Puppy erbij 2019

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

noakim0203

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 20:42

cursebreaker schreef:
@noakim
2u per keer moet op zich te doen zijn, maar is echt afhankelijk per individu.
Ondanks dat ik bv. niet werk en veel thuis ben, zijn wij toch begonnen met opbouwen zodat ik eens tussendoor een boodschapje of afspraak kon inplannen zonder rekening te hoeven houden met wanneer mijn man wel/niet thuis was. En dat we ook eens met ons zoontje in het weekend even ergens naartoe kunnen zonder hond, als dat nodig is. Arya is ondertussen 17 weken en kan met gemak nu 4u alleen blijven maar doen we eigenlijk niet als het niet hoeft natuurlijk (we hebben tot nu toe geluk gehad dat ze zich echt mega goed aanpast op alles, zo ook het alleen zijn). we hebben het eens uitgeprobeerd onlangs toen we naar de bioscoop zijn geweest en erna nog even gewacht hebben met naar huis gaan - kunnen op de camera zien of ze rustig is en blijft.

Maar hebben jullie al iets gedaan aan opbouwen? Want het was natuurlijk slim geweest als je dat al had gedaan voor iedereen weer naar school/werk moest omdat je dan rustig aan kon opbouwen. Als je nu ineens 2u moet doen omdat iedereen echt weg Moet heb je kans dat dat wel veel ineens gaat zijn voor de pup. Ik zou sowieso kijken dat je de pup vooraf moe kunt maken met een wandeling; en dan ook echt snuffelen enz. Dat ze ook mentaal bezig zijn geweest, en als de pup de bench/mand in gaat iets lekkers te geven bv. Wij gebruiken dan o.a. een snuffelmat waar we brokjes ofzo in verstoppen zodat ze even bezig is of geven een gedroogde snack.

Hoe is het afgelopen met Bodie's diarree? Waren jullie nog naar de DA geweest, omdat Bodie ook lusteloos was enz?

bedankt voor de reactie! We hebben het wel opgebouwd, eerst een paar keer in de bench als we thuis waren, daarna een keer boven de was opvouwen en vervolgens een keer naar de winkel. Toen is hij wel op zijn langst een uur alleen geweest, misschien hadden we dat beter nog iets verder kunnen rekken eerst.... Het snuffelspelletje vind ik goede tip, bedankt! merk inderdaad als ik dat normaal met hem doe dat hij daarna ook rustiger is. :)

Nog niet naar de DA geweest met hem... hij is afgelopen dagen meer gaan eten, en de diarree lijkt wat minder te worden. heb het idee dat hij erg last heeft van zijn tanden soms, en had gelezen dat ze daardoor ook wat aan de diarree kunnen zijn. Ik hou hem goed in de gaten maar maandag staat de afspraak bij de DA voor laatste inenting dus als er niks erger wordt dan zie ik het denk ik aan tot maandag....

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-19 21:06

Als hij aan de diaree is of niet fit dan stel de enting even een week uit tot ie weer helemaal fit is. Enting is al zo’n aanslag op het lijfje.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 00:58

Hier zelfs entingen uitgesteld door overlijden van Paco. Dat geeft al genoeg spanningen en veranderingen voor de honden. We gaan nu komende week en laten gelijk de sport keuringen doen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 00:59

punjab schreef:
Wauw wat een mooie snow. <3 Lekker paardje dichter bij huis.

Arme Mila. :(:)

Ben wel heel tevreden met mijn kwaliteit foto's met mijn telefoon. Heb een Huawei.

Hier expres huawei ivm de foto kwaliteit van hun. Erg tevreden ook!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-19 04:32

dierenfan schreef:
Hier zelfs entingen uitgesteld door overlijden van Paco. Dat geeft al genoeg spanningen en veranderingen voor de honden. We gaan nu komende week en laten gelijk de sport keuringen doen.

Ook dat inderdaad :(:)

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 07:36

Cursebreaker wat een mooie foto’s! Altijd fijn hè als ze je meevallen qua reactie op wat nieuws. Soms zit je ergens over in en als de hond het dan doet zie je hem bijna denken “was dit het nu”
Lekker dat ze zo lekker door de poep kan rollen :P lijkt me zo ontzettend smerig!
Die van ons is nog niet bij de fysio geweest. Misschien binnenkort eens wat plannen. De brokken gaan heel goed! de eerste dag wat slappe ontlasting maar vandaag was z’n ren nog netjes schoon! Al had hij nu weer andere dingen uitgevreten

Noakim : ik zou het steeds opbouwen. Heb zelf in begin nog wel eens muziekje gedraaid of radio aan gelaten zodat het niet zo stil was. Ook als ik
Ging douchen hond in de bench en deurtje dicht. Die van ons vind het nu totaal niet erg als ik even boodschappen moet doen etc.

