Puppy erbij 2019

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dierenfan

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 20:25

Hier is er sowieso geen ritme maar ergens tussen 5 en 6 uur s ochtends willen ze meestal graag uit. Als ij bij mijn vriend ben dan laat hij ze s nachts om half 3 nog x plassen en dan vinden ze 7 a 8 uur gelukkig oke. Kan ik ook eens uitslapen

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-19 20:28

dierenfan schreef:
Hier is er sowieso geen ritme maar ergens tussen 5 en 6 uur s ochtends willen ze meestal graag uit. Als ij bij mijn vriend ben dan laat hij ze s nachts om half 3 nog x plassen en dan vinden ze 7 a 8 uur gelukkig oke. Kan ik ook eens uitslapen

Boellie krijg ik voor 6 uur zn bench niet eens uit. Als t echt moet dan moet ik een lijn om zn nek doen om hem omhoog te ''werken'' :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 21:20

Nysse die ligt tot 11uur op bed als ze de kans krijgt := Ylvi red het tot 8uur. Later geen idee want zoontje is helaas nog nooit later dan dat uit bed gestuiterd :+ en nu is het helemaal weer vroeg :O

Handig zeg die kinderweegschaal! Goed idee :J

Vandaag 2x gewandeld. 1x met paardje en 1x met de meiden en Nysse haar halfzusje. Het was echt lekker weer!

Geen foto met honden maar ik vind hem zo prachtig <3

Afbeelding

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 21:24

Handig zo'n weegschaal! Popo is er te zwaar voor maar die gaat natuurlijk ongeveer elke dag naar de dierenartsenpraktijk dus die zet ik er ook in ieder geval wekelijks op. Hij was een halve kilo afgevallen op vakantie door het vele lopen dus dat mag hij er weer bij eten. :=

Hij geeft trouwens echt niet aan dat hij naar de wc moet of zo. Hij is nu ook bijna 8 uur geleden voor het laatst geweest en ligt in coma op z'n kussen. Je moet hem dan eigenlijk naar buiten slepen omdat hij lekker dutjes wil doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 21:26

Popo klinkt als Nysse! Ik verbaas me er nog vaak over hoe lang die de boel kan ophouden. Ze vraagt er nooit om, om naar buiten te gaan en soms móét ze idd van mij.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 10:59

Hahaha nou ja, ik wil energieke honden en die heb ik. Gisteren was ik vrij s ochtends om 6 uur eruit om uit te laten en voeren. Natuurlijk terug gedoken in bed en om half 9 werd ik wakker van 2 op mij spelende honden. Om half 10 uur met hele roedel los aan kanaal gelopen en hun gevlogen haha. S middags nog 3 kwartier los in polders gelopen en tussendoor in huis spelen. Heel normaal voor hun als dagelijkse bezigheid. Terwijl we de dag er voor 1,5 uur gewandeld en gesport hebben in het bos en vandaag weer 11 uur werken (gaan mee)

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 12:09

Ik heb ook zo'n uitslaaphond, ben ik stiekem wel blij mee :o
Als ik om 7 uur beneden kom kan er net een kwispelende staart vanaf en tukt ze nog even verder. Ik laat haar doordeweeks rond half negen uit en in het weekend om half tien, ze heeft nooit haast om te plassen.
Éénmaal wakker is het geen suffe hond, vooral als ze los mag gaat ze helemaal uit haar plaat, net een renpaard :+
Als ze haar energie kwijt is, is ze thuis weer heerlijk rustig. Ze is nu 11 mnd en heb haar al een tijdje dag en nacht in de woonkamer, zo braaf als wat. Zo blij met mijn hondje <3

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 12:56

Ze is ook een knapperd zeg!

