Puppy erbij 2019

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 13:18

Esplendido schreef:
Ik laat mensen pas een contract tekenen als ze de pup komen halen. Ik laat het ze natuurlijk wel eerder lezen. Ik vraag ook geen aanbetaling. Ik wil dat mensen hun pup komen halen omdat ze hem echt willen en niet omdat er een contract getekend is en een aanbetaling is gedaan. Dan loop ik liever het risico dat een pup wat langer bij ons blijft.

Zo denkt de fokker waar ik ben geweest ook indd.

Er staat wel een hoop in het contract waarvan ik denk zou je als fokker er echt iets mee kunnen mocht er iets gebeuren maar goed ik ben niet van plan mn hondje te verwaarlozen oid dus ik heb het gewoon ondertekend.
Er staat ook in dat als ik ga fokken het in overleg met haar moet ivm dat ze wil dat er verantwoord wordt gefokt.
Nou ben ik het niet van plan maar als ik het zou willen zou ik sws op haar terug willen vallen kwa lijnen ect...ik zou er nooit klakkeloos een reu op zetten.

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-19 13:33

Werd ze aangeraden door de hondenschool.
Gelukkig heb in in de infomap heel duidelijk ook richtlijnen/adviezen over hondenscholen staan. Waarin dit soort dingen dus ook vermeld staan.

Maarja ik kan er niks mee dus onthouden maar loslaten en weer doorgaan.

Ik wil ook maar 1x een roesje. Dus tenzij noodzakelijk gaan HD en ED tegelijk. Twijfel alleen nog of ik eerder ga voor PL. _O-

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 13:53

Ik heb hier eerste de ogen laten doen a 50euro, als dat niet goed is kan je het geld voor hd/ed in je zak houden (was bij elin toch een kleine 400euro).

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-19 13:59

Ja dat is ook zo maar onze honden worden sowieso regelmatig gecheckt door de fysio. Dus als zij iets merkt aan de knietjes dan weet ik dat al. Net als of ze iets verwacht in heupen en ellebogen.
Zo hebben we bij boellie en chick ook eerst de DNA testen gedaan. Toen PL en toen de foto’s maar dat was ook kosten een beetje spreiden omdat we ze beide tegelijk deden natuurlijk.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 16:00

Dexter is ruim een jaar en 11 maanden als ie op de foto gaat. Tot die tijd niet echt een reden gehad om het te doen. In de zomer 18 maanden geworden en toen was het zomer dus niet echt gesport.

Ik denk dat dat wat Kiwi noemt inderdaad iets dat je toch moet accepteren als fokker dat het gebeurt. De fokker van mijn pup heeft met 10 weken er ook weer eentje terug gekregen. En ik weet zeker dat zij ook niet tevreden is over alles wat er met 'haar pups ' gebeurt. Ik zou dat zelf denk ik niet goed kunnen :=

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-19 16:04

ik denk dat je het wel een beetje los moet laten. Anders kun je gillend gek worden. Want niemand doet het precies zoals jij zou doen.

Vanmiddag rontgen van de teef. Nog ongeveer 3 kwartier *\%/*

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 16:14

Natuurlijk kun je als fokker niet alles regelen wanneer de pup eenmaal uit huis is. Maar totdat de pup meegenomen wordt kun je als fokker wel een inschatting maken of de pup daar een fijn thuis gaat krijgen.
En er zijn dingen die je los moeten laten zoals wel of niet castreren, wanneer castreren, wat voor soort voer en meer van dat soort dingen. Er kan vanalles in het contract staan, maar verkocht is verkocht. En dat mensen dingen anders doen wil niet zeggen dat de honden het daar minder goed hebben.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-19 16:17

Ik heb een pupkoper die helaas ivm een plotselinge verandering in gezondheid af moest zeggen. Waarvan ik heel duidelijk was; zij gaat geen vriendin worden maar mijn pup zou daar geweldig zitten. En dat vind ik dan ook wel heel belangrijk.
En niet dat ik die persoon niet mocht hoor. Maar gewoon niet mijn type.. :o

