Puppy erbij 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

x_Jeanine_x

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 13:24

Ik vind het oook heerlijk hoor om met de roedel van m'n schoonouders te wandelen.... Ondanks dat zijn fietsers en wandelaars nog steeds ernstig interessant...

Maar super gezellig en leuke foto's komen er voorbij!!

Heeft er toevallig iemand hier ervaring met teckels laten plukken... En wanneer dat het beste kan gebeuren?

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 13:33

Wat leuk Kim en Curse dat jullie samen gewandeld hebben! <3

Ot en ik hebben vandaag lekker een wandeling alleen gemaakt, even geen behoefte aan andere mensen. Gelukkig ook niemand tegen gekomen.
Afbeelding

Aankomende zondag gaan we met het nest wandelen, dus Ot dr broer en 3 zusjes en paps en mams. Ben benieuwd :+

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 14:38

x_Jeanine_x schreef:
Ik vind het oook heerlijk hoor om met de roedel van m'n schoonouders te wandelen.... Ondanks dat zijn fietsers en wandelaars nog steeds ernstig interessant...

Heeft er toevallig iemand hier ervaring met teckels laten plukken... En wanneer dat het beste kan gebeuren?

Ik heb me altijd laten vertellen dat je dat merkt aan een plukvacht als die klaar is om te plukken.

Misschien al een afspraak plannen met het trimsalon? Zij zullen je het beste kunnen adviseren.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 14:47

x_Jeanine_x schreef:

Ik kom even onder m'n meeleessteen vandaan :D Geen ervaring met teckels specifiek, maar wel met twee andere honden met plukvacht. Een hond kan geplukt worden als de haren al behoorlijk los zitten. Je kunt dat heel makkelijk testen door aan een klein plukje haren te trekken. Komt het haar makkelijk los, dan kan de hond worden geplukt. Mocht je het niet zeker weten, dan zou ik gewoon je trimster bellen. Die wil het vast voor je checken als je even langsrijdt met Yoshi.

Oh, en bereid je vast voor op een lelijke fase :') Een hond die bijna geplukt kan worden heeft een vacht op standje ontploffing, een hond die net geplukt is ziet er ehhh... kaalgeplukt uit, haha. Gelukkig is dat met een weekje wel weer weg.

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 14:55

Skippy01 schreef:
Even ventileren hoor... Word net gebeld door mijn moeder die met Toby was gaan wandelen. Was een of andere loslopende hond grommend, blaffend en happend op Toby geklapt. Gelukkig geen fysieke schade, maar hij heeft mentaal wel weer een enorme setback zo. Zat blijkbaar als een bibberend hoopje tegen mijn moeder aan en ligt nu bij haar thuis. (Ik ben op kantoor)
Word hier ZO moe van he, van dat loslopende, asociale, onopgevoede zooitje ongeregeld dat in de wijk rondloopt... Echt, er lopen ook veel leuke honden, maar die 5-10% verpesten het dus iedere keer opnieuw zo :( Doelstelling van de BOA's voor dit jaar vanuit de gemeente was handhaven op loslopende honden, maar ja, toen kwam corona en toen moesten ze daarop handhaven...

Jeetje! Ik hoop dat ze de melding serieus nemen en ze beter gaan handhaven.
Hoe is het vandaag met Toby?

cursebreaker wat leuk dat je samen met KimD's roedel kan wandelen! Altijd goed om te zien waar je naar toe wil werken toch ;).

cupcakes hier tot nu toe ook weinig mensen in het netwerk. Behalve familie die een stuk verder woont. Hopelijk straks bij de hondenschool wat meer. Al is alleen wandelen ook wel fijn.

Blijnijn wat fijn dat het terugkomen zo goed gaat! Hier gaat het met vlagen heel goed, alleen als hij een spoor te pakken heeft zitten de bananen er goed in... Maar ja, we zijn er ook nog niet zo lang mee bezig :).

Hier had Beer twee dagen geleden een egel uit de struiken gevist. Hij zat opeens te blaffen en te grommen naar een struik. Nu hebben we hier ook ratten dus dacht dat dat het was, kwam hij opeens met een egel. Toen ik hem riep liet die hem gelukkig liggen en kwam die heel makkelijk (wat me verbaasde). Hem daarna binnen gehouden en de egel gelaten. De volgende ochtend was hij weg. Ben blij dat het geen stekelvarken taferelen werden zoals je op Dr. Pol weleens ziet ;)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 15:20

Is Beer goed beschermd? Egels willen nog wel eens het een en ander bij zich dragen.

