Mooie kat zeg. Ooit wil ik ook nog een langharige kat .
Wat Nozem precies weegt weet ik niet. Maar hoorde gisteren de vrouw van het asiel/gastgezin zeggen dat hij bijna een kiloknaller is. Dus denk bijna een kilo haha
oooooo die babies!!!! Vooral veel foto's blijven posten hoor. Vinden we hier heus niet erg!!
Karel groeit echt goed! Gisteren zat ik te kleuren en mevrouw moest mee helpen.... tegen de stift aan slaan enzo en met de dopjes spelen.
_Rianne_
Geplaatst: 25-10-16 21:39
Ik was het topic helemaal kwijt! Maar... ik heb het weer gevonden!
Sinds 14 okt. hebben we een nieuw huisgenootje. Niet gepland, maar wel heel geliefd. Kleine Mollie is bij ons komen wonen. Mollie is een kitten van ±7 weken oud. Hoorde van een vriendin dat er bij haar in de straat een "baby Victor" liep. Mijn eerste reactie: " Een baby? alleen? En dan doe je niks?" We waren op weg naar een etentje, dus verder niks meer over gezegd om de sfeer niet compleet te verzieken. De volgende dag moest ik even wat afgeven in de betreffende straat, bij de betreffende vriendin. Ik had helemaal niet meer aan het katje gedacht eigenlijk, maar toen ik aan kwam rijden zag ik haar zitten. Een klein zwart bolletje onder een struik langs de weg. Ik ben de auto uitgevlogen en ze begon meteen te krijsen.. "HONGER!" al pratend ben ik gaan zitten in de struiken, degene die mee gereden was naar vriendin gestuurd voor kattenbrokjes, een mandje en blikvoer en een speeltje. Enige doel was: Die baby moet van de straat en niet in paniek de weg op. Ze liet me niet dichter naderen, maar was wel nieuwsgierig en vooral hongerig. Toen ik het blikje voer open maakte won de honger het even van de angst en ze kwam naar me toe vliegen, beet in m'n vinger waar wat voer op zat, en vloog weer terug onder d'r struikje. Uiteindelijk heb ik het blikje in het reismandje gezet en al kletsend tegen d'r ben ik met m'n rug naar d'r toe gaan zitten. Vriendin stond op straat en hield haar in de gaten wat ze deed, zolang ik niet naar haar keek durfde ze te komen. Toen ze eindelijk het mandje inliep besefte ik dat dit mijn enige kans was haar te vangen en heb ik het deurtje dichtgesmeten. Wat was ze boos / bang. Maar wel veilig!
Naar de DA geweest voor een chipcheck ( je weet nooit natuurlijk ) Daar zat het bloed tegen de muur van de kamer toen we weggingen. Ze had de DA flink gebeten. Maar mevrouw had geen chip. Meteen is ze ontwormt / ontvlooit, en zijn we terug gereden. Ik heb bij de mensen in de straat aangebeld, gevraagd, en kwam er zo achter dat ze er al 6 dagen alleen liep. Niemand miste haar, nergens flyers, Dierenambulance / amivedi wist niks.. Toen heb ik uitgesproken wat ik eigenlijk al wist toen ik haar zag zitten: "Ze heet Mollie en ze blijft bij ons wonen. "
Het wilde, bange en boze katje veranderde naar mij toe na 2 dagen in een bang, maar minder boos meisje. Op maandag ochtend besloot ze zelf dat ze de bench uit wilde, en sindsdien loopt ze tussen de hond en twee katers in alsof het altijd zo geweest is. Af en toe blaast ze, af en toe schiet ze even weg, maar over het algemeen gaat het heel goed. 's Nachts en als ik weg moet zit ze in de bench, ivm het kattenluik naar de tuin, ik wil haar nog niet buiten hebben, daarvoor is ze nog te angstig. Ze speelt praktisch de hele dag met Victor, 8 pootjes op 1 buik. Geweldig om te zien. Oude Joey moppert, maar die laat ze ook heel goed met rust. Als er mensen komen gat ze nog wel even in de bench tot het rustig is en iedereen zit, anders verstopt ze zich. Zit iedereen, dan durft ze al rond te lopen. Gisteren sprong ze voor het eerst bij me op schoot.. Kleine Mollie is thuis.
Samen met Vic..
( ze lijkt echt zo groot op de foto's, maar is echt ieniemini!
Mando
Geplaatst: 26-10-16 07:14
Wat een mooi verhaal. Die heeft een gouden mandje en veel geluk gehad.
Gisteren lag het hele spul zo.