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 17:15

kiwiwitje schreef:
Oh dat is geen lekkere timing. Ik weet ook eerlijk gezegd niet of ik een pup dan had gegeven aan jullie. :o
Ik verwacht toch wel dat mensen meerdere keren komen kijken. Bij mij mogen de kopers vanaf 2 a 3 weken ieder weekend komen. Evt door de weeks als ze echt niet anders kunnen. En dat ze tussendoor een week overslaan is prima of om het weekend komen. Heb ook een gezin gehad die tot 5 weken iedere week geweest zijn (vanaf 2 weken) maar daarna op vakantie gingen en pas op 8 weken weer geweest zijn om op te halen. Maar wij kozen dan ook op 5 weken. Vind het toch wel belangrijk om mensen vaker te zien en te spreken. En bijna al mijn pups waren minimaal op 1,5 uur rijden voor de kopers.
Echt buitenland dus vliegen of 3 uur of langer met de auto vind ik het iets anders. Maar dan verwacht ik wel dat ze minimaal 1x komen en/of zelf komen halen. En daarnaast heel intensief contact hebben. Al kopen dat soort mensen vaak om een heel andere reden.
Maar iedereen doet en beslist anders natuurlijk! :).

Ik ga even enkel hierop in pikken, kwestie van geen 10 quotes mee te nemen.

Ik vind je uitspraak eerlijk gezegd héél erg kort door de bocht.
Ter verduidelijking: voordat we onze keuze voor een fokker hebben gemaakt, ben ik bij 5 verschillende fokkers geweest om kennis te maken met de fokkers en hun visie, met de honden waarmee een nest gekweekt gaat worden. Ik ben naar wedstrijden van de honden gaan kijken, ik ben gaan kijken op trainingen om het karakter wat te kunnen inschatten, ik heb contact opgenomen met eigenaars van vorige nesten om hun ervaringen te horen,.... Ik vind het zelf héél belangrijk om op één lijn te zitten met de fokker en een goed gevoel te hebben met de ouderdieren, ik ben dan ook de laatste om hier licht over te gaan. Ik ben bij de fokker van de kelpies geweest nog voor de teef überhaupt gedekt was of in de planning stond om gedekt te worden. Ik ben tijdens de dracht ook een halve dag daar geweest. De fokker zelf heeft liever niet dat er 'vreemden' over de vloer komen voor de pups 5 weken zijn, gezondheidsgewijs, voor de gemoedsrust van de teef en omdat het voor kopers toch weinig meerwaarde heeft om te 'kijken' naar een pup van 2 weken. Alle respect daarvoor.

Voor ons komt het nu héél moeilijk uit qua timing, met de verhuis. Die stond helemaal niet in de planning wanneer we beslisten van een pup erbij te nemen (dat heb je dan als je een pup vastlegt nog voor er een dekking effectief in de planning staat), maar gezien we wel helemaal geïnstalleerd gaan zijn in het nieuwe huis wanneer de pup komt, hoeft dit ook geen struikelblok te zijn. Het is gewoon even lastig. En ja, als het nu bij de deur zou geweest zijn, dan spring je al sneller eens binnen dan wanneer je bijna 300km aan het rijden bent.

Verder zullen we met de pup vanaf dat deze 6 maanden is, bij regelmaat naar de fokker gaan voor trainingen met de schapen. Er zal dus zeker voldoende terugkoppeling zijn.

Onze fokker wil ook pertinent niet met contracten op voorhand of voorschotten werken, net omdat ze inderdaad mensen wil die gewoon écht 100% achter de hond staan, eerder dan iemand die'm toch maar komt halen gezien het voorschot al betaald is.

Dus ja, ik vind je hier héél kort door de bocht gaan. En eerlijk, als de fokker mij dit soort richtlijnen zou opleggen, zou ik ook verder gaan zoeken....

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-19 17:28

Dat mag :) Gelukkig zijn het mijn pups en mijn regels voordat ik er eentje mee geef. :) Ik vind dat heel belangrijk. En ook ik heb iemand gehad op iets meer dan 5 weken die voor het eerst kwam. En ook ik heb mensen gehad die al een vakantie gepland hadden voordat de pup duidelijk in beeld kwam. Maar die hebben er wel alles aan gedaan om nog langs te komen. De dag dat ze vlogen zijn ze nog langs geweest en na de vakantie konden ze hem mee nemen.

Maar in het topic waren meer het toch wel eens met mijn werkwijze vooral over het bezoeken.