Ik vind het met 2 van die verschillende karakters thuis soms erg grappig. Ze zitten thuis qua energie zo aan de andere kant. Maar buiten is Nysse ook helemaal blij en druk en spelen. Dan zodra we de drempel overgaan... liggen. Slapen. :+
Nysse ligt liefst warm in de mand, Ylvi speelt de halve dag in de tuin weer of geen weer. Nysse geniet rustig van haar kauwdingen, Ylvi schrokt alles op. Nysse maakt amper geluid, Ylvi banketstaaf de oren van je hoofd af. Ze houden elkaar goed in balans haha

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-19 13:10

Hier ook verschillende karakters. Boellie is een ''saaie sul'' nergens van onder de indruk. Maar wel waaks als hij t niet vertrouwt. Chick is een stuiterbal en reageert sneller op geluiden _O-

en Djes, tsja geval apart :D

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 13:23

Hier ook uitslapers al zijn wij er wel altijd optijd uit door de kinderen maar vooral de 2 oudste hebben zoiets van het hoeft nog niet.
Guapa doet het super in de nachten.
22.00 haar laatste plasje en tussen 7.00/7.30 eruit en dan heeft ze geen ongelukjes gehad.
Poepen is nog wel een dingetje voor haar dat is gewoon warmer als je het binnen doet :+

Voor degene die titeren...
Wat betalen jullie en moeten jullie ook je boekje achter laten en het later op halen?
Ik ga even kijken of er een dierenarts wat dichter in de buurt zit voor het titeren als waar ik nu ga want ik moet wel een stukje rijden en dan steeds terug voor het boekje vind ik niet handig.
Voor de rest blijf ik bij mn eigen da.
Of ben ik dan heel stom en kunnen zo’n titerbepaling ook verkloten?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-19 13:27

Ik betaal hier op de vrijdagen/sessies 37,50/40,- Ik twijfel.. :P Bij de ene keer 37,50 en heb ook al 40 betaald :P
Boekje halen we niet op want we blijven op de uitslag wachten en dan word het gelijk ingeplakt. :)

Maar, ja ze kunnen een titerbepaling verkloten. Er moet iemand met een timer bij gaan zitten en om ze zoveel minuten moeten ze iets met de test doen. Ook hoe lang het open staat of hoe koud de test is bij aanvang kan verschil maken. :)

Eerder had je daarom dierenartsen die zich lieten certificeren. Maar helaas is dat eruit..

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 13:35

Wat 'ophouden' betreft 's nachts mogen we hier ook niet klagen. Arya gaat al vanaf de 2e nacht hier niet 's nachts eruit en heeft ook geen ongelukjes gehad in de nacht sindsdien. Het laatste rondje is hier ook rond 22u en dan rond 7/7.30 weer eruit 's morgens (2nov is ze 4 maanden)

Uitslapen hebben we met haar eigenlijk nog niet geprobeerd omdat we toch altijd op tijd eruit zijn ivm werk/school en in de weekenden slaapt onze zoon ook niet uit dus hetzelfde verhaal haha. Maar met 4 maanden hoef ik dat ook nog niet uit te proberen vind ik, of ze langer kan wachten, want vanaf 22u 's avonds tot 's morgens 7/7.30 is toch al echt heel erg netjes vind ik en doet ze het wat dat betreft gewoon super.

Ongelukjes overdag hebben we de eerste 2-3 weken wel gehad omdat ze echt nog niet goed zindelijk was overdag omdat ze de laatste weken in het nest veel buiten in de ren zaten met goed weer. En soms wachtten we te lang met gaan als ze een slaapje had gedaan, dus was vooral onze eigen schuld. Maar nu al ruim een maand geen ongelukjes meer, dus hoop dat het zo blijft :) Ze is eigenlijk toch al ruim een maand wel volledig zindelijk nu.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 31-10-19 13:38, in het totaal 1 keer bewerkt

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 13:37

cinniz123 schreef:
Voor degene die titeren...
Wat betalen jullie en moeten jullie ook je boekje achter laten en het later op halen?
Ik ga even kijken of er een dierenarts wat dichter in de buurt zit voor het titeren als waar ik nu ga want ik moet wel een stukje rijden en dan steeds terug voor het boekje vind ik niet handig.
Voor de rest blijf ik bij mn eigen da.
Of ben ik dan heel stom en kunnen zo’n titerbepaling ook verkloten?

Hier is het best wel duur, volgens mij rond de 40 tot 50 euro. Maar geen idee heb nog geen enkele keer 'alleen' titeren gedaan volgens mij. In eerste instantie kon ik er op wachten maar nu ze een fout hebben gemaakt mag het alleen nog maar door de DA gedaan worden die gecertificeerd is. Dan moet ik er helaas ook naar toe, bloed laten afnemen en wij weer weg om vervolgens het boekje later weer op te halen. Vind het een ontzettend vervelende manier maarja … als het goed is hoeft het maar één keer in de drie jaar |o

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 13:39

Dank je Suze!

