Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
x_Jeanine_x schreef:Ik vind het oook heerlijk hoor om met de roedel van m'n schoonouders te wandelen.... Ondanks dat zijn fietsers en wandelaars nog steeds ernstig interessant...
Maar super gezellig en leuke foto's komen er voorbij!!
Heeft er toevallig iemand hier ervaring met teckels laten plukken... En wanneer dat het beste kan gebeuren?
x_Jeanine_x schreef:Ik vind het oook heerlijk hoor om met de roedel van m'n schoonouders te wandelen.... Ondanks dat zijn fietsers en wandelaars nog steeds ernstig interessant...
Heeft er toevallig iemand hier ervaring met teckels laten plukken... En wanneer dat het beste kan gebeuren?
Skippy01 schreef:Even ventileren hoor... Word net gebeld door mijn moeder die met Toby was gaan wandelen. Was een of andere loslopende hond grommend, blaffend en happend op Toby geklapt. Gelukkig geen fysieke schade, maar hij heeft mentaal wel weer een enorme setback zo. Zat blijkbaar als een bibberend hoopje tegen mijn moeder aan en ligt nu bij haar thuis. (Ik ben op kantoor)
Word hier ZO moe van he, van dat loslopende, asociale, onopgevoede zooitje ongeregeld dat in de wijk rondloopt... Echt, er lopen ook veel leuke honden, maar die 5-10% verpesten het dus iedere keer opnieuw zoDoelstelling van de BOA's voor dit jaar vanuit de gemeente was handhaven op loslopende honden, maar ja, toen kwam corona en toen moesten ze daarop handhaven...
Oshaa schreef:Ja, hij is goed beschermd. Hij heeft recentelijk een vaccinatie ronde gehad, met de standaard cocktail + hondsdolheid (verplicht voor verhuizing naar België), daarnaast recentelijk ontwormt en teken + vlooien behandeling. We controleren zowiezo elke dag op teken, omdat er hier aardig wat zitten. In totaal nu 3 gehad, waarvan 2 in de eerste 2 dagen dat hij hier was. Nu al enkele weken niet meer gelukkig.
KimD schreef:x_Jeanine_x schreef:Ik vind het oook heerlijk hoor om met de roedel van m'n schoonouders te wandelen.... Ondanks dat zijn fietsers en wandelaars nog steeds ernstig interessant...
Ik heb me altijd laten vertellen dat je dat merkt aan een plukvacht als die klaar is om te plukken.
Misschien al een afspraak plannen met het trimsalon? Zij zullen je het beste kunnen adviseren.
kiwiwitje schreef:Oshaa schreef:Ja, hij is goed beschermd. Hij heeft recentelijk een vaccinatie ronde gehad, met de standaard cocktail + hondsdolheid (verplicht voor verhuizing naar België), daarnaast recentelijk ontwormt en teken + vlooien behandeling. We controleren zowiezo elke dag op teken, omdat er hier aardig wat zitten. In totaal nu 3 gehad, waarvan 2 in de eerste 2 dagen dat hij hier was. Nu al enkele weken niet meer gelukkig.
Vaccinaties betekenen helaas niet automatisch ook beschermd.daarom kun je de DHP titeren.
Oshaa schreef:Nee we zitten weer in een lastige omgeving. Al is heel veel informatie op Vlaanderen gericht en we zitten eigenlijk op de grens met Wallonië, alleen is mijn Frans niet goed genoeg om dat uit te zoeken
.
3 weken maar - ik zat met 3 maanden in mijn hoofd.
x_Jeanine_x schreef:Die trimster moet ik nog ff vinden
Zitten d'r hier zooooo veel in de buurt... Word je gek van....
@many jaaaa heb indd foto's gezien van teckels en ontploffingen en daarna bijna 'kale' hondjes...
Yoshi verhaart best wel, vandaarharen lijken goed los te zitte...