En wat je doet als de pup verhuisd is maakt mij weinig uit. Ik heb er tussen zitten die hier in de buurt zit en die heel vaak wilde wandelen etc. Bij de eerste afspraak om te wandelen moesten ze afzeggen en daarna hield t gelijk al weer op. Dus ik hecht weinig waarde aan wat iemand zegt daarna te willen doen of gaan doen.

Helaas nog geen duidelijkheid over het aantal pups van het teefje wat door Boellie gedekt is. Rontgenapparaat kapot dus ze konden er niks van maken. Hopelijk vrijdag een nieuwe poging anders na het weekend.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 17:43

Florenc: ik zou er mij niet te druk over maken. Zolang jij en de fokker er een goed gevoel bij hebben :)
Ga mijn volgende pup ook wrss maar 1x op voorhand zien.

Oooh balen Kim. Weer stom dat het juist kapot moet zijn als jij moet :( :P

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 17:45

Ik zie trouwens dat ik gigantisch achter lag met reageren haha. Ik denk, ik ga eens even inhalen en toen bleek dat ik nog vanaf 24/10 moest inhalen, lol. Sorry als ik alsnog iemand gemist heb! Here we go:

@Denisejazz
O, wat een dropje is Bo toch! Ik zou ook zeggen dat het een kruising is ja. Vind ‘m echt heel erg leuk geworden!

@Nynkster
Wat een leukerd heb je ook! Hoe gaat het op de WoW brokken nu? Die foto met die ogen gericht op de kat is echt geweldig hahaha. Hier eet de kitten mee met Arya als ze brok krijgt (eet gewoon haar eigen kitten brokken ook hoor, maar vind wat honden brokjes mee pikken af en toe ook leuk hihi) En die foto van Guinness en de kat samen is ook echt zo lief!

@noakim
Hoe is het met Bodie en de diarree? Nog naar de DA geweest ofniet? 8/10 gaat het hier goed, maar 2/10 keer wil Arya ook alles van de straat plukken wat los en vast zit - vooral poep van paarden, konijnen en schapen zijn interessant maar blaadjes en takjes enz ook - en als ik zie dat het dus weer zo’n typisch rondje is van ik wil dingen vreten pak ik haar gelijk vast (ik ga meestal namelijk naar een gebied waar ze los kan) zodat ik op zich wel kan ingrijpen aan de lijn - ik zit dan ook als een havik constant te kijken wat ze doet met die snoet aan de grond als ze in zo'n 'bui' is haha. Hier dus gelukkig in verhouding vaker niet als dat ze het wel doet en zodra ik het doorheb, probeer ik dat dus ook echt heel goed te voorkomen. Je kunt het soms gewoon niet 100% tegengaan, maar ik haal het dan gelijk uit de bek (tenzij het poep is, lol). Zeker opletten met eikels ook nu (vooral de nog groene eikels) die overal liggen want die zijn giftig.

@Simoonzel
Wat fijn dat honden daar ook veelal mee mogen naar restaurants enz. En heerlijk dat Popo zo lekker rustig erbij blijft liggen.

@kiwiwitje
Jij ondertussen weer er bovenop na je val vd trap?
En die bestelling wat je binnenkreeg: Nice haha! Kun je weer even vooruit. Mag ik vragen waar jij (en ook de anderen hier wat dat betreft) het spul opslaat? Ik had het in het was hok gelegd, maar zelfs in de plastic ruik je het enorm en hier in huis blijft geur vaak lang hangen omdat ik niet goed kan luchten, dus die geurtjes van die gedroogde snacks zijn echt vervelend vind ik. De kelder zou eventueel wel nog een oplossing zijn bedenk ik me net haha. En leuk dat je een nestje gaat doen weer met Chick! Balen dat het apparaat kapot was. Hopen dat ze vrijdag iets kunnen zien!

@suze
Ik smelt altijd weg bij je foto’s! Die foto ook waar Snow bij Ylvi ligt: TE schattig. Heb je een foto van Snow? Wordt volgens mij ook echt een prachtige kat *smelt*

@xDenies
Fijn toch als ze tevreden zijn op de cursus en je gevoel ook goed is!

@candalisa
Jeetje, wat zal dat schrikken zijn geweest! Hoe is het ondertussen met haar?

@Florenc
Welkom!

@Kaus
Ahh kan me voorstellen dat dat idd spannend is, als je foto’s gaat maken. Hoelang duurt het voor je de uitslag hebt?

