Puppy erbij 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 17:05

Kaus schreef:
Ik vind 65€ voor een teckel wel meevallen. En 50€ voor een sheltie (xl) al helemaal! Ik keek laatst naar Floyd laten wassen omdat er hier niet zo'n wasstraat zit in de buurt helaas. 75€ om alleen te wazen en te blazen. Koekkoek, zo kan ik ook rijk worden 8)7

Ik heb niks gezegd. _O-

Ik betaal voor onze honden 'wassen en strijken' (wassen, blazen en netjes maken) €20,- per hond. En als ik ze allemaal in één keer breng (en Puk zelf was en blaas) betaal ik €75,- voor vijf.

x_Jeanine_x

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 17:08

@kaus die heb ik indd nog achter de hand iemand die het mij gaat leren :D heb laatst wel de buitenkant van die dingen wat op oren lijken (die ze niet altijd gebruikt) geplukt. Fokster zij dat die haren d'r af moesten :+

@Blijnijn, labradoodle begint vanaf 85 euro dacht ik gezien te hebben...

@warboel lekker alleen wandelen, heerlijk <3

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 17:10

Wassen en blazen kan ik zelf wel :D m'n schoonouders hebben zo'n hondendouche bak ding en hebben 2 tafels ernaast staan.... Dus als ik het zou kunnen... Zou het fijn zijn...

Schoonouders doen de schapendoezen ook zelf :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 17:11

Wij hebben zo'n douche in de buurt en ik neem de trimtafel en waterblazer altijd mee. Ideaal. :D

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 17:39

Ik trim mijn honden volledig zelf hahahaha. Al mijn honden gaan in show model :+

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 17:56

Okeeee van de dure net antwoord gekregen tot half oktober zit ze vol.... Toen viel ik ook van m'n stoel...

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 18:00

Wat heerlijk zeg, cursebreaker en Kim! Ziet er uit als een heerlijke wandeling. :D

Zoë, dat is wel handig! Zeker als je voor de show gaat, dat je het zelf kunt ipv telkens een trimmer in te schakelen. Kan iedereen het zelf in de showwereld? Of nemen sommige mensen een trimmer mee? Of gaan ze een dag van te voren heen? Ken de showwereld niet, ben wel benieuwd hoe dat gaat. :)

Dees, heerlijk zeg zo even alleen wandelen. <3

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 19:21

@jeanine plukken kun je echt wel zelf leren hoor :j Toby pluk ik ook zelf (die is half plukvacht, half kortharig). Plukrijp zodra de haren makkelijk loslaten. Bij Toby zie ik het aan de kleur ook, als hij plukrijp is, is de kleur minder diep. Voor Toby betaalde ik bij de trimmer niet veel, 25€ zoiets, omdat hij maar een halve plukvacht heeft dus :') (voor de Doodle tikken wij ik meen 75 euro af elke drie maanden, exact weten doe ik t niet, hond van mijn ouders hè, dus niet mijn bankpas haha)

@oshaa Toby is gelukkig vandaag weer aardig zichzelf :D Liep net een mevrouw met een enorm puberende hond (leek op een te grote Tibetaan of verkeerde kleur schapendoes) en die viel vreselijk uit aan de lijn, blaffen, springen, grommen. Wel aan de overkant van de straat overigens, maar dat is maar een smalle straat, dus misschien een meter of vijf a zes van ons af. Toby keek even naar de hond, keek naar mij en liep stoïcijns verder. Dus ik was content :j

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 19:52

Wat een goede reactie van Toby. Fijn zeg!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 19:58

Nayomie schreef:
Wat heerlijk zeg, cursebreaker en Kim! Ziet er uit als een heerlijke wandeling. :D

Zoë, dat is wel handig! Zeker als je voor de show gaat, dat je het zelf kunt ipv telkens een trimmer in te schakelen. Kan iedereen het zelf in de showwereld? Of nemen sommige mensen een trimmer mee? Of gaan ze een dag van te voren heen? Ken de showwereld niet, ben wel benieuwd hoe dat gaat. :)

Dees, heerlijk zeg zo even alleen wandelen. <3

In mijn ras doen de meeste het wel zelf. Sommige gaan de dag of enkele dagen ervoor naar de trimmer. In sommige rassen is naar de trimmer gaan meer gebruikelijk. Maar met de hoeveelheid shows die ik loop ( als het geen COVID is minstens 4 per maand, soms zelfs tot 6 of 8 shows in een maand), is voor elke show naar de trimmer echt niet te betalen :=

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 20:07

Wij hebben eindelijk weer even gewandeld. Lange tijd niet in het bos geweest ivm hitte. Nu is het hier 22/23 graden dus heerlijk om te wandelen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 09:34

Skip heeft ook een halve plukvacht/ half kortharig.

