Ahum..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Melyoramel schreef:Voor de liefhebbers: https://www.webtoons.com/en/challenge/s ... isode_no=1
J0anieke schreef:Aan de ene kant vind ik het wachten tot die 6 weken voorbij zijn heel lang duren en aan de andere kant kan ik hier al zoveel van genieten...
Worteltjes!!
[ [url=m/ahAlcg.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/VABWEq.jpg]Afbeelding[/url] ]
Het water wordt wel echt heeeel snel troebel. Ik denk door de opstartschimmel en de eiwitlaag op het hout die de bacteriën in het hout veroorzaken (?)... Probeer het om de 4 dagen een beetje proper te maken door het hout een beetje te 'schrobben' met een tandenragger...
Melyoramel schreef:J0anieke schreef:Aan de ene kant vind ik het wachten tot die 6 weken voorbij zijn heel lang duren en aan de andere kant kan ik hier al zoveel van genieten...
Worteltjes!!
[ [url=m/ahAlcg.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/VABWEq.jpg]Afbeelding[/url] ]
Het water wordt wel echt heeeel snel troebel. Ik denk door de opstartschimmel en de eiwitlaag op het hout die de bacteriën in het hout veroorzaken (?)... Probeer het om de 4 dagen een beetje proper te maken door het hout een beetje te 'schrobben' met een tandenragger...
Ik zou het gewoon zoveel mogelijk laten zittenOp mijn hout kwam na een paar dagen ook een dikke laag biofilm te zitten (dus dat witte spul). Water werd ook troebel, beetje mistig idee. Na 2 weken is dit uit zichzelf verdwenen, zowel de biofilm als het troebele
J0anieke schreef:Melyoramel schreef:
Ik zou het gewoon zoveel mogelijk laten zittenOp mijn hout kwam na een paar dagen ook een dikke laag biofilm te zitten (dus dat witte spul). Water werd ook troebel, beetje mistig idee. Na 2 weken is dit uit zichzelf verdwenen, zowel de biofilm als het troebele
Dat wilde ik ook doen, maar ik zag dat t mos daardoor niet lekker meer ging groeien
Heb er nu een normaal intern filter bij gezet met alleen filterwol. Hoef dan niet steeds het water te verversen door zwevend vuil. Enkel beetje hout af borstelen af en toe..
LieveLoes schreef:Hoi allemaal! Ik mag weer een aquarium![]()
In principe had ik al 3x een bak mee mogen nemen, maar ik twijfel vreselijk over wat en hoe en zus en zo. Vreselijkik ben gewoon zo blij dat het weer ‘mag’.
Nu ben ik dus benieuwd... waarop baseerden jullie je keuze voor aquarium, inrichting en vissen?
De eerste keer dat ik een bak had was het maar gewoon “ik begin ergens en ik zie wel”, maar ik wil het nu echt graag goed en mooi doen.
Veriye schreef:Bedankt!
Heb nog 3 zwangere vrouwtjes, dus als het goed gaat straks een crystal red babyboom