@KimD
Sterkte met het verlies van je pony’s

@biggirl
Wat naar die ervaringen met de cursus. Je moet er met plezier naartoe kunnen gaan en het is jammer als een instructeur hier niet iets mee doet. Dan raak je het vertrouwen wel een beetje kwijt ook. Uiteindelijk ben je ook niemand iets verplicht mbt het doen van cursussen natuurlijk en als het je geen plezier geeft, wat ik me in deze situatie goed kan voorstellen, moet je lekker voor jezelf en Candy kiezen!

Vanaf wanneer laten degenen die naar een fysio gaan, de pups checken?

Hier net echt Genoten van ons rondje heide - heb nu een ander rondje waar losloop is maar waar het veeeeel rustiger is en ik selectiefkan zijn in waar ik Arya kennis mee laat maken zonder dat van alle kanten honden op d’r afgestormd komen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Maar als afsluiter op de heide, besloot Arya haar kop en borst even door de poep/diarree van een ander te rollen. Kon wel janken haha. Ik was genoodzaakt haar in m’n up nu in bad te doen, wat ze nog niet kende. Ik zag al allerlei doemscenario’s voor me met een pup die de badkamer af brak hihi. Maar al met al (ze ging ‘graven’ op een gegeven moment, de sproeikop werd uitgeblaft nadat ik klaar was ermee en het ding hing te bungelen aan de kraan en de sponsjes waar wij ons mee wassen moest ook even mee gespeeld worden want vrouwtje had ze zo mooi in het zicht laten hangen) ging het eigenlijk heel goed! Ze had met erin zetten even de staart tussen de benen, maar was al snel nieuwsgierig en aan’t snuffelen aan alles en de sproeikop vond ze erg interessant toen daar water uit kwam en met het natmaken gaf ze eigenlijk ook geen kik en ze vond het ook niet eng. Met de pootjes begonnen en langzaamaan naar boven gewerkt en ook zonder problemen de kop enz kunnen wassen. Ik ben trots op mezelf, lol. Binnenkort maar eens een uitgebreidere wasbeurt bij de pets place gaan proberen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 17:56

elin is denk ik de eerste keer geweest toen ze een maand of 8 a 9 was.. je moet met die jonge honden wel heel erg opletten dat je niet meer kwaad dan goed doet.

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 17:57

Cursebeaker het is me ook wel een slungel ook met zijn groote oren. <3

Kiwitje das balen. Hopen vrijdag en anders pas met de bevalling. Maar snap dat je het ervoor wil weten.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 18:00

@Diandra,
Ja daarom ben ik er idd wel huiverig voor. Geen ervaringen met fysio, dus hoe weet je ook wanneer je een echt goede treft. Ik wacht er voorlopig nog even mee. Arya loopt zover ik kan zien gewoon heel netjes en ze loopt nog niet belastend of lang, dus zie er nu sowieso nog geen voordeel van in met haar 4 maandjes oud hihi.

@punjab
Maar echt he hahaha. Antennes :=

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-19 18:10

Lara; heel stom indd :( Gelukkig hoefde ik zelf niet, maar de eigenaresse van de teef. Maar mijn honden zijn de auto gewend, dus ik had ook nog ruimte gehad om naar een andere DA te rijden. Al zijn ze al wel wat vroeg met de foto vond ik. Maar hun DA adviseerde dat.

Maar zoals je verder zegt naar Florenc; zeker inderdaad niet druk om maken. Er zijn veel fokkers van alle rassen en kruisingen en iedereen doet dingen anders en het zelfde. En als jij en de fokker samen tevreden zijn is dat het belangrijkste!

Jeetje Cursebreaker, dat is weer een pittige om te lezen _O- Maar respect :P

Mijn knie gaat redelijk. Ik kan eigenlijk alles wel weer. Maar bijv op mijn knieen zitten gaat echt NIET. Je kan verder overal op drukken zonder pijn. Maar er echt op zitten doet zeer.. :o? en merk wel waneer ik teveel heb gedaan, vooral savonds zeurt t een beetje..

Hier liggen de snacks ''gewoon'' in de opslag. In een ton heb ik kauwplaten en nu toevallig wat overige zakken. Verder ligt alles in bakken van de action (gewoon plastic met deksel)

Djessey is op 9 weken al mee geweest :') Toen heeft ze alleen op tafel gestaan terwijl de fysio gewoon 1 voor 1 even pootjes optilde. Haar eens omdraaide, wat ''huidplooien'' pakte als in wat knedend aaien (snappen jullie? :') )
Maar is op 6,5 maand voor het eerst gecheckt en gemasseerd door de fysio. Wel alleen gemasseerd. Verder niet echt behandeld.