Maandag een trimmes gekocht en hem voor het eerst echt zelf geplukt. Eerder wel eens geprobeerd te plukken met mn vingers en een rubber handschoen, maar dat werkte toch niet zo lekker.

Je had echt een hand vol haren als je hem aaide, dus stukken waren echt plukrijp.

Skip heeft toch al een hele lastige vacht, eigenlijk niet echt een plukvacht maar ook niet korthaar.

Ik heb hem dan ook niet helemaal kunnen plukken, alleen de uitstekende haren zijn nu geplukt. De komende weken zal ik hem nog wel 1 of 2 keer onder handen moeten nemen voor de haren die nu nog nét niet plukrijp waren.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 10:33

Charlie (doubledoodle :') ) verhaart vrijwel niet. Als ik er nu in totaal 10 haren uit heb gekamd is het veel. Dat heeft hij dus mooi van de poedel meegekregen.
Maar het haar begint toch al wel wat langer te worden!

Ik denk dat ik met een maandje toch wel zijn eerste echt trimbeurt in moet plannen!

Beiden de "just out of bed' look
Afbeelding
Straks ziet hij niets meer :')

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 11:26

@imj wat een heerlijke foto!!

Voor het wandelen vanochtend:
Afbeelding
Zoek Yoshi

Ooohhh wat heb ik heerlijk gewandeld vanochtend in het Hemmense bos <3
Eerste stuk aan de flex omdat we langs het water liepen, aangezien ik een rat heb en als ze water ziet plons doet en ze er niet lekker uit kan komen daar even vast. Maar iets verderop kon ze wel 2x zwemmen :D de rest van de schapendoesjes mochten niet omdat ze gister vlooien iets gehad hebben :o

Nog 2 border collies tegen gekomen en perfect langs op kunnen lopen, met 2 labra doodles nog kunnen snuffelen (mocht en op het eind was ze iets te opdringerig en kreeg ze een mooie snauw en nam gelijk netjes afstand)

Toen kwamen we kippen tegen op de weg, staartje omhoog, kwispelen als een gek en koppie d'r op maar ze zat aan de flex omdat we richting weg gingen ook weer prima geluisterd!

Daarna het laatste stuk naar de auto heerlijk los en kwamen we een boomertje tegen, hoorde aan een van de andere honden dat er iets was die bromde iets, maar boomertje liep Los, Yoshi ook, ff gesnuffeld en binnen 5 tellen liepen we weer netjes door <3

Van de week hopelijk nog een keer rondje bos!

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 13:26

Ben weer bijgelezen maar bijleespost is ff teveel van het goede (ik moet ook nog werken ofzo, heel gek). Maar ik zie weer leuke foto's voorbij komen en blije verhalen over jullie wandelingen, leuk! :)

De strikjes :D gaan ongeveer elke 6 weken naar de trimmer, die ze uitgebreid wast en kamt. Is een goede vriendin van me dus ook al hoeft het niet persé dan gaan ze toch. Krijg ik 2 ontplofte suikerspinnen weer terug <3 Ik geloof dat ik dan iets van eh...80 euro betaal, afhankelijk hoe lang ze bezig is geweest (dus afhankelijk van hoe goed ik zelf heb bijgehouden). Ik weet het niet precies want ik koop er echt altijd spullen bij, ze heeft ook een webwinkel namelijk :Y)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 15:08

JesdaJinn
Je zou, als je het leuk vind om wel met anderen te wandelen, voor langere wandelingen ook via DoggyDating eens een oproepje kunnen plaatsen bv. Kunt altijd vrijblijvend met iemand en zijn/haar hond(en) kennismaken dan. Ziet er ook prachtig uit daar waar je gister gewandeld hebt! En idd fijn dat de temperaturen aan’t dalen zijn.

