Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-18 15:46

Ik blijf erbij dat ik denk dat hij niet op zijn gemak is ''alleen'' thuis. Op de een of andere manier heeft hij het vertrouwen niet. Het makkelijkste, om het op te lossen, is er achter komen waarom hij niet op zijn gemak is. Maar ja dat kan alles zijn. Toch maar weer opnieuw proberen/opbouwen met hele kleine stapjes van steeds een paar minuten.

Knappe balto!

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 15:59

Ik ga met kiwiwitje mee, ik denk dat het te maken heeft met het feit dat hij veel veranderingen heeft moeten verwerken en zich daardoor nu niet zo op zijn gemak voelt. AJ had bijvoorbeeld bij mijn moeder thuis geen enkel probleem met alleen zijn, maar bij m'n vriend moest hij echt weer wennen. Zig kan normaal overal alleen zijn, maar wilde in het begin ook wel nerveus zijn als we weg waren.

Misschien gewoon even consequent hetzelfde doen. Je probeert nu zoveel, goed bedoeld natuurlijk, dat hij misschien van gekte niet meer weet wat nu de bedoeling is. Werkhonden zijn daar altijd wat gevoeliger voor, want die willen het goed doen. Ik zou gewoon even 'niks' proberen en doorgaan met wat je altijd doet. Bv kort wandelen en dan kong en weg en dan even een tijdje niets veranderen. Honden hebben ook structuur en voorspelbaarheid nodig, anders worden ze een beetje gek.

Wow Balto!

Voor een smooth is AJ niet heel groot *tussenpauze want ik meet AJ even* oké ik had het mis, hij zit in de bovenmaat met z'n 62 cm :').
Laatst bijgewerkt door ZoZenn op 17-12-18 16:02, in het totaal 1 keer bewerkt

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-18 16:00

ZoZenn schreef:
Ik ga met kiwiwitje mee, ik denk dat het te maken heeft met het feit dat hij veel veranderingen heeft moeten verwerken en zich daardoor nu niet zo op zijn gemak voelt. AJ had bijvoorbeeld bij mijn moeder thuis geen enkel probleem met alleen zijn, maar bij m'n vriend moest hij echt weer wennen. Zig kan normaal overal alleen zijn, maar wilde in het begin ook wel nerveus zijn als we weg waren.

Misschien gewoon even consequent hetzelfde doen. Je probeert nu zoveel, goed bedoeld natuurlijk, dat hij misschien van gekte niet meer weet wat nu de bedoeling is. Werkhonden zijn daar altijd wat gevoeliger voor, want die willen het goed doen. Ik zou gewoon even 'niks' proberen en doorgaan met wat je altijd doet. Bv kort wandelen en dan kong en weg en dan even een tijdje niets veranderen. Honden hebben ook structuur en voorspelbaarheid nodig, anders worden ze een beetje gek.

cool! Waar gaan we heen? :D

:')

ZoZenn

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 16:02

Wahahaha iets met sneeuw of iets warms a.u.b. _O- _O- {:)-:( _O-

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-18 16:03

Warm! Iets met cocktails, zwembad.... <3

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 16:07

ZoZenn schreef:

Wow Balto!

Voor een smooth is AJ niet heel groot *tussenpauze want ik meet AJ even* oké ik had het mis, hij zit in de bovenmaat met z'n 62 cm :').

Dan is die even groot als karma :p nu 63 hoog :Y)

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 16:19

Ik moet Olly ook eens een keer goed opmeten, denk dat die rond de 54cm is.. Maand terug woog die 23kg.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-18 16:19

Komen mijn kleine aapjes aan met 36,5 en 38 cm.. :P

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 16:24

mijn daeva is 50 cm en kenai 53,5 :D

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 16:25

dan hebben wij tot nu toe de grootste ZoZenn :D

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 16:31

Ik vind hem alleen helemaal niet zo groot :'), karma ook niet trouwens. Nu koos ik ook tussen Dober of smooth en dobers zijn wel 70cm, dus misschien vind ik hem daarom wel meevallen :').
Zelfs vergeleken met Zig vind ik hem niet eens zo groot, terwijl die kleiner is dan de staffjes van kiwi.

