Puppy erbij 2019

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

punjab

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 12:05

Leuk kiwitje gefeliciteerd *\o/*

Had al beetje een vermoeden. Ga nu je site eens bekijken. :)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-19 12:17

cursebreaker schreef:
Ja, het moet idd niet te hard zijn want de bedoeling is; hap slik weg, zodat ze geen halve minuut staat te kauwen terwijl ik aan't oefenen ben haha. Dan ga ik bij het volgende loon van manlief een bestelling doen :)

EDIT:
krijg je ook nog gewoon gedroogde konijnen oren zonder vacht?
Zie wel geiten oren staan, die zou ik ook eens kunnen proberen.
Maar met vacht heb ik d'r nog nooit gegeven, dus blijf dan liever nog even bij de variant zonder vacht bv.

Het is altijd wel iets kauwen. Maar je kan ze evt kleiner snijden. Doe ik ook wel eens als ik Djes lang bezig moet houden :')

De konijnenoren zonder vacht komen ook nog. Maar helaas heb ik nog niet alles binnen van alle leveranciers!

De paardenvet snacks zijn echt hard. Mn pup van 8 maanden kauwt ze ook zo weg. En zeurt ook gewoon om meer. Onze reu vond ze een beetje plakkerig ofzo. Maar komt gelijk weer aangerend voor meeeeeer :')

Schapenvet gaan we in principe niet in snacks bestellen. :)

xDenies; Lam kunnen we meer van bestellen. Maar via een andere leverancier. Dus als je iets zoekt roep maar! :)

Thanks allemaal!

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 12:34

Leuk Kiwi!

Olly heeft dit weekend show, eerste keer met zijn nieuwe handler, dus ben benieuwd;)
Als die morgen het CAC krijgt heeft die ook zijn eerste titel binnen. Precies oud genoeg, 27 maanden en 1 dag;p

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 12:35

Schapenvet bonbons haal ik meestal bij een lokale dierenwinkel omdat ik ook hun wil steunen waar kan. Aangezien ik qua voer al vast zit aan Zooplus, probeer ik de rest eromheen, zoals speeltjes ook enz, zoveel mogelijk bij lokale winkels te halen. De snacks ga ik in het vervolg dan mooi via jou bestellen :) Maar schapenvet en paardenvet samen vind ik ook wat veel vh goede dus ik houd het even bij schapenvet (daar zit ook knoflook bij waarvan het zogenaamd ook helpt tegen teken. Geen idee of het echt werkt, maar baadt het niet, schaadt het niet haha)

Konijnen oren met vacht zijn ook geschikt voor jongere pups al? Aangezien niet alle snacks aangeraden worden nog voor pups die nog niet klaar zijn met tanden wisselen bv. en misschien niet alles even goed verwerkt krijgen? Geen idee haha. Anders ga ik die met vacht ook eens proberen voor d'r.

Ohh spannend @Ianthe!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-19 12:42

Das gaaf Ianthe

Jahoor, met vacht kun je ook gewoon aan pups geven! :) Doen wij ook gewoon. Zelfs in het nest.

Teveel knoflook is wel schadelijk. :o

De konijnenoren zonder vacht staan er op. Maar moeten nog wel binnenkomen. :o

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 12:44

Wat is teveel knoflook? Ze krijgt 1 mini bonbon schapenvet per dag waar wat knoflook in zit verwerkt. Krijgt geen hele tenen ofzo :')

Ik heb onlangs al een berg oren gekocht, maar de volgende keer bestel ik ze bij jou mee en ook die met vacht. Benieuwd wat ze daarvan gaat vinden.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-19 12:46

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 12:48

Ze krijgt sowieso geen verse knoflook waar ze in het artikel voor waarschuwen, want dat weet ik ook dat dat schadelijk is. Het is gedroogde knoflook wat er in die bonbons verwerkt zit, waar ze 1tje van krijgt per dag, wat voornamelijk uit schapenvet bestaat.

EDIT:
Dit is de verhouding; 97.5% schapenvet en 2.5% knoflook.
Wat nog vrij weinig is. Bij sommige zijn de verhoudingen 95/5 bv.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 12:55

Die van mij vinden konijnenoren zonder vacht geeneens lekker, die zijn meer fan van runderoren. Konijnenoren MET vacht is dan wel weer lekker haha.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 12:55

Gefeliciteerd Kim, erg leuk! :D

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 13:02

xDenies haha ze vinden altijd wel iets om te graven. Heerlijk koppie zit er op zeg *\o/*

Welkom CupCakes wat een leuke naam zeg Pip

Kiwiwitje waaw zo gaaf gefeliciteerd *\o/*

Noakim0203 wat is Bodie een leukerd zeg

Anna79 heerlijk die krulletjes

Hier vreselijk vies weer. Wilde vandaag eigenlijk het park weer eens bezoeken met Candy maar dat stellen we eventjes uit voor als het droog is. Maar ach Candy en Snoopy zijn lekker aan het slapen samen.

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-19 13:02

Als je er ook maar eentje per dag geeft valt het wel mee hoor! :)

Dankjewel! :D :D Heb er zo'n zin in

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 13:08

kiwiwitje schreef:
Als je er ook maar eentje per dag geeft valt het wel mee hoor! :)

Dankjewel! :D :D Heb er zo'n zin in

Zoek je ook nog wederverkopers? Dan weet ik misschien nog wel iemand voor je. <<)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-19 13:13

Voor nu zijn we vooral bezig met zelf opstarten, maar als t dadelijk loopt is dat misschien wel een optie :j

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 13:53

Wat leuk van je webshop, Kim!

