[HK] Show je aquarium II!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DiscoDipp

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 22:18

Ik nog zo blij dat mijn enige Schwartzi nog leefde.
Ahum.. :')
Afbeelding

Melyoramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 22:19

DiscoDipp schreef:
Ik nog zo blij dat mijn enige Schwartzi nog leefde.
Ahum.. :')
[ [url=m/GaKDbA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ach arm, maar er gaat niets verloren zo te zien :') Garnaal duikt er meteen bovenop.

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 23:19

Ahh dat heb je iets te hard gezegd DiscoDipp haha.
Sneu wel!

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 01:44

Cardle to cradle toch? _O-

Jaa sneu wel, maarja vond hem wel n beetje zielig zo alleen. Dat ie het maar goed heeft nu :)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 09:15

Oepssss... Zou ook wat voor mij zijn zo iets... Ga je nog nieuwe groep nemen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 18:57

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 09:53

Ahh jammer DiscoDipp!

Ik heb hier nog geen uitval gezien van de garnalen.
Valt wel op dat deze garnalen veel actiever zijn dan de andere groep die ik toen gehaald heb.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 14:58

Zonde van het visje ja!

Nee ik ga geen nieuwe meer halen. Heb 2 kweekgroepen cory’s in mijn bak op moment. Dat is voor nu wel genoeg :j

Melyoramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 16:36

De oogjes zijn zichtbaar! Bijna babies! <3

Afbeelding

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 16:52

Spannend! :D

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 14:55

Aan de ene kant vind ik het wachten tot die 6 weken voorbij zijn heel lang duren en aan de andere kant kan ik hier al zoveel van genieten...

Worteltjes!! <3

Afbeelding
Afbeelding

Het water wordt wel echt heeeel snel troebel. Ik denk door de opstartschimmel en de eiwitlaag op het hout die de bacteriën in het hout veroorzaken (?)... Probeer het om de 4 dagen een beetje proper te maken door het hout een beetje te 'schrobben' met een tandenragger... _O-

Melyoramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 15:28

J0anieke schreef:
Aan de ene kant vind ik het wachten tot die 6 weken voorbij zijn heel lang duren en aan de andere kant kan ik hier al zoveel van genieten...

Worteltjes!! <3

[ [url=m/ahAlcg.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/VABWEq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het water wordt wel echt heeeel snel troebel. Ik denk door de opstartschimmel en de eiwitlaag op het hout die de bacteriën in het hout veroorzaken (?)... Probeer het om de 4 dagen een beetje proper te maken door het hout een beetje te 'schrobben' met een tandenragger... _O-

Ik zou het gewoon zoveel mogelijk laten zitten :') Op mijn hout kwam na een paar dagen ook een dikke laag biofilm te zitten (dus dat witte spul). Water werd ook troebel, beetje mistig idee. Na 2 weken is dit uit zichzelf verdwenen, zowel de biofilm als het troebele :j

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 15:50

Afbeelding

Zaterdag al binnen gekregen de 2 grotere planten voor de pomp en de drijfplant. Enkel gepland toen en verder alles met rust gelaten. Vanmiddag even water getest en het is helemaal tiptop in orde. Wat een feest was dat hahaha. Aquarium is ook ontzettend helder en de vissen gaan super. Nu 2 lange werkdagen en vrijdag staat gepland om te kijken voor de volgende vissen.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 15:52

Melyoramel schreef:
J0anieke schreef:

Worteltjes!! <3

[ [url=m/ahAlcg.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/VABWEq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zou het gewoon zoveel mogelijk laten zitten :') Op mijn hout kwam na een paar dagen ook een dikke laag biofilm te zitten (dus dat witte spul). Water werd ook troebel, beetje mistig idee. Na 2 weken is dit uit zichzelf verdwenen, zowel de biofilm als het troebele :j

Dat wilde ik ook doen, maar ik zag dat t mos daardoor niet lekker meer ging groeien :(
Heb er nu een normaal intern filter bij gezet met alleen filterwol. Hoef dan niet steeds het water te verversen door zwevend vuil. Enkel beetje hout af borstelen af en toe.. :D

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 16:02

J0anieke schreef:
Melyoramel schreef:

Dat wilde ik ook doen, maar ik zag dat t mos daardoor niet lekker meer ging groeien :(
Heb er nu een normaal intern filter bij gezet met alleen filterwol. Hoef dan niet steeds het water te verversen door zwevend vuil. Enkel beetje hout af borstelen af en toe.. :D

Het houd je lekker van de straat he haha

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 17:46

Hoi allemaal! Ik mag weer een aquarium *\%/*

In principe had ik al 3x een bak mee mogen nemen, maar ik twijfel vreselijk over wat en hoe en zus en zo. Vreselijk :') ik ben gewoon zo blij dat het weer ‘mag’.

Nu ben ik dus benieuwd... waarop baseerden jullie je keuze voor aquarium, inrichting en vissen?