Cupcakes
Wij doen idd ook veel alleen en soms lopen we stukjes mee als we bekenden tegenkomen op de hei. Soms loop ik met Kim een rondje als dat toevallig uitkomt en af en toe spreek ik eens met nieuwe mensen af, maar dat heeft op een laag pitje gelegen. Een aantal ben ik via doggydating tegen gekomen bv, misschien is dat ook iets voor jullie? Maar het is idd met een jongere hond lastig soms, zeker als je dan mensen treft die maar 1 hond hebben. In een groep/roedel is een jonge hond veel makkelijker mee op sleeptouw te nemen. Het is ook wel lastig hoor om een match te vinden wat echt klikt aangezien elk honden individu ook zijn/haar eigen karakter heeft en je ze niet kunt dwingen vriendjes te zijn met anderen, net zoals wij mensen ook elkaar soms minder liggen haha. Wij proberen dus ook wel eens met anderen, maar je komt er meestal snel achter of dat wel/niet werkt. Ik loop vaker rondjes met een vriendin van me, die geen hond heeft, en dat vind Arya dan ook heel leuk omdat ze altijd verwend wordt met aandacht en lekkers haha.

Kim
Haha ja inderdaad, hopen dat ze het beiden onthouden! Heb het lig op foto en jij op film staan. We hebben bewijs! Haha

Detroit
We wonen zo’n dikke 20min van elkaar vandaan. Kim traint hier niet ver vandaan en komt regelmatig hier op de heide naar het losloop gebied dus dat treft zich heel makkelijk dan. Ik rijd met de auto overigens ook wel vaker de kanten uit waar zij woont, in het Heuvelland - we hebben daar nog niet samen gewandeld, maar zal ook vast nog wel eens ervan komen haha. Het is dus goed te doen om zo af te spreken ja :) En zo’n bolderkar is idd heel fijn nu Morax nog jong is, ideaal! Ook voor vrouwtje dus haha.

Warboel
Oh wat een prachtig plaatje van Otje <3! En die wandelingen met hond lief 1 op 1 zijn ook idd heerlijk! En een leuk vooruitzicht dan voor as zondag, de nestwandeling!

Jeanine
Hier geen ervaring ermee, maar zag dat je al wat tips gekregen had. Misschien met verschillende trimsalons in de buurt eens contact opnemen en kijken welke veel ervaring heeft met vooral teckels (of misschien dat je via de rasvereniging eens kunt rondvragen of daar iemand wat weet in je buurt) en misschien dat ze ook openstaan om het je te leren, zodat je het zelf kunt doen tussendoor bv. Geloof dat het plukken wel iets is wat je makkelijk zelf kunt doen als je eenmaal weet hoe het moet. Leuke foto’s weer. Die slang had onze Rex in de mand liggen, ik vond die altijd zo leuk die knuffel haha! Fijn dat je zo’n leuke positieve wandeling hebt gehad vanochtend!

Oshaa
Het is idd zeker goed om te zien waar je naartoe wilt werken xD Vind het sowieso mooi om te zien als mensen hun hond zo netjes onder controle hebben en zeker op plekken waar je toch omgevingsprikkels e.d. tegenkomt. Kim en d’r roedel zijn dus wel een mooie inspiratie bron voor ons haha! En een egel, oh god. Wat goed dat ie ‘m wel makkelijk liet liggen toen je ‘m riep!

BlijNijn
Is inderdaad ook heel leerzaam. We mogen ook echt niet klagen over de omgeving hier. Dit is echt maar een heel klein stukje van een heel diverse Brunssummerheide en dan hebben we nog het onwijs mooie heuvelland in de buurt en andere mooie plekjes. Echt ideaal voor hondenmensen! Zoveel diversiteit te vinden hier; ook qua pittigheid van de wandelingen zeg maar. En het is idd ook relaxed om alleen te lopen; dat heb ik soms ook gewoon echt nodig. Dat zijn dan echt momenten dat ik even heerlijk tot rust kom. En soms kan ik dan ook weer echt genieten van een fijne wandeling zoals met Kim en d’r roedel. Constant honden om je heen hebben is idd niet relaxed, want dan moet je toch de hele tijd opletten. In een stabiele groep kan ik wel wat meer relaxed lopen weer. Maar hier kom je bv. Ook vaak veel vreemden tegen dus is toch altijd wel opletten.

skippy
Wat fijn dat Toby weer zo goed bijgetrokken is na die nare ervaring! Knapperd! Mag je idd zeker blij mee zijn/trots op zijn <3

Zoe
Als je zovaak op show gaat, lijkt me dat idd echt niet te doen nee als je altijd naar een trimmer moet, zelfs als ze je kortingen geven. Maar denk ondertussen met jouw ervaring qua show klaar maken, dat je menig trimmer nog wat voordoet haha.