Candalisa: hè bah wat vervelend dat ze zich zo rot voelt... hopen dat ze snel opklaart!

Suze dat gaat je vast veel tijd schelen nu je paardje dichterbij staat. Hopelijk gaat de gewenning vlot!

Kon vandaag “uitslapen” tot 8 uur dus had zo gehoopt dat de hond de boel netjes gehouden had :D dus vriend gaat naar Beneden en roept me. Dus ik kom beneden, had ie op een of andere manier deur van de ren open en was ie op pad geweest. Gelukkig geen grote dingen stuk, alleen wat blokjes schapenvet gevreten en alle knuffels overhoop. Ook geen mega poephopen gelukkig, 1 klein stukje maar. En natuurlijk wat sliertjes uit de snuffelmat getrokken
Hij was er zelf nogal trots op :=
Afbeelding

Nog een still uit filmpje van gisteren. Dan is ie zo blij dat we bij de pony’s zijn. Springt ervan in het rond _O-

Afbeelding

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 09:21

Oeps Nynkster := Voortaan de ren goed afsluiten _O- Wij hebben nu een ren van 1.20cm hoog en 8 meter lang en dat is wel echt een verademing.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 09:23

Door het tijdsverschil zijn wij hier om 6.10 al wakker, maar vind t best ook met dr :') Kan alles via de webcam in de gaten houden dus zie precies wat ze doet. (Het is geen luchtalarm hoor maar gewoon hier en daar een piepje en ik schrik daar al van wakker)

Nog meer pups die wat eeder aankloppen vanwege de wintertijd? :P

Van de week sliep ze met bench op mn kamer want mn broertje moest snachgs 2x weg voor werk. En toen heeft ze gewoon door geslapen tot iets over 7uur. Maarja... kan nog effe niet haha.

Nynkster die van jou heeft feest gehad haha

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 09:33

Hier nergens last van. Ik zei afgelopen vrijdag nog dat de wintertijd dat weekend in zou gaan. En vervolgens zondagnacht heel enthousiast dat we een uurtje langer konden slapen. Bleek dat al gebeurd te zijn >;) >;)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-19 09:42

Djessey is de eerste ochtend(dus bij het langer slapen en de ochtend er na) even van slag geweest. Maar meer niet gelukkig :D

Haha oeps, beter afsluiten Nynkster. Al ben ik er niet verbaasd over als ie t zelf open krijgt :P

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 09:48

@noakim
Fijn dat de diarree wel minder wordt. Maar wat kiwiwitje ook al aangeeft, als dat maandag nog aanwezig is zou ik die entingen niet zetten - maar ik ga er ook vanuit dat je DA dit ook zegt. Daarnaast, als de diarree maandag er nog is, is dat ook wel heel erg lang. Het is al een aantal dagen bezig, dus zou er ook niet te lang mee wachten. En zeker even goed in de gaten houden of er wel genoeg gedronken wordt ivm kans op uitdroging. Arya heeft af en toe ook eens diarree maar ik kan moeilijk achterhalen wat de oorzaak is; of het de tandjes misschien zijn, maar de kans is groot hier dat het ook komt door het eten van dingen wat ze niet moet eten. Zo kon ik haar gister weer 2x met de snuit uit de kattenbak vissen, grrrr.

En wat het alleen zijn betreft, kun je idd wat Nynkster ook zegt, een radio/tv aanzetten op de achtergrond bv. (Als je dat nog niet deed) Als jullie al ongeveer tot een uur opgebouwd hebben, zou 2u op zich ook moeten kunnen. Denk niet dat ze dan nog heel erg het besef hebben van o, ze zijn nu wel erg lang weg. Als je nu van 1u naar 4u verspringt is het wel anders denk ik, maar van 1-2u zal op zich wel moeten kunnen als je idd kijkt dat je vooraf wat moe probeert te maken enz. Arya gaat eigenlijk al snel slapen in de bench dus daar ben ik echt onwijs blij mee. Is echt een plekje waar ze ook weet dat ze rust heeft en moet nemen.