Kreeg herinneringen op FB dat ik vorig jaar 3 kleine monsters aan het opvoeden was. Moeder poes van stal zorgde niet meer voor haar kittens en ik heb er toen 3 meegenomen. Ze waren 2.5 week toen ik ze kreeg en heb ze met de fles groot gebracht. Alle 3 hebben ze een mooi huisje gekregen.
Mila zat gisteren achter een héle grote spin aan. Laten we zeggen een langpoter maar dan in echte-spin-vorm. Dikke poten, dik lijf, echt een griezel. Mama had de sinas uit mijn beker in de vetplantjes gegooid en de beker op de spin gezet. Toen Henry de stofzuiger er bij en hoppa weg was Mila's vriendje.
Onze bank is doorgezakt dus is er een gat onderin de stof gemaakt (de bodem) om hem te kunnen repareren. Mila kruipt er steeds in en griezelt dus constant onder waar je zit of kruipt omhoog naar de rugleuning... Ze heeft 'm nog verder gesloopt dus zit nu in de keuken. En vervelend dat ze 't vindt , ze giert het uit (miauwen dan he). Maar anders kan het niet, ik kan niet steeds onder de bank kruipen als ik me ziek voel.
gaby12
Geplaatst: 26-10-16 10:49
Ook ik mag hier weer legaal meepraten Vannacht zijn ook hier Noorse boskat kittens geboren en wel heel erg speciaal op de verjaardag van moederpoes Ik ga een eigen topic aanmaken maar alvast een voorproefje van het gelukkige gezin.
@nienke, Victor moet 's middags ook altijd even naar zijn kamer ( de berging is ingericht als kattenkamer. Ik heb geen aparte kamer waar ik ze even weg kan sluiten als het nodig is ) Als hij Joey teveel lastig valt, dan gaat hij even daar heen, zodat Joey ook rustig kan lopen in de tuin. Vaak is het dan ook even piepen en doen.. tot ik na 5 min ga kijken, dan ligt hij heerlijk te slapen. ( 't is een beetje een overprikkeld kind rond een uur of 15 's middags en moet dan echt even "afkoelen". ) Als Mollie iets groter is zal ze samen met Vic op de kamer gaan slapen. ( Ze is er nu al merendeel van de avond te vinden samen met hem, lekker spelen op de krabpaal!
Mag ik eerlijk zijn en zeggen dat hij niet de slimste is ? Hij heeft echt een "domme" uitstraling. Hij gaat ook midden in het pad op de grond zitten, Hij springt vaak in de badkamer in het bad of de wastafel maar mist en valt dan op de grond, hij speelt veel met de anderen, daagt mij ook graag uit en kijkt mij dan aan met van die grote opgewonden ogen Oh ja en hij moet alles, maar dan ook alles !, op de grond gooien ! Een pen, een papier, de zaklamp, bestek .. Noem het maar op.
Maar maak me wel een beetje zorgen. Hij is nergens bang voor, vreemde honden, vreemde mensen, harde geluiden, de stofzuiger ... Niks doet hem iets. Hij is nog niet buiten geweest, wat hem ook nog niet interesseerd. Hij heeft wel al een keertje in de deuropening staan te kijken per ongeluk maar toen stond hij een beetje dom voor zich uit te kijken
Hij word dus in het voorjaar gecastreerd en dan mag hij naar buiten maar wat als hij niet bang is voor auto's of trekkers en hij omver gereden word ?? Onze twee andere katten zijn wel bang voor vreemde honden, harde geluiden en gaan ook gauw de bosjes in als er een auto aan komt. Ze komen zelfs amper bij de weg .. Maar hem vertrouw ik niet
Nee maar dat is hij niet, hij komt als ik hem roep, en hij rent achter lichtjes aan
Maar denk wel dat hij "iets" mist. Hij is toen hij 3 maand oud was van de eerste verdieping bij ons in huis naar beneden gevallen, bloed neus, versuft, ben toen nog naar de dierenarts geweest, hij was in choc. Maar nu is hij gewoon verveleden maar toch anders dans onze andere twee katten, "dommer" weet niet hoe ik het anders moet zeggen ..
Ruby1995
Geplaatst: 27-10-16 11:06
Gefeliciteerd met de lieve kittens!!
Altijd leuk he die vergelijk foto's als ze zo klein zijn dan zijn ze zo fluffig haha, vind hem nu ook nog steeds mooi en lief hoor maar is toch anders dan toen die zo klein was!
Weissjee
Geplaatst: 27-10-16 12:53
Zo leuk die vergelijkingsfotos!
Azara wat te doen met Milo weet ik niet. Ik vind katten naar buiten doen sowieso spannend dus hou ze liever binnen.