IMJ
Wat een heerlijk plaatje van die twee zeg!

Een heel verhaal van mij vandaag, en ook erg chaotisch, maar moet m’n ei even kwijt en ik vind jullie feedback hier altijd heel fijn (en leerzaam).

Wij zijn vandaag naar Doggy Beach geweest in Roermond, waar ik had afgesproken met iemand die ik afgelopen week op de hei tegenkwam. Jammer genoeg was het voor ons geen leuk uitje dit keer ivm dat Arya erg gestresst, overprikkeld en onzeker was wat geen fijne combinatie is. Had ik achteraf gezien eerder moeten gaan? Waarschijnlijk wel, maar goed.. Het kwam soms echt uit het niks tot uiting, ook als ze dan even rust had gehad tussendoor dus vandaar dat ik ook eigenlijk langer gebleven ben als wat ik misschien had moeten doen (Iets meer als een uur zijn we daar geweest) maar ik wilde dan die positieve momenten belonen en bevestigen. Maar toen ze toch echt onvoorspelbaar bleef reageren heb ik het wel afgekapt en ben ik gegaan. Achteraf gezien ook wel begrijpelijk allemaal hoe ze deed en het valt te verklaren, maar ik voel me dan zooo rot op zo’n momenten als het niet goed gaat en zie het natuurlijk gewoon liever niet -O- Voelt dan echt ook als een persoonlijke fail omdat je je hond niet zekerder kunt maken op dat moment en dat ze dan zo'n ongewenst gedrag vertoont.

Ik was als eerste daar dus had d’r even achter een balletje aan het water in laten gaan en toen kwam die meid met d’r 10 maanden Australian Shepherd kruising waar ik mee afgesproken had (we hebben een stukje op de heide gelopen laatst met nog wat andere honden erbij en dat ging toen prima) en toen begon het al. Arya is opeens mega bezitterig naar iets als balletjes toe en liet dat dus meteen weten, en dat zette dus wel al gelijk de toon jammer genoeg. Dus dat balletje heb ik ook gelijk weggedaan toen. Ze hebben met momenten even gerend en zochten elkaar ook op, maar Arya heeft d’r ook met momenten uitgeblaft en afgesnauwd en dan werd er terug gesnauwd en dimde Arya meestal weer in, maar ze gingen op een gegeven moment ook echt tegen elkaar in. Denk echt een kwestie van dat ze beide jonge honden zijn en Arya momenteel onzeker is en ze dus niet weten wat ze aanmoeten met elkaar. Niet handig dus eigenlijk dat ik dan dit heb gedaan denk ik, mja. Soms moet je schijnbaar even goed op je bek gaan en ik had ook niet verwacht dat ze het er zo moeilijk mee zou krijgen. Ze heeft wel nog even heerlijk gezwommen, ben met d’r mee het water in gegaan ook en dat vond ze prachtig. Toen het drukker werd wilde ze wel eens bij een ander gaan kijken maar ze kwam netjes terug toen ik het vroeg en ze is dus los ook niet zomaar ergens op afgestormd ofzo dus dat deed ze heel netjes. Alleen omdat ze toch zo bezig bleef met Momo heb ik d’r aangelijnd en bij me gehouden op het gras. Toen ging ze op een gegeven moment wel liggen en ik ben blijven belonen tussendoor. Ze leek wat rust te vinden tussendoor, maar grotendeels van de tijd is ze toch gestresst geweest jammer genoeg. Op momenten dat ze niet lag en echt flink aan’t kijken was naar alles om d’r heen, zocht ook echt steun bij me, hele tijd tegen me aan staan en ze is ook een keer in de lijn gaan hangen toen een beagle (waar ze 10min eerder mee gesnuffeld had) in de buurt kwam. Mensen keken ons natuurlijk argwanend aan van ‘wat kom je met zo’n agressieve herder doen hier?!’ Terwijl er genoeg honden aan’t blaffen waren tussendoor en in een lijn hingen. Praat het gedrag niet goed natuurlijk, maar er waren veel mensen met kleinere honden en die keken me echt vies aan omdat Arya dus blafte tussendoor en eens in de lijn hing bij die beagle. Dat helpt op zo’n moment dan echt niet mee met mijn eigen gevoel en dan maak ik alles gelijk erger in m’n hoofd als dat het is - al was dit ook zeker vet ongewenst gedrag natuurlijk, maar het is niet dat ze een hond kapot wilde bijten ofzo en ik heb d’r ook aan de lijn gehad toen ze idd over d’r grenzen heen ging. Ze is namelijk tussendoor wel rustig geweest en was grotendeels te corrigeren. Maar het is op dat moment moeilijk voor me om me dan af te sluiten van veroordelende blikken he. Nu zegt die meid ook waar ik mee was dat het natuurlijk goed is soms dat ze met zo’n situaties geconfronteerd wordt om het te leren, wat ook zo is. Maar ben erna toch gegaan omdat het tegelijkertijd ook overduidelijk was dat het gewoon te veel was voor d’r vandaag. Dan voel ik me natuurlijk gigantisch k*t over al die slechte momenten en moet ik echt even goed in en uit ademen en alles weer even goed bekijken. Ondertussen ben ik weer zo van ‘ok, morgen een nieuwe dag’ en dan gaan we er weer tegenaan. Dit was verklaarbaar want: We hebben door de loopsheid heel weinig honden gezien, sowieso niks in het losloop gebied tot vorige week, het was een nieuwe plek, alleen maar vreemde honden… De ene jonge hond kan daar dan misschien beter mee omgaan en Arya op een andere dag misschien ook beter, maar dat was dus niet vandaag jammer genoeg.

