Puppy erbij 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lugea

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 15:43

Van mijn kant even een bijleespost van de afgelopen dagen. Ik bedacht vrijdagavond dat het wel handig was om mijn medicatie twee keer in te nemen. Dat is mijn medicatie niet echt aan te raden, dus ik ben het hele weekend een beetje van het padje geweest. :’)

JesdaJinn: Ik zag dat je best wat tips had gehad met betrekking tot het spelen van het jongetje met Jinn. De situatie die je schetst is inderdaad wel wat lastiger dan wanneer er een kindje even komt spelen, maar ik denk ook dat als het allemaal wat meer gewend is (en het minder warm is) het ook wat makkelijker zal verlopen. Je kunt met jonge kinderen best dingen afspreken, zeker als je het concreet maakt. De hitte helpt natuurlijk ook niet echt mee. Wel fijn dat je je ouders als back-up hebt, maar ik kan me voorstellen dat het niet echt fijn voelt om je hond weg te moeten brengen omdat het kind van een ander bij jullie komt.

RoosvanBlue: Ik moet elke keer lachen om “de strikjes”. Oh, bah, rollen in een restje konijn. Onze Labradoodle heeft er wel een handje van om in ontlasting te gaan rollen, ook niet echt een pretje. Fijn dat het herstel van je schouder erg goed gaat en je over twee weken weer met rechts mag gaan trainen.

Ymor: Klinkt als een vervelende ervaring op het strand. Goed dat je naar je gevoel hebt geluisterd en Pieter hebt opgetild. Sommige mensen nemen (helaas) geen verantwoordelijkheid voor hun hond waardoor er dit soort dingen gebeuren. Wij hebben ook twee honden in het bos lopen die ik niet meer bij onze honden wil hebben. Het is jammer dat het moet. Fijn dat Vik er niet echt van onder de indruk was.

Nicky91: Hoe gaat het inmiddels met Mezzy?

nereids: Het meeste speelgoed wordt hier ook vakkundig gesloopt, maar tot nu toe blijft alles van KONG heel. Ik moet zeggen dat onze Labradoodle de grootste sloper is (dat wijt ik aan het stukje Labrador dat ze in zich heeft). :’) Verder hoor ik ook goede verhalen over de knuffels van de IKEA, maar daar heb ik zelf geen ervaringen mee.

IMJ: Je schetst een heel herkenbare situatie met Charlie. Wij hebben hier zo’n Labrador lopen die ook echt op je hond af komt denderen. Die mag van mij ook niet meer bij Melle en onze Boomer komen, het gaat gewoon té lomp. En dan eigenaren die roepen: “Hij doet niets hoor”.

cursebreaker: Wat leuk dat je naar de Herderochtend bij ’t Poeleke gaat. Wil je laten weten hoe het was? Ik wil daar eigenlijk ook nog een keer heen gaan met Melle, maar het is voor ons best een stukje rijden dus dan weet ik een beetje of het het waard is. Het ziet er in ieder geval super mooi uit. Fijn dat je weer wat meer het losloopgebied in kunt met Arya en dat ze wat positieve ervaringen op heeft kunnen doen. Vervelend dat ze aan de diarree is geweest, is dat inmiddels weer over?

Nayomie: Zhiva wilde zichzelf gewoon even paneren na het zwemmen. :’) Wat is ze al groot! Dan is mijn Melle echt maar een ukkie.

Skippy01: Dat uren zoet zijn met dingen die buiten gevonden zijn herken ik heel erg van Melle. Hij kan echt heel erg druk zijn met een simpel takje, een veertje of een blaadje. Wat een vervelende situatie van je moeder en Toby. Ik kan me heel goed voorstellen dat je het echt zat bent als dit regelmatig gebeurt. Ik zou inderdaad ook proberen op een ander tijdstip te gaan wandelen. Het is eigenlijk van de zotte dat het moet, maar mensen met dit soort honden zijn vaak niet de mensen die zich gemakkelijk aanpassen…

Warboel: Wat heb je veel tanden van Otje weten te verzamelen, ik ben jaloers! :wow: En met zo’n lange neus moet je hoofd natuurlijk wel ergens op steunen, snap dat dan! :’)

arabella2000: Ach, Gioia ziet er weer spik en span uit. Wat fijn dat je dat zelf kunt doen. Fijn dat de agility zo goed ging. :D
kiwiwitje: Wat fijn dat Boellie inmiddels koortsvrij is en weer meer zichzelf lijkt te worden. Geweldige foto’s!