Wat grappig hè dat die honden zo hun eigen karaktertjes hebben, zelfs als het gaat om uitslapen :j

Ik volg even mee wbt titeren, Mila is bijna aan haar jaarlijkse enting toe en ik wil ook laten titeren.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 13:43

Onze tuin is bestraat en in principe is er nergens modder of zand te vinden .. en toch …

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
**\O/** **\O/** **\O/** **\O/** **\O/** **\O/**

Tsja, die kruiwagen die nu vol staat met modder en regenwater was té aantrekkelijk :Y)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 13:46

haha heerlijk @xDenies.
Maar troost je; het is in ieder geval geen poep zoals ik met Arya had eerder deze week haha. Al is modder uit die witte vacht krijgen net zo'n drama denk ik :')

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 13:46

Ik betaalde nu 55€ en ik moest indd even naar een andere vestiging want daar zit een assistente/arts die er ‘speciaal’ voor is,of ze gecertificeerd is durf ik niet te zeggen.
nou heb ik sws geen goedkope dierenarts maar voor mn oudste wel een hele goede dus dat vind ik belangrijker.

Ik dacht als ik nou een kliniek hier uit de buurt kan vinden die het doet scheelt het ophalen van het boekje weer aan reistijd enzo.
Maar als ze het kunnen verkloten ga ik daar eens even over nadenken.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 13:48

cursebreaker schreef:
haha heerlijk @xDenies.
Maar troost je; het is in ieder geval geen poep zoals ik met Arya had eerder deze week haha. Al is modder uit die witte vacht krijgen net zo'n drama denk ik :')

Ik ga hier niets mee doen hoor, het is straks droog en dan valt het zand er vanzelf af *\o/*

cinniz123 schreef:
Ik betaalde nu 55€ en ik moest indd even naar een andere vestiging want daar zit een assistente/arts die er ‘speciaal’ voor is,of ze gecertificeerd is durf ik niet te zeggen.
nou heb ik sws geen goedkope dierenarts maar voor mn oudste wel een hele goede dus dat vind ik belangrijker.

Ik dacht als ik nou een kliniek hier uit de buurt kan vinden die het doet scheelt het ophalen van het boekje weer aan reistijd enzo.

Nou voorheen heb ik het titeren een keer hier bij de DA gedaan in ons dorp. En achteraf ben ik dus met een titer naar huis gestuurd die wel gewoon voldoende was maar volgens hun niet en toen is Bo dus opnieuw gevaccineerd. Terwijl het niet nodig had geweest :(
Dus ik heb nu zoiets van … ik doe het maar gewoon daar, dan maar extra moeite.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 13:53

Hahaha Denies, dat onschuldige hoofd er ook bij _O-

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 13:53

Mag ik hier misschien ook mee praten? Maandag hebben we Jip opgehaald *\o/*

Jip is 8 weken oud en een reutje. Oh en een Aussie :D
Hij komt bij een particulier vandaan. :)

Afbeelding

Afbeelding

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 13:56

@xDenies,
ja, das waar. Dat droogt idd wel op en is dan zo eruit.
Vanaf morgen zeker 10 dagen regen gemeld met kou. Ik kijk er niet naar uit haha.
Vandaag schijnt het zonnetje nog en is het wat fris, maar wel heerlijk weer om te wandelen.

@Cupcakes,
Welkom! Ik zag Pip al voorbij komen in het topic van je en kijk wel uit naar updates tzt hoe het met 'm gaat en hoe hij gaat uitgroeien. Veel plezier met Pip! *En mocht je nog kunnen achterhalen waar dat ene speeltje vandaan komt, hoor ik het wel hihi. Moest nog terug reageren op je pb, maar zo kan het ook natuurlijk :')

Wat jammer dat het titeren dan toch alsnog vaak 'fout' gaat omdat het niet goed gebeurt in een praktijk. Dan heb je er alsnog vrij weinig aan idd; want dan of er wordt gevaccineerd terwijl het niet nodig is, of misschien verkeerd gedaan en je vaccineert niet terwijl het misschien wel nodig is. Dan is dat certificaten idee misschien zo slecht nog niet nee.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 14:06

cursebreaker schreef:
@xDenies,
ja, das waar. Dat droogt idd wel op en is dan zo eruit.
Vanaf morgen zeker 10 dagen regen gemeld met kou. Ik kijk er niet naar uit haha.
Vandaag schijnt het zonnetje nog en is het wat fris, maar wel heerlijk weer om te wandelen.

