Kittenkletstopic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 15:09

Precies dat inderdaad lor1!

Zo even een filmpje van Nova gemaakt en daar wat stills uit, zo zie je d'r buikje wat beter :j volgens de DA/echo zouden er een stuk of 5 in zitten dus ik ben erg benieuwd!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Edit: Excuses voor de grote foto's. Iemand een idee hoe je die kleiner krijgt bij uploaden via de telefoon?

Rennie89

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 15:14

Ze is prachtig! Je ziet het inderdaad goed nu!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 15:26

Ohja duidelijk idd :P

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 15:41

Bengalen, ook zo mooi!
Mooi buikje hoor!

Lastig lifaya. Ik zou ook voor zo'n chip-voerbakje gaan geloof ik

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 15:56

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 16:04

Imj, chip voerbakje is 100 euro per stuk en ik moet er dan twee kopen met het risico dat ze nog steeds bij elkaar gaan eten (staat ook in de recensies dat dit met regelmaat gebeurd!) ... Nee een duur grapje om uit te proberen :+

zeker als je al moet opletten op je geld en iets achter de hand moet hebben voor eventueel medische kosten die in mijn ogen veel belangrijker zijn. Ik woon alleen en heb niemand om mijn rekeningen mee te delen ;)

ik vind het nog heel wat dat ik alles tot nu toe kan ophoesten zonder in de schulden te zitten en mijn katten alle medische zorg te geven die nodig is.

En ik hoef niet te horen dat ik dan maar niet voor een nestje had moeten kiezen want niemand kan in de toekomst kijken.

Ongeluk komt meestal met veel tegelijk, zo ook in mijn geval. Mijn katten zijn mijn prioriteit en ik heb alles voor ze over, alles. Maar ik moet wel reëel blijven.

Excuses dat ik wellicht wat aanvallend overkom maar heb geen zin om mijzelf de hele tijd te herhalen en mijzelf te verantwoorden voor iets wat helemaal niet nodig is. :)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 16:10

Lifaya Ik begrijp het. Maar het zou zo jammer zijn als de kittens nu al wat tekort komen Door ontbrekende voedingsstoffen met alle gevolgen van dien.

Misschien staan die bakken ook wel op mp oid.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 16:22

Had idd al gekeken op Mp, stond niks op.
De bedoeling is dat zodra de hoeveelheid kristallen verminderd is ze op compleetvoer urinary gaan. Dat mag een zwangere poes wel :) dus hopelijk is dit volgende week mogelijk ;) kittens zullen op eukanuba of bozita kitten gaan. Gezien de katten toch liever royal canin eten zal dit geen probleem zijn.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 16:54

Vind net een zak met voer van iams kitten van ca 6 kilo :') dacht al dat ik het nog had... Maar ik hoef het niet meer, denk dat ik het maar weggooi

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 16:54

Kun je toch doorverkopen of weggeven? Zo zonde anders...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 16:56

Is al wel een jaar oud en open... Anders doneerde ik het met liefde aan het asiel

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 17:10

Oh wat zonde! Halen de katten er ook hun neus voor op? Als ze het eten zou je het misschien nog voor de kittens straks kunnen houden, evt in de overgangsfase naar vast voedsel dan kan je ze toch weken :j

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 17:17

Ik wil de kittens liever op iets hoogwaardiger voer als bozita hebben :p iams is prima voer maar ik ga het niet meer geven :p ik kan het wel langs brengen bij het asiel en mogen ze het zelf beslissen

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 17:23

Ik ken beide merken niet dus heb geen flauw idee :') maar hopelijk kunnen ze er daar nog wat mee.

Ik voer zelf Applaws en Orijen qua brok, Animonda Carny en Applaws van natvoer en daarnaast KVV van Bibi, Carnivoer, Haaksbarf en Tinlo.

Als ik het zo opsom is het nogal wat trouwens :=

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 18:25

Vandaag zoiets leuks gekocht voor de katten, een flying butterfly.
Het is een handvat met een ijzerdraadje en daaraan een vlindertje, ligt op de speelgoedafdeling bij Action en kost €1,19 dacht ik.
Dikke hit volgens de katten hier, helemaal waus waren ze. *\%/*

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 21:34

Ga zo even bijlezen!

Afspraak is verzet naar morgen 12u..
dat kwam net even wat beter uit.
Mollie zelf voelt zich weer beter.
Was haar net kwijt, ligt ze op de "grote katten kamer" in de slaapzak op de kast. Wijsneus!

Rasechte Halloween kitten...

Afbeelding

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 22:03

Mag ik me bij jullie melden? :D
Sinds woensdag woont dit mormel bij ons:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Omdat ons andere mormel (http://boktimg.nl/img/m/wMy1sM.jpg) een beetje eenzaam was na het overlijden van onze oudste.

We hebben hem Peter gedoopt (de andere heet Wolf :D), hij is ruim 10 weken oud en doet het super.
Beide katten komen van dezelfde plek, een pension dat ook regelmatig kittens opvangt. Van hen mochten we ook een bench lenen voor in de woonkamer, zodat hij op een veilige plek kan wennen aan Wolf en onze hond Pino, die beide lief zijn maar behoorlijk lomp uit de hoek kunnen komen.
Het bleek al snel dat de bench niet zo zeer voor Peter zelf, maar vooral voor Wolf en Pino de meest veilige optie is :+
Beiden gedragen zich heel netjes, geven Peter de ruimte en doen niet lelijk tegen hem - Peter zelf gaat echter met hoge rug vol in de aanval als éen van de twee in de buurt komt :=
Met Wolf heeft 'ie inmiddels een paar eskimo zoentjes uitgewisseld, maar het moet allemaal niet te lang duren of de nagels komen tevoorschijn. Wolf maakt dan zo'n blik: >;) en loopt er dan van weg. Pino durft inmiddels niet meer in de buurt te komen en kruipt in een hoekje van z'n mand als meneer voorbij komt paraderen.

Lijkt me leuk om kitten verhalen en tips uit te wisselen!

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 22:08

Ahh wat een dotje <3

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 22:13

Ahhh. Hij heeft wel wat langer haar lijkt het!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 22:15

Achosssiueeeee! Schattig

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 22:22

IMJ schreef:
Ahhh. Hij heeft wel wat langer haar lijkt het!

Klopt! Papa is een Noorse boskat, mama een Main Coon kruising. Beiden niet met mega lang haar, dus denk dat deze er ook altijd een beetje frommelig uit zal blijven zien. 'T is ook echt een opdondertje, denk niet dat hij heel flink gaat worden. Maar leuk is 'ie hoe dan ook :D

dank jullie wel!

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 22:34

Mollie vraagt of we Peter kunnen gaan stelen.. O:)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 22:51

Leuke kruising!
Zal je zien, straks weegt hij 10kg :D

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-16 22:59

Ach die gaat je nog verbazen denk ik. <3 ik denk dat dat een grote harige knuffel wordt. :D

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 23:00

Peter wil hier helemaal niet weg! Hij heeft ons allemaal onder de duim, euh, klauw. O:) Hij heeft overigens wel nog een prachtig zusje, een lapje. Weet niet of die inmiddels als een baasje heeft..

Met Wolf riepen we heel hard dat 'ie gigantisch ging worden, maar die is uiteindelijk vrij compact gebleven.
Dus bij deze durf ik het niet zo hard meer te zeggen haha. Papa is wel flink, mama een beetje een poppetje. Vreten doet 'ie in ieder geval als een dijkwerken (en schijten ook) dus wie weet..