Interessant om de tips van KimD voor Oshaa te lezen, daar leren we allemaal van. Hopelijk heb je er zelf ook iets aan en gaat het straks allemaal weer wat makkelijker met Beer in huis. Ik zou hem ook niet meenemen het weekend weg. Ik denk dat twee dagen + een overnachting wat teveel van het goede is. Je bent daar waarschijnlijk ook erg actief bezig, er zijn veel (vreemde) mensen en honden en daarnaast is het ook een vreemde omgeving. Het lijkt me dat dat Beer snel zal overprikkelen.

Nynkster: Fijn dat de teef gedekt is en het aftellen voor jullie kan gaan beginnen.

robbie88: Wat een leuke foto’s van Molly (en je zoontje). Ook fijn dat het zo klikt tussen Molly en de hond van de buren, het is ook een leuk stel om te zien.

KimD: Super fijn dat het zo goed gaat!

CupCakes_: Oef, dat moet schrikken geweest zijn! Leuk dat jullie een fijn, nieuw wandelgebied ontdekt hebben. Met pubers met bananen in hun oren heb ik (gelukkig) nog geen ervaring, maar ik zou het ook eerst aan een lange lijn gaan proberen.

x_Jeanine_x: Ach, die Yoshi! Ze kijkt ook wel heel erg zielig. :’)

cursebreaker: Wat jammer dat je het niet kon vinden, maar aan de foto’s te zien hebben jullie je daar ook prima weten te vermaken.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 15:44

KimD
hahaha ja lach maar! Ik snap er gewoon echt nikssss van. Ben nog steeds geirriteerd :')

IMJ
Dankje <3 En jammer dat je geen tandjes gevonden hebt! Wij hebben 2 kiezen gevonden waar ik al heel blij mee was, maar Warboel's collectie is echt waanzinnig *\o/*. Stiekem gehoopt dat we ook een hoektand ofzo zouden vinden, maar jammer genoeg niks tegen gekomen.

BlijNijn
Was idd alsnog geslaagd. Al zijn we niet heel lang gebleven want het werd ineens snel warm. Milan baalde natuurlijk wel een beetje want die had zich erop verheugd dat ie met Arya het water in kon. Maar we gaan 29aug naar hondenvijver 't Poeleke, dus dan krijgt ie een nieuwe kans. En wat rot zeg dat je zo bagger was van de medicatie -O- Hopelijk weer wat beter ondertussen?

EDIT:
Ik zal idd een update geven als we zijn geweest. Ik ben ook erg benieuwd! Is voor ons ook 1,5u rijden dus ik hoop ook dat het het ritje waard gaat zijn hihi. We gaan 2 broertjes van Arya zien dus in dat opzicht is het 't wel al waard om te gaan. Maar als het bevalt, ga ik ook zeker nog een keer terug naar een gewone zwem ochtend/middag bv. ipv alleen zo'n ras dag. Diarree is inderdaad weer over, was dus even iets van 1 dagje en ook niet zo erg dat ze Constant moest, maar als we gingen lopen was het idd wel heel erg zacht. Maar is weer snel bijgetrokken gelukkig. Ik gok dat het dus kwam door de tennisbal die ze de dag ervoor sloopte en waarvan ze stukjes van verslonden heeft :roll:

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 15:48

CupCakes_ schreef:
Fijn dat het goed ging Kim!

Skippy, hè getver zeg! Daar word je toch horendol van. Hoop dat het meevalt bij Toby :knuffel:

Kiwi, mooie foto's! En fijn dat Boellie opknapt! Jip wilde toen hij opknapte ook zijn medicijnen niet meer innemen.