Ik hoor wel steeds vaker 'wow wat een grote wolf' als ik ergens loop of uit de bus kom ofzo, en dan heb ik nog niet eens een malamute of husky.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 16:35

haha echt he karma lijkt ook helemaal niet zo groot, maar heb het drie keer na gemeten :') ze weegt wel al 30 kilo ook, ze is ietsje te dik

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 16:38

KarmaChansy schreef:
haha echt he karma lijkt ook helemaal niet zo groot, maar heb het drie keer na gemeten :') ze weegt wel al 30 kilo ook, ze is ietsje te dik

Ik dus ook, ik dacht ik meet verkeerd hij moet kleiner zijn :'). Laatste keer dat ik hem gemeten had, was hij 57cm en ik had echt niet het idee dat hij gegroeid was. Wow 30 kilo, dat is een behoorlijke hond. AJ is qua ras behoorlijk ieltjes, dus echt zwaarder wordt hij toch niet.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 16:42

ja echt he, ze is flink fors nu :+ hier zie je het wel een beetje, ze is ook vrij lang in haar lijf 76 centimeter

Afbeelding

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 16:52

Ik heb de kleinste hond tot nu toe hoor;p Heb er ook eentje van 28cm en 7 kg haha.

Heb ook honden gehad van 65cm en 68cm, maar vind formaatje Olly veel fijner.

Galaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 16:59

Net Troy voor het eerst gemeten, ongeveer 40 centimeter. Hij groeit zo snel!

En even snel een foto, ben verliefd!
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-18 17:15

Ik vind Troy zo stiekem wel heel leuk. Alleen jammer dat ik ze volwassen echt niet mooi vind :o

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 17:15

Troy is zo super cute <3

Ik heb geen idee waarom Dexter niet comfortabel is. Hij slaapt gerust in zijn bench wanneer wij er zijn. Dramt niet om mee te gaan naar de WC (Dundy wel) en vindt het prima om beneden te zijn terwijl wij boven zijn of andersom. Maar zodra we de deur uit zijn is het piepen, ijsberen over de bank en uit het raam kijken. Soms ploft hij dus neer maar dan staat hij binnen een minuut weer op om uit het raam te kijken.

Ik wil nog graag proberen om hem in de slaapkamer te laten in de hoop dat hij daar niet gaat ijsberen. Maar de hoop verdwijnt wel langzaam.

Heb eventueel ook beeldmateriaal als iemand denkt daar iets mee te kunnen? Er doorheen praten helpt niet. Dan kijkt hij wel naar de camera maar hij registreert het niet als onze stemmen.

Opnieuw opbouwen is wel lastig omdat we natuurlijk gewoon werken en school hebben. Even kijken of we in de kerstvakantie van mn vriend iets kunnen doen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 17:18

Ik heb toch de kleinste! Mijn pupje zal niet hoger zijn dan 15 cm ofzo momenteel?

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 17:41

Ja die van mij is volwassen he;p 9 jaar haha.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 17:44

Pffff. Je zei niet dat ze volgroeid moesten zijn _O- _O- _O-

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 17:49

Puk, Abbay en Dana zijn allemaal +/- 54 cm, Guinness is 63 cm en Harvey hangt ertussen rond de 57cm.

Puk is 16,5 kg
Abbay is 18 kg
Dana is 16 kg
Guinness is 24 kg
Harvey is 18,5 kg

Dana is voor het ras precies goed, de fokker was er blij mee. Haar zusje is 'n heel stuk groter. Ben benieuwd naar de pups van beide qua maat.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 18:19

Heb je een foto van Dana waarbij je een beetje kan inschatten hoe groot ze is?

Ik heb het idee dat zij zoveel kleiner is dan de kortharen die ik ken maar ze valt wel in de standaard dus? Voor mijn gevoel is ze ongeveer even groot als Dexter terwijl een Kelpie toch wel een slag kleiner is? Heb je haar toevallig al eens naast een Kelpie gehad?

Edit: misschien ken ik gewoon alleen reuen. Gezien ZoZenns korthaar wel 24kg is.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 18:26

Reuen zijn over het algemeen wel flink groter, vrienden hebben een korthaar van 29,5 kg. Dat is formaat herder.

Ik kan wel eens een foto maken naast een kelpie, we trainen wekelijks met twee van die bommen. Maar die zijn ook maar mini mini. Kay heeft zelfs nog getwijfeld om van hun een kelpie te nemen. :D

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 18:26

Ok Naya is echt wel zwaar met haar 20kilo tegenover die van jullie :P