met haar camera bezig was, even een paar foto’s geschoten toen Arya even braaf (moment opname hahaha want ik kan niet op 1 of 2 handen tellen hoevaak ze Kim niet half omver geblazen heeft, oeps.) lag te wachten - en nog snel eentje van Puk die zo mooi erbij zat!

Afbeelding

Overal natuurlijk de tong tot op de grond want ze was al doodop van het meerennen met de rest wat wel conditie heeft _O- :') Tussendoor toen Kim foto's maakte heeft ze weer kunnen bijtanken en kon ze het tweede deel van de wandeling weer mooi mee haha.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu ligt Arya helemaal gestrekt en KO en ga ik even ontbijten en ook gestrekt op de bank voor we naar het proefzwemmen van Milan moeten.

Arya d'r rechteroor is wat vuil en een beetje rood. Ze flapperde vanochtend wel regelmatig ermee, dus hoop niet dat het weer begint te ontsteken, maar dat zijn wel al lichte symptomen die duiden op... -O- Zit d'r niet mee met d'r oortjes. Als het er morgen nog is, maar even een afspraak maken om langs de praktijk te gaan voor een zalfje.

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 09:49

Echt respect hoor dat je er zo vroeg uit ging. Bij ons springt Jackie rond 06.00 op mijn hoofd (omdat ze moet plassen) dus dan ben ik ook vaak wel wakker maar daarna gaan we echt weer even plat hoor vaak :Z Ja de strikjes houden we er gewoon in, ik vond het super goed gevonden :D

Wat een leuke foto's van jullie wandeling, ziet er prachtig uit!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 11:23

Ik kreeg ook een hele mooie "in your fiets face - BOOP!" van Arya. Die van ons springen ook altijd op, alleen is Arya wat groter dus die komt ook wat hoger. _O-

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 11:25

arabella2000: Wat fijn om te lezen dat je zo fijn met Buddy hebt getraind. En Gioia denkt “Ik laat je nu echt niet meer gaan hoor, baas”.

KimD: Geweldige riemen, lekker fout! **\O/**

RoosvanBlue: Succes vandaag!

cursebreaker: Wat een mooie foto’s. Fijn dat de wandeling met Kim geslaagd was! En wat sneu van Arya’s oor. Hopelijk valt het mee.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 11:39

@cb geslaagde wandeling dus? 6u is wel vroeg op zondagochtend ja!

@warboel veel plezier met Otje's familie!

@roosvanblue ow, nou, mijn schoonzusje ging foto's in de heide maken van de honden, dus zodoende dat de terriër er bij was dus. Meestal loop ik of alleen (het liefst) of met een van mijn ouders of broer en dan de doodle.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 11:42

curse Mooie foto's weer! Leuk dat de wandeling zo geslaagd was.

roos die strandfoto's <3

Kim Heerlijke foute riemen!

Hier gaat alles zijn gangetje. Jip was van de week een dag ziek, maar nu al weer een eind opgeknapt gelukkig.

Vorige week hebben we een nieuw gebied ontdekt, dus dat was wel weer tof. Nieuwe gebieden zijn altijd leuk *\o/*

Afbeelding

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 12:27

Even geen bijles post. Ik ben een hyper springkonijn op het moment :D

Aelynn is net Hongaars show kampioen geworden *\%/* *\%/* *\%/* *\%/*
En dat op net 21 maanden oud en de eerste keer tussen de volwassen honden.

Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 12:39

Van harte gefeliciteerd! *\o/* Y)(^)