JesdaJinn: Ik zag dat je best wat tips had gehad met betrekking tot het spelen van het jongetje met Jinn. De situatie die je schetst is inderdaad wel wat lastiger dan wanneer er een kindje even komt spelen, maar ik denk ook dat als het allemaal wat meer gewend is (en het minder warm is) het ook wat makkelijker zal verlopen. Je kunt met jonge kinderen best dingen afspreken, zeker als je het concreet maakt. De hitte helpt natuurlijk ook niet echt mee. Wel fijn dat je je ouders als back-up hebt, maar ik kan me voorstellen dat het niet echt fijn voelt om je hond weg te moeten brengen omdat het kind van een ander bij jullie komt.
RoosvanBlue: Ik moet elke keer lachen om “de strikjes”. Oh, bah, rollen in een restje konijn. Onze Labradoodle heeft er wel een handje van om in ontlasting te gaan rollen, ook niet echt een pretje. Fijn dat het herstel van je schouder erg goed gaat en je over twee weken weer met rechts mag gaan trainen.
Ymor: Klinkt als een vervelende ervaring op het strand. Goed dat je naar je gevoel hebt geluisterd en Pieter hebt opgetild. Sommige mensen nemen (helaas) geen verantwoordelijkheid voor hun hond waardoor er dit soort dingen gebeuren. Wij hebben ook twee honden in het bos lopen die ik niet meer bij onze honden wil hebben. Het is jammer dat het moet. Fijn dat Vik er niet echt van onder de indruk was.
Nicky91: Hoe gaat het inmiddels met Mezzy?
nereids: Het meeste speelgoed wordt hier ook vakkundig gesloopt, maar tot nu toe blijft alles van KONG heel. Ik moet zeggen dat onze Labradoodle de grootste sloper is (dat wijt ik aan het stukje Labrador dat ze in zich heeft). :’) Verder hoor ik ook goede verhalen over de knuffels van de IKEA, maar daar heb ik zelf geen ervaringen mee.
IMJ: Je schetst een heel herkenbare situatie met Charlie. Wij hebben hier zo’n Labrador lopen die ook echt op je hond af komt denderen. Die mag van mij ook niet meer bij Melle en onze Boomer komen, het gaat gewoon té lomp. En dan eigenaren die roepen: “Hij doet niets hoor”.
cursebreaker: Wat leuk dat je naar de Herderochtend bij ’t Poeleke gaat. Wil je laten weten hoe het was? Ik wil daar eigenlijk ook nog een keer heen gaan met Melle, maar het is voor ons best een stukje rijden dus dan weet ik een beetje of het het waard is. Het ziet er in ieder geval super mooi uit. Fijn dat je weer wat meer het losloopgebied in kunt met Arya en dat ze wat positieve ervaringen op heeft kunnen doen. Vervelend dat ze aan de diarree is geweest, is dat inmiddels weer over?
Nayomie: Zhiva wilde zichzelf gewoon even paneren na het zwemmen. :’) Wat is ze al groot! Dan is mijn Melle echt maar een ukkie.
Skippy01: Dat uren zoet zijn met dingen die buiten gevonden zijn herken ik heel erg van Melle. Hij kan echt heel erg druk zijn met een simpel takje, een veertje of een blaadje. Wat een vervelende situatie van je moeder en Toby. Ik kan me heel goed voorstellen dat je het echt zat bent als dit regelmatig gebeurt. Ik zou inderdaad ook proberen op een ander tijdstip te gaan wandelen. Het is eigenlijk van de zotte dat het moet, maar mensen met dit soort honden zijn vaak niet de mensen die zich gemakkelijk aanpassen…
Warboel: Wat heb je veel tanden van Otje weten te verzamelen, ik ben jaloers!

arabella2000: Ach, Gioia ziet er weer spik en span uit. Wat fijn dat je dat zelf kunt doen. Fijn dat de agility zo goed ging.

kiwiwitje: Wat fijn dat Boellie inmiddels koortsvrij is en weer meer zichzelf lijkt te worden. Geweldige foto’s!
Interessant om de tips van KimD voor Oshaa te lezen, daar leren we allemaal van. Hopelijk heb je er zelf ook iets aan en gaat het straks allemaal weer wat makkelijker met Beer in huis. Ik zou hem ook niet meenemen het weekend weg. Ik denk dat twee dagen + een overnachting wat teveel van het goede is. Je bent daar waarschijnlijk ook erg actief bezig, er zijn veel (vreemde) mensen en honden en daarnaast is het ook een vreemde omgeving. Het lijkt me dat dat Beer snel zal overprikkelen.
Nynkster: Fijn dat de teef gedekt is en het aftellen voor jullie kan gaan beginnen.
robbie88: Wat een leuke foto’s van Molly (en je zoontje). Ook fijn dat het zo klikt tussen Molly en de hond van de buren, het is ook een leuk stel om te zien.
KimD: Super fijn dat het zo goed gaat!
CupCakes_: Oef, dat moet schrikken geweest zijn! Leuk dat jullie een fijn, nieuw wandelgebied ontdekt hebben. Met pubers met bananen in hun oren heb ik (gelukkig) nog geen ervaring, maar ik zou het ook eerst aan een lange lijn gaan proberen.
x_Jeanine_x: Ach, die Yoshi! Ze kijkt ook wel heel erg zielig. :’)
cursebreaker: Wat jammer dat je het niet kon vinden, maar aan de foto’s te zien hebben jullie je daar ook prima weten te vermaken.