Mooie foto's ook weer!

Punjab;
Willen t wel weten inderdaad. Ook omdat het voor hun de eerste keer is is het wel fijn dat je weet wat je kan verwachten. En dat je er dan 1 naast zit of over 1 twijfelt op de foto is niet erg. Maar als er ineens t dubbele uitkomt van wat je op de echo zag, of ineens maar de helft. Dan wil dat vooral bij baasje toch wel eens stress geven en dat breng je zo makkelijk over op een teef. Met alle risico's en gevolgen....

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 18:17

hahaha ja ik moest onlangs lachen om de opmerking van iemand in het ergernis topic. Ze ergerde zich aan mensen die altijd hele essay's schrijven als reactie. Ik zeg 'oh dan heb je mij vast in topics gezien' :') maar ik was het uiteindelijk dus niet waar ze het over had (of ze loog hahaha)

Ik vind het wel zo fijn om reacties te geven, ook al zijn ze een beetje verlaat hihi, aangezien ik het ook leuk vind om ze zelf te krijgen {:} . Ik lag dus alleen wat verder achter als ik verwachtte, lol. Heb de reacties met tussenpozen samengesteld en het heeft even geduurd eer het bericht klaar was om gedeeld te worden :')

Ja, op zich is het vroeg meenemen ook wel heel slim. Dat ze gewend raken om overal aangeraakt te worden. Net als dat ik ook al een paar x ben gaan oefenen bij de dierenarts buiten de check up/ent afspraken om. En dat kun je idd oefenen zonder dat je meteen een uitgebreid onderzoek gaat doen maar wel zodat ze leren dat ze overal nagekeken worden.

Ik ga binnenkort ook maar eens wat van die action boxen in huis halen. Heb er wel een aantal voor de brokjes van de kat en snacks en dat werkt idd ook prima.

Het zonnetje stond er echt zo mooi bij vanmiddag, dat ik het niet kon laten weer wat fotootjes te schieten. Ik baal alleen dat ik de energie niet heb om eens de spiegelreflex camera mee te nemen. Op zich wel leuke foto's gemaakt to nu toe met de telefoon, maar ik weet dat ik het straks jammer vind dat ik de gewone camera niet erbij gepakt heb en dan is het te laat en zijn ze groot haha - ok, dan kun je ook nog foto's maken maar ik doelde nu vooral op de puppy en kitten tijd. Binnenkort eens kijken als ik met het gezin er op uit ga. Als ik alleen ben is dat sowieso onhandig omdat ik dan snel moet kunnen reageren als Arya wat zou zien of er komt een hond aangerend - dan is een telefoon in de hand wat sneller weg te bergen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-19 20:03

Ik vind het ook leuk! Heb alleen niet altijd de tijd om de hele stukken te lezen :o

Boellie heb ik na de check van zn bek (toen zn hoektandje een puntje piste) ook echt iedere keer als we daar waren of even in de buurt waren mee naar binnen genomen. Want de eerste keer dat ie onder narcose ging was niet zo'n succes. Bij die kliniek gaat ie compleet over de rooie in de auto (negatief.. ) Dus bij deze echt expres iedere keer er uit. Even koekje halen (die hij toch niet wil dan.. :P ) of even wegen. oid en dan weer naar buiten.

Puppytijd is de leukste tijd voor foto's! En die tijd kun je nooit meer over doen. Als ze volwassen zijn veranderen ze veel minder natuurlijk.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 20:11

Kiwi op je knieën gaan zitten kan idd nog heel lang pijn doen z’n rot plek...

Cursebreaker super hoor al die eerste overwinningen zijn bijzonder!