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 15:36

Ja, hij is goed beschermd. Hij heeft recentelijk een vaccinatie ronde gehad, met de standaard cocktail + hondsdolheid (verplicht voor verhuizing naar België), daarnaast recentelijk ontwormt en teken + vlooien behandeling. We controleren zowiezo elke dag op teken, omdat er hier aardig wat zitten. In totaal nu 3 gehad, waarvan 2 in de eerste 2 dagen dat hij hier was. Nu al enkele weken niet meer gelukkig.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-20 15:42

Oshaa schreef:
Ja, hij is goed beschermd. Hij heeft recentelijk een vaccinatie ronde gehad, met de standaard cocktail + hondsdolheid (verplicht voor verhuizing naar België), daarnaast recentelijk ontwormt en teken + vlooien behandeling. We controleren zowiezo elke dag op teken, omdat er hier aardig wat zitten. In totaal nu 3 gehad, waarvan 2 in de eerste 2 dagen dat hij hier was. Nu al enkele weken niet meer gelukkig.

Vaccinaties betekenen helaas niet automatisch ook beschermd. :) daarom kun je de DHP titeren.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 15:52

KimD schreef:
x_Jeanine_x schreef:

Ik heb me altijd laten vertellen dat je dat merkt aan een plukvacht als die klaar is om te plukken.

Misschien al een afspraak plannen met het trimsalon? Zij zullen je het beste kunnen adviseren.

Die trimster moet ik nog ff vinden :+
Zitten d'r hier zooooo veel in de buurt... Word je gek van....

@many jaaaa heb indd foto's gezien van teckels en ontploffingen en daarna bijna 'kale' hondjes...

Yoshi verhaart best wel, vandaar :o haren lijken goed los te zitte...

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 15:56

kiwiwitje schreef:
Oshaa schreef:

Vaccinaties betekenen helaas niet automatisch ook beschermd. :) daarom kun je de DHP titeren.

Dat is waar. Heb wel al gekeken naar dierenartsen die dat hier doen, maar het zijn er erg weinig.
In principe hadden we met de vorige eigenaren de afspraak dat zij hem voor hondsdolheid en kennelhoest zouden laten enten, omdat dat verplicht is voor "invoer" in België.
Toen heeft de DA ook meteen de cocktail gegeven, omdat het daar tijd voor was... Ik meen ergens gelezen te hebben dat er een bepaalde periode tussen de laatste enting en het titeren moet zitten - al weet ik niet precies meer precies hoe of wat. We denken er wel over, maar de dichtstbijzijnste DA is ruim een uur dus het moet goed ingepland worden (en ik denk dat onze DA hier het er totaal niet mee eens zal zijn, maar goed ;) )

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-20 16:05

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 16:13

Nee we zitten weer in een lastige omgeving ;). Al is heel veel informatie op Vlaanderen gericht en we zitten eigenlijk op de grens met Wallonië, alleen is mijn Frans niet goed genoeg om dat uit te zoeken ;).
3 weken maar - ik zat met 3 maanden in mijn hoofd.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 16:15

Afbeelding

Afbeelding

Volgens mij komt Yoshi buiten niks te kort toch.... En die blaadjes zijn vaak leuker.... Al heb ik ze net lekker opgeruimd :+

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-20 16:16

Oshaa schreef:
Nee we zitten weer in een lastige omgeving ;). Al is heel veel informatie op Vlaanderen gericht en we zitten eigenlijk op de grens met Wallonië, alleen is mijn Frans niet goed genoeg om dat uit te zoeken ;).
3 weken maar - ik zat met 3 maanden in mijn hoofd.

Frans sla ik ook over :') nee 3 weken is genoeg. Alleen onder 1 jaar word er dan ook maar voor maximaal dat jaar afgetekend en vanaf een jaar tekenen ze ook voor 3 jr af als die waardes hoog genoeg zijn.

Oh wat schattig Jeanine!

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 16:44

x_Jeanine_x schreef:
Die trimster moet ik nog ff vinden :+
Zitten d'r hier zooooo veel in de buurt... Word je gek van....

@many jaaaa heb indd foto's gezien van teckels en ontploffingen en daarna bijna 'kale' hondjes...

Yoshi verhaart best wel, vandaar :o haren lijken goed los te zitte...

Geen mensen in de buurt met een ruwharige teckel die een salon kunnen aanraden? Het is wel fijn als een trimster ervaring heeft met het ras van je hond. Zeker als je haar volgens de rasstandaard wilt laten toiletteren (geen idee of je dat wilt natuurlijk).

Pomme en Zaya gaan trouwens gewoon naar de trimster die hier het dichtst in de buurt zit. We gingen daar al met Zaya naartoe en waren heel tevreden, en ze blijkt ook nog ervaring te hebben met Griffons Vendéens, dus dat was helemaal een pluspunt. Je ziet het ras niet zoveel, dus er zijn ook niet zoveel trimmers die er ervaring mee hebben :) Pomme is laatst voor het eerst geplukt, die was toen een maand of 7. Zoiets is Yoshi nu ook denk ik hè?

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 16:51

Yoshi zit op 18 of 19 weken :o dus nog geen 5 maanden :+

Heb iemand aanbevolen gekregen alleen zij werkt alleen de ochtenden kwam ik net achter toen ik wilde gaan bellen... En is ook de duurste in de omgeving en trimt de hond ook naar de rasstandaard en maakt eventueel je hond ook show klaar etc.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 16:54

Schrik niet van de prijzen, over het algemeen houden mensen daar echt geen rekening mee en gaan er vanuit dat 'voor twee tientjes' hun hond wel getrimd is.

Wij betalen iedere 6 tot 8 weken €50,- voor onze sheltie.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 16:55

Deze begint voor een teckel pas vanaf 65 euro....

En had mij alwel ingelezen dat het trimmen duur is... Maarja ik ga ook 3-4x per jaar naar de kapper
Laatst bijgewerkt door x_Jeanine_x op 18-08-20 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 16:55

Daar schrik ik van. Das duur. :')

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 16:56

Zag ook een goedkope, hele goedkope, maar als ik de voor en na foto's van zag schrok ik ernstig hard

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 16:57

Heb je ook nog een tussenweg? :')

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 17:01

Ik vind 65€ voor een teckel wel meevallen. En 50€ voor een sheltie (xl) al helemaal! Ik keek laatst naar Floyd laten wassen omdat er hier niet zo'n wasstraat zit in de buurt helaas. 75€ om alleen te wazen en te blazen. Koekkoek, zo kan ik ook rijk worden 8)7

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 17:02

KimD schreef:
Heb je ook nog een tussenweg? :')

Ja maar dan moet ik een uur rijden :+
Schoonpaps is nog even bij iemand informeren waar die mevrouw d'r hond heen brengt, schijnt hier ook in de buurt te zijn...

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 17:04

Je kan 'm ook zelf wel plukken toch? Van wat ik heb gezien niet heel moeilijk. Maar misschien is dit vloeken in de kerk :')

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 17:04

cursebreaker: Wat leuk dat je met Kim en haar roedel hebt kunnen wandelen, dat lijkt me naast leuk ook ontzettend leerzaam. Leuke foto’s en een mooie omgeving om in te wandelen zo te zien. :)

Wij wandelen eigenlijk ook altijd alleen, althans ik ga alleen (of soms met m’n vader) naar het bos. Af en toe lopen we een stukje met iemand mee, maar ik vind het eerlijk gezegd wel net zo relaxed om lekker alleen te wandelen. Vooral ’s ochtends vind ik m’n rondje door het bos echt even lekker wakker worden, dan heb ik geen behoefte aan mensen die hele verhalen hebben en/of constant honden die om me heen vliegen. :')

x_Jeanine_x: Ik heb geen ervaring met het laten plukken van Teckels (of andere honden met een plukvacht). Ik vind €65,00 ook wel erg veel klinken, vooral omdat mijn ouders €85,00 betalen voor het trimmen van onze medium Labradoodle. Ik heb geen idee hoe arbeidsintensief plukken is en hoe lang dat duurt, maar het lijkt me dat een formaat Teckel ook geen uuuuuren duurt.

Warboel: Fijn dat je een lekkere wandeling hebt kunnen maken met Otje. Alleen wandelen zonder iemand tegen te komen kan zo heerlijk zijn, hè.

Oshaa: Oh, dat is schrikken. Gelukkig is het goed afgelopen en liet Beer de egel gemakkelijk los.