Wij zijn trektuigen wezen passen deze week, ik had ze van tevoren een berichtje gestuurd of ze de maten hadden die ik verwachtte nodig te hebben en die hadden ze. Helaas is AJ blijkbaar enorm en is er een grotere maat besteld, dus we zijn super ongeduldig aan het wachten :'). De maat voor Zig was sowieso nog niet binnen, dat is een geheel nieuwe maat dus die duurt nog wel even.

We hebben deze week ook een Agility parcours gehuurd en ze hebben geweldig gewerkt <3. Aj op de gok de paaltjes laten doen, die hij thuis nog niet zonder wires heeft gedaan, en hij deed ze perfect. Ook Zig zn paaltjes was ik dik tevreden over, na het hele fiasco waarbij hij bang/onzeker werd van de paaltjes en ze helemaal niet meer wilde doen, zijn we nu op de goede weg en neemt hij ze zelfs semi zelfstandig :D.

AJ en Zig zijn beide ontzettend blafferig. Ik heb ze met Agility, als ik ze beide mee heb, omstebeurten in de bench en dan gaat het prima. Ik hoef ze niet aan de zijkant vast te maken, dan gaan ze als een brandalarm. AJ is vooral fan van alles moet beblaft worden :'). Zijn 'klaar' commando zit er gelukkig wel goed in, maar ik moet echt eens werken aan het geduld van de jongens :').

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 15:06

Kiwiwitje gefeliciteerd met je eigen webshop! Wat gaaf. Ga meteen even kijken. :)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-19 15:18

Dan zal ik nog maar een leuk nieuwtje delen :+
Het is wel een foto van het scherm, dus minder duidelijk. en even door photoshop gehaald ivm de pijltjes.. :P
Afbeelding

Spoiler:
Voor de gene die moeite hebben met tellen (begrijpelijk.. )
Afbeelding

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 15:50

kiwiwitje schreef:
cinniz123 schreef:
@kiwiwitje wat bedoel je precies?

@XDenies ik zit indd in ridderkerk en gister op bolnes geweest daar zit indd alleen 1 iemand die het doet.

Net een 2de praktijk gesproken die me er sws meer info over kon geven als mijn eigen da assistente en het zijn 2 verschillende verhalen en dus ook 2 verschillende prijzen,titter €42 en vervolg enting €16.

Maar wat ik dus nu begrijp is dat doordat ze met 6 weken geent is bij de fokker je nu dus scheve waardes hebt.
Het beste is om pups die helemaal niet geent zijn te titteren en pups die wel geent zijn alle basis entingen te geven en daarna gaan titteren.
Klopt dat?
Ik ga sws wederom straks weer navraag doen bij mijn eigen kliniek maar ik merk dat hierin nogal wat verschil zit.....

Dat als je alleen ent dat je dan ook niets weet. behalve dat er geeent is. :)

Klopt ik snap je punt indd daarom wil ik ook titeren maar ik ga niet meer bij mn eigen da.
Ik moest nu dus 40€ afrekenen en daar was al een korting af.
Heb nu dus 95€ betaald en dan moet ik over 3 weken weer 55€ voor titeren en dan is de kans best groot dat er weer geent moet worden.
En als ik dat van xdenies hoor dat het bij haar daar fout is gegaan baal ik er wel een beetje van.

Wat een super leuk nieuws van de website,die ga ik zeker in de gaten houden!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-19 15:59

T is wel een duur grapje indd. Vanaf t nest hebben wij 4 x moeten titeren. 6-9-13 weken en 15 weken. (Na enting op 13)

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 16:04

kiwiwitje schreef:
T is wel een duur grapje indd. Vanaf t nest hebben wij 4 x moeten titeren. 6-9-13 weken en 15 weken. (Na enting op 13)

Ik heb net weer een dierenarts aan de lijn van de vaccicheck lijst maar deze zegt hetzelfde als die van vanmorgen aan de telefoon dat pups titeren een moment opname is en dat de uitslag een dag later totaal anders kan zijn :?
Beide adviseren de basis entingen t/m een jaar en daarna pas te titeren
Deze was overigens helemaal bizar duur consult 39,50+ vaccicheck €45 + eventuele enting standaard tarief.

Ik vind ergens voor betalen dus niet erg maar dat er zo enorm veel prijsverschil in zit vind ik wel bizar.
En dat de ene dierenarts de andere totaal tegen spreekt zit me ook niet lekker.

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 16:18

Gefeliciteerd kiwiwitje met je webshop! Super leuk!!

Hier gisteren met Skye naar dierenarts geweest voor kennelhoest enting. Die bleek ze al gehad te hebben bij de fokker haha. Blijkbaar hebben ze er in België een andere benaming voor :P maar weer helemaal nagekeken, ogen waren nu helemaal goed dus waarschijnlijk is ze er overheen gegroeid. Bespiering was goed en ze was netjes recht. Happyyyy
17.7 kilootjes nu
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-19 16:22

Dat soort dierenartsen horen niet te titeren. Die van pups daalt uiteraard in maternale stoffen. Maar aan de intensiteit van de stip kun je gewoon zien wat de waardes zijn :)
En hij kan niet van bijv 3 naar 0 in 1 dag :) daar gaan weken overheen :)

Netjes kim! En thanks!

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 16:27

Leuke webshop kim, gefeliciteerd en veel succes!
Oh en proficiat met de pups *\o/*

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-19 16:32

Thanksss!

Ik stuur je straks een pb cinniz. :)

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 16:34

kiwiwitje schreef:
Thanksss!

Ik stuur je straks een pb cinniz. :)

Thanks want ik zie door de bomen t bos niet meer :')