Mila gaat redelijk vannacht om het uur de wekker gezet om dr eten aan te bieden en naar buiten te gaan ... het is 1 en al diaree momenteel en dat willen we juist niet want dan zitten de scherpe stukken nog niet ingekapseld... het leek erop of er heel iets uitgekomen is maar de grotere stukken zitten er nog dus gaat nog even spannend blijven ...
Vanmiddag wel even een dipje ze wilde niet eten en was hangerig maar ja dieeenarts zei al nu ze elk uur eten krijgt zal ze vast ook we even vol zijn en dan hebben we dr loopsheid nog dus ja het is erg gissen waar ze zich niet lekker door voelt.
Zal zo blij zijn als we zonder kleerscheuren dit avontuur achter ons kunnen laten ...
Afbeelding

noakim0203

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 20:15

Hallo daar ben ik weer! Bodie is nu 3 weken bij ons, en deze week moet iedereen echt weer wat naar school/werk. Dus hij moet af en toe een dag een tijdje alleen zijn. Het gaat nu eigenlijk om maximaal 2 uren per keer....is dit te lang voor een pup van 12 weken? En hoe lang vinden jullie de max?

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 20:23

@noakim
2u per keer moet op zich te doen zijn, maar is echt afhankelijk per individu.
Ondanks dat ik bv. niet werk en veel thuis ben, zijn wij toch begonnen met opbouwen zodat ik eens tussendoor een boodschapje of afspraak kon inplannen zonder rekening te hoeven houden met wanneer mijn man wel/niet thuis was. En dat we ook eens met ons zoontje in het weekend even ergens naartoe kunnen zonder hond, als dat nodig is. Arya is ondertussen 17 weken en kan met gemak nu 4u alleen blijven maar doen we eigenlijk niet als het niet hoeft natuurlijk (we hebben tot nu toe geluk gehad dat ze zich echt mega goed aanpast op alles, zo ook het alleen zijn). we hebben het eens uitgeprobeerd onlangs toen we naar de bioscoop zijn geweest en erna nog even gewacht hebben met naar huis gaan - kunnen op de camera zien of ze rustig is en blijft.

Maar hebben jullie al iets gedaan aan opbouwen? Want het was natuurlijk slim geweest als je dat al had gedaan voor iedereen weer naar school/werk moest omdat je dan rustig aan kon opbouwen. Als je nu ineens 2u moet doen omdat iedereen echt weg Moet heb je kans dat dat wel veel ineens gaat zijn voor de pup. Ik zou sowieso kijken dat je de pup vooraf moe kunt maken met een wandeling; en dan ook echt snuffelen enz. Dat ze ook mentaal bezig zijn geweest, en als de pup de bench/mand in gaat iets lekkers te geven bv. Wij gebruiken dan o.a. een snuffelmat waar we brokjes ofzo in verstoppen zodat ze even bezig is of geven een gedroogde snack.

Hoe is het afgelopen met Bodie's diarree? Waren jullie nog naar de DA geweest, omdat Bodie ook lusteloos was enz?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 20:28

Ik zwaai even!

Cursebreaker bedankt.voor je samenvatting ;) :D wat maakt jouw telefoon mooie foto's trouwens qua kleuren! En wat een mega flappen heeft ze heerlijk!

Kiwi aw balen zeg dat de apparatuur kapot was. Langer wachten nu dus

Nysse heb ik 4x bezocht als pup en Ylvi 3x. Beiden op een uur rijden. Fijn was dat altijd. Gezellig en genieten ze te zien groeien.

Vandaag paardje dichterbij verhuisd. Nu nog maar 5min in de auto ipv half uur. Heel fijn maar toch ook wel spannend allemaal. Hopelijk is hij snel gewend.

Foto van snow voor cursebreaker :D

Afbeelding

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 20:31

*ik zwaai even terug*

Oh wat is Snow al prachtig zeg!!! Ik ben verliefd <3

Ik moet stiekem bekennen dat de foto's wel niet zo uit de telefoon komen hihi. Op zich ben ik blij met de kwaliteit foto's die de iPhone 8plus maakt, maar ik bewerk dus wel na met Lightroom onder andere. Ik vind het leuk om met filters, kleuren, contrast, vignet enz te spelen dus dat doe ik altijd wel voor ik een foto deel met de buitenwereld. Sommigen houden meer van puur natuur foto's zoals ze uit de camera's komen, maar ik vind bewerken (en ook soms de wat zwaardere bewerkingen) gewoon heel erg mooi O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 20:36

Ow en nog sterkte voor kimd
Dieren verliezen is zo verdrietig :(:)

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 20:41

Wauw wat een mooie snow. <3 Lekker paardje dichter bij huis.

Arme Mila. :(:)

Ben wel heel tevreden met mijn kwaliteit foto's met mijn telefoon. Heb een Huawei.