Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Wat betreft het blaffen kan ik je wel volgen, maar sommige honden zijn nou eenmaal wat vocaler dan andere honden. Melle heeft ook van die momenten dat hij gaat blaffen, maar hoe drukker me ik daar om ga maken, hoe harder en meer hij gaat blaffen. Zoals Kim ook al zegt: het is een hondenstrand, daar moet dat kunnen.
in Spaarndam hebben ze eigenlijk altijd wel een fotograaf en dat zijn ook super aardige en behulpzame mensen allemaal dus daar gaat ze sowieso een keertje
zoomies will be made
wel zin in!
Tenminste, als ze haar drie snooze wekkers hoort.
ze was vanaf vanmiddag al bij mijn broertje (ik had een afspraak) en tussendoor heb ik buddy even opgehaald.

Otje dr over-overgrootmoeder heet Desiré (zo heet ik ook
) en haar meeste voorouders komen uit Amerika. 
Ja, uiteindelijk kunnen we niet meer als ons best doen en bewust bezig blijven en reageren op dingen. Ondertussen heb ik het weer wat van me af kunnen zetten en bv. Nog een paar fijne wandelingen met Kim en d’r roedel gehad en gister in het losloop gebied met vreemde honden heeft ze het heel goed gedaan weer - ze vind ze soms nog spannend en gaan de haren omhoog, maar ze trekt wel goed bij - dus dat soort dingen geven dan wel weer motivatie en een boost die je dan wel echt weer even nodig hebt als je je even rot voelt. De foto’s waren inderdaad wel leuk haha! Als je die ziet, zou je nooit zeggen dat er idd ook een nare ervaring aan vast kleeft, lol. Maar soms kom je idd pas op een moment zelf erachter van ‘ok, dit is nog Te veel momenteel’ en ga je dan gewoon ‘op je bek’, maar nu we dat weer ervaren hebben ga ik gewoon idd weer een stapje terug en dan stap voor stap weer verder. Je moet dan alleen even die negativiteit van je ‘afschudden’. Soms gaat dat binnen een dag en dit x heb ik er wel een paar dagen goed last van gehad voor ik weer zoiets van ‘ok, kom maar op. We gaan er weer tegenaan.’ En we gaan idd niet naar de herder ochtend bij de zwemvijver! Ik kan als ik wil met die broertjes van Arya ook nog een keer elders afspreken en wat betreft zwemmen kan ik dus idd ook nog wel wat anders verzinnen. Maar even wachten voor ik idd weer zoiets van d’r vraag en nu weer even focussen op de gewone wandelingen (met vreemde honden) en volgende maand ook weer beginnen met cursus, dus dat is ook wel weer even goed zo dan. 
Tussendoor toen Kim foto's maakte heeft ze weer kunnen bijtanken en kon ze het tweede deel van de wandeling weer mooi mee haha. 

Zit d'r niet mee met d'r oortjes. Als het er morgen nog is, maar even een afspraak maken om langs de praktijk te gaan voor een zalfje.
Ja de strikjes houden we er gewoon in, ik vond het super goed gevonden