De eerste keer dat ik een bak had was het maar gewoon “ik begin ergens en ik zie wel”, maar ik wil het nu echt graag goed en mooi doen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 17:56

ik ging fotos kijken op google en toen zag ik dat ik een bak met veel planten wel erg mooi vond.
dan heb je nog verschillende biotopen, en verschillende stijlen.
maar zag ik weer visjes die dan weer uit andere biotopen kwamen. dus dacht ik al van hey ik doe niet 1 specifieke biotoop.
ben toen maar gaan kijken naar welke vis wil ik,wat vind die fijn in de omgeving en daar pas ik de bak dan wel op aan, wat kan bij elkaar
is aardig goed gelukt :j

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 18:10

Inderdaad beetje op internet neuzen wat je leuk vindt, dan kijken welke maat aquarium je kan hebben en dan kijken welke vissen en planten erin passen.

Ik heb nieuws! Ik heb crystal red baby's!!! *\o/* *\o/*
Ik heb 3ienieminie baby's in het mos gespot, maar de streepjes zijn al goed zichtbaar.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 18:20

gefeliciteerd *\o/*

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 18:21

Bedankt!
Heb nog 3 zwangere vrouwtjes, dus als het goed gaat straks een crystal red babyboom :+

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 18:24

Gefeliciteerd Veriye! Leuk!

Ik heb voor mezelf nu dat ik dus garnaaltjes formaat crystal red heel leuk vind, maar de persoon in de winkel zei weer dat ik moet kiezen voor garnalen of vissen... omdat anders niks overblijft van mijn garnalen. Maar volgens mij zie ik hier toch best vaak garnalen en vissen samen langs komen?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 18:25

LieveLoes schreef:
Hoi allemaal! Ik mag weer een aquarium *\%/*

In principe had ik al 3x een bak mee mogen nemen, maar ik twijfel vreselijk over wat en hoe en zus en zo. Vreselijk :') ik ben gewoon zo blij dat het weer ‘mag’.

Nu ben ik dus benieuwd... waarop baseerden jullie je keuze voor aquarium, inrichting en vissen?

De eerste keer dat ik een bak had was het maar gewoon “ik begin ergens en ik zie wel”, maar ik wil het nu echt graag goed en mooi doen.

Ik wou een bak waar ik net iets meer in kon en die toch voor een beginner als ik nog goed overzichtelijk is. Kwam er 1 tegen van 70 centimeter lang en uitgezocht dat er best veel in mogelijk is en dus genomen.

Verder erg persoonlijk wat je wil qua inrichting enz. Ben zelf niet zo van iets bijzonders. Gewoon leuk, mooi, gezellig dan al goed. Mijn ideaal beeld is een prachtig verzorgd aquarium met tevreden inwoners. Dan is mijn aquarium al bijzonder voor mij.

Overigens hier ook vroeger zomaar een beetje gedaan. Nu heel bewust bezig ermee. Vind het erg gaaf, maar wil wel beetje veel. Dus paar keer op de rem moeten gaan en ergens door alsnog een nitriet piek gehad terwijl er al vissen in zaten. Was absoluut niet leuk maar ze hebben het wel overleefd allemaal en zijn uiteindelijk goed hersteld. Het enige minpunt is nog, onvoldoende de eerste planten uitgespoeld na aanschaf waardoor ik slakjes heb

Melyoramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 18:28

Mijn eerste bak heb ik vrij gemakkelijk kunnen doen, ik wilde een bak voor alleen garnalen, dus het hoefde niet te groot. Ik kon ook niet groot, want mijn vriend was het nog niet helemaal mee eens dat er een aquarium kwam, een kleintje mocht nog :o
En dan kijken naar de behoeftes: garnalen willen graag mos en hout om biofilm en alg af te grazen.
Zodoende een bak samengesteld.

En toen wilde ik een tweede bak, en die mocht groter :D Goed gekeken waar een groter aquarium zou kunnen staan in huis en welke maat/inhoud het dan zou zijn.
Daarna veel fotos gekeken (r/aquascape en r/plantedtank op Reddit posten ook veel mensen hun aquarium) om te kijken wat ik leuk vond qua layout.
Toen gekeken welke visjes ik leuk vond en in mijn maat bak zouden passen, zodat ik de juiste combi kon maken qua layout en vissen (sommigen hebben liever meer schuilplekken, of juist open ruimte om te zwemmen, sommigen hebben liever een zandbodem en voor anderen maakt het niks uit).

Als je meerdere vissoorten wilt, moet je ook kijken of ze een beetje in dezelfde waterwaardes (temperatuur, pH, hardheid e.d.) voorkeur hebben en bij elkaar in de bak passen.

Wat dat betreft is de reis misschien wel leuker dan de bestemming, voor het opzetten van je bak :P

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 18:38

Veriye schreef:
Bedankt!
Heb nog 3 zwangere vrouwtjes, dus als het goed gaat straks een crystal red babyboom :+

*\o/* *\o/* *\o/*

LieveLiez: leuk! Voor mij hielp het om vooraf na te denken wat ik wilde aan vissen of garnalen. En daar heb ik de bak op uitgezocht. Okee, wel wat op de groei, zodat er altijd iets bij kan :D
En ik heb filmpjes en foto’s bekeken van aquascaping om ideeën op te doen bij de inrichting van onze 2e bak.

Zien jullie wat ik zie? *\o/*
Afbeelding

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 18:45

Veriye schreef:
Bedankt!

Gaafff zeg!!! Ben benieuwd