Gisterenavond was het even feest. Moeders ging achter met Jip een balletje gooien toen de onweer voorbij was. Meneer schrok van iets en vloog naar de weg, waar net een auto aankwam die kon uitwijken. Jip erachteraan en we konden hem bij mijn tante een straat hierachter weer ophalen. Hij rende daar naar toe want zijn vriend woont daar. Hartverzakking weet hoe zeg maar _-:(

Moeders mag pas weer balletje gooien achter als het helemaal dicht is gemaakt.

Vanochtend hebben we een nieuwe wandelgebied ontdekt in Westerschouwen. Heel tof gebied en ik wist niet eens dat we zulke 'heuvels' in de buurt hadden _O-
Jip wel aan de lange lijn, want anders zijn de bananen weer goed aanwezig. Als iemand tips heeft voor 'hier komen' goed te trainen, brand los! Verder was hij echt heel braaf! Waren wel lichtelijk verdwaald ondanks dat we de route paaltjes gevolgd hadden :+

[ [url=m/y77eTQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/vVpSKP.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/LKTGuW.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/qPdbqB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Echt ALTIJD iets lekkers mee hebben en ook eens bij jou roepen zonder reden. Je hebt een aussie :+ Naya die weet maar al te goed of je iets bij hebt en of het wel lekker genoeg is. Bij mij luistert ze zo goed als altijd, niet altijd even snel als ik zou willen. Maar mijn vriend.. als hij niets bij heeft mag hij nog staan roepen tot morgen.
Ook als ze zo "puberde" moest ik haar soms bij mij roepen en laten inchecken zonder reden. anders hebben ze het ook heel snel door dat ik haar altijd riep om vast te klikken omdat er iets of iemand aankwam.

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 15:57

cursebreaker schreef:
BlijNijn
Was idd alsnog geslaagd. Al zijn we niet heel lang gebleven want het werd ineens snel warm. Milan baalde natuurlijk wel een beetje want die had zich erop verheugd dat ie met Arya het water in kon. Maar we gaan 29aug naar hondenvijver 't Poeleke, dus dan krijgt ie een nieuwe kans. En wat rot zeg dat je zo bagger was van de medicatie -O- Hopelijk weer wat beter ondertussen?

EDIT:
Ik zal idd een update geven als we zijn geweest. Ik ben ook erg benieuwd! Is voor ons ook 1,5u rijden dus ik hoop ook dat het het ritje waard gaat zijn hihi. We gaan 2 broertjes van Arya zien dus in dat opzicht is het 't wel al waard om te gaan. Maar als het bevalt, ga ik ook zeker nog een keer terug naar een gewone zwem ochtend/middag bv. ipv alleen zo'n ras dag. Diarree is inderdaad weer over, was dus even iets van 1 dagje en ook niet zo erg dat ze Constant moest, maar als we gingen lopen was het idd wel heel erg zacht. Maar is weer snel bijgetrokken gelukkig. Ik gok dat het dus kwam door de tennisbal die ze de dag ervoor sloopte en waarvan ze stukjes van verslonden heeft :roll:

Begrijpelijk dat hij ervan baalde, maar binnenkort dus nog een nieuwe kans. Het gaat inmiddels gelukkig wel weer beter, nog steeds een beetje misselijk maar dat is wel te overzien. Fijn dat de diarree bij Arya ook weer helemaal over is.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 16:14

Qua wagenziekte gaat het wel goed, kleine stukjes...

De grote stukken hebben we nog niet gehad zonder pilletje. Ik heb het idee dat het een beetje tegelijk kwam met het wisselen, mevrouw is nu al haar voorste tandjes kwijt geraakt en zitten al weer nieuwe in.
Ik heb helaas nog geen tandjes gevonden...

Qua ontlasting hadden we even wat moeilijkere dagen, door de warmte poepte ze minder en wat ze deed was voornamelijk weinig dunne zooi, maar nu de temperaturen zijn gedaald zit ze weer netjes op haar eigen ritme. :')

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 16:23

Voor de 'slechte' poepers: https://www.medpets.nl/puur+psyllium+hk/

Ik vind het echt heel fijn spul! Dana heeft door haar loopsheid bijvoorbeeld hele harde poep, gisteren had ze zichtbaar moeite met poepen en was het alleen maar kalk wat eruit kwam. Vanochtend een schepje onder het voer gedaan en vanmiddag plopte het er zo uit aan de achterkant. :+

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 16:27

Fijn dat ze qua ontlasting weer op haar gewone ritme zit. Wagenziekte lijkt me best lastig en vervelend, maar als een pilletje helpt heb je in ieder geval een (tijdelijke) oplossing voor de langere stukken. Moeten jullie vaak met de auto op pad?