@Cupcakes,
Welkom! Ik zag Pip al voorbij komen in het topic van je en kijk wel uit naar updates tzt hoe het met 'm gaat en hoe hij gaat uitgroeien. Veel plezier met Pip! *En mocht je nog kunnen achterhalen waar dat ene speeltje vandaan komt, hoor ik het wel hihi. Moest nog terug reageren op je pb, maar zo kan het ook natuurlijk :')

Wat jammer dat het titeren dan toch alsnog vaak 'fout' gaat omdat het niet goed gebeurt in een praktijk. Dan heb je er alsnog vrij weinig aan idd; want dan of er wordt gevaccineerd terwijl het niet nodig is, of misschien verkeerd gedaan en je vaccineert niet terwijl het misschien wel nodig is. Dan is dat certificaten idee misschien zo slecht nog niet nee.

Dat speeltje komt uit een dierenwinkel in België waar ze ook wat vuurwerk verkochten, de naam wisten ze niet meer :Y)

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 15:44

xDenies schreef:
cursebreaker schreef:
haha heerlijk @xDenies.

Ik ga hier niets mee doen hoor, het is straks droog en dan valt het zand er vanzelf af *\o/*

cinniz123 schreef:

Nou voorheen heb ik het titeren een keer hier bij de DA gedaan in ons dorp. En achteraf ben ik dus met een titer naar huis gestuurd die wel gewoon voldoende was maar volgens hun niet en toen is Bo dus opnieuw gevaccineerd. Terwijl het niet nodig had geweest :(
Dus ik heb nu zoiets van … ik doe het maar gewoon daar, dan maar extra moeite.

Hadden ze hem dan verkeerd afgelezen oid want hoe weet je anders dat het achteraf niet nodig was?
Dan kan ik daar rekening mee houden want ik ben hierin nog echt een leek.

Welkom cupcakes ik had je topic al gezien over jip.
Is ineens snel gegaan he,fijn als er meerdere mensen met je meedenken.

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 15:52

Zo, ik ben nogal een tijd afwezig geweest van bokt en heb dus >100 pagina's in dit topic gemist (sorry), denk dat ik ze nog wel even terug ga lezen (globaal), want ik heb dit altijd een heel leerzaam topic gevonden.
Laatst bijgewerkt door Avis op 30-03-23 20:33, in het totaal 1 keer bewerkt

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 16:47

Welkom terug @Avis

Ja, mensen hebben nogal graag een mening en uiten die ook erg graag als je met je hond buiten bent en je raakt in gesprek, dus die laatste alinea is wel herkenbaar wat je zegt. Is nog een dingetje waar ik ook nog mee moet leren omgaan en zekerder in moet worden qua standpunt naar anderen toe haha. Zeker met een pup zitten ze er graag bovenop om je wel even te vertellen hoe je dit of dat moet doen als je in hun ogen 1 stap verkeerd naar links of rechts zet. Su-per irritant.

Blaffen kan Arya ook wel. Aan de ene kant wel een beetje typerend voor een Herder zeggen ze, maar ik wil er wel bovenop zitten omdat ik dat eigenlijk geen excuus vind om dan ook maar alles toe te staan. Ik vind overmatig blaffen erg irritant namelijk en ook als herder zijnde hoeft dat niet normaal te zijn haha. Ze zijn wel op hun manier typerend 'vocaal' en als ze echt aan't spelen is met een andere hond vind ik het ook weer iets anders als dat ze aan de lijn alles maar gaat uit blaffen wat langsloopt en we tegenkomen, of dat nu uit enthousiasme of onzekerheid is. Dat is voor mij wel ongewenst gedrag, dus daar probeer ik wel aan te werken. Maar zo heeft iedereen z'n eigen opvoeding en grenzen. Een van de instructeurs op de cursus vond het bv. helemaal prima dat zijn boerboels (stuk of 4 had ie er) zaten te bedelen voor eten als zij aan't eten waren. Dat is hier dus echt een NO GO bv. Ieder z'n eigen ding natuurlijk haha.

@suze
die foto van je zoontje en pony is geweldig trouwens!!!
Ik dacht dat ik al gereageerd had maar zie nu net van niet, dus bij deze haha.