cursebreaker schreef:@noakim
2u per keer moet op zich te doen zijn, maar is echt afhankelijk per individu.
Ondanks dat ik bv. niet werk en veel thuis ben, zijn wij toch begonnen met opbouwen zodat ik eens tussendoor een boodschapje of afspraak kon inplannen zonder rekening te hoeven houden met wanneer mijn man wel/niet thuis was. En dat we ook eens met ons zoontje in het weekend even ergens naartoe kunnen zonder hond, als dat nodig is. Arya is ondertussen 17 weken en kan met gemak nu 4u alleen blijven maar doen we eigenlijk niet als het niet hoeft natuurlijk (we hebben tot nu toe geluk gehad dat ze zich echt mega goed aanpast op alles, zo ook het alleen zijn). we hebben het eens uitgeprobeerd onlangs toen we naar de bioscoop zijn geweest en erna nog even gewacht hebben met naar huis gaan - kunnen op de camera zien of ze rustig is en blijft.
Maar hebben jullie al iets gedaan aan opbouwen? Want het was natuurlijk slim geweest als je dat al had gedaan voor iedereen weer naar school/werk moest omdat je dan rustig aan kon opbouwen. Als je nu ineens 2u moet doen omdat iedereen echt weg Moet heb je kans dat dat wel veel ineens gaat zijn voor de pup. Ik zou sowieso kijken dat je de pup vooraf moe kunt maken met een wandeling; en dan ook echt snuffelen enz. Dat ze ook mentaal bezig zijn geweest, en als de pup de bench/mand in gaat iets lekkers te geven bv. Wij gebruiken dan o.a. een snuffelmat waar we brokjes ofzo in verstoppen zodat ze even bezig is of geven een gedroogde snack.
Hoe is het afgelopen met Bodie's diarree? Waren jullie nog naar de DA geweest, omdat Bodie ook lusteloos was enz?
bedankt voor de reactie! We hebben het wel opgebouwd, eerst een paar keer in de bench als we thuis waren, daarna een keer boven de was opvouwen en vervolgens een keer naar de winkel. Toen is hij wel op zijn langst een uur alleen geweest, misschien hadden we dat beter nog iets verder kunnen rekken eerst.... Het snuffelspelletje vind ik goede tip, bedankt! merk inderdaad als ik dat normaal met hem doe dat hij daarna ook rustiger is.

Nog niet naar de DA geweest met hem... hij is afgelopen dagen meer gaan eten, en de diarree lijkt wat minder te worden. heb het idee dat hij erg last heeft van zijn tanden soms, en had gelezen dat ze daardoor ook wat aan de diarree kunnen zijn. Ik hou hem goed in de gaten maar maandag staat de afspraak bij de DA voor laatste inenting dus als er niks erger wordt dan zie ik het denk ik aan tot maandag....