Melle heeft een lekker zacht kussentje gevonden. Hij is nu ook een beetje een langpootmug, maar is nog steeds klein. :') We kwamen vrijdag een Golden Retriever pup tegen die twee weken ouder is en die was ruim 2x zo groot.

Afbeelding

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 16:32

KimD schreef:

Ik vind het echt heel fijn spul! Dana heeft door haar loopsheid bijvoorbeeld hele harde poep, gisteren had ze zichtbaar moeite met poepen en was het alleen maar kalk wat eruit kwam. Vanochtend een schepje onder het voer gedaan en vanmiddag plopte het er zo uit aan de achterkant. :+

Thanks voor de tip! :o

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 16:32

BlijNijn schreef:
Fijn dat ze qua ontlasting weer op haar gewone ritme zit. Wagenziekte lijkt me best lastig en vervelend, maar als een pilletje helpt heb je in ieder geval een (tijdelijke) oplossing voor de langere stukken. Moeten jullie vaak met de auto op pad?

Jep, lange ritjes minimaal 3 x in de week... :')
en dan nog de ritjes naar strand/bos enz :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-20 16:34

KimD schreef:

He spelbreker ;( :P
https://www.barkkinghondensnacks.nl/web ... usk-1.html

Oeps balen blijnijn, hopelijk weer opgeknapt?
Fijn dat de wagenziekte ook beter gaat nicky

Ja boellie is zn irritante zelf weer (nee hoor valt best mee met dat irritant) wel grappig dat je met Jip t zelfde had dat ie zn medicatie begon te weigeren Cupcakes!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 16:37

kiwiwitje schreef:
KimD schreef:

He spelbreker ;( :P
https://www.barkkinghondensnacks.nl/web ... usk-1.html

Oeps balen blijnijn, hopelijk weer opgeknapt?
Fijn dat de wagenziekte ook beter gaat nicky

Ja boellie is zn irritante zelf weer (nee hoor valt best mee met dat irritant) wel grappig dat je met Jip t zelfde had dat ie zn medicatie begon te weigeren Cupcakes!

Oh god! En nu? 10 zweepslagen?! :oo

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-20 16:39

Op zn minst ~~}> ~~}> ~~}>

En anders kun je beter die grote verpakking van paard pony pakken van puur of de groene os die zijn goedkoper in verhouding dan die kleine potten.

hier krijgen ze bijna standaard psyllium over t voer heen. T vult ook goed zonder dat t iets doet aan voedingsstoffen.
Laatst bijgewerkt door kiwiwitje op 17-08-20 16:40, in het totaal 1 keer bewerkt

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 16:40

kiwiwitje schreef:
Op zn minst ~~}> ~~}> ~~}>

En anders kun je beter die grote verpakking van paard pony pakken van puur of de groene os die zijn goedkoper in verhouding dan die kleine potten.

Nooit aan gedacht, ik koop altijd die kleine!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 17:41

Harvey heeft het deze loopsheid zwaar, god hij is vervelend. Blijft opdringen, gelukkig moet Dana niks van hem weten.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-20 17:49

agos arme harvey. Hier reageert boellie nergens op, keertje snuffelen en klaar. Djessey lijkt t interessanter te vinden :')

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 18:51

kiwiwitje schreef:
agos arme harvey. Hier reageert boellie nergens op, keertje snuffelen en klaar. Djessey lijkt t interessanter te vinden :')

Normaal ook helemaal niks maar sinds zaterdag is ze flink aan het rondh.oeren en Harvey lijkt het zwaar te vallen deze keer. :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-20 19:14

Arme vent _O-

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 10:35

Ach, die arme Harvey!

