Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaus

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 18:31

Hoe oud is Naya ook alweer? 20kg voor een aussie teefje is wel prima voor zover ik ze ken. Meeste Aussies die ik ken zijn tussen de 25-30kg maar die vind ik ook veel te lomp :=

Lijkt me leuk om vergelijkingsfoto te zien Kim :D

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 18:34

Op de korthaardag vond ik Dana er niet uitspringen qua 'klein', één van haar zusjes zat naast me en die was ongeveer hetzelfde. AJ was toen al wel een stukje groter dan zij. Ben wel bij fokkers geweest met teven van +/- 58cm en AJ z'n moeder is ook wel 56 cm.

Die van mij willen overigens altijd mee naar de WC :'). Als ik huiswerk doe, dan zitten ze vaak ook bovenop me aan de eettafel. Ook Mr. 24 kilo :'). Ze plakken eigenlijk ontzettend aan me, maar alleen zijn is geen probleem.
Netjes aan de rand met m'n vriend wachten bij hond2018 omdat ik met de andere hond een workshop doe is wel een probleem :))

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 18:35

xLaraaj schreef:
Ok Naya is echt wel zwaar met haar 20kilo tegenover die van jullie :P

Naya is ook een aussie toch? Komt elin aan met 47cm en 18kg..

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 18:37

Hier dus echt exact andersom _O- Wachten langs de kant bij trainen is geen probleem. Naar de WC gaan ook niet. Maar zodra er iemand weg is is het spanning. Ook als de ander nog thuis is. Als we weg zijn zit meneer, als hij niet ijsbeert) alleen maar zo:

Afbeelding

Spreekt wel voor zich denk ik :(:)

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 18:46

Skip is +- 56cm en tussen de 18 en 19 kg. Vind hem zelf erg klein, maar als ik hem vergelijk met die van jullie, valt dat wel mee. Maar de rasstandaard is tussen de 62 en 66 cm. Ik hoop echt dat ie nog een stukje gaat groeien. Hij is nu al 9 maanden.

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 18:48

Gefeliciteerd nog Diandra! :D
Kaus, wat voor een camera heb jij? :o
Ik heb ondertussen sinds 3 dagen Hero niet meer in de bench en ik snap er niks van.. hij plast 's nachts niet meer binnen, piept 's ochtends niet. Ik kan weer normaal slapen en hij houdt het gewoon op. Van de ene op de andere dag. Gewoon omdat hij de bench stom vindt.. :')

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 18:51

Ik vind het trouwens hilarisch hoe weinig AJ reageert op vuurwerk. Nu is hij natuurlijk leven met ons gewend }:) en ik vind het leuk om samen met de honden knallend plastic inpakmateriaal kapot te stampen en met de honden met ballonnen te spelen en we zijn onhandig genoeg dat er wel vaker dingen vallen en dan knallen maken ofzo :'). Eergister de eerste 'echte' knal, het boeide hem echt he-le-maal niks.

(Ondertussen achter mijn rug op de bank: honden wisselen van runderoor want 'die andere is beter'. Bijzonder weer :') )

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 18:54

ZoZenn schreef:
Op de korthaardag vond ik Dana er niet uitspringen qua 'klein', één van haar zusjes zat naast me en die was ongeveer hetzelfde. AJ was toen al wel een stukje groter dan zij. Ben wel bij fokkers geweest met teven van +/- 58cm en AJ z'n moeder is ook wel 56 cm.

Die van mij willen overigens altijd mee naar de WC :'). Als ik huiswerk doe, dan zitten ze vaak ook bovenop me aan de eettafel. Ook Mr. 24 kilo :'). Ze plakken eigenlijk ontzettend aan me, maar alleen zijn is geen probleem.
Netjes aan de rand met m'n vriend wachten bij hond2018 omdat ik met de andere hond een workshop doe is wel een probleem :))

Haar moeder en beide zusjes vallen haar dood. :') Zit ook ruim 4kg verschil in.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-18 19:12

Chick is 38 cm en 14 kg
Boellie is 36,5 en 16,5 kg

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 19:14

Met 9 maanden groeit hij nog wel even door hoor! Geen zorgen :D Meen dat Dexter in die periode nog zeker 3kg is gegroeid.

Loolotte, deze hebben we https://www.bol.com/nl/p/full-hd-ip-cam ... 072177583/
Super handig ding :D

Hier is vuurwerk ook niet zo'n ding. Buurkinderen gooien sowieso al sinds we hier wonen van die knalerwten naar de honden dus ze zijn wat gewend :') Dexter kijkt wel om naar een knal maar die kijkt sowieso naar alle geluiden WANT STEL JE VOOR DAT HET IEMAND IS DIE JOU WIL AAIEN *\%/* *\%/*

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 19:19

kiwiwitje schreef:
Chick is 38 cm en 14 kg

Haha mijn grootste kleintje is 45 cm en maar 11.4 kg :+
De anderen zijn 56 cm en 25 kg, 46 cm en 14 kg, 42.5 cm en 12 kg.

Puppy is klein maar al wel 6.6 kg!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-18 19:44

Als je de rasstandaard aanhoud dan zijn die van mij te zwaar. Chick zou nog wel iets aan vetjes kwijt mogen. Maar dan hebben we het over max 0,5 kg en dat is dan veel. Boellie zou dan eigenlijk weer niks kwijt mogen, die is prima zo.

Niet te hard roepen he Lotte! Maar wel fijn dat het zo goed gaat.

ZoZenn schreef:
Ik vind het trouwens hilarisch hoe weinig AJ reageert op vuurwerk. Nu is hij natuurlijk leven met ons gewend }:) en ik vind het leuk om samen met de honden knallend plastic inpakmateriaal kapot te stampen en met de honden met ballonnen te spelen en we zijn onhandig genoeg dat er wel vaker dingen vallen en dan knallen maken ofzo :'). Eergister de eerste 'echte' knal, het boeide hem echt he-le-maal niks.

(Ondertussen achter mijn rug op de bank: honden wisselen van runderoor want 'die andere is beter'. Bijzonder weer :') )

Dat doen wij oooook! :+ Ballonnen dan weer niet, daar ben ik allergisch voor :P Dat wisselen van snacks doen ze hier ook. Ook als ze het zelfde gehad hebben. Van elkaar is altijd lekkerder.

Sneu dat hij geen rust kan vinden als je weg bent Kaus. Makkelijker gezegd dan gedaan maar trainen kost tijd (helaas wel op dit soort momenten.) Trainen kost natuurlijk altijd tijd, maar met dit soort dingen is dat vaak gewoon veel lastiger.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 20:38

kiwiwitje schreef:
Chick is 38 cm en 14 kg

Twintig centimeter verschil en even zwaar! Kleine tanks hahaha! Een van onze beste vrienden heeft een super lieve Bull terriër, ze is ook maar klein maar superbreed. Ze is altijd mijn voetenbankje bij bezettafeltje. _O- Ik vind haar zo leuk! <3 Vind het echt ongelofelijk dat die rassen worden afgeschilderd als gevaarlijk. :n

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 20:40

ja echt he, ik ken juist zeer opgevoede staffords, bull terriers etc! Terwijl chansy al 3 keer door 3 verschillende Labradors is aangevallen :roll: ik ga die dus ook uit de weg

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-18 20:46

Ja vooral Boellie is best een buffeltje. Ondanks dat ie zo klein is.

Weetje, ik ben echt blij met de meeste staffies. Ik heb wel liever Engelse dan Amstaff. Maar di zijn gewoon echt minder makkelijk is mijn ervaring. Maar ze staan er wel gewoon om bekend dat ze vroeg of laat moeilijk kunnen zijn met andere honden, of makkelijk iets niet pikken. En t is gewoon een feit dat ze echt veel schade dan aan kunnen richten.
Alleen wat is nou het hele probleem, dit soort honden heeft echt een consequente baas nodig. Jij bent baas en jij bepaald (even grof gezegd) geef je ze geen regels en laat je ze doen wat ze willen dan worden ze lomper maar ook onberekenbaar. Ze willen graag regelen en willen het graag allemaal oplossen/beschermen. En dat kan echt heel verkeerd gaan.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 20:49

AJ werd aangevallen door een Bichon frisé en een Border op Hond2018 :'). Ze kwamen ook echt op hem af en snauwden naar hem, hij opzij springen natuurlijk, die vriendelijke fluppel.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-18 20:51

Boellie doet ook niks, die gaat zitten en je stom aankijken zo van; haal je hem weg?
Is overigens geen normaal stafford gedrag :') Eigenlijk is het de bedoeling dat ie hem dan op wil vreten

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 20:53

kiwiwitje schreef:
Ja vooral Boellie is best een buffeltje. Ondanks dat ie zo klein is.

Weetje, ik ben echt blij met de meeste staffies. Ik heb wel liever Engelse dan Amstaff. Maar di zijn gewoon echt minder makkelijk is mijn ervaring. Maar ze staan er wel gewoon om bekend dat ze vroeg of laat moeilijk kunnen zijn met andere honden, of makkelijk iets niet pikken. En t is gewoon een feit dat ze echt veel schade dan aan kunnen richten.
Alleen wat is nou het hele probleem, dit soort honden heeft echt een consequente baas nodig. Jij bent baas en jij bepaald (even grof gezegd) geef je ze geen regels en laat je ze doen wat ze willen dan worden ze lomper maar ook onberekenbaar. Ze willen graag regelen en willen het graag allemaal oplossen/beschermen. En dat kan echt heel verkeerd gaan.

Bovengenoemde vriend heeft ook nog een Amstaff en een kruising Border/staff. De Amstaff is een herplaatser en in het begin echt gevaarlijk voor mens en dier. Die kwam op wedstrijd eens met bench en al uit de tent gehupst. Toen hebben we er een stok doorheen gestoken en terug gezet, daar ging ik toen echt niet aan. Nu kan ik alles met hem, en kan ook prima overweg met onze roedel. Maar met vreemde mensen en honden vertrouw ik (en hij) hem niet. Hij zoekt andere honden niet op en ontwijkt liever, maar ik denk dat als hij met de rug tegen de muur staat hij nog eens vies uit de hoek zou kunnen komen. Dan heeft hij altijd een Hurley vast, dat is zijn steun en toeverlaat, daardoor is hij veel beter op zijn gemak. We noemen hem daarom de granaat, dat is de pin die je moet laten zitten. :+ Maar voor mensen die hij kent is hij superlief, echt een knuffel!

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 20:55

Ik snap echt niet dat je daar mee op wedstrijd zou gaan, levensgevaarlijk %). Ik vertrouw staffjes sowieso slecht, Zig is 3x door een staff aangevallen en ik zelf ook een keer. Ik werk wel met veel staffjes bij het asiel en ik vind ze erg leuk, maar vertrouwen doe ik ze niet.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 21:01

Ik ben sowieso erg selectief in welk ras met mijn honden mag spelen. Maar dat is voornamelijk omdat de meeste rassen nogal stereotype gedrag hebben waar ik dan niet van hou. Zo gaan ze hier super samen met andere drijvers. Die spelen toch op een andere manier. En laat ik ze eigenlijk niet samen met staffs/pittbulls/amstaffs. Ik ben daarbij gewoon sneller bang dat ze een actie niet pikken.

Zo kwam ik laatst een hele leuke sociale pitbull tegen waarbij baasje vroeg of hij met onze honden mocht spelen. Maar beestje was enorm gefixeerd op Dexter. Liep recht tegen mij aan doordat hij door mij heen keek, naar Dexter. Heb dus maar vriendelijk bedankt.

Hier voornamelijk nare ervaringen met witte herders, Duitse herders en stabijtjes. Niet heel stereotype dus.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-18 21:11

Ik moet zeggen, dat gedrag zie je bij Amstaff vaker. Het is ook niet voor niks dat ze bij de Amstaff voor stamboom een gedragstest afnemen.

Staffies horen een pittig karakter te hebben, maar ik vind wel dat het een groot deel opvoeding is. En vergeet niet, een staff is prima te vergelijken met een werkhond. Meeste staffies vallen onder ''hoog energie'' hondjes. Als je er weinig mee doet krijg je gefrustreerde balletjes.

Hier is het grootste drama met ''kleine keffertjes'' en met labjes.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 21:15

kiwiwitje schreef:
Ik moet zeggen, dat gedrag zie je bij Amstaff vaker. Het is ook niet voor niks dat ze bij de Amstaff voor stamboom een gedragstest afnemen.

Staffies horen een pittig karakter te hebben, maar ik vind wel dat het een groot deel opvoeding is. En vergeet niet, een staff is prima te vergelijken met een werkhond. Meeste staffies vallen onder ''hoog energie'' hondjes. Als je er weinig mee doet krijg je gefrustreerde balletjes.

Hier is het grootste drama met ''kleine keffertjes'' en met labjes.

Nu doet hij actief (en verdienstelijk) agility met hem, zoals gezegd, nu is het echt een fijne hond. :j

Maar, shocker, dit is er een zonder stamboom, met was te duur. Die hond is gelukkig nu goed terecht gekomen.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 21:21

XxDiandraxX schreef:
xLaraaj schreef:
Ok Naya is echt wel zwaar met haar 20kilo tegenover die van jullie :P

Naya is ook een aussie toch? Komt elin aan met 47cm en 18kg..

Naya (31.03.18) is nu ook 46/47cm en 19,8 :P

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 21:21

Vanmiddag in het bos nog een kleine "aanvaaring" gehad met een Ammstaf/pit. Eigenaar had hem los lopen in het losloopgebied. Doet niks zegt ze, maar begon wel te gillen dat mijn pup weg moest toen pubber Skip erop wilde gaan zitten. Geen fijn gedrag van mijn pup en daar mag een andere hond best iets van zeggen, maar als een hond zo agressief gaat reageren dat baasje gaat "gillen" hoort zn dier niet zonder muilkorf los in een losloopgebied!

Anderhalf uur later werd Skip wel netjes op zn plaats gezet door een Boxer. Heb daar geen probleem mee want mijn puber kan best dominant doen en steeds willen gaan rijden, zolang er geen gaten vallen laat ik het liever de honden onderling oplossen ipv dat ik hem aan zn nekvel eraf moet halen.
Laatst bijgewerkt door mvdende op 17-12-18 21:24, in het totaal 1 keer bewerkt

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-18 21:24

hahaha, met stamboom kost vaak rond de 1200,- voor een amstaff. Maar ''werken'' is key bij dit soort honden.

Ik ben sowieso niet voor losloopgebieden. Vaak lopen er gewoon onopgevoede ongeleide projectielen