Sorry voor het hele verhaal haha. Moest het even van me afschrijven. Wat heb ik een grafhekel aan zo’n slechte dag, en zeker eentje als deze waarin dan echt ongewenst gedrag als dit naar voren komt, waar ik dan zelf achteraf ook even onzeker ervan wordt als zoiets net gebeurd is.

Ik heb er nu ook wel weer vertrouwen in dat we dit weer rechttrekken en weet ook wel waarom het allemaal tot uiting kwam en heb geprobeerd er nog even het beste van te maken en toch wat positieve dingen uit te halen; toch rust vinden tussendoor en dat ze netjes naast me bleef liggen en we hebben ons in het begin heerlijk vermaakt in het water. Erna werd het dus gewoon al snel te veel en ondanks dat ze ook zeker geconfronteerd moet worden met situaties, was het nu gewoon wel klaar en proberen we het een andere keer weer. Maar gewoon: BLEGHHHHH. Ik zou willen dat we zoiets als dit niet ervaren, maar het is wat het is natuurlijk en het laat me wel zien waar we nu staan met haar gedrag; momenteel erg onzeker met vooral nieuwe situaties en veel vreemde honden dus. Wordt dus wel herhalen en vaker doen weer, maar wel opbouwend en met meer controle - denk dat ze TE vrij is geweest icm nog een andere jonge hond erbij en veel prikkels icm onzekerheid. Dat is als ik nu kijk ook vragen om problemen.

En naar mezelf kijkend; De combinatie van sommige situaties is dan gewoon echt niet fijn als je zelf dan iemand bent van: ‘ok, het gaat even niet goed’… en dan gaat het bij mij in m’n hoofd ook gelijk ECHT NIET GOED en van 0-100 terwijl de situatie misschien 35 is? Om er een nummertje aan te geven haha. Ik denk dan gelijk: Wat als ze nu agressief wordt en dit er niet meer uit gaat? En meer van dat soort doemdenken. Na m’n autorit van 40min terug naar huis, heb ik alles wel alweer een beetje kunnen analyseren en wat dingen alweer wat beter naast me neer kunnen leggen, maar balen doe ik wel nog steeds. Het was in ieder geval wel een signaal van dit was even te veel. Dus ik twijfel nu wel met wat ik moet doen volgende week zaterdag wat de Herder ochtend betreft bij de hondenzwemvijver. Aan de ene kant denk ik; van te voren gewoon rust nemen en gaan en kijken hoe het gaat; als het niet gaat kunnen we ook weer gewoon omdraaien namelijk. Aan de andere kant kan het namelijk toch weer een situatie zijn waarvan het misschien belangrijk is om d'r aan bloot te stellen ivm gewenning... Twijfel, twijfel dus.

Aaaanyway…
Hier een klein foto verslag van de leuke momenten :')

Natte Gremlin - qua gedrag dus vandaag ook echt net als een natte gremlin := - ik lach er maar om want wat moet ik anders :') Niet dat ik het niet serieus neem natuurlijk, want we gaan er zeker mee aan de slag.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik had m'n zwempak dus niet aan, slim... Ben dus met m'n jurkje gewoon tot zeker aan m'n middel het water in gelopen. Arya vond het zo leuk dat ik erbij was :') Hoop niet dat ik m'n jurkje nu kan weggooien haha. Maar het water was vrij schoon moet ik zeggen, dus zal met wassen wel goedkomen.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 15:14

Hoi allemaal! Ik heb al een tijdje niet geantwoord, ik ben niet eens zo vreselijk druk als eerder maar met de warmte heb ik eigenlijk alleen maar in een soort coma gelegen.
Het gaat hier allemaal prima gelukkig, Popo is lief en leuk en luistert goed, echt een heerlijke spriet. We hebben vanmorgen een stuk gewandeld en hij ligt nu lekker bij te slapen tot we vanavond weer naar agility gaan.

Ik had als kind een border terriër, ook plukvacht, bij hem merkten we het duidelijk als hij geplukt kon, dan kon je echt plukjes haar uit hem trekken zonder moeite en daar voelde hij ook niets van, het zat dan dus echt los. Hij haarde dan ook veel meer uit dan normaal. Geen idee wat dat kostte.
Voor Popo betaalde ik wel ongeveer 85 euro voor een trimbeurt (wassen, blazen, scheren, model knippen) maar dat is natuurlijk een grote hond en veel werk. Ik doe het nu zelf dus dat scheelt een hoop centjes. :D

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 16:16

Curse, ik denk dat het voor haar de situatie te moeilijk is geweest om goed te kunnen inschatten en beoordelen wat het juiste gedrag was.

Tel daarbij op dat je zelf ook in de stress schoot en voila, een recept voor haar om de makkelijkste weg te kiezen qua gedrag.

Ik zou zelf niet naar de herderochtend gaan, ik denk dat het een brug te ver is.

Over dat blaffen, trek het je niet aan! Dana begint met blaffen zodra ze binnen komt en stopt met blaffen als we naar huis gaan. En als niemand met haar speelt, dan blaft ze ook niet.

Het is een HONDENstrand, als ze rust willen kunnen op het funbeach zonder hond gaan liggen.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 16:18

Ik heb wel es gewandeld via DD alleen ik tref altijd de verkeerde honden en straks met de nieuwe pup durf ik t sws niet aan

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 16:24

Aangezien de meesten hier een bak aan ervaring en netwerk hebben. Ik ben op zoek naar iemand die ons echt kan helpen met het gedrag van Jip naar andere honden. Met de huidige hondenschool zijn we niet veel verder gekomen. :=

Wie raden jullie aan? Het liefst wel redelijk in de buurt, maar ik heb het er zeker voor over om een stuk te moeten rijden.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 16:36

Heb sinds kort ook de DD-app, ben er niet helemaal gerust op wat je daarmee treft.

Wat balen zeg dat het zo gelopen is, maar denk dat Kim zeker een punt heeft. Desalniettemin vind ik het wel rot voor je :(:)

Thanks Zoë voor het inkijkje! Eigenlijk dan ook wel logisch dat velen het zelf doen. Kost anders een hele hoop ja. :=

IMJ, ah gut wat lief <3

Gisteren een kansloze discussie gevoerd met iemand. Die heeft al meerdere honden gehad, en zei mij dat ik het verkeerd aanpak met de hond. Dat ik de pup moet optillen bij andere honden, pup niet los moet doen want "een pup zet je toch ook niet op de snelweg?".. :roll: dus ik had de pup nooit in een losloop gebied los moeten laten want dan krijg je dit, een verpest hondje. Vervolgens vond ze het maar raar dat ik graven en takken eten aan de lijn ongewenst gedrag vond. "mag ze van jou nooit spelen?" Nou ik heb die vrouw hem echt de wind van voren gegeven. Is zij nu betoeterd mij te gaan vertellen dat ik alles verkeerd doe... Was er ook behoorlijk van ontdaan en ondanks dat ik dan ergens weet dat deze vrouw haar hele eigen manier van honden opvoeden heeft, twijfel ik dan wel weer aan mezelf. -O-

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 16:37

KimD
Dankje, daar heb ik heel veel aan, aan die reactie! <3
En de herderochtend hadden we dus idd allebei twijfels bij nu en met jouw input bevestigd dat ons gevoel inderdaad en gaan we ons afmelden. Denk idd ook dat dat te heftig is en dat we dat niet moeten gaan opzoeken nu en eerst weer moeten gaan opbouwen en meer leren.

JesdaJinn
Ja heb je idd ook wel gelijk in. Zo makkelijk is het idd nog niet om echt een goede match te vinden, zeker omdat sommige mensen vaak ook niet eerlijk zijn of hun hond gewoon niet goed weten te lezen waardoor ze het verhaaltje anders maken als dat het is/kan zijn. Nieuwe mensen en honden ontmoeten blijft ook wel een dingetje wat dat betreft. Ik gebruik de app ondertussen ook eigenlijk niet meer, maar weet dat velen er wel vaker hele leuke wandelingen en andere honden en eigenaren mee treffen. Wie weet zit er toevallig wel net een match tussen, maar snap dat je het niet aandurft om dat zomaar uit te gaan zoeken en proberen. Tot nu toe heb ik, terugkijkend naar ons wandel verleden, de fijnste honden om te wandelen dus idd buiten de app om leren kennen of via via of Bokt of vaste mensen hier in het losloop gebied.

Cupcakes
Je wilt dus echt gericht een 'probleem' aanpakken of echt een cursus volgen? Voor het eerste zou ik namelijk even buiten een school om gaan kijken en op zoek gaan naar een therapeut bv? Heb je een kynologen school in de buurt liggen? Daar zitten meestal meerdere instructeurs bij aangesloten welke ook vaak gedragstherapeut zijn en dan zou je een cursus in een groep bv. misschien kunnen combineren met wat meer individuele begeleiding erbij.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 16:42

CupCakes_ schreef:
Aangezien de meesten hier een bak aan ervaring en netwerk hebben. Ik ben op zoek naar iemand die ons echt kan helpen met het gedrag van Jip naar andere honden. Met de huidige hondenschool zijn we niet veel verder gekomen. :=

Wie raden jullie aan? Het liefst wel redelijk in de buurt, maar ik heb het er zeker voor over om een stuk te moeten rijden.

Ik ga even een aantal kennissen / vrienden appen over jouw omgeving. Ik weet wel wie daar zit maar niet hoe de ervaring daarmee is.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 16:47

cursebreaker schreef:
Cupcakes
Je wilt dus echt gericht een 'probleem' aanpakken of echt een cursus volgen? Voor het eerste zou ik namelijk even buiten een school om gaan kijken en op zoek gaan naar een therapeut bv? Heb je een kynologen school in de buurt liggen? Daar zitten meestal meerdere instructeurs bij aangesloten welke ook vaak gedragstherapeut zijn en dan zou je een cursus in een groep bv. misschien kunnen combineren met wat meer individuele begeleiding erbij.

We hadden en combi individueel met groep. Maar de gedragstherapeut waar we nu zaten, liet er enorm veel tijd over gaan, mocht er eindelijk iets gaan gebeuren.

KimD
Dankjewel alvast!

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 16:50

Maak je geen zorgen CB, zoiets kan nu eenmaal gebeuren. Ik denk dat het goed is om je te focussen op het oplossen van Arya's probleem op dat moment en niet op wat de omgeving ervan vindt. En dat is nu eenmaal moeilijk. Ik heb ook wel eens dagen gehad dat Popo heel vervelend was in de puberteit. Ik kon dat niet ter plekke oplossen (joepie hormonen), dus als meneer niet kon luisteren gingen we gewoon naar huis, jammer maar helaas, morgen weer een dag.

Ik heb persoonlijk alleen maar goede ervaringen via DD gelukkig, ik gebruikte het heel veel toen Popo klein was voor zijn socialisatie en heb ook een aantal keer via die app 1 op 1 gewandeld met iemand die bijvoorbeeld een hondje uit het buitenland wil socialiseren. Er zit hier een redelijk vaste club met prima honden dus misschien heb ik daar mazzel mee. Het is ook wel eens gebeurd dat er mensen mee gingen met een minder makkelijke hond en als dat vervelend werd voor de andere honden haakten ze gewoon af.

@Nayomie Zeg maar tegen die vrouw dat ze een dagje bij mij in de dierenartsenpraktijk mag komen meelopen om stokken uit kelen, darmen en gehemeltes te vissen. ;)
Je doet helemaal niets verkeerd door je pup mee te nemen naar een losloopgebied. Je kan daar prima oefenen en socialiseren.