Wij hebben zowel gisteravond als vanochtend zo fijn gewandeld in het bos en zijn ook een aantal hele leuke honden tegengekomen, dus Melle heeft weer fijn kennis kunnen maken met verschillende honden. Ook echt van een chihuahua tot een Leonberger, wat een beren zijn die laatste trouwens. We hebben ook nog even geoefend met het ‘hier komen’ en dat gaat gelukkig ook erg goed. Hij maakt er een sport van om zo snel mogelijk bij mij te komen, dus hopelijk houdt hij dat erin. :’) Vanochtend ook even een stukje met iemand meegelopen waardoor ik het ook kon oefenen tijdens het wandelen met andere honden en dat ging eigenlijk ook boven verwachting goed. Er was even een korte twijfel “want het is hier ook leuk”, maar uiteindelijk is iets lekkers verdienen dan toch leuker. :))

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 11:42

BlijNijn
Fijn dat het wel de betere kant uit gaat. Hopelijk is vandaag de misselijkheid dan helemaal weg! Heerlijke die foto van Melle op het ‘zachte kussentje’ haha. Wat een verschil dan idd als zo’n GR pup 2x zo groot is al op dezelfde leeftijd. En wat heerlijk dat jullie weer zo’n fijne wandelingen hebben gehad!

Nicky
Fijn dat het met de wagenziekte al zoveel beter gaat! Jammer dat je nog geen tandjes gevonden hebt.

Ik kom net terug van een wandeling met Kim en d’r roedel. Was weer gezellig! Arya had wel met momenten bananen in d’r oren en ik kreeg mooi een paar 'middelvingers' toegestuurd, dus het wordt idd hoog tijd dat ik het trainen weer ga oppakken - net even een nieuwe heuptas besteld waar ik de snoepjes makkelijker in kan meenemen nu ik met deze temperaturen geen jasje aan heb. Ging aan het begin van de wandeling even bij een vader met klein kindje hoi zeggen en kusjes geven waar ik niettt blij mee was, want dat mag natuurlijk niet maar ik was te laat met aanlijnen en toen was ze al buiten bereik en kwam ze natuurlijk niet -O-. Kim’s honden komen dan netjes bij Kim en ik ren als een kip zonder kop scheldend achter Arya aan - pijnlijk haha! Maar gaan we aan werken hihi. Lopen met Kim's roedel is altijd een aangelegenheid welke me weer laat inzien hoeveel werk er nog aan de winkel is voor ons :') :') :') Is verder wel echt altijd relaxed lopen met haar en de roedel; dat gaat gewoon zo heerlijk samen allemaal. Arya en Dana zochten elkaar veel op dit keer, leuk om te zien <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 11:45

Ziet er gezellig uit!

Hier in de buurt zijn niet zo veel mensen die echt wandelen. Ik vind het heerlijk om lekker te wandelen maar de meeste vinden het hier in de buurt na een halfuurtje wel prima

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 11:56

Wij wandelen eigenlijk altijd alleen. Niet veel hondenmensen in ons netwerk helaas. Of mensen die niet met een jonge hond op stap willen :+

Ziet er wel heerlijk uit curse!

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 12:16

CupCakes_ schreef:
Wij wandelen eigenlijk altijd alleen. Niet veel hondenmensen in ons netwerk helaas. Of mensen die niet met een jonge hond op stap willen :+

Als Mezzy wat groter is gaan wij gewoon wandelen hoor *\o/*
Ze kan nog niet zo lang dus dat is een beetje jammer :')

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 12:26

Ja, Dana vrat Arya niet op, dat is best wonderbaarlijk. :') Nou hopen dat ze het onthoud tot de volgende keer. _O-

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 12:26

Wat leuk dat jullie samen kunnen wandelen Kim en CB. Jullie wonen bij elkaar in de buurt?

Wij maken ook weleens wandelingen met Morax, bij langere wandelingen gaat er een bolderkar mee waar ie in kan (en ik soms ook :+ )

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 12:56

Nicky91 schreef:
CupCakes_ schreef:

Als Mezzy wat groter is gaan wij gewoon wandelen hoor *\o/*
Ze kan nog niet zo lang dus dat is een beetje jammer :')

Als ze inderdaad wat groter is, anders heeft ze gelijk een trauma :')