@Nynkster
dankjewel. En dat is idd echt een opluchting als ze iets nieuws zien/doen en er dan eigenlijk heel goed op reageren. Ok, ze was met momenten wat dingen aan’t doen die ik liever niet zag zoals het ‘graven’ in bad, maar ik vond het al onwijs goed van d’r dat ze op het erin zetten na, eigenlijk geen stress signalen vertoonde en alles goed liet doen en ook netjes ging en bleef zitten als ik dat wilde. Dat vond ik al een overwinning voor de eerste keer douchen haha.

En ooomygod die foto’s van het uitbreken, YIKES! Haha. Nu het een succes is geweest zal hij het vast nog een keer gaan proberen ben ik bang hihi. En die still uit het filmpje is echt ge-ni-aal hahaha Blije hond alert!

Hier niet echt nog kunnen zien of ze last heeft van het tijdverschil omdat ze pas sinds maandag weer thuis heeft geslapen. En gister en vanochtend was mijn man vroeger als normaal op, dus gaat ze automatisch iets vroeger als normaal uit.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 10:20

Het is hier ook geen 'last' ze is gewoon om dezelfde tijd wakker als altijd. Alleen nu is dat een uur eerder :') Maar ze piept dan een keer en gaat dan weer liggen. Ben echt ontzettend blij met de webcam.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 10:36

Naya is echt een slaapkop dus hier nooit last van een hond die ons wakker maakt. Als we haar bench open doen stapt ze rechtstreeks naar de zetel en slaapt daar verder hahahaha :+

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 12:05

Even zonder nog te hebben bijgelezen kom ik een waarschuwing plaatsen. In Zuid-Limburg heerst kennelhoest, afgelopen weekend zijn een stuk of tien honden 'gemeld' met kennelhoest.

Niet heel spannend verder, maar het is nooit onverstandig om extra alert te zijn op de symptomen ervan.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-19 12:07

Niet ernstig maar als je t kan ontwijken is dat toch altijd fijn :D

beauty1love

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 15:08

KimD schreef:
Even zonder nog te hebben bijgelezen kom ik een waarschuwing plaatsen. In Zuid-Limburg heerst kennelhoest, afgelopen weekend zijn een stuk of tien honden 'gemeld' met kennelhoest.

Niet heel spannend verder, maar het is nooit onverstandig om extra alert te zijn op de symptomen ervan.

Als stille meelezer even een aanvulling, afgelopen weekend in Hellendoorn op wedstrijd geweest en daar waren ook al meerdere gevallen bekend. Heerst dus niet alleen in Limburg verwacht ik :j

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 15:19

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 16:38

KimD schreef:

Ohh thanks voor de melding ! Zou t in de omgeving door vertellen

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 16:57

Wij hebben een weegschaal gekocht tot 20kg, Puk mocht even testen. :')

Afbeelding

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-19 17:03

Haha babyding? Geloof dat die van ons tot 25 gaat.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 17:06

Een peuterweegschaal ja! Deze was in de aanbieding voor €18,-. Dat koopje kon ok natuurlijk niet laten. :D

En hij weegt vanaf 5 gram tot 20 kilo, dat vond ik voor nu voldoende.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-19 17:26

Ik zou ook niet weten waarom die 5 kg van mij handiger is _O- t was toevallig zo.
Maar 18,- is wel heel goedkoop. Ik gebruik hem
Voor de pups

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 17:29

kiwiwitje schreef:
Ik zou ook niet weten waarom die 5 kg van mij handiger is _O- t was toevallig zo.
Maar 18,- is wel heel goedkoop. Ik gebruik hem
Voor de pups

Was mijn intentie ook, maar aangezien we maar één hond boven de 20kg hebben is het eigenlijk wel handig met ontworming enzo. :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-19 18:16

Dat sowieso. ik heb Boellie en chick en de katten er eerst ook op gezet :P

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 18:35

Ik denk dat hij het dit keer zelf gedaan heeft. Had hem echt dicht gedaan maar er zit geen vergrendeling op ofzo als soort ''kinderslot'' idee. Maar gelukkig niet het vloerkleed oid kapot dus dat scheelt.

Mooie weegschaal kimD! handig voor puppies

Zoe : herken het helaas niet!

Cursebreaker : denk dat het graven iets is wat wel meer doen. Als je gewoon iets van ''nee'' zegt dat het niet de bedoeling is lijkt me dat ze wel stopt ermee.

Denies hier gelukkig niet! maar hij komt er elke dag om 6 uur al uit dus als hij dat nog niet vroeg genoeg vindt :z