Lijkt me leuk om vergelijkingsfoto te zien Kim

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ZoZenn schreef:Op de korthaardag vond ik Dana er niet uitspringen qua 'klein', één van haar zusjes zat naast me en die was ongeveer hetzelfde. AJ was toen al wel een stukje groter dan zij. Ben wel bij fokkers geweest met teven van +/- 58cm en AJ z'n moeder is ook wel 56 cm.
Die van mij willen overigens altijd mee naar de WC. Als ik huiswerk doe, dan zitten ze vaak ook bovenop me aan de eettafel. Ook Mr. 24 kilo
. Ze plakken eigenlijk ontzettend aan me, maar alleen zijn is geen probleem.
Netjes aan de rand met m'n vriend wachten bij hond2018 omdat ik met de andere hond een workshop doe is wel een probleem
ZoZenn schreef:Ik vind het trouwens hilarisch hoe weinig AJ reageert op vuurwerk. Nu is hij natuurlijk leven met ons gewenden ik vind het leuk om samen met de honden knallend plastic inpakmateriaal kapot te stampen en met de honden met ballonnen te spelen en we zijn onhandig genoeg dat er wel vaker dingen vallen en dan knallen maken ofzo
. Eergister de eerste 'echte' knal, het boeide hem echt he-le-maal niks.
(Ondertussen achter mijn rug op de bank: honden wisselen van runderoor want 'die andere is beter'. Bijzonder weer)
kiwiwitje schreef:Chick is 38 cm en 14 kg
Boellie is 36,5 en 16,5 kg
kiwiwitje schreef:Ja vooral Boellie is best een buffeltje. Ondanks dat ie zo klein is.
Weetje, ik ben echt blij met de meeste staffies. Ik heb wel liever Engelse dan Amstaff. Maar di zijn gewoon echt minder makkelijk is mijn ervaring. Maar ze staan er wel gewoon om bekend dat ze vroeg of laat moeilijk kunnen zijn met andere honden, of makkelijk iets niet pikken. En t is gewoon een feit dat ze echt veel schade dan aan kunnen richten.
Alleen wat is nou het hele probleem, dit soort honden heeft echt een consequente baas nodig. Jij bent baas en jij bepaald (even grof gezegd) geef je ze geen regels en laat je ze doen wat ze willen dan worden ze lomper maar ook onberekenbaar. Ze willen graag regelen en willen het graag allemaal oplossen/beschermen. En dat kan echt heel verkeerd gaan.
kiwiwitje schreef:Ik moet zeggen, dat gedrag zie je bij Amstaff vaker. Het is ook niet voor niks dat ze bij de Amstaff voor stamboom een gedragstest afnemen.
Staffies horen een pittig karakter te hebben, maar ik vind wel dat het een groot deel opvoeding is. En vergeet niet, een staff is prima te vergelijken met een werkhond. Meeste staffies vallen onder ''hoog energie'' hondjes. Als je er weinig mee doet krijg je gefrustreerde balletjes.
Hier is het grootste drama met ''kleine